Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Дұшпанмен кездесуге күш әзірлеңдер, бірақ рұқсат етілгеннің шекарасынан шықпаңдар



 

«Жанкештілік» актілерді рұ қ сат етушілер, сондай-ақ, дә лел ретінде Аллаһ Тағ аланың мына сө здерін келтіреді: « Сендер де оларғ а қ арсы шамаларың келгенше ә ртү рлі кү ш ә рі ат байлаумен ә зірлік кө рің дер. Аллаһ тың дұ шпанын жә не ө з дұ шпаң дарың ды қ орқ ыту ү шін» (ә л-Ә нфә л; 60).

Бұ л аятқ а қ атысты айтар болсақ, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оны тә псірлеп, ондағ ы «кү ш» дегенде не аталып тұ рғ анын тү сіндірді. Жоғ арыда аталғ ан аятты оқ ып болып, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын): « Кү ш – бұ л атуғ а қ абілетті болудан ө зге еш нә рсе емес», - деді де, осыны ү ш рет қ айталады. Муслим.

Сө йтіп, кү ш ә зірлеу (жинау) туралы бұ йрық мұ сылман адамғ а мергендікпен атып ү йренуді білдіреді. Ал жарылыстарғ а келер болсақ, онда бұ л ұ станым бұ л жерде жү рмейді, ө йткені оларды ұ йымдастыру ү лкен ептілікті (машық тық ты) жә не жаттығ уларды талап етпейді жә не оларды тіпті ә йелдер де жасай алады. [30]

Бұ дан тыс біздің дінімізде кез келген істің Исламның қ ағ идаларына сә йкес келуі қ ажеттігі туралы ешқ андай келіспеушіліктер жоқ. Мұ ндай қ ағ идаларғ а ө зін-ө зі ө лтіруге деген қ атаң тыйым жатады. Бұ л жө нінде Қ ұ ранның аяттары жә не Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) хадистері айтады.

Абу Хурайра, Аллаһ оғ ан разы болсын, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтқ анын баяндағ ан: «Кім ө зін таудан (арнайы) тастап, ө лтірсе, ө зі мә ң гілікке (тасталатын) Тозақ тың (отына) ү здіксіз тө мен қ арай қ ұ лай береді; кім (арнайы) у ішіп ө зін опат етсе, (ө зі) мә ң гілікке (тасталатын) Тозақ тың (отында) оны ө з қ олымен ү здіксіз ішеді; кім ө зін темірмен ө лтірсе, (ө зі) мә ң гілікке (тасталатын) Тозақ тың (отында) ө з қ олымен сол темірмен ө зінің қ арнын ү здіксіз соғ а береді».    ә л-Бухари жә не Муслим.

Мұ сылман адамғ а ө зін-ө зі ө лтіруге тыйым салынады, тіпті ол осығ ан баруғ а мә жбү р болса да, мысалы, егер ол тұ тқ ынғ а тү скен жә не ә скери қ ұ пияның жария болуынан қ ауіптенген ірі қ олбасшы болса да. Ғ алымдар кез келген жағ дайда ө зін-ө зі ө лтіруге тыйым салады, тіпті бұ л ә рекет армияның қ ұ тқ арылуына алып келсе де.

Пә лен М. Х. М. деген мырза Мысыр Пә туалар Академиясына осы мә селе бойынша сұ рақ қ ойып, жү гінеді. Оғ ан жауап беріп, Академия алдымен мә тіннің ү ш бетін алғ ан Қ ұ ран мен Сү ннеттің дә лелдерінің тү сіндірмесін келтірді де, соң ынан мынадай қ орытынды шығ арды: «Мұ ндай адамғ а ө з-ө зін ө лтіруіне рұ қ сат етілмейді. Шариғ атқ а сә йкес, қ инаулар мен азаптауларғ а сабырлық пен тө теп беріп, қ ұ пияны ашпауы қ ажет. Мү мкін Аллаһ оның жағ дайын жақ сартар. Сабырлық танытып, ол Аллаһ тан болғ ан ұ лы сыйғ а ие болады жә не Раббы, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын), дін жә не отан риза болатын ә рекет жасайды». Қ з.: «ә л-Фатауа ә л-Ислә мия» (74/527-2530). Пә туаны шейх Хасан Мә ’мун берген (№ 74-585-сұ рақ, 384-бет; 1 ражжә б, 1375 жыл (13 ақ пан, 1965 жыл).

