|
|||
Егер өздерің білмесеңдер, білім иелерінен сұраңдар
Жанкештілік актілерді рұ қ сат етілген деп есептеушілер ө зге дә лелдерінің қ атарында Аллаһ Тағ аланың мына аятын да келтіреді: «Ал Біз ү шін кү ресетіндерді Біз міндетті тү рде Біздің жолдарымызбен жү ргіземіз. Ақ иқ атында, Аллаһ ізгілік жасаушылармен бірге! » (ә л-Анкабут; 69). Жә не осымен бірге олар: «Бұ л аят мужә хидтер тура жолмен жү руде жә не жиһ адтың олар ойлап тапқ ан тә сілдері ә рқ ашан нә тижелі болады! », - дейді. Бұ л адамдар ө з сө здерінде жиһ ад мә селелері бойынша пә туаларды тек онда қ атысқ ан адамдар ғ ана беруге қ ұ қ ық ты деп айтуғ а дейін барады. Ал соғ ыс майдандарынан алыстағ ылар олармен келісуі қ ажет дейді. Мұ ндай тұ жырымдар ақ иқ аттан алыс, ө йткені олар Аллаһ тың « Біз ү шін кү ресетіндерді » деген сө зідерінің мә нін шектейді жә не оларды тек ә скери жиһ адтың қ атысушыларына ғ ана қ атысты қ олданады, алайда осымен бірге олар осы аяттың мазмұ нын осылайша етіп нақ тылауғ а рұ қ сат беретін ешқ андай дә лелге ие емес. Ө здерінің білімдеріне сә йкес ә рекет жасаушы жә не Аллаһ тың ризалығ ына ұ мтылушы ізгі жә не тақ уа ғ алымдар да Раббымыздың жолында ө зінің жиһ адын жү ргізіп, ыждағ аттылық танытады. Олар ақ иқ аттың нұ ры арқ ылы адасушылық тың қ араң ғ ылығ ымен кү реседі, білім арқ ылы надандық пен соғ ысады жә не Сү ннеттің кө мегімен діндегі бидғ аттармен айқ асады. Аллаһ Тағ ала былай деп айтқ ан: «Аллаһ тан қ орқ ың дар – Аллаһ сендерді ү йретеді» (ә л-Бақ ара; 282); «Аллаһ қ а иман келтіргендердің жү регін Ол тура жолғ а салады» (ә т-Тағ абун; 11); «Кім тура жолмен жү рсе, Ол олардың тура жолғ а берілгендігін арттырады да, оларғ а тақ уалық сыйлайды» (Мухаммад; 17). Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтқ ан: «Ізгі бол, сонда адамдардың ішіндегі ең қ ұ дайшылы боласың ». Қ з.: «Сахих ә л-Жә ми» (4580); «Ең жақ сы дін – бұ л ізгі болу». Қ з.: «Сахих ә л-Джә ми» (3308); «Жиһ адтың ең абзалын Аллаһ Тағ ала ү шін ө зінің нә псісімен кү ресетін адам жасайды». Қ з.: «Силсилә т ә л-Ахадис ә с-Сахиха» (1491). Бұ л хадиске байланысты шейх ә л-Ә лбани: «Оның иснады сахих, ал жеткізушілері сенімге лайық ты», - деген. Ө з нә псің нің жамандығ ына қ арсы кү рес – мұ сылман ү мметіне едә уір кү штірек ық пал ететін жиһ адтың тү рі екені ешбір кү мә нсіз, ө йткені ә рбір жеке мұ сылман жасап жатқ ан кү нә лар ү мметіміздің барлық қ асіреттерінің, жең ілістерінің жә не қ орлануының негізінде жатыр. Бұ л жө нінде нақ тырақ Ибн ә л-Қ айимнің «Заад ә л-Мә 'ад» кітабының ү шінші томын қ араң ыз (жиһ адтың сатылары туралы бө лімде). Аллаһ Тағ ала былай деп айтқ ан: « Сендер оларды екі есесіне ұ шыратқ ан бір қ айғ ығ а ө здерің ұ шырағ андық тан: «Бұ л қ айдан келді? » - дедің дер. «Ол ө здерің нен! » - деп айт. Шә ксіз, Аллаһ тың ә р нә рсеге кү ші жетуші» (Ә ли-Имран; 165). Бұ л дегеніміз, мұ сылман ү мметінің қ орлық кө ріп, жең ілістерге ұ шырап жү руі немесе кү ш-қ уатқ а ие болып, ү стем болуы ә рбір мұ сылманның ө зіне, оның амалдарына, ә рекеттеріне, жү регінің кү йіне тә уелді. Кім Аллаһ тың ризалығ ына ие болуы ү шін білім ү йренсе жә не алғ ан білімдеріне сә йкес ә рекет жасаса, сол ү мметіміздің жең ісіне ық палын тигізеді. Ол ә скери шайқ астарғ а қ атыспаса да, ол арқ ылы дініміз кү ш-қ уатқ а ие болады. Сонымен бірге ол жең іске соғ ыс майдандарында шайқ асып жү ргендердің кө бісінен артығ ырақ ық пал етуі де мү мкін. Саад ибн Абу Уақ қ ас, Аллаһ оғ ан разы болсын, бірде ө зін Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) маң ызы аздау болғ ан сахабаларынан артық деп пайымдағ ан кезде, Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оғ ан: «Ақ иқ атында, Аллаһ бұ л ү мметке оның ә лсіз мү шелері арқ ылы олардың дұ ғ алары, намаздары жә не ық ыластылығ ы арқ ылы кө мек кө рсетеді», - деді. ә н-Нә саи. Шейх ә л-Ә лбани «Сахих Сунан ә н-Нә саи» (2978) жинағ ында бұ л хадисті сахих деді. Ал діни ә мірлерді ұ стануғ а селқ остық танытатындар жә не