Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Егер сендер Аллаһқа көмектессеңдер, Ол сендерге көмектеседі және табандарыңды нығайтады



Алайда ө здерін-ө здері ресторандарда, театрларда, автобус аялдамаларында жарып тастайтындар ө лтіруге тыйым салынғ ан адамдарды ө лтіруге қ асақ ана барады.

«Жанкештілік» актілердің жақ таушылары ө здерінің ұ станымдарының дұ рыстығ ына дә лел ретінде сондай-ақ Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Таифтың тұ рғ ындарына қ арсы катапульталарды қ олданды дегенді келтіреді, ал олармен атқ ылау соғ ысушы да, соғ ыспаушы да адамдарды зақ ымдайды.

Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) ә т-Таиф тұ рғ ындарына қ арсы катапульталарды қ олдану фактісі ө зінің сенімділігін дә лелдеуге мұ қ таж. Барлық имамдардан ол туралы тек Ибн Хишам ғ ана жеткізеді: «Мағ ан ө зім сенетін адам Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Исламда алғ ашқ ы рет ә т-Таиф тұ рғ ындарына қ арсы катапульта қ олданданғ анын айтып берді». Ибн Хишам. «Жизнеописание Пророка Мухаммада», М.: Умма, 2001 ж. – 380-бет.

Сө йтіп, бұ л хадистің жеткізушілерінің тізбегі ү зілісі жоқ болып табылмайды[27]. Ә т-Тирмизидің «ә с-Сунан» жинағ ына келер болсақ, онда бұ л дерек Умар ибн Харунның риуаятында келтіріледі, ал оның хадистері қ абылданбайтын болып табылады, бұ л туралы Ибн Хажар ө зінің «Тахзиб ә т-Тахзиб» кітабында айтқ анындай. Сондық тан да шейх ә л-Ә лбани бұ л деректі ә лсіз деді. «Даиф Сунан Аби Дауд» (2762).

Ибн Саад та бұ л деректі «ә т-Табақ ат» кітабында басы Мақ хульге барып тірелетін жеткізушілер тізбегімен келтіреді. Алайда бұ л хадис «қ айтарылып жіберілген» (мурсаль) болып табылып, ә лсіз хадистер санатына жатады. Имам Муслим ө зінің «ә с-Сахих» жинағ ында Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілілігі мен сә лемі болсын) ә т-Таифті қ ырық кү н бойы қ оршауда ұ стағ аны туралы жеткізеді. Алайда ол катапульта қ олдану туралы еш нә рсе айтпайды.

Егер тіпті Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) катапульталарды қ олдануы туралы дерек сахих дегеннің ө зінде де, одан тек тү нгі шабуылдаулар кезінде соғ ысқ а қ абілетсіз тұ рғ ындардың ө ліміне қ асақ ана емес тү рде ық пал етуге рұ қ сат етіледі деген қ орытынды ғ ана шығ аруғ а болады. Ал қ асақ ана ө лтіруге қ атаң тыйым салынады. Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) катапульталарды қ олдануғ а мә жбү р болғ ан болуы мү мкін, ө йткені Сақ иф тайпасы қ амалғ а бекініп, оларды атқ ылап, кү ніне он екі мұ сылманнан ө лтіріп, мұ сылмандарды қ атты мазалағ ан еді. Сондық тан Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) катапульталарды адамдарды ө лтіру ү шін емес, тек қ абырғ аларды бұ зу ү шін қ олдануғ а мә жбү р болғ ан болуы мү мкін еді, бұ л кенеттен жасалынғ ан тү нгі шабуылдың барысында орын алғ ан болса да.

Бұ дан тыс, Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) мұ сылман адамғ а шайқ ас кезінде ө з ө мірін ө лім қ ауіпіне салуғ а рұ қ сат ететін еді, алайда ол ө зін-ө зі қ асақ ана ө лтіруге тіпті шайқ ас кезінде де тыйым салғ ан. Жанама тү рде ө з қ азасына себепші болу ө зін-ө зі қ асақ ана ө лтіруге рұ қ сат етілгендікті білдірмейді.

