|
|||
Қиянат пен зұлымдық – дінімізден емес
Исламның негіз қ алаушы қ ағ идаларының бірі – ө міріне қ ол сұ ғ ылмайтын адамдарды ө лтіруге қ атаң тыйым салынғ андығ ы. Ө лімге лайық ты болмағ ан адамның ө міріне ешкім, соның ішінде ол адамның ө зі де, қ ол сұ ғ уғ а қ ұ қ ық ты емес. Дұ шпандардан жә не дұ шпан еместерден болғ ан ә йелдерге, балаларғ а, мү гедектерге, ө зін ғ ибадатқ а бағ ыштағ андарғ а жә не мү лдем соғ ыспайтындарғ а қ атысты бұ л тыйым ерекше қ атал болып табылады. Аллаһ Тағ ала ізгі қ ұ лдар туралы: « Олар Аллаһ пен бірге басқ а қ ұ дайғ а жалбарынбайды. Аллаһ ө лтірілуін харам еткен кісіні орынсыз ө лтірмейді де, зина жасамайды» (ә л-Фурқ ан; 68); «Аллаһ ө лтіруге тыйым салғ ан жанды ө лтірмең дер, жазық ты болса ғ ана болады» (ә л-Ә нғ ә м; 151), - деді. Тура осындай тыйым ә л-Исра сү ресінің 33-аятында да бар. Сахих қ удси хадисте Аллаһ Тағ аланың мынандай сө здері келтіріледі: «Ә й, Менің қ ұ лдарым! Мен зұ лымдық ты Ө зіме харам еттім жә не сендердің араларың да да оны харам еттім. Ендеше, бір-бірің ді жә бірлемең дер! » Муслим. Шейх Салих ибн Мухаммад ә л-Люхайдан былай деп айтқ ан: «Жазық сыз болғ ан адамғ а қ ол сұ ғ у да, қ ылмыскер емес адамды ө лтіру сияқ ты, зұ лымдық қ а жатады. Пайғ амбарымыз (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) – рақ ымшылдық тың, жанашырлық тың, ізгіліктің Пайғ амбары. Ол барлық адамдар мен жындарғ а айқ ын шақ ырумен жіберілген еді. Ә скерді жорық қ а дайындау кезінде, ол оғ ан балаларды, ә йелдерді, қ арттардарды жә не кельяларда қ ұ лшылық қ а ө зін бағ ыштағ андарды ө лтіруге тыйым салып, насихат беретін. Сө йтіп, ө зі де ө лтірумен айналысып, соғ ысып, мұ сылмандарғ а шабуыл жасап жатқ андардан ө згелерді ө лтіруге Ислам рұ қ сат етпейді. Осы орайда, емізулі нә рестелер мен ә йелдер, қ арт шалдар мен кемпірлер, ауру мен сау адамдар қ ұ рбан болып жатқ ан осындай қ ылмыстар, мал-мү лікке жә не оның иелеріне зиян тигізіп жатқ ан қ ылмыстар аса ү лы қ ылмыс жә не қ ауіпті кү нә болып табылады. Шариғ ат оларды Ислам тыйым салғ ан жер бетінде бұ зақ ылық таратуғ а, егіндер мен мал тү лігін жоюғ а тең естіреді, ө йткені мұ ндай амалдарғ а Аллаһ жә не Оның Елшісі тыйым салғ ан. Бір ә скери жорық барысында ө лтірілген ә йелді кө рген Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын): «Онымен соғ ыспау керек еді» [31] , - деген. Сө йтіп, ол осындай адам ө лтіру – мү лде тыйым салынғ ан іс екендігіне нұ сқ ады». «Мұ сылман адам дұ шпанынының қ айғ ы-қ асіретіне де, егер оғ ан зұ лымдық жасалғ ан болса, қ уанбайды, ө йткені зұ лымдық қ а мү лдем рұ қ сат жоқ, ал жазағ а лайық ты емес адамғ а қ арсы ө шпенділік ә рекеттер жасау - харам жә не жиіркенішті болып табылады. Ал куә герлердің кө з алдында жасалғ ан, ол туралы хабар кең тарағ ан жә не оны кө зімен кө рген адамдарғ а ү рей салғ ан қ ылмыс туралы не айтуғ а болады жә не мұ сылмандар осындай ә рекеттерді қ ұ птайды деп қ алайша айтуғ а болады?! »[32] Абдуллаһ ибн Амр, Аллаһ оғ ан разы болсын, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтқ анын баяндағ ан: «Ең ұ лы кү нә лар Аллаһ қ а серік қ осу, ата-аналарғ а қ ұ рмет кө рсетпеу, адам ө лтіру жә не жалғ ан ант беру болып табылады». ә л-Бухари. Бурайда, Аллаһ оғ ан разы болсын, Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деп айтқ анын баяндағ ан: «Аллаһ ү шін Аллаһ тың жолында соғ ысың дар! Аллаһ қ а иман келтірмегендермен соғ ысың дар! Соғ ысың дар, бірақ сатқ ындық жасамаң дар, шектен шық паң дар, мү