|
|||
Дұшпанның қатарларына тереңдеп енудің ғалымдар белгілеген нормаларыДұ шпанның қ атарларына терең деп енудің ғ алымдар белгілеген нормалары
Жанкештілік деп аталатын актілердің жақ таушылары ө зінің пайдасына дә лел ретінде қ абылдайтын кө птеген егжей-тегжейліктер болғ андығ ы себепті, мен тө менде тө рт мазһ абтың [19] пікірлерін келтіруді жә не ержү рек адамғ а дұ шпан ә скерлерінің ішіне терең деп кіруіне рұ қ сат ететін олар бекіткен нормалар мен шарттарды ескерткенді дұ рыс кө рдім. Дұ шпан ә скерлерінің ішіне терең деп кіру тө менде келтірілетін шарттардың ең болмағ анда бірі болғ анда рұ қ сат етіледі: - егер дұ шпанның қ атарларына терең деп кіруші адам аман қ алуды қ аласа; - егер осындай амалды жасау дұ шпанның жең ілуіне алып келсе; - егер мұ ндай ә рекет мұ сылмандарғ а пайда келтірсе; - егер мұ ндай ә рекет мұ сылмандарды дұ шпандармен кү ресуге жігерлендірсе. Ханафилердің пікірі
Ә л-Жусас былай деген: «Егер бір адам мың адамғ а шабуыл жасағ ан болса, мұ нда айыпталатын еш нә рсе жоқ, егер ол аман қ алуды немесе дұ шпанды талқ андап тастауды қ аласа деген шартымен. Ал егер онда аман қ алуғ а немесе дұ шпанды талқ андауғ а деген ү міті болмаса, онда оның мұ ндай нә рсені жасауына мен сө гіс білдіремін, ө йткені ол ө зін мұ сылмандарғ а еш пайда келтірмейтін ө лімге қ иып жатыр. Адам мұ ндай ә рекетке, егер онда аман қ алуғ а деген мү мкіндік болса немесе оның ә рекеттері мұ сылмандарғ а пайда келтірсе ғ ана баруы қ ажет. Ал егер онда аман қ алуғ а немесе дұ шпанғ а ойсырата соқ қ ы беруге деген мү мкіндік болмаса, бірақ ол ө зінің ә рекетімен мұ сылмандарды осындай ерліктерді жасауғ а жігерлендірсе жә не соның нә тижесінде олар дұ шпанды жоя бастаса жә не талқ андай бастаса, мұ ндай жағ дайда оның ә рекеті тағ ы да айыпталатын болып табылмайды, ал мен ол Аллаһ тан сый алады деген ү міттемін». Қ з.: «Ахкаму-ль-Қ уран» (1-том, 309-бет).
|
|||
|