оның тыйымдарына жең іл қ арайтындар, кү мә нді нә рселерден қ ашқ ақ тамайтындар жә не Аллаһ тың жолында ө здерінің ә уес-қ алауларымен (қ ұ марлық тарымен) кү респейтіндер мұ сылмандардың ә лсіздігінің, олардың жең ілістерінің жә не қ орлануының себебі болуда, тіпті егер олар ө здерінің мал-мү ліктерін қ ұ рбан етіп, ө здерінің ө мірлерін қ ауіпке салып жатқ ан болса да. Қ з.: «ә л-Фә уә ид ә л-Жә ми’а». Ал жиһ ад мә селелері бойынша пә туаларды тек жиһ адқ а қ атысушы адамдар ғ ана шығ ара алады деген пікірге келер болсақ, онда оның жақ таушыларынан: «Сіздер мұ ны қ айдан алдың ыздар? Ешқ ашан жиһ адқ а қ атысып жә не шайқ асушыларғ а кө мектесіп кө рмеген жиырма жеті иорданиялық діндар-докторлардың берген пә туаларына жү гінетін – сендер емес пе? Егер сендердің пікірлерің е ілессек, онда мұ ндай діндарлардан жиһ адқ а қ атысты пә туаларды алуғ а болмайды ғ ой. Сондай-ақ, Катарда ө мір сү ріп жатқ ан ә л-Кардауидің, Еуропада ө мір сү ріп жатқ ан ә л-Мә улә уидің, Кувейтте ө мір сү ріп жатқ ан Жә иль ә н-Нә шмидің, Сауд Арабиясында тұ рып жатқ ан ә ш-Шу’ә йбидің пә туаларын да алуғ а болмайды. Бұ л адамдардың барлығ ы соғ ыс майдандарынан алыс. Сіздердің ой-тұ жырымдарың ызды басшылық қ а алсақ, қ ажылық туралы пә туаларды тек қ ажылар, сауда бойынша пә туаларды тек саудагерлер, ал ә йелдердің мә селелері бойынша пә туаларды тек ә йелдердің ө здері ғ ана бере алады деуге дейін баруғ а болады ғ ой! Аллаһ пен ант етемін, бұ л мен естіген жә не оқ ығ ан нә рселердің ішіндегі ең қ исынсызы! Иә, олармен тікелей бетпе-бет болғ ан адамдарғ а ғ ана мә лім мә селелер болады. Мұ ны іс жү зіндегі тә жірибе деп айтады. Алайда ғ алымдар жанкештілік актілер туралы жә не жиһ ад туралы барлық мә селелер бойынша білімге жә не толық тү сінікке ие. Егер оларғ а бір нә рселелер таныс болмаса, олар бұ л жө нінде жеке тә жірибесінен тү сінікке ие болғ андардан сұ райды. Қ арсыластарымыздың мұ ндай мә лімдемелерінде ғ алымдарды жасырын тү рде қ аралаудың дә мі сезіледі. Олар бізге: “«Жанкештілік» актілердің тыйым салынғ андығ ы туралы пә туа беретіндер – надандар. Ғ алымдар ө здері білмейтін нә рселер туралы, ө здерінің ә уес-қ алауларына негізделіп сө йлейді”, - деп айтқ ысы келгендей. Аллаһ Ұ лы! Мұ ндай ойлардың болуының ө зі тура жолдан тайып кету ү шін жетіп асады! [33] Ғ алымдар жиһ адттың заң ережелерімен, оның шарттарымен, тірек-ұ стындарымен, мустахаб амалдарымен байланысты бірде-бір мә селені тү сіндірусіз қ алдырмағ анын білу қ ажет. Олар мужә хидтің ө зі, оның мінез-қ ұ лқ ы қ андай болуғ а тиіс, дұ шпанмен қ арым-қ атынас жасау қ алай болуы қ ажет, ә скери олжаны қ алай бө лу керек, бітім мен бейбітшілік келісім-шартын қ алай жасау керек деген мә селелерге қ атысты бірде-бір мә селені қ арастырмай айналып ө ткен жоқ. Ғ алымдар бұ л проблемаларғ а жү здеген томдар арнады. Ал ендеше мужә хидтер біліп, ғ алымдар білмейтін не бар екен?! Мен ашық тү рде мынаны мә лімдеймін: біздің ү мметке соғ ыспен байланысты қ асіреттер жас мұ сылмандар кең ес алу ү шін ғ алымдарғ а жү гінбей, ө зінше ә рекет жасай бастағ ан кезде келіп тиді. Дә л осы нә рсе жергілікті жастары шариғ ат сотын жү ргізуге асық қ ан Шешенстанда орын алды. Бірақ ол жерде соттың рө лін атқ арғ андардың кім болғ анына қ араң ыздаршы! Адамдардың ө міріне, мал-мү лкіне жә не ар-намысына қ атысты шешімдерді шығ аратын соттар – шариғ аттың кейбір мә селелерін бірнеше ай бойы ғ ана оқ ып ү йренген жә не тілдері Қ ұ ран оқ уды игеріп ү лгермеген, пісіп жетілмеген жастар. Олар Шариғ аттың заң дарымен тіпті тә рбиеленбеген адамдарғ а сот ү кімін жү ргізді. Мұ ның барлығ ын мен шешендердің ө здерінен естідім. Аллаһ біздің барлығ ымызды кешірсін жә не ақ иқ ат жолына салсын! Бұ л актілердің жақ таушылары екі имамғ а – Абдуллаһ ибн ә л-Мубаракқ а жә не Ахмад ибн Хә нбалғ а жү гінеді, ал олар былай деп айтқ ан: «Егер адамдар бір нә рселерде тартысса, шекарағ а жақ ын аудандардың тұ рғ ындары (ә хль ә с-суғ ур) қ андай пікірді ұ станатынына қ араң дар. Ақ иқ ат солармен бірге, ө йткені Аллаһ Тағ ала былай дейді: «Ал Біз ү шін кү ресетіндерді Біз міндетті тү рде Біздің жолдарымызбен жү ргіземіз. Ақ иқ атында, Аллаһ ізгілік жасаушылармен бірге! » (ә л-Анкабут; 69). Олар, сондай-ақ, Ибн Таймияның мына сө здерін келтіреді: «Егер Исламды уағ ыздаушылар белгілі бір мә селеде келіспесе, онда оларғ а мужә хидтердің пікіріне тоқ тау қ ауіпсіздеу болады». Екі имамның жә не Ибн Таймияның сө здері ә ділетті жә не біз олармен толық келісеміз. Алайда, ө те маң ызды жайтты, яғ ни шекарағ а жақ ын аудандардың тұ рғ ындары (ә хль ә с-суғ ур) дегенде кімдер нақ ты айтылып тұ рғ анын тү сіндіріп ө ту қ ажет. «Шекарағ а жақ ын аудандардың тұ рғ ындары» деп ө з ө лкесін қ алдырып, мұ сылмандар мен кә пірлердің жерлерін бө летін шекарағ а, дұ шпанғ а қ арсы тұ ру ү шін аттанғ ан ғ алымдарды айтады. Ал жанкештілік актілер ең кө п таралғ ан Палестинағ а қ атысты айтар болсақ, ол жерде тұ ратын ғ алымдардың кө бі бұ л қ ұ былысқ а ү зілді-кесілді қ арсылығ ын білдіреді. Егер палестиналық тарды шекаралас аудандардың тұ рғ ындары жә не мужә хид деп есептесек, онда кімнің пікірін ұ стануымыз қ ажет? Ә лде біз соғ ыс туын кө теріп, ө зінің осы ә рекеттерін жиһ ад деп атайтынның ә рбірінің пікірін ұ стана беруіміз қ ажет пе? Бұ л актілерді жақ таушылардың басқ а дә йегі Абу Имранның дерегі болып табылады. Онда былай деп айтылады: «Біз Константинопольғ а жорық қ а аттану ү шін Мә динадан шық тық. Ә скердің басшылығ ында Абдуррахман ибн Халид ибн ә л-Уә лид тұ рды. Византиялық тар қ ала қ абырғ аларына келіп тіреліп, жабысып алғ ан кезде, бізден біреу дұ шпанғ а қ арай ө зін тастады жә не адамдар: «Оғ ан не болғ ан? Аллаһ тан ө зге қ ұ лшылық қ а лайық ты ешкім жоқ! Ол ө зін ө лімге қ иып жатыр! », - деп дауыстай бастады. Сонда Абу Айюб ә л-Ансари былай деп айтқ ан: «Ақ иқ атында, бұ л аят біз туралы тү сірілген. Аллаһ Исламғ а жең іс сыйлап, Ө зінің пайғ амбарына кө мек берген кезде, біз – ансарлар: «Енді ө зімізді мал-мү лкімізге қ амқ ор болуғ а жә не жағ дайымызды жақ сартуғ а бағ ыштасақ па екен?! », - дей бастадық. Сонда Аллаһ Тағ ала: « Аллаһ жолында мал сарып қ ылың дар. Ө здерің ді опат болуғ а тастамаң дар », - деген аятты тү сірді (ә л-Бақ ара; 195). «Опат болу» дегенде мал-мү лікке қ амқ орлық етуге ө зін бағ ыштау жә не жиһ адтан бас тарту мең зеліп тұ р». (Ә рі қ арай осы хадистің жеткізушісі) Абу Имран былай деп айтқ ан: «Абу Айюб (қ аза болып) Константинопольдің қ абырғ аларының астында жерленгенге дейін Аллаһ тың жолында жиһ ад жү ргізуін тоқ татпады». Бұ л хадисті Абу Дауд жеткізген. Шейх ә л-Ә лбани «Сахих «Сунан» Аби Дауд» жинағ ында (2512) оны сахих деген. Бұ л хадисті сондай-ақ Муқ биль ә л-Уә ди’и «ә с-Сахих ә л-Муснад мин Асбаби-н-Нузуль» кітабында (№ 327) келтірген. Біз: «Жалғ ыз ө зі дұ шпанның ә скеріне ө зін тастағ ан адам ө зін опат етіп жатыр», - деп айтпаймыз. «Ө зін опат ету» деп дү ниелік нә рселерге беріліп, жиһ адты тастау болады. Жанкештілік актілердің тыйым салынғ андығ ына нұ сқ айтын ғ алымдар жиһ адтан бас тартуды айтып тұ рғ ан жоқ. Керісінше, жиһ ад Қ иямет Кү ніне дейін жалғ аса береді, алайда оның ө з қ ұ ралдары жә не шарттары, сондай-ақ, тиімді миссиясы бар». Жиһ ад мұ сылман ү мметін қ орғ ау ү шін жә не оның дұ рыс тіршілік етуінің жағ дайларын қ амтамасыз ету ү шін ә мір етілген. Мұ ндай жиһ ад қ орғ ану жиһ ады (жиһ ад ә д-дафъ) деп аталады. Егер дұ шпан мұ сылман жеріне шабуыл жасағ ан болса, мұ сылмандар агрессияны тойтаруғ а міндетті. Ал егер олар мұ ны жасауғ а қ абілетсіз болса, олар материалдық жә не рухани кү шке ие болуғ а қ ажетті шараларды іске асырып, осығ ан дайындалуы керек. Мұ сылмандарда қ алғ ан азғ антай кү штің де жойылуына ә келетін жиһ адтың ешқ андай мә ні жоқ. Кез келген революцияны ол агрессорларғ а, жә бірлеушілерге жә не оккупанттарғ а қ арсы бағ ытталғ андығ ы ү шін ғ ана жиһ ад деп атаудың ешқ андай мә ні жоқ. Сонымен бірге жиһ адтың мақ саты тек елді