Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





26 — Шүғәрә (Шағирҙар) сүрәһе



(Шү ғ ә рә сү рә һ е 227 аяттан тора. Бер ө лө шө Мә ккә лә, икенсе бер ө лө шө Мә ҙ инә лә ингә н. 224 нсе аятта шағ ирҙ ар тураһ ында, йә ғ ни мө шриктә р ә йткә нсә, Ҡ ө ръә н-и Кә римдең ниндә йҙ ер бер шағ ир йә ки шағ ирҙ ар тарафынан тү гел, бә лки лә Аллаһ тарафынан хасил ителгә нлеге тураһ ында һ ө йлә нгә нгә кү рә, сү рә гә шул исем бирелгә н. Баҡ ара сү рә һ енә н ҡ ала, Ҡ ө ръ­ә ндең иң оҙ он сү рә һ е. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Та. Син. Мим. (2) Былар хаҡ ты (һ ә м нахаҡ ты) асыҡ лау­сы Китаптың аяттарыҙ ыр.

3. (Эй, Мө хә ммә д) улар иманғ а килмә й тип, һ ин ү ҙ ең де харап итер дә рә жә лә ҡ айғ ыраһ ың. (4) Ә гә р Беҙ ихтыяр итһ ә к, уларҙ ың башына Кү ктә н бер мө ғ жизә индергә н булыр инек, уларҙ ың муйыны аҫ ҡ а килгә н булыр ине. (5) Сикһ еҙ мә р­хә мә тле Аллаһ тан ингә н һ ә р аяттан йө ҙ сө йө рҙ ө лә р, (6) Хаҡ ­тыр, улар (Ҡ ө ръә нде) ялғ анғ а сығ арҙ ы. Уларҙ ың шулай мә схә рә ле кө лө ү ҙ ә ренең нә тижә һ е оҙ аҡ ламай килә сә к. (7) Ә ллә һ уң улар ер ө ҫ тө нә ҡ арамайҙ армы, кү рмә йҙ ә рме? Шунда һ ә р нә мә не тө рлө -тө рлө, парлы-парлы итеп ү ҫ терҙ ек. (8) Хаҡ тыр, был эштә рҙ ең ғ ибрә те лә барҙ ыр. Лә кин улар­ҙ ың кү беһ е иманғ а килә торғ ан тү гел. (9) Шик юҡ тыр, һ инең Раббың — мотлаҡ ең еү се, сикһ еҙ мә рхә мә тлеҙ ер.

10. Раббың Мусағ а ә йтте:

— Бар һ ин залим халыҡ янына, (11) Фирғ ә ү ен тоҡ омо янына кит. Ә ле бынан һ уң да улар Аллаһ тан ҡ урҡ маҫ тар­мы? — тине.

12. Ул (Муса) ә йтте:

- Раббым, улар мине ялғ ансығ а сығ арыр, тип ҡ урҡ ам, (13) кү крә гем ҡ ыҫ ылыр, телем ә йлә нмә ҫ. Шуғ а кү рә, ярҙ амсы итеп, зинһ ар, Һ арунды кү ндер (уғ а ла пә йғ ә мбә рлек бир).

(14) Унан һ уң улар ҡ аршыһ ында минең бер ғ ә йебем бар. Шул сә бә пле, улар мине ү лтеререр, тип тә ҡ урҡ ам, — тине.

(«Йә һ ү дтә рҙ е ҡ аты рә нйеткә н Фирғ ә ү ендең ҡ ыптый тоҡ омонан булғ ан бер кешенең айырыуса рә химһ еҙ ҡ ыланғ анына тү ҙ еп тора алмаҫ тан, ү ҫ мер Муса шул йә ә ллә дте ү лтерә » Хә сә н Чантай тә фсиренә н )

15. Аллаһ ә йтте:

— Юҡ -юҡ, (ү лтермә ҫ тә р) икегеҙ ҙ ә аяттарымды алып бары­ғ ыҙ. Шик юҡ, Мин һ еҙ ҙ ең менә н йә нә шә булырмын. Барыһ ын да ишетеп торормын, — тине. (16) — Барығ ыҙ, Фирғ ә ү ен янына китегеҙ. Һ ә м ә йтегеҙ: беҙ — ғ ә лә мдә рҙ ең Раббыһ ы тарафынан кү ндерелгә н пә йғ ә мбә рҙ ә р булабыҙ. (17) Һ ин Исраил улдарын беҙ гә биреп ебә р, тип хә бә р итегеҙ.

18. Лә кин Фирғ ә ү ен ә йтте:

— Беҙ һ ине сабый сағ ың дан алып, бө гө нгә саҡ лы ү ҙ ара­быҙ ҙ а тә рбиә лә п ү ҫ термә некме? Һ ин ғ ү мерең дең йылдарын беҙ ҙ ең арала уҙ ғ арманың мы? (19) Ҡ ылаһ ы яуыз эшең де лә ҡ ылдың (бер кешене ү лтерҙ ең ), шунан һ уң да һ ин беҙ гә рә хмә тле тү гелһ ең (оятһ ыҙ ).

20. Муса ә йтте:

— Мин уны яң ғ ылыш ү лтерҙ ем. (21) Һ еҙ ҙ ә н ҡ урҡ ып, ҡ асып киттем. Ниһ айә т, Раббым миң ә хө кө м (ғ илем, хикмә т) бирҙ е һ ә м мине (һ еҙ гә ) пә йғ ә мбә р итеп ебә рҙ е. (22) Һ ин мине шелтә лә й торғ ан ул ваҡ иғ а (минең кеше ү лтереү ем)дең сә бә бе лә һ инең Исраил улдарын ҡ ол итеп, йә берлә п тотоуың ине.

23. Фирғ ә ү ен ә йтте:

— Кем инде ул һ инең «ғ ә лә мдә рҙ ең Раббыһ ы»?

24. — Кү ктә рҙ ең, Ерҙ ең һ ә м улар араһ ындағ ы нә мә лә р­ҙ ең Раббыһ ы — Аллаһ Тә ғ ә лә. Ә гә р ҙ ә һ еҙ хә ҡ иҡ ә тте бе­лергә телә һ ә геҙ (Аллаһ ҡ а иман килтерегеҙ ), — тине Муса. (25) (Фирғ ә ү ен) ярандарына:

— Ишеттегеҙ ме? — тине.

26. — Ул һ еҙ ҙ ең дә, ә ү ү ә лге аталарығ ыҙ ҙ ың да Раббыһ ы, - тине Муса.

27. — Һ еҙ гә илсе итеп ебә релгә н был Мусаны мотлаҡ ен алыштырғ андыр, — тине Фирғ ә ү ен. (28) Муса ә йтте:

— Ә гә р ҙ ә башығ ыҙ (ҙ а мейегеҙ ) булһ а, һ еҙ Уның Кө нсы­ғ ыш менә н Кө нбайыш араһ ында булғ ан бар нә мә нең дә хужаһ ы икә нен (ә ллә ҡ асан) аң лағ ан булыр инегеҙ инде.

29. Фирғ ә ү ен: — Ант итеп ә йтә м, минә н башҡ а берә ү ҙ е Илаһ итеп алғ анһ ың икә н, мин һ ине зинданғ а яптырам, — тине. (30) Муса:

— Һ иң ә ап-асыҡ аң лайышлы, дө рө ҫ дә лил килтергә н булһ амдамы? — тине. (31) — Тура һ ө йлә гә нлегең ә (пә йғ ә мбә рлегең ә ) дә лил килтер, — тине Фирғ ә ү ен. (32) Шунда Муса таяғ ын ергә ташланы, ул йыланғ а ә ү ерелде. (33) Шунан һ уң ул ҡ у­лын сығ арҙ ы, уның ҡ улы тамашасыларғ а ап-аҡ (нур) булып балҡ ый ине.

34. (Фирғ ә ү ен) яҡ ындарына ә йтте:

— Шик юҡ тыр, был, мотлаҡ, бик оҫ та сихырсы, (35) ул һ еҙ ҙ е сихыры менә н йортоғ оҙ ҙ ан ҡ ыуып сығ арырғ а тип кил­гә н. Хә ҙ ер нимә эшлә тә беҙ инде быны? — тине. (36)

— Уның ү ҙ ен һ ә м дә туғ анын тотҡ арлап тор ҙ а, (сихырсыларҙ ы) йыйырғ а кешелә рең де юлла, — тинелә р кә ң ә шселә ре. (37)

— Улар иң оҫ та сихырсыларҙ ы һ инең янғ а алып килһ ен.

38. Шулай итеп, (оло байрам кө нө ндә ) билгелә нгә н уаҡ ыт­ҡ а бө тө н сихырсылар бер ергә йыйылғ ан ине.