Қ алай болғ ан жағ дайда да, айтылғ анның барлығ ы азаматтық киім киіп алғ ан адамдар автобекеттерге, ресторандарғ а, магазиндерге, театрларғ а кіріп барып, сол жерде жарылыстар жасайтын жағ дайларғ а емес, екі жақ та шайқ асуғ а дайын болғ ан тек соғ ыс майданында орын алатын нә рсеге қ атысты. Мұ ндай операциялардың нә тижесінде кімдер ө леді? Шариғ ат бойынша ө лтіруге тыйым салынғ ан бейбіт азаматтар! Бұ дан тыс, бұ л жарылыстардан зардап шеккендердің арасында дұ шпандарғ а ешқ андай қ атысы жоқ адамдар, соның ішінде мұ сылмандардың ө здері де болуы мү мкін.

Жиі жағ дайда дә л солай болады да, ө йткені мұ ндай операциялар соқ ыр тү рде жасалады жә не орындаушыларының таң дауына тә уелді болады.

Егер, мысалы, Мароккода, Ресейде, Индонезияда жә не Сауд Арабиясында орын алғ ан актілерге мұ қ ият талдау жасалса, олардан тек бейбіт тұ рғ ындар ғ ана зардап тартқ анын кө реміз.

Сондық тан да, азаматтық ұ шақ тарды басып алу «сә ні» пайда болғ ан кезде, Сауд Арабиясынан жә не ө зге елдерден болғ ан Сү ннеттің жақ таушылары бұ ғ ан қ арсы шығ ып, бү кіл ә лемге осы ә рекеттердің тыйым салынғ ан (харам) жә не Ислам тарапынан айыпталатын қ ылмыс екендігін жариялады. Сауд Арабиясы зардап шекпесе де, Саудияның ә т-Таиф қ аласында Сауд Арабиясының ірі ғ алымдары Кең есінің толығ ымен осы мә селеге арналғ ан 32-отырысы ө тті. Бұ л отырыс 1409 жылдың 12-18 мухаррамында (31. 08. 1988) ө тті. Кейбір мұ сылман жә не мұ сылман емес елдерінде жазық сыз адамдардың қ аза болуына жә не азаматтық мал-мү лік пен қ оғ амдық объектілердің жойылуына ә келген бірнеше зорлық жә не зиянкестік актілер туралы мә ліметтердің негізінде, ұ зақ қ а созылғ ан талқ ылаулардан жә не дә лелдер мен қ асиетті мә тіндерді зерттеген соң бірауызды ғ алымдардың мына шешімі қ абылданды: « Мұ ндай зорлық актілерін жасаушылар ө лім жазасына лайық ты». [28]  

 

Егер сендер Аллаһ қ а кө мектессең дер, Ол сендерге кө мектеседі жә не табандарың ды нығ айтады

 

«Жанкештілік» актілерді рұ қ сат ететіндер, сондай-ақ, дә лел ретінде Аллаһ Тағ аланың мына сө здерін келтіреді: «Ақ иқ атында Аллаһ мү міндерден олардың жандарын жә не мал-мү ліктерін Жә ннатқ а айырбастап сатып алды. Олар ө лтіріп жә не (ө здері) қ аза тауып Аллаһ тың жолында соғ ысады. Оның Таураттағ ы, Інжілдегі жә не Қ ұ рандағ ы уә десі мен міндеттемесі осындай. Ө з уә десін Аллаһ тан жақ сырақ орындаушы кім? Ендеше, жасасқ ан серттерің е қ уаның дар. Міне осы - ұ лы жетістік» (ә т-Тауба, 111).

Бұ л дә лелді теріске шығ ара отырып, мү мін адам қ алай орнына Жә ннатты алып, ө зінің жаны мен мал-мү лкін қ ұ рбан ете алатынын Шариғ ат нақ ты белгілеп бергенін айту қ ажет. Бұ л аятта Аллаһ Тағ ала мү мін адамды игілікке бө леп, оғ ан шә һ идтік ө лім жібермейінше ол Раббысының жолында жанымен жә не мал-мү лкімен соғ ысады деп айтылғ ан. Сондық тан да, жоғ арыда келтірілген аятты мұ сылман адамғ а ө зін қ ұ рбан ету ретінде ө зін-ө зі ө лтіруге рұ қ сат етіледі дегенге дә лел ретінде пайдалану мү лдем қ ате болады. Алдында біз Аллаһ жіберген қ аза мен ө зін-ө зі ө лтірудің арасында қ андай айырмашылық бар екендігін егжей-тегжейлі тү сіндіріп ө ткенбіз. Бұ л айырмашылық кез келген ұ қ састық қ а орын қ алдырмайды.