агрессордан азат етуге ғ ана келіп тірелмейді. Оның мақ саты – жерді кү пірліктен азат ету, оның шық қ ан жері қ андай болса да. Жиһ адтың мә ні «жат» кә пірді қ уып жіберіп, билікке «ө з» кә пірін келтіру емес. Жиһ адта кү пірліктің ұ лттық шығ у тегі ешқ андай рө л атқ армайды. Ө з халқ ынан болғ ан адам мұ сылмандарғ а жат біреуге қ арағ анда кө бірек жамандық ә келуі де мү мкін. Біз бұ ны Саддам Хусайнның Кувейттегі арабтарғ а жә не Ирақ тағ ы кү рдтерге деген қ атынасынан кө руге мү мкіндігіміз болды. Аллаһ тың Шариғ аты ұ лттық шығ у текті ескермейді. Барлық адамдар – Адамнан, Ал Адам – топырақ тан. [34] Жиһ ад Исламды тарату ү шін, оны империялар тарапынан қ аналғ ан, кісендерге салынғ ан жә не Исламның нұ рын кө руден махрұ м қ ылынғ ан халық тарғ а жеткізу ү шін ә мір етілді. Халық тар ақ иқ атты есту қ ұ қ ығ ын алуы ү шін жә не оны еркін таң дауы ү шін бұ л империяларды жою қ ажет еді. Мұ сылмандар жең ген елдердерді мекендеген кө птеген халық тармен осылай болды да. Мұ сылмандардың мақ саты – қ ан тө гу емес еді, оларды адам ө лтіруге жә не мал-мү лік иемденуге деген махаббат жетелеген жоқ. Мұ сылмандар жерлерді басып алып, оларда тұ рушы халық тарғ а ө з еріктерімен ү ш мә ртебенің біреуін таң дауды ұ сынатын. Ол мә ртебелер туралы нақ тырақ айтқ анда Бурайданың тө мендегі хадисінде риуаят етіледі. Бурайда, Аллаһ оғ ан разы болсын, Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ә скердің немесе ә скери жорық тың қ олбасшысын тағ айындағ ан кезінде, оғ ан Аллаһ тан қ орқ уды жә не қ ол астындағ ы мұ сылмандарғ а жақ сы қ арым-қ атынаста болуды насихаттайтынын жә не былай деп айтатынын жеткізген: «Аллаһ ү шін Аллаһ тың жолында соғ ысың дар! Аллаһ қ а иман келтірмейтіндермен соғ ысың дар! Соғ ысың дар, бірақ сатқ ындық жасамаң дар, шектен шық паң дар, мү гедек етпең дер, балаларды ө лтірмең дер! Егер кө пқ ұ дайшылдардан болғ ан дұ шпандармен кездессең, оларды ү ш мә ртебенің біреуін қ абылдауғ а шақ ыр жә не олардың қ айсыбірін таң даса да, олардан қ абыл ет те, олармен соғ усудан ө зің ді тарт. Оларды Исламғ а кіруге шақ ыр, ал егер олар келіссе, олардан қ абыл ал да, олармен соғ ысудан ө зің ді ұ ста. Кейін оларды ө здерінің ө лкелерінен мухажирлердің ө лкесіне кө шуге шақ ыр жә не егер олар осыны істесе, оларда да мухажирлердегі қ ұ қ ық тар мен міндеттер болатынын оларғ а жеткіз. Ал егер олар ө здерінің ө лкелерін қ алдырғ ысы келмесе, онда олар бә дә уи мұ сылмандар ие болғ ан мә ртебеге ие болатынын: оларғ а қ атысты Аллаһ тың муминдерге қ атысты заң дары кү шке ие болатынын, ал ә скери олжадан ү лес оларғ а тек мұ сылмандармен бірге жиһ адқ а қ атысса ғ ана тиетінін хабарла. Егер де олар бұ л ұ сыныстардың барлығ ына жауап беруден бас тартса, онда олардан жан басына тө ленентін салық ты (жизияны) тө леуді талап ет, ал олар келіссе, олардан қ абыл ет те, олармен соғ ысудан ө зің ді ұ ста. Егер олар бұ дан да бас тартса, Аллаһ қ а тауекел ет те, олармен шайқ асуғ а кіріс» . Абу Дауд. Шейх ә л-Ә лбани «Сахих «Сунан» Аби Дауд» жинағ ында бұ л хадисті хасан деді. (2613). Мен қ ұ рметті оқ ырманнан осы ү ш сө йлемге назар бұ руын жә не Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) соғ ысқ а аттанып жатқ ан сарбаздарғ а орындауды ө сиет еткен адамгершілік нормалар жө нінде ой шолуын ө тінемін. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оларды адам ө лтіруі ү шін соғ ысқ а аттандырғ ан жоқ. Егер бұ л осылай болғ анда, ол оларғ а тас ү стінде тас қ алдырмай, барлық нә рсені қ атарынан қ ырып жоюды бұ йырар еді. Егер бұ л солай болғ анда, ол ө зінің қ ас дұ шпаны болғ ан жә не мұ сылмандарғ а қ арсы жиырма жыл соғ ысқ ан Абу Суфьян ибн Харбты кешірмес те еді, оның Исламғ а келуін қ абылдамас та еді. Ол Халид ибн Уалидті, Икрима ибн Абу Жә хльді, Амр ибн ә л-Асты кешірмес еді. Ол Меккені бағ ындырғ ан кү ні меккеліктерді кешірмес еді жә не олардың ө мірлері мен мал-мү лкінің қ ол сұ ғ ылмайтындығ ына кепілдік бермес еді. Ол оларғ а былай деп айтпас еді: «Кім Қ асиетті Мешітке кірсе – қ ауіпсіздікте. Кім ө зінің ү йінің есігін жауып қ ойса – қ ауіпсіздікте. Кім Абу Суфьянның ү йіне кірсе – қ ауіпсіздікте». Нақ тырақ Сафи ә р-Рахман ә л-Мубаракфуридің «Жизнь Пророка, да благословит его Аллах и да приветствует» («Ә р-Рахиқ ә л-Махтум») кітабында жә не Ибн Хишамның «Мухаммад пайғ амбардың ө мірбаяны» («Ә с-Сира ә н-Нә бә уийя») кітабында қ араң ыз. Бұ л – кешірімділіктің шынайы мысалы. Бұ л – кү ші бола тұ ра, ө ш алуғ а мү мкіндігі болғ ан адамның кешірімі. Бұ л – шынайы рахымшылық. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оны ө зінің сахабаларымен бірге ө з ү йлерінен қ уып салғ ан, жат ө лкелерге кө шуге мә жбү рлеген жә не мұ нымен шектелмеген адамдарғ а қ атысты танытты. Олар Пайғ амбарды (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ө лтіру ү шін бірікті, алайда Аллаһ Тағ ала оны қ ұ тқ арды. Олар оны ө тірікші деп мазақ етті, оғ ан қ арсы тайпаларды айдап салып отырды, оны жә не оның сахабаларын қ инап, азаптады. Олар мұ сылмандарды тіпті олар Мә динағ а кө шіп кеткен кезде де тыныш қ оймады жә не оларды жойып тастау ү шін бар мү мкіндіктерін сарп етті. Бірақ бұ ғ ан қ арамастан Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оларды кешірді. Мұ ндай аса ұ лы рахымшылық қ а тап болғ ан олар топ-топ болып Аллаһ тың дініне кіре бастады! Қ ұ рметті оқ ырман, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Хайбар қ амалына ә скери жорық тың қ арсаң ында Али ибн Абу Талибке қ олбасшының туын беріп, оны насихаттағ ан сө здеріне назар аударың ыз! Ол оғ ан не деп айтты?! Ол ең алдымен қ арсыласты жойып тастауды емес, оны дұ рыс жолғ а шақ ыруды бұ йырды. Сахль ибн Саад, Аллаһ оғ ан разы болсын, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Алиге былай деп айтқ анын баяндағ ан: «Олардың қ онысының қ асына барып орналасқ аның а дейін абайлық пен жү ріп отыр. Кейін оларды Исламғ а шақ ыр да, оларғ а міндеттері туралы хабарла. Ал сен арқ ылы бір адам болса да тура жолғ а тү ссе, Аллаһ пен ант етемін, бұ л сен ү шін қ ызыл тү йелерден жақ сырақ болады». Ә л-Бухари. Жанкештілік актілерді жақ таушылар, сондай-ақ, дә йек ретінде Ибн Мас`удтың, Аллаһ оғ ан разы болсын, Аллаһ тың Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтқ ан хадисін келтіреді: ”Біздің Ұ лы жә не ізгілік Сыйлаушы Раббымыз жолдастары (соғ ыс майданынан) қ ашқ ан кезде ө зінің парызын ұ ғ ынып, (соғ ыс майданына) қ айта оралып, қ аны тө гілгенше шайқ асатын Аллаһ тың жолында соғ ысатын адамғ а таң данады. Сол кезде Ұ лы жә не Қ ұ діретті Аллаһ Ө зінің періштелеріне: «Менің қ ұ лыма қ араң дар! Ол Мендегі бар нә рсені қ алап жә не Мен ә зірлеп қ ойғ ан нә рсеге ұ мтылып, қ аны тө гілгенше (шайқ асып, шайқ ас майданына) оралды», - деп айтады”. Абу Дауд, Ахмад, Абу Йаълә жә не Ибн Хиббан. Шейх ә л-Ә лбани «Сахих ә т-Тарғ иб» жинағ ында (1384) бұ л хадисті хасан деді. Бірақ бұ л жерде сө з ө з бастамасы бойынша ө зін-ө зі ө лтірген адам туралы болып тұ р ма?! Жоқ, бұ л жерде шайқ ас алаң ына қ айта оралып, дұ шпанның қ ылышынан мерт болғ анынша шайқ асуды жалғ астырғ ан адам туралы баяндалуда! Осы жағ дайда адамда азғ антай болса да қ ұ тылуғ а деген мү мкіндік сақ талып қ алады. Мұ ндай адам ө згелерді мерт қ ылу ү шін ө зін-ө зі ө лтірмейді. Міне осы – оның ә рекетін қ азіргі заманның жанкештілік актілерінен едә уір ерекшелейтін жайт. Мұ ндай актілерді жасайтындар ең алдымен ө здерін-ө здері ө лтіреді. Ө здерінің ө лімімен олар ө згелердің ө мірін ү згісі келеді. Олардың қ аруы – олардың ө здерінің ө лімі. Ал бұ ғ ан ислам тарихында ұ қ сас нә рсе бар ма? Ә рине, жоқ. Алайда біздің кезімізде біздің қ арсыластарымыз ө здері адасқ ан топтардан мирас етіп алғ ан нә рселеріне негіз келтіру ү шін кез келген шө пке жармасады. Иә, тура осылай, ө йткені осындай ө зін-ө зі ө лтіру актілері жоғ ары мә ртебелі адамдарғ а жә не мұ сылман ғ алымдарына шабуыл жасап, ө лтіре алғ андарын қ иянатшылдық пен ө лтіретін, кейін ө здерін де