Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Тізбекті такфир бидғаты. Кіріспе



 

 

 


Тізбекті такфир бидғ аты

 

 

Орыс тілінен қ азақ тіліне аударғ ан     

сайтының редакциясы
Аса Мейірімді, ерекше Рахымды Аллаһ тың атымен.

Кіріспе

Ә лемдердің Раббысы – Аллаһ қ а мадақ, Пайғ амбарымыз Мухаммадқ а, оның отбасы мү шелеріне жә не барлық сахабаларына Аллаһ тың сә лемі мен игілігі болсын!

Содан соң:

Соң ғ ы кезде баяғ ыда бастан ө ткен жә не ұ мытылып кеткен такфиршілер фитнасы, нақ ты айтқ анда «тізбекті такфир» деп аталатын фитна қ айта оянып жү р. Тізбекті такфирдің кө рініс табуы тө мендегідей:

Белгілі  бір надан ө зінің надандығ ына жә не Қ ұ ран мен Сү ннеттің мә тіндерін ө зінің тү сінуіне ғ ана негізделіп, белгілі бір мұ сылманғ а такфир жасайды (оны кә пір деп айыптайды), ал содан соң мұ сылмандарғ а «Сен осындай нә рселерді істеп жә не осындай нә рселерді айтып жү рген пә леншені кә пір деп санайсың ба? » деген сұ рақ қ ойып, емтихан ө ткізе бастайды. Ал егер сұ рақ қ ойылғ ан адам: «Жоқ », - десе немесе тіпті кү мә нданса, онда ә лгі надан ү шін оның ө зі кә пірге айналады, жә не бұ л тізбек тоқ таусыз жалғ аса беруі мү мкін. Бұ л, ө з нә тижесінде, ә лгі сорлы сияқ ты біреудің дү ние жү зінде ө зінен жә не ө зінің бір-екі жақ тастарынан басқ а мұ сылман жоқ деп есептеуіне алып келеді.

Аллаһ Пә к, бұ л - алғ ашқ ы хауариждердің сеніміне нендей ұ қ сас! Имам Абуль-‘Аббас ә л-Асам былай деп баяндайтын: “Бірде екі хауариж Қ ағ баны айналып тауап жасап жү ріп, бірі екіншісіне: «Менен жә не сенен ө зге бұ л жаратылыстардың біреуі де Жә ннатқ а кірмейді! », - деді. Екіншісі: «Жә ннаттың кең дігі кө ктер мен Жердің кең дігіндей, ал ол тек сен жә не мен ү шін ғ ана жаратылғ ан ба? », - деп сұ рады. Біріншісі: «Иә! », - деп жауап берді! Сонда екіншісі оғ ан: «(Онда) Ол сен ү шін», - деді де, оның сенімдерінен бас тартты”. Ә л-Лә лә кә и: “Шарх усуль ә л-и’тиқ ад” 2317.

Жә не таң қ аларлығ ы – бұ л осы сияқ ты тә кфиршілердің ө здерінің де басқ а адасқ ан жамағ аттың такфиршілері ү шін кә пір болып табылатындығ ы. «Ә һ лю-Сунна уә л-жама’а, бірін-бірі кү пірлікте айыптайтын хауариждер, рафидилер жә не қ адарилер сияқ ты бидғ атты жақ таушылардан ерекше, бір-бірін кү пірлікте айыптамайды! Егер олардың жетеуі бір мә жілісте бас қ осса, онда міндетті тү рде бір-бірін кү пірлікте айыптауы себебінен тарап кетеді. Олар - Аллаһ Тағ ала олар туралы: «Яһ удилер: «Христиандар тура жолмен жү рмейді», - деді, ал христиандар: «Яһ удилер тура жолмен жү рмейді», - деді» (ә л-Бақ ара 2: 113), - деп айтқ ан яһ удилер мен христиандар сияқ ты». Қ з.: “ә л-Хужжә ” 2/255.

Имам Хатыб ә л-Бағ дади былай дейтін: “Ә һ лю-Суннағ а қ айшы келетіндердің қ атарында, бұ л хауариждермен, рафидилермен жә не қ адарилермен орын алатынындай, бір-біріне такфир жасамайтын жә не бір-бірінен бас тартпайтын адасушы топ жоқ! ”. Қ з.: “ә л-Фә рқ бә йнә л-фирақ ” 361.

Имам Ибн Абиль-‘Изз: “Бидғ аттарды жақ таушылардың сө гіске лайық сипаттарының қ атарына олардың бір-біріне такфир жасауы жатады. Ал білім иелерінің мақ тауғ а лайық ты сипаты туралы айтар болсақ, олар кү пірлікте айыптамай, адасушылық туралы айтады ”, - деп айтқ ан. Қ з.: “Шарх ә т-Тахауи” 439.

Ө кінішке орай, бұ л такфиршілер тіпті осы ү мметтің атақ ты ғ алымдарын да кү пірлікте айыптауғ а дейін барды! Мұ ндай адамдар туралы шейхуль-Ислам Ибн Таймия былай дейтін: “Ал мұ сылман ғ алымдарын кү пірлікте айыптайтын надандардың жө нсіздігіне келер болсақ, бұ л - айыптауғ а лайық ты амалдардың ең зоры болып табылады жә не мұ ның бастамасын ө здерінің болжамдарына сү йеніп, мұ сылмандардың имамдарын, олар дінде қ ателік жіберді деп есептеп, кә пір деп атағ ан хауариждер мен рафидилер бастады ”. Қ з.: “Мә жму’уль-фатауа” 35/100.

Ал ең таң қ аларлығ ы – бұ л такфиршілердің, фиқ х мә селесіндегі қ андай да бір қ арапайым ү кімді білмеген жағ дайда, ө здері кеше ғ ана кә пірге шығ арғ ан ғ алымдарғ а жү гінетіндігі. Мысалы, біз ғ аламтор кең істігінде шейх Ибн Базды немесе ә л-Ә лбаниді кү пірлікте айыптағ ан, ал кейін басқ а айдарларда фиқ х мә селелерін талқ ылағ анда дә лел ретінде тура солардың пікірін келтірген адамдарды да кездестіріп тұ рамыз. Нә дждық шейх Абу Батын: “Егер сен кү пірлікте айыптаумен айналысатындардың біреуінен дә рет алу немесе сауда жә не сол сияқ ты мә селелер жө нінде сұ расаң, ол сағ ан жауап бере алмайтыны, ө йткені оның бұ л жө нінде білімі жоқ екендігі таң қ алдырады. Ол бұ л мә селеге қ атысты ғ алымдардың пікірлерін іздей бастайды жә не тура солар жауап бергендей етіп жауап береді. Ал, такфир сияқ ты ұ лы жә не қ ауіпті мә селе туралы не айтуғ а болады?! », - деп ақ иқ атты айтады.  Қ з.: “Минһ аж ә һ ль-ә л-хақ қ ” 77.

Аллаһ нұ р сә улесін жә не білімді сыйлағ ан кез келген мұ сылман адам тізбекті такфир – бұ л осы адамдар онда сахабалардың кезіндегі хауариждерден де озып ө ткен, шынайы адасушылық екенін тү сінеді, ө йткені тіпті олардың ө зі де осындай емтихандар ө ткізбеуші еді!



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.