«Жанкештілік» актілерді жақ таушылардың тағ ы бір дә йегі болып жалынды орғ а тасталғ ан адамдар туралы деректе келтірілген ерлік жасағ ан жасө спірім туралы оқ иғ а болып табылады. [29]

Алайда бұ л хадисте сө з етілетін жасө спірім ө зін-ө зі ө лтірмеді жә не ө зін-ө зі ө лтіруге ұ мтылмады. Керісінше, оны ө лтіруді бұ йырғ ан жә не осының айлалы тә сілдерін ойлап тапқ ан - патша еді. Жасө спірім ө лім жазасына кесілген еді жә не оның ә рекеті тек ө лім жазасының тә сілін мең зеген болатын. Егер де ол ө зінің ө лтірілуіне бө гет жасайтын болса, бұ л бә рібір патшаны тоқ татпас еді жә не оны ө лім жазасына кесілген жасө спірімді ө лтіруден бас тартуғ а мә жбү рлемес еді. Сондық тан да жасө спірім ө те кө п адамның жиналғ ан тұ сында «Осы жасө спірімнің Раббысы – Аллаһ тың атымен» деген сө зді пайдалануды шешті. Мұ ның барлығ ын жасө спірім ө зі ө те қ атты аң сағ ан адамдардың шынайы дінге бет бұ руы орын алуы ү шін істеді. Бұ л мақ сат ү шін ол патшағ а: «Сен мені мен сағ ан бұ йырғ ан нә рсені істемейінше ө лтіре алмайсың! » - деп, бар шындық ты айтты. Жасө спірімнің сө здері Аллаһ Тағ алағ а деген сенімділіктің жә не тә уекелдің негізінде қ ұ рылғ ан. Қ ұ ранда: «Кім Аллаһ қ а тә укел етсе, Ол жетіп асады», - деп айтылғ ан (ә т-Талақ; 3).

Ал қ ұ дси хадисте Аллаһ Тағ аланың мына сө здері келтіріледі: «Қ ұ лым Мен туралы қ андай ойда болса, Мен сондаймын». ә л-Бухари жә не Муслим.

Сондық тан да, жасө спірім ө зін-ө зі ө з қ алауы бойынша ө лтірді немесе ө зінің ө лімін қ асақ ана туындатты немесе ө зін ө лтіруді бұ йырды деп айту қ ате болады.

Ө зін қ ұ рбандық ету ү шін ө зін-ө зі қ асақ ана ө лтіруге рұ қ сат етілген деген тұ жырымғ а дә лел ретінде жасө спірімнің ә рекетіне жү гіну тү бейгейлі қ ате болып табылады. Жасө спірімнің ә рекеті мұ сылман адамғ а, егер ол ө зінің ө лтірілетінін анық білсе, мерзімнен бұ рын ө луге саналы тү рде ұ мтылуына болады дегенге ешқ андай нұ сқ амайды. Жасө спірімнің ә рекеті тек мұ сылман адамғ а ө зі ү шін ө лтірілуінің ең ың ғ айлы тә сілін таң дауына болады дегенге ғ ана нұ сқ айды.

Осығ ан орай шейх Ибн Усаймин былай деп айтқ ан: «Мұ сылман адамғ а жалпының мү дделері ү шін ө зін қ ауіпке салуғ а болады. Ақ иқ атында, жасө спірім патшағ а ө зін ө лтіруге болатын тә сілді нұ сқ ады: патша жасө спірімнің жебелері салынғ ан қ абынан жебені шығ аруы жә не т. с. с. ә рекеттер. Бұ ғ ан, нақ тырақ айтқ анда, шейхуль-Ислам Ибн Таймийяның мына сө здері нұ сқ айды: «Бұ л – Аллаһ тың жолындағ ы жиһ ад. Халық иман келтірді, ал жасө спірімнің ө зі еш нә рсе жоғ алтпады, ө йткені жасө спірім бә рібір ө лім жазасына тартылар еді – не осылайша, не ө згеше (тә сілмен)».

 Ә рі қ арай шейх Ибн Усаймин былай деді: «Ал ө зіне жарылғ ыш қ ұ рылғ ыны жү ктеп алып, дұ шпанғ а жақ ындап келіп, олардың арасына кірген кезде ө зін-ө зі жарушығ а келер болсақ, мұ ндай ә рекет – ө зін-ө зі ө лтіру, Аллаһ бізді бұ дан сақ тасын! Ө зін-ө зі ө лтіруші, бұ л жө нінде Пайғ амбарымыздың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) хадисінде айтылғ андай, Тозақ отына тү седі жә не онда ө те кө п уақ ыт қ алады.