ө лтіретін исмаилилер жә не ассасиндер сияқ ты адасқ ан секталарғ а тә н еді. [35] Жанкештілік актілерді жақ таушылардың тағ ы бір дә йегі Йамамада орын алғ ан оқ иғ а болып табылады. Сол кезде Бану Ханифа тайпасы жалғ ан пайғ амбар Мусайлиманың «Ө лім бағ ы» деп танылғ ан бағ ына бекініп алғ ан болатын. Ә л-Бара бин Мә лик сонда ө зінің серіктеріне: «Мені олардың ішіне лақ тырың дар», - деп айтқ ан еді. Мұ сылмандар оны бекіністің ішіне лақ тырды, ал ол мұ сылмандарғ а қ ақ паны ашып бермейінше олармен соғ ыса берді. Ә л-Бә йһ ақ и. Олар сондай-ақ мұ сылман ә скерлері Кө пір шайқ асында парсылармен кездескендігі туралы деректі де пайдаланады. Сол кезде мұ сылмандардың аттары парсылардың пілдерінен ү ркіп, жан-жақ қ а қ аша бастады. Сонда мұ сылмандардың біреуі балшық тан пілге ұ қ сайтын бейне жасады да, атын оғ ан жақ ындап баруғ а ү йрете бастады. Сойтіп оны пілге ұ қ сас жасанды бейнеге ү йренуге мә жбү рледі. Таң ертең оның аты пілдерден қ ашпайтын болды, ал ол атының ү стіне мініп, келе жатқ ан пілге қ арсы батылдық пен тап берді. Адамдар оғ ан: «Тоқ тай тұ р, бұ л піл сені ө лтіреді ғ ой! », - деді. Ал ол: «Оқ асы жоқ! Мейлі мен ө лейін, бірақ мұ сылмандар жең іске жетеді ғ ой! », - деп жауап берді. Қ з.: «Тарих ә т-Табари» (2/363). Йазид ибн Абу Убайда риуаят еткен басқ а хадисте: «Мен Сә лә ма ибн ә л-Ақ уадан: «Һ удайбия кү ні сендер Аллаһ тың Елшісіне (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) не нә рселерге ант бердің дер? » - деп сұ радым. Ол: «Ө лімге», - деп жауап берді», - деп айтылады. ә л-Бухари жә не Муслим. Мухаммадтың сө зінен баяндалғ ан Ибн Ауннан келген тағ ы бір деректе былай деп айтылады: «Бірде шығ ыстан кә пірлердің бір отряды келді. Ансарлардың біреуі оларды қ арсы алды да, оларғ а қ арай шабуыл жасады. Ол қ арсыластың қ атарларын кесіп ө тті де, арғ ы жағ ынан шық ты жә не осыны екі немесе ү ш рет қ айталап жасады. Саад ибн Хишам бұ л жө нінде Абу Хурайрағ а баяндап бергенде, ол «Адамдардан Аллаһ тың ризалығ ын іздеп, жанын сататындар да бар. Аллаһ қ ұ лдарына тым жұ мсақ » деген аятты оқ ыды»(ә л-Бақ ара; 207). Бұ л хадисті Ибн Абу Шайба жеткізді (5/322). Жанкештілік актілерді қ олдайтындардың дә йектері осындай. Бірақ бұ л деректердің қ ай жерінде ө зін-ө зі ө лтіруге, ө зінің ө мірін ө зі мерзімінен бұ рын ү зуге нұ сқ ау бар?! Суреттелген ерліктердің барлығ ы Ибн Мас`удтың хадисінде баяндалғ ан шайқ асуғ а қ айта оралғ ан адамның ерлігіндей. Бұ л хабарлар, осы актілердің жақ таушылары келтіретін ө зге де барлық дә йектері сияқ ты, ө зін-ө зі ө лтірулерді ешқ андай ақ тамайды. Бекіністің ішіне лақ тырылғ ан сахаба қ ұ тылды да, қ ақ паны ашты, ал ө зін-ө зі жарып тастаушы аман қ алып қ ұ тылуғ а еш мү мкіндігі қ алмайтынын біледі. Біздің қ арсыластарымыздың «Бірақ сахаба ө зін бекіністің ішіне лақ тыруын талап етіп тұ рып алып, ө з ө мірін анық тү рде қ ауіпке салды ғ ой! Оның ө лтірілуі толық ық тимал еді ғ ой! » деген келіспеушіліктеріне біз: «Ө мірін қ ауіпке салып, ө лутірілуі мү мкін болғ ан адам мен қ ұ тылуғ а деген ешқ андай мү мкіндікке ие болмағ ан, ө лімнен еш қ ашып қ ұ тыла алмайтын ө зін-ө зі ө лтірушінің арасында ө те ү лкен айырмашылық бар! », - деп жауап береміз. Сахабалар Пайғ амбарғ а (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Һ удайбияда ө лімге берген сертіне келер болсақ, ол соң ғ ы тамшы қ ан қ алғ анша шайқ асуды жә не соғ ыс майданынан қ ашпауды білдірді жә не ө зін-ө зі ө з қ олымен ө лтіруді еш білдірмейді! Бұ дан тыс, жоғ арыда аталғ ан актілердің жақ таушылары сү йенетін барлық деректерде сө з сарбаздың дұ шпан позицияларына енетін немесе қ арсыласқ а шабуыл жасайтын жағ дайлары туралы болуда, бірақ бейбіт қ алағ а, ауылғ а, ауруханағ а немесе бекетке емес. Олармен автоматтық қ арумен немесе бір буда гранаталармен дұ шпанның қ арулы кешенінің ішіне кіріп, қ арсыласты қ ару-жарағ ы біткенше ө лтіретін, кейін оны дұ шпандар не ұ стап алатын, не ө лтіретін адамның ә рекеттерін ақ тауғ а