гедек етпең дер, балаларды ө лтірмең дер! » Абу Дауд. Шейх ә л-Ә лбани «Сахих Сунан Аби Дауд» (2613) жинағ ында хадисті сахих деді. Бұ л хадис жиһ адта қ иянат пен сатқ ындық тың тыйым салынғ андығ ын тү сіндіреді, ө йткені олар зұ лымдық болып табылады. Ал «жанкештілік» актілерге келер болсақ, олардың барлығ ы қ иянатқ а, зақ ымдаушылық қ а, қ орғ ансыз азаматтарды ө лтіруге негізделген. Ал енді қ иянат Исламның атынан жасалып жатса, олар дұ шпанның мұ сылмандарғ а жасап жатқ анынан да ү лкен қ ылмыс жә не жауыздық болады, ө йткені мұ ндай қ иянатшылық ә рекеттер адамдарды Аллаһ тың дінінен кері итереді жә не оларды Оның жолынан адастырады. Хузайфа ибн ә л-Йаман, Аллаһ оғ ан разы болсын, былай баяндайтын: «Мағ ан Бадр шайқ асына қ атысуғ а тек мына жағ дай ғ ана мү мкіндік бермеді: мен ө зімнің ә кем Хусайльмен бірге (Бадр шайқ асына қ атысу ү шін) аттанғ анымда кә пір қ ұ райштық тар бізді ұ стап алып: «Сендер Мухаммадқ а барғ ыларың келіп тұ р ма? », - деп сұ рады. Біз: «Жоқ, біз Мухаммадқ а барғ ымыз келіп тұ рғ анымыз жоқ, біз тек қ ана Мә динағ а барып келгіміз келіп тұ р», - деп жауап бердік. Сонда қ ұ райштық тар бізден Мә динада біз Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жағ ында соғ ыспаймыз деген Аллаһ тың атымен ант алды. Біз Аллаһ тың Елшісіне (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) келіп, оғ ан орын алғ ан жағ дайды баяндап бергенімізде, ол: «Екеуің де (Мә динағ а) аттаның дар. Біз олармен келісім-шартты орындаймыз жә не Аллаһ тан оларғ а қ арсы кө мек сұ раймыз», - деді». Муслим. Бұ л хадис келісім-шарттарды орындаудың қ ажеттілігін айқ ын кө рсетуде. Дә л осы жағ дай Хузайфаны жә не оның ә кесін мұ сылмандар мен кә пірлердің соғ ыс майданында алғ ашқ ы кездесуінде қ атысудан бас тартуғ а мә жбү рледі. Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) шешімі осылай болды, ал одан ө зге кім маң ыздырақ жә не сенімдірек бола алады?! Ендеше, мұ сылман еместердің еліне рұ қ сат жә не виза алып кіріп, кейін сол елдің азаматтарына қ атысты қ иянаттық актілерді жасайтындар туралы не айтуғ а болады? Ал осыдан соң олар тағ ы да ө здерінің ә рекеттерін Исламғ а жатады жә не жиһ ад деп аталады деп айтады? Олардың пайымдары нендей жаман! Абу Рафи былай деп баяндайтын: «Қ ұ райштық тар мені Пайғ амбарғ а (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) елші етіп жіберді, бірақ оны кө рген сә тте мен ө з жү регімде Исламды қ абылдауғ а деген қ алауды сездім. Мен: «Уа, Аллаһ тың Елшісі! Аллаһ Тағ аламен ант етемін, мен оларғ а ешқ ашан қ айтпаймын! », - дедім. Бұ ғ ан Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын): «Мен келісім-шарттарды бұ збаймын жә не елшілерді ұ стап қ алмаймын! Оларғ а қ айт, ал содан кейін, егер сенің жү регің де қ азір болғ ан қ алауың сақ талып қ алса, бізге қ айтып кел», - деді ». Абу Дауд, ә н-Нә саи, ә л-Хаким, ә л-Бә йһ ақ и, Ибн Хиббан жә не Ахмад. Шейх ә л-Ә лбани «Мишкә т ә л-Мә сабих» кітабында (3909) оны сахих деді. Муғ ира атты басқ а бір сахаба Исламғ а келудің қ арсаң ында ө зіне сапарлас болғ ан адамдарды ө лтірді де, олардың мү лкін иемденіп алды. Кейін ол Пайғ амбарғ а (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) келіп, Исламды қ абылдады. Ал Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі босын) оғ ан былай деп айтты: «Сенің Исламғ а (келуің е қ атысты) айтар болсақ, мен (оны) қ абылдаймын. Ал мал-мү лікке келер болсақ, менің оғ ан ешқ андай қ атысым жоқ », - деді. Ә л-Бухари.
|
|||
|