Шейх Салих бин Фаузанғ а мына сұ рақ қ ойылды: «Дұ шпан елдерінде (жасалып жатқ ан) адамдарды ө лтіру жә не ү кіметтік мекемелерді жару сияқ ты ә рекеттер қ ажеттілік болып табылады ма жә не осыны жиһ ад деп атауғ а болады ма? »

Шейх былай деп жауап берді: «Адам ө лтіру мен жарылыстар - тыйым салынғ ан (харам) болып табылады, ө йткені олар мұ сылмандарғ а қ айғ ы-қ асірет тө ндіреді жә не олардың ө лтірілуіне, сондай-ақ қ удалануына ә келеді. Ал Аллаһ тың жолындағ ы жиһ адқ а қ атысты айтар болсақ, онда тек ашық шайқ ас жә не тек белгілі шарттарғ а сә йкес амалдар болуы тиіс. Бұ л істе Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ү лгісіне ілесу міндетті болып табылады. Ол (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Мә динағ а кө шуге дейін Меккеде, кә пірлердің арасында болғ ан кезде мына аяттар тү сті:  «Сондай оларғ а: «Қ олдарың ды тыйындар, намазды орындап, зекет берің дер! » - делінгендерді кө рмедің бе? » (ә н-Ниса; 77).

Сө йтіп, оғ ан кә пірлермен соғ ысудан бас тарту бұ йырылғ ан еді, ө йткені олардың біреуі болса да ө лтірілсе, кә пірлер барлық мұ сылмандарды опат қ ылар еді. Мұ сылмандар ө мір сү ріп жатқ ан елдердегі адам ө лтірулер, мұ сылмандардың ө лтірулеріне ә кеп соғ ады, ал бұ л қ азір де орын алып жатыр. Мұ ның Ислам шақ ыруына ешбір қ атысы жоқ, жә не де ол - Аллаһ жолындағ ы жиһ ад болып табылмайды. Мұ сылмандарды қ айғ ы-қ асіреттің қ ойнауына тастап жатқ ан зорлық пен жарылыстар туралы да осыны айтуғ а болады.

Ал Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Мә динағ а кө шкенде жә не онда армия мен кө мекшілер пайда болғ ан кезде Аллаһ мұ сылмандарғ а қ арсы дұ шпандық танытып, соғ ысып жатқ ан кө пқ ұ дайшылдарғ а қ арсы қ арулы кү ресті бастауды бұ йырды.

Ал енді, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жә не оның сахабалары Меккеде болғ ан кездерінде кейбір мұ сылмандар бү гінгі кү ні жасап жү рген ә рекеттерге ұ қ сас нә рселер жасады ма? Жоқ! Керісінше, дұ шпандарғ а қ арсы кез келген ә рекеттерге тыйым салынғ ан еді. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Меккеде бола тұ ра, кә пірлерге материалдық зиян тигізді ме? Жоқ! Оларғ а мұ ндай нә рсе тыйым салынғ ан еді. Оларғ а Исламғ а шақ ыру жә не адамдарғ а ақ иқ атты жеткізу ә мір етілген еді. Кү ш қ олдану жә не жаулармен шайқ асу тек мұ сылман мемлекеті пайда болғ ан мә диналық кезең де мү мкін болды! » Қ з.: «Фатауа ә л-аимма фи ә н-Науә зил ә л-Мудә лхима», 41-бет.