«Ерлікпен» ө зін-ө зі ө лтірулер Исламның мү ддесіне сә йкес келмейді. Егер адам, осындай актілерді жасап, ө зіне қ оса он, жү з шақ ты немесе тіпті бірнеше жү з дұ шпанды ө лтірсе де, ол бә рібір Исламғ а пайда келтірмейді жә не оның ә рекеті, ә лгі жасө спірімнің ә рекетінен ерекше, адамдарды Исламды қ абылдауғ а ынталандырмайды. Керісінше, мұ ндай ә рекет дұ шпанның ашуын туғ ызады, оны ызаландырады жә не мұ сылмандарғ а одан сайын кө бірек қ аталдық кө рсетуге ынталандырады.

Дә л осы нә рселер «жанкештілік» актілерден кейін израильдіктердің палестиналық тарғ а кө рсететін жаза мен жә бірлері одан сайын қ аталдап жатқ ан Палестинада орын алуда. Егер бір палестиналық қ аза тауып, ө зімен бірге 6-7 израильдіктің ө мірін алып кетсе, сонғ ылары ө ш алу ү шін 60 жә не одан да кө бірек палестиналық тарды ө лтіреді. Сө йтіп, мұ ндай ә рекеттер мұ сылмандарғ а ешқ андай пайда ә келмейді». Ибн Усаймин. «Шарх «Рийад ә с-Салихин»» (1/180-181).

Сондай-ақ шейх былай деді: “Дә лел ретінде жасө спірім туралы хадисті қ олдануғ а қ атысты айтар болсақ, онда дұ шпанғ а зиян тигізу емес, адамдардың дінге кіруі орын алды”. Қ з.: «ә л-Лиқ а ә л-мә фтух» (20).

Бұ л жағ дайғ а ерекше назар қ ою керек. Жасө спірімнің оқ иғ асында дұ шпанды қ анды жазалау болғ ан жоқ. Жасө спірімнің ә рекеті қ арсыласты талқ андауғ а қ ызмет етпеген еді, ол Исламғ а жә не адамдарғ а пайда келтіруге, олардың шынайы дінге келуіне ық пал жасауына мақ сатталғ ан еді.

Қ арсыластар: «Жасө спірім ө зін ө лтіруге рұ қ сат берді, ал Аллаһ оны қ орғ ағ ан еді ғ ой жә не ол дұ шпаннан қ ашса да болар еді», - деп, келіспеушілігін білдіруі мү мкін.

Бұ ғ ан біз: ұ рыс майданында шайқ асып жү рген адам да қ ашып кетуге мү мкіндігі бар жә не оны да дұ шпан ө лтіруге ұ мтылады ғ ой дейміз. Алайда оғ ан Аллаһ тың сө зі ұ лық болуы ү шін ө зінің ісін жалғ астыру бұ йырылғ ан, тіпті ол ө зінің ө лтіруінің ық тимал екенін жорамалдаса да. Жоғ арыда баяндалғ ан деректегі жасө спірім ө з халқ ының тура жолғ а тү суін қ алады. Ол ө зін ө лтіруге рұ қ сат берсін-бермесін, жауыз патша бә рібір оғ ан адамдарды ақ иқ атқ а шақ ыруғ а рұ қ сат бермес еді. Егер де ол ө зінің миссиясын (мойнына жү ктелген міндеттемесін) жалғ астырғ анда, патша оны ө лтіру талпыныстарынан ешқ ашан бас тартпас еді. Бұ дан тыс, Аллаһ бұ л жасө спірімді Ө зі бекіткен мерзімге дейін қ орғ ап, оғ ан жазылғ ан ө лім сә ті бә рібір келетіні жә не сол кезде Аллаһ оның ө ліміне себеп болуды тағ дырына жазғ ан оқ иғ а орын алатыны – ап-айқ ын нә рсе. Жасө спірім патшаның ұ мтылысын ө з пайдасына жә не ө з халқ ының мү ддесіне пайдаланды. Бұ л Аллаһ тың жасө спірімге жоғ арыдан уә хи еткен ө те керемет айласы еді. Бұ л – Аллаһ тан келген кө мек жә не ұ лы жетістік еді, ө йткені Аллаһ Тағ ала былай деп айтты ғ ой: «Аллаһ қ а иман келтіргеннің жү регін Ол тура жолғ а салады» (ә т-Тағ абун; 11).



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.