Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Хәнбалилердің пікірі



Хә нбалилердің пікірі

 

Ибн ә л-Мунасиф былай деген: «Бір адамның ә скерге немесе дұ шпандардың кө пшілік санына шабуылдауына байланысты ғ алымдардың арасында келіспеушіліктер бар. Мұ ндай шабуылдарды жасаушылар тө менде келтірілген ү ш жағ дайдың бірінде болады:

1. Адам дұ шпандармен қ оршалғ ан болып, олар оны жең іп, тұ тқ ынғ а алатынынан қ орық қ ан кезде. Мұ ндай жағ дайда саны кө п дұ шпандарғ а шабуылдау рұ қ сат етілгендігіне ғ алымдар бірауызды келіседі. [20] 

2. Адам басқ а мұ сылмандардың қ оршауында болып, атын шығ арып, ержү рек деп аталу ү шін саны кө п дұ шпанғ а шабуыл жасайды. Ғ алымдар мұ ны бірауызды тыйым салынғ ан дейді.

3. Адам мұ сылмандардың қ атарларының ішінде болып, Аллаһ ү шін болғ ан ізгі ашу-ызаның ық палымен жә не оның сыйына деген ү мітпен дұ шпандарғ а шабуыл жасаса. Мұ ндай жағ дайғ а қ атысты ғ алымдардың пікірі ә ртү рлі болғ ан. Біреулері жалғ ыз шабуыл жасауды Аллаһ тыйым салғ ан ө з-ө зін опат етуге қ июғ а жатады деп есептеп, айыптағ ан. Басқ алары мұ ндай ә рекетті рұ қ сат етілген деп санап, оны мақ ұ лдағ ан, бірақ адамның кү ш-қ уаты болса жә не ө зінің ә рекетімен дұ шпанғ а шығ ын тигізіп немесе ө зге мұ сылмандарды осындай ерліктерді жасауғ а жігерлендіріп немесе дұ шпандарды мұ сылмандардың табандылығ ымен қ орқ ытып, пайда келтірсе деген шартымен». Қ з.: «Ә л-Инжә д фи Ахкам ә л-Жиһ ад» (1/133).

 

«ЖАНКЕШТІЛІК» АКТІЛЕРДІ ЖАҚ ТАУШЫЛАРДЫҢ ДӘ ЙЕКТЕРІ ЖӘ НЕ ОЛАРДЫ ТЕРІСКЕ ШЫҒ АРУ

Кү мә ндіден қ ашқ ақ таудың қ ажеттілігі

Қ азіргі заманның кейбір діндар-ғ алымдары мұ сылман адамғ а, егер ол осыны ө зін қ ұ рбан ету ретінде жасаса, мақ сатты тү рде ө зінің жанын қ июына [21] рұ қ сат етіледі деп есептейді. Алайда кө птеген ғ алымдар, соның ішінде имам Абд ә л-Азиз ибн Баз, имам Мухаммад ә л-Усаймин, имам-мухаддис Мухаммад Насыр ә д-Дин ә л-Ә лбани, шейх Салих ибн Фаузан ә л-Фаузан, шейх Абд ә л-Азиз ибн Абдуллаһ Ә л ә ш-Шейх т. б. сынды кө рнекті діндарлар, мұ ндайғ а тыйым салғ ан.

Рұ қ сат етілген мен тыйым салынғ анның арасындағ ы маң ызды келіспеушіліктері бар барлық нә рселер кү мә ндіге (шубухат) жатады, ө йткені Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын): «Ақ иқ атында рұ қ сат етілген де – айқ ын, тыйым салынғ ан да – айқ ын, ал олардың арасында ол туралы кө п адамдарда білім болмағ ан кү мә нді нә рселер бар. Сондық тан, кім кү мә ндіден қ ашқ ақ таса, діні мен ар-намысын қ ауіп-қ атерден қ оршайды, ал кім кү мә ндіге тү ссе – тыйым салынғ анғ а тү судің ернеуінде тұ рады». ә л-Бухари жә не Муслим.

Сауд Арабиясы Корольдігінің бас муфтиі шейх Абд ә л-Азиз ибн Абдуллаһ Ә л ә ш-Шейх қ азіргі замандағ ы «жанкештілік» актілеріне байланысты былай деген: «Мен бұ л операциялар ү шін ешбір шариғ и негізді білмеймін жә не оларды Аллаһ тың жолындағ ы жиһ ад деп есептемеймін. Олар ө зін-ө зі ө лтіруге жатады деп қ орқ амын». [22]

Бұ л ап-айқ ын сө здер «жанкештілік» актілерді жақ таушылар жү гінетін ислам тарихынан алынғ ан фактілер бұ л актілердің рұ қ сат етілгендігіне дә лел болып табылмайтындығ ын нақ ты тү сіндіреді. Демек, біз қ арап жатқ ан актілер қ ашқ ақ тау қ ажетті болғ ан кү мә нді нә рсеге жатады. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деген: «Ө зің де кү мә н туғ ызатынды таста да, кү мә н туғ ызбайтынғ а жү гін». Бұ л сахих хадисті ә т-Тирмизи, ә н-Нә саи жә не басқ а мухаддистер жеткізген.

 Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын), сондай-ақ, былай деген: « Ө здерің мен тыйым салынғ анның арасында рұ қ сат етілгеннің қ орғ анын орнатың дар ». Бұ л сахих хадисті ә т-Тирмизи жә не ибн Хиббан жеткізген.

Кү мә нді нә рселерге жең іл-желпі қ арау - тақ уа емес адамдарғ а тә н сипат. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деген: «Аллаһ тың қ ұ лы айыпталатын нә рселерден қ ауіптеніп қ андай да бір айыпталмайтын нә рсені тастамайынша тақ уалық қ а қ ол жеткізбейді». Бұ л хадисті ә т-Тирмизи жә не басқ а мухаддистер жеткізген. Ә л-Хаким жә не ә з-Зә һ аби бұ л хадисті сахих деген.

Мұ ның ү стіне, сахих шариғ и мә тіндер ө зін-ө зі ө лтірудің тыйым салынғ андығ ына нақ ты тү рде нұ сқ айды. Сондық тан да келіспеушіліктің болғ анын есепке алмағ ан жө н. Білім – білімсіздікке қ арсы дә йек, соның ішінде осы мә селе бойынша да.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.