болады. Мұ ндай ситуацияда адам дұ шпанның қ олынан мерт болады, ал оның ә рекеттері қ арсыластың кү ш-қ уатына сезілетін шығ ын тигізеді. Ал егер оның ә рекеттерінің нә тижесінде дұ шпан салмақ ты шығ ындар шекпесе, онда мұ ндай шабуылдарды жасауғ а болмайды, ө йткені шабуылдаушы мұ ндай жағ дайда дұ шпан ә скерлерінің қ атарына ө зін тастаушы соқ ыр адам сияқ ты болады. [36] Бір сө збен айтқ анда, жоғ арыда сипатталғ ан ә скери ерліктерді жасауғ а белгілі жағ дайлар (шарттар) болғ анда ғ ана рұ қ сат етіледі. Бұ л жағ дайлар (шарттар) ғ алымдар тарапынан ә ртү рлі етіп келтіріледі, алайда олардың барлығ ы мазмұ ны бойынша бір-біріне жақ ын: Ерлік жасайтын адам ө зі ө лтірмейінше ө лтірілмейтінін білуі қ ажет. Адам ө зінің шабуылымен дұ шпанғ а сезілетін шығ ын келтіре алатынын білсе ғ ана оғ ан мұ ндай ерліктерді жасауғ а рұ қ сат етіледі. Бұ л, егер адам осынысымен дұ шпанғ а қ иратушы соқ қ ы берсе немесе оның ерлігі мұ сылмандарғ а пайда ә келсе, рұ қ сат етіледі. Бұ л, егер адам дұ шпандарғ а мұ сылмандардың батылдығ ын кө рсетіп, олардың моральдық рухын сындыратынын білсе, рұ қ сат етіледі. Бұ л, егер нә тиже мұ сылмандардың ә лсіреуіне соқ тырмаса, рұ қ сат етіледі. Ал олардың барысында адам денесіне жарылғ ыш қ ондырғ ыны байлап алып, немесе автокө лікті жарылғ ышпен толтырып алып, дұ шпанғ а тұ тқ ынғ а беріліп жатқ андығ ын кө рсетіп, немесе оның сеніміне кіріп алып, содан кейін оны ө лтіретін операцияларғ а келер болсақ, бұ л операциялар мен рұ қ сат етілген ерліктердің арасында бірқ атар нә зік айырмашылық тар бар. Мұ ндай актілерді, тарихи деректерге сү йеніп, рұ қ сат етушілер оларды байқ амайды немесе байқ ағ ысы келмейді. Бұ л айырмашылық тар мыналарғ а келіп тіреледі: 1. Тарихи деректерде баяндалғ ан ерліктерде ө лім қ арсылас тарапынан келді жә не ерлік жасаушыларда азғ антай болса да қ ұ тылу мү мкіндігі болды. Ал қ азіргі замандағ ы «жанкештілік» актілерге келер болсақ, оның атқ арушылары ө з қ олдарынан мерт болуда жә не соғ ан қ оса олардың ө лімі міндетті тү рде орын алады. 2. Мұ ндай актілердің негізінде адамның ө зін-ө зі ө лтіруі, ал содан кейін барып ө згелерді ө лтіруі жатыр. Белгілі бір себептермен адам ө зінен басқ а ешкімді ө лтіре алмай қ алуы да мү мкін. Мұ ндай жағ дайларда о бастан опат болуғ а ұ мтылуғ а рұ қ сат етілмейді. [37] Ө мірді сақ тап қ алу – Шариғ аттың ең басты міндеттерінің бірі. Қ алайша енді мұ сылман адам дұ шпанның ө лімі ү шін ө з жанын мақ сатты тү рде опат ете алады?! Мұ сылманның ө мірін сақ тап қ алу дұ шпанның ө мірін ү зуден артығ ырақ. Сө йтіп, мұ ндай актілердің барлығ ы Шариғ аттың негізгі қ ағ идаларына біреуіне қ айшы келетіні толығ ымен анық болды. Абдуллаһ ибн Амр, Аллаһ оғ ан разы болсын, Аллаһ тың Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Қ ағ баны тауап жасап жү ріп былай деп айтқ анын кө ргенін баяндағ ан: «Сен нендей ә демісің жә не сенің хош иісің нендей ә демі! Сен нендей ұ лысың жә не сенің қ асиеттілігін нендей ұ лы! Бірақ Мухаммадтың жаны Қ олында болғ анмен ант етемін, Аллаһ ү шін муминнің қ асиеттілі мен қ ол сұ ғ ылмайтындығ ы сенің қ ол сұ ғ ылмайтығ ың а қ арағ анда ұ лы. Муминнің мал-мү лкі мен ө мірі қ ол сұ ғ ылмайтын (нә рсе) жә не біз ол туралы тек жақ сы ойда болуымыз керек». Ибн Мә жаһ. Шейх ә л-Ә лбани «Силсилә т ә л-Ахадис ә с-Сахиха» (3420) жинағ ында бұ л хадисті сахих деген. Шейх ә л-Ә лбаниге Абу Басыр[38] деген сахабаның оқ иғ асына сілтеме жасап, жалғ ыз тү рде «жиһ ад» жү ргізуді жә не «шә һ идтік» актілер деп аталатын ә рекеттерді жасауды мақ ұ лдайтын ұ йымдарғ а қ атысты сұ рақ қ ойылды. Шейхтан Исламның бұ л актілерге қ атынасы туралы сұ рады. Жауап ретінде шейх былай деп сұ рақ қ ойды: — Сендер сұ рап жатқ андар қ анша жыл ә рекет етуде? — Тө рт жыл. — Олар жетістікке жетті ме, ә лде шығ ынғ а ұ шырады ма? — Шығ ын шекті. — Олардың жеткен нә рселері бойынша олар туралы біле берің дер, - деп қ орытындылады шейх. Тың даң ыз «Силсилә т ә л-Һ уда уә ә н-Нур», № 