Қ азіргі замандағ ы «жанкештілік» актілер сияқ ты ә рекеттер Мекке кезең інде Исламғ а жат болғ аны айдай анық, ө йткені олар дұ шпандардың кү штілігінің жә не мұ сылмандардың ә лсіздігінің себебінен мұ сылмандарғ а ө те ү лкен қ айғ ы-қ асіреттер мен шығ ындар алып келер еді. Сондай-ақ, олар Мә дина кезең інде де Исламғ а жат болғ аны – ап-айқ ын. Ө йткені сол кезде мемлекет қ ұ рылғ ан еді жә не қ олбасшысы бар армия пайда болғ ан еді, ал олардың болуы тұ сында жеке шешім қ абылдау мү мкін болмайды жә не радикалдық топтарғ а бірігуге жол берілмейді. Мемлекет пен армияның болуы тұ сында не жең іс, не дін ү шін қ аза болу мү мкін жиһ ад жә не ә скерлердің соғ ыс майданында шайқ асуы мү мкін болады. Ал Аллаһ Ө зінің қ ұ лдарынан қ алағ анына жең істі сыйлайды.

 Ә лдекім: «Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) тұ сында бикфорд баулары болмады ғ ой! », - деп, пә лсапалауғ а тү сіуі мү мкін.

Жауап ретінде біз: «Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) біреуге жасырынғ ан тү рде дұ шпанның аймағ ына, зорлық жасап немесе адам ө лтіріп, кейіннен ө зін-ө зі ө лтіруі ү шін кіріп баруды бұ йырды ма?! », - деп сұ раймыз. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) біреуді кемені батыруғ а жә не сонымен қ оса ө зі де суғ а кетуіне жіберді ме?! Хузайфа ибн ә л-Йаман, Аллаһ оғ ан разы болсын, Аллаһ тың Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай дегенін баяндағ ан: «Соғ ысқ а қ атысудың екі тү рі бар. Кім тек қ ана Аллаһ ү шін соғ ысса, ә мірге бағ ынса, ең қ ымбаттысын (Аллаһ ү шін) жұ мсаса жә не серігіне қ атысты жұ мсақ тық танытса, ө зінің ұ йық тағ аны ү шін де, ояу сә ттері ү шін де сауап алады. Ал кім мақ тауғ а ие болу жә не ө згелерге кө рсету ү шін соғ ысса, ә мірге бағ ынбаса жә не жер бетінде бұ зақ ылық таратса, тіпті жұ мсағ аны ү шін де сауап ала алмай оралады». Бұ л хадисті ә н-Нә саи жеткізген. Шейх ә л-Ә лбани «Сахих «Сунан» ә н-Нә саи» атты жинағ ында бұ л хадисті хасан деген (3911).

Жоғ арыда келтірілген хадисте баяндалғ ан соғ ысты жү ргізудің екінші тү рі қ астандық тар мен жарылыстар ұ йымдастырушы радикалдық қ озғ алыстарғ а тә н. Егер сіз, қ ұ рметті оқ ырман, олардың мә ні туралы ой жү гіртсең із, бұ л топтардың барлығ ы ө з мемлекеттерінде қ удаланатынын, ө здерінің ү кіметтеріне қ арсы жү ретінін, жер бетінде ешбір қ ақ ысыз бұ зық тық таратып жү ргенін кө ресіз.

Шейх-уль-ислам Ибн Таймийя былай деген: «Адамдарды басқ ару – ең ұ лы діни міндеттілік екенін білу керек. Діннің тіршілік етуі жә не дү ние тіршілігін реттелуі ә мір болғ ан жағ дайда ғ ана мү мкін болмақ. Адамдардың мү дделері, егер олар бір-бірінің мү дделерін қ анағ аттандыру ү шін біріксе ғ ана, толық мө лшерде сақ талады. Мұ ндай бірігуде олар ә мірсіз амалдай алмайды.

Аллаһ Тағ ала жақ сылық қ а ү ндеуді жә не жамандық тан ұ стап қ алуды бұ йырды. Бұ л міндеттілікті орындау кү ш-қ уат жә не билік болса ғ ана мү мкін болмақ. Бұ л - Аллаһ тың басқ а да – жиһ ад, қ ажылық, жұ ма жә не айт намаздарын ө ткізу, жә бірленгенге кө мек кө рсету жә не қ ылмыстар ү шін шариғ ат белгілеген жазаларды іске асыру сияқ ты ә мірлеріне де қ атысты. Мұ ның барлығ ы тек кү ш пен биліктің болуы тұ сында ғ ана мү мкін болады». Қ з.: «ә с-Сийаса ә ш-Шә рийа фи ә р-Раи уә ар-Раийя»

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.