|
|||
VІ Қорытынды.. Пәні: Абайтану. Сыныбы: 10-сынып. «Малға достың мұңы жоқ, малдан басқа» өлеңіVІ Қ орытынды. Ұ лы Абай VІІ Оқ ушыларды бағ алау: оқ ушылардың берген жауаптарына қ арай білімдерін бағ алаймын.
VІІІ Ү йге тапсырма: 1. Абайдың дү ниетанымдық кө зқ арастары туралы тү сінік. 2. Реферат жазу.
Тексерілді: Кү ні: 22. 12. 2016 Пә ні: Абайтану Сыныбы: 10-сынып
Сабақ тың тақ ырыбы: «Малғ а достың мұ ң ы жоқ, малдан басқ а» ө лең і Сабақ тың мақ саты:
Сабақ тың тү рі: аралас сабақ.
Сабақ тың ә дісі: пікір алмасу, мә нерлеп оқ у, талдау.
Кө рнекіліктер: палакат, портреттер, теледидар материалдары.
Пә наралық байланыс: тарих, қ азақ тілі. Сабақ тың барысы: І Ұ йымдастыру кезең і: 1. Оқ ушылармен амандасу, тү гелдеу; 2. Оқ у қ ұ ралдарын, сабақ қ а дайындығ ын тексеру; 3. Сыныптың тазалығ ына кө ң іл бө лу; 4. Оқ ушылардың зейінін сабақ қ а аудару; 5. Cабақ тың мақ сатымен таныстыру.
ІІ Ү йге тапсырмасын тексеру: 1. Абайдың дү ниетанымдық кө зқ арастары туралы тү сінік. 2. Реферат жазу. ІІІ Жаң а сабақ: «Малғ а достың мұ ң ы жоқ, малдан басқ а» ө лең і «Малғ а достың мұ ң ы жоқ малдан басқ а» – Абайдың 1896 жылғ ы жазғ ан ө лең і. Ә рқ айсысы 4 тармақ тан тұ ратын 4 шумақ. Шығ армаларындағ ы басты ө зекті тақ ырып – адамгершілік, ар, намыс мә селесі, сын семсерін сұ қ қ ан жері – ынсапсыз байлық, ө лшеусіз ө рескел билік десек, Абай бұ л ө лең інде қ алтқ ысыз кө ң ілмен халық мү ддесін кө здейтін демократтық биік дең гейге кетеріліп, қ оғ амдық мазмұ ны аса маң ызды шындық тың бет пердесін ашып береді. Ақ ын бұ дан бұ рынғ ы сынында ар-ұ яттан бө зген, тойымсыз би-болыстарды қ анша айыптаса да, ара кідік олардың ішінде де тә уірлері бар, ә р нә рсе адамына қ арай деген пікірдің ұ штығ ын шығ арып қ оятын (Мысалы, «Бай сейілді... » ө лең інде). Бұ л ақ ын ө мірінің белгілі бір кезең іне ғ ана тә н кемшілік екенін осы туындысы айқ ын дә лелдейді. Абай енді оларды «жақ сы», «жаман» деп бө ліп жармай, ө з заманың дағ ы барша би-болыстарғ а, байларғ а арылмастай ү кім айтады. Мал жиғ ан адамның дү ниеқ оң ыз, қ ұ нсыздығ ын барынша уытты тілмен, ө лтіре ә шкерелейді. Байлық тың ондайларғ а бос кү піл, қ айырусыз билік ү шін ғ ана керек екенін ашық айтып, имандылық тан, мейірім-сауаптан ада қ алғ ан жандарғ а жиіркенішін білдіреді. Олар ө здері шошқ а болғ ан соң, басқ а адамдар ит болып кө рінетінін ескертеді. Ақ ын ө з жұ ртына жаудай тиіп отырғ ан, қ оғ ам денесіндегі осынау жұ қ палы дертті шеней отырып, оғ ан қ арсы қ оятын, мерезді сылып тастайтын кү шті де атайды. Ол – адал ең бек, ащы тер. Аштан ө лсең де арың ды сатпа деп, адалдық қ а, адамгершілікке шақ ырады. Абай адамдардың асыл қ асиеті байлық та, билікте емес, ү ш-ақ нә рсе: «ыстық қ айрат, нұ рлы ақ ыл, жылыжү рек» деп біледі. Ең бек, сана, мейірім. Бұ л – Абайғ а дейінгі қ азақ ақ ындары осынша ө ткір, уытты тілмен барынша ашынып айта қ оймағ ан тұ жырым. Туынды 11 буынды қ ара ө лең ұ йқ асымен жазылғ ан. Алғ аш рет 1959 жылы Санкт-Петербургте жарық кө рген «Қ азақ ақ ыны Абай Қ ұ нанбай ұ ғ ылының ө лең і» деген жинақ та жарияланды. Шығ арма ешқ андай тек стил. ө згеріске ұ шырамағ ан. Ө лең қ арақ алпақ, орыс, ұ йғ ыр т. б. тілдерге аударылғ ан.
ІV Мә тінмен жұ мыс:
|
|||
|