527 аудиотаспа. Ендеше, осыдан кейін «Ихуан ә л-муслимин» ағ ымының қ азіргі заман идеологтарының бірі, аты танымал Юсуф Кардауи қ алайша мұ ндай актілерді рұ қ сат етілген деп санайды. Ол: «Мужә хид отанды қ ұ тқ ару ү шін жә не Қ ұ дайдың жолындағ ы шә һ идтікке ұ мтылып, Аллаһ қ а жанын сататын, ө з басын оның Қ олына қ оятын шә һ ид-ердің алдында ә лсіз болып қ алатын Аллаһ тың дұ шпандарын жою ү шін белгілі жерде жә не белгілі уақ ытта жарылатын тірі бомбағ а айналады. Бұ л жасө спірімдер ө з жерін – мұ сылмандардың жерін, ө з дінін, ар-намысын, ұ лтын қ орғ ауда... Олар – ө з ө мірін аямайтын жә не Аллаһ тың жолында оларды ерікті тү рде қ ұ рбан ететін шынайы шә һ идтер. Олар ниеттері таза жә не ө з агрессиясын табанды тү рде жалғ астырып жатқ ан, ө з кү ш-қ уатымен жә не оларды басқ а да ірі кү штер қ олдайтындығ ымен сү йсінген Аллаһ тың дұ шпандарын қ орқ ыту ү шін кү рестің осындай тү ріне баруғ а мә жбү р. Бұ л жасө спірімдер олардың жерлерін басып алғ андарғ а, олардың отбасыларын осы жерден қ уып жібергендерге қ арсылық жасауда. Олар ө здерінің қ ұ қ ық тарына қ ол сұ қ қ андарғ а жә не оларды болашақ тан айырғ андарғ а қ арсы кү ресуде. Ал дұ шпандар оларғ а жә не олардың дініне қ арсы ө з агрессиясын тоқ татпайынша, олар ө зін қ орғ ауғ а міндетті, оларғ а Исламның Ұ лы жерінің бө лігі болғ ан ө з жерлерін ө з еркімен беруге рұ қ сат етілмейді», - дейді. Бұ л жалынды жә не эмоционалды сө з қ андай да бір дә лелдерге сү йенбейді, жә не жанкештілік актілер олардың жақ таушылары мақ танатын нә тижелерге қ арама-қ арсы нә тижелерге жеткізгенін тә жірибе кө рсетуде. Израильдіктер ө лтірген палестиналық тардың саны палестиналық тардың жасағ ан жанкештілік актілерден зардап шеккендерден кө п есе асады. Бұ дан тыс израильдіктер палестина қ озғ алысының кө птеген белсенділері мен жетекшілерін қ иянатшылдық пен ө лтірді. Олардың қ ысымы соғ ан дейін жетті, олар Палестина халқ ынның барлығ ын ү лкен гетто сияқ ты жерге, қ абырғ амен қ оршалғ ан қ азіргі заманның «концлагеріне» қ амап тастады. Жанкештілік актілер дұ шпанның ызалануына ә кеп соқ тырды жә не оның ө шпенділігін арттырды, біз бұ л жө нінде алдын айтқ анымыздай. Бұ л актілер дұ шпанның қ олын босатты жә не оларды мұ сылмандарғ а қ арсы жаң а қ ылмыстарғ а ынталандырды. Мұ ның ү стіне, бұ л актілер дү ние жү зіндегі барлық мұ сылман еместерді ә рбір мұ сылман ер мен ә йелге қ арсы бағ ыттап қ ойды. Ал ендеше, сендер бұ л актілердің қ андай пайдасы жә не қ андай игілігі туралы айтып тұ рсың дар?! Изрильдіктер темірді бетоннан қ абырғ а тұ рғ ызып, палестиналық тардың қ алалары мен елді мекендерін шынайы тү рмеге айналдыруда. Бұ л қ ұ рылыстың нә тижесінде мың дағ ан гектар палестиналық тардың жері тә ркіленуде. Сонымен бірге израильдіктер осы қ абырғ аның тұ рғ ызылуына миллиондағ ан доллар ақ ша жұ мсап, мухиттың арғ ы жағ ынан миллиардтағ ан доллармен ө лшенетін кө мек алуда. Егер сіз, қ ұ рметті доқ тор, бұ л актілерді палестинада рұ қ сат беріп жатқ ан болсаң ыз, онда сіздің қ исының ызғ а ілесіп, сіз олардың дү ние жү зінің барлық жерінде де: мысалы, Америкада, Индонезияда, Сауд Арабиясында, Кувейтте, немесе Мароккода - орындалуын да рұ қ сат етуің із керек, ө йткені оларды осы елдерде орындап жатқ андардың да дә йегі тура сондай. Олар сионисттермен жә не оларғ а ерекше қ олдау кө рсетіп жатқ андармен кү ресіп жатыр-мыс. Онда, қ ұ рметті доктор, сіз реттілікті сақ тап, Ресейде орын алғ ан оқ иғ аларды да мақ ұ лдауың ыз керек қ ой, ө йткені осының барлығ ының негізінде бір ғ ана қ ағ ида – ө згелердің қ аза болуы ү шін ө зін-ө зі ө лтіру жатыр. Доктор ә л-Қ ардауи Палестинадан тыс жасалып жатқ ан актілерді айыптайды жә не тіпті оларғ а тыйым салады. Алайда: «Мұ ндай актілер қ ай жерде ө ткізілетінінің қ андай айырмашылығ ы бар жә не оларды жер бетінің бір бө лігінде жасауғ а рұ қ сат беруде жә не басқ а бір бө лігінде тыйым салуда не нә рселер ө лшем болып табылады? », - деп сұ рағ ымыз келеді.
|
|||
|