39. — Барығ ыҙ ҙ а йыйылып бө ттө ме? — тип һ оранылар ха­лыҡ тан.

40. Ә гә р ҙ ә (сихырсылар) ең һ ә, бә лки, беҙ уларғ а эйә рер­беҙ, — тинелә р кешелә р.

41. Ниһ айә т, барыһ ы ла килеп бө ткә с, сихырсылар Фирғ ө ү енгә ә йтте:

— Уларҙ ы (Муса менә н Һ арунды) ең гә с, беҙ гә ә жере бу­лырмы һ уң? — тинелә р.

42. — Ә лбиттә, — тине Фирғ ә ү ен. — (Һ еҙ ең гә н) тә ҡ дирҙ ә һ еҙ минең иң яҡ ындарымдан булырһ ығ ыҙ. (43) Муса уларғ а ә йтте:

— Башта һ еҙ ташлайһ ы нә мә лә регеҙ ҙ е уртағ а ташлағ ыҙ, тине. (44) Тегелә р бауҙ арын, таяҡ тарын ергә ташлап:

— Фирғ ә ү ендең ҡ ө ҙ рә те менә н, һ ис шикһ еҙ, беҙ ең ә сә к­беҙ, — тинелә р.

45. Муса ла шунда уҡ таяғ ын ергә ташланы. Ни кү ҙ ҙ ә ре менә н кү рһ ендә р, ҡ арышҡ ы таяҡ кү ҙ асып йомғ ан­сы, тегелә рҙ ең яһ алма йыландарын йотоп бө тө рҙ ө. (46) Сихырсылар (быны кү ргә с) шунда уҡ сә ждә гә йығ ылды. (47) Һ ә м ә йттелә р:

— Беҙ ғ ә лә мдә рҙ ең, Муса менә н Һ арундың хужаһ ы булғ ан (48) бер Аллаһ ҡ а иман килтерҙ ек, —тинелә р.

49. Фирғ ә ү ен ә йтте:

— Минең рө хсә темдә н башҡ а һ еҙ уғ а иман килтерҙ егеҙ. Ә лбиттә, ул һ еҙ ҙ ә н оҫ тараҡ булып сыҡ ты, һ еҙ ҙ ә унан ө йрә н­дегеҙ. Лә кин һ еҙ оҙ аҡ ламай белерһ егеҙ: мин һ еҙ ҙ ең ҡ ул-аяҡ та­рығ ыҙ ҙ ы арҡ ылы-торҡ оло саптырасаҡ мын, һ ис шикһ еҙ, һ еҙ ҙ ең барығ ыҙ ҙ ы ла арҡ ылы ағ асҡ а (хасҡ а) ҡ аҙ аҡ латасаҡ ­мын, — тине.

50. (Иман килтергә ндә р) ә йтте:

— Зарар юҡ, беҙ инде Аллаһ ты таптыҡ. (51) (Фирғ ә ү ендекелә р араһ ында) иң беренсе иман килтергә н кешелә р булараҡ: Раббыбыҙ беҙ ҙ ең (элеккеге) гө наһ тарыбыҙ ҙ ы ярлыҡ ар, тип ө мө т итә беҙ, — тинелә р.

52. Мусағ а уахи аша ә мер иттек:

- Бә ндә лә рем менә н бергә лә п тө нө н юлғ а сыҡ. Артығ ызҙ ҙ ан ҡ ыуа сығ асаҡ тар, — тинек.

53. Ул арала Фирғ ә ү ен дә (ғ ә скә р тупларғ а) йыйыусыла­рын шә һ ә рҙ ә ргә ебә рҙ е.

54. — Уларҙ ың (Исраил улдарының, йә һ ү дтә рҙ ең ) ғ ә скә ре бик ә ҙ. (55) Улар беҙ ҙ ең асыуҙ ы ҡ абартты. (56) Беҙ иһ ә һ ә р уаҡ ыт уяу (һ уғ ышҡ а ә ҙ ер торабыҙ ), — тинелә р.

57. Беҙ уларҙ ы (Фирғ ә ү ен тоҡ омон) баҡ саларын, шишмә ­лә рен, (58) хазиналарын һ ә м уң дырышлы тупраҡ тарын таш­лап сығ ырғ а мә жбү р иттек.

59. Беҙ ул байлыҡ тарғ а Исраил улдарын вә риҫ ҡ ыл­дыҡ. Беҙ уларҙ ы (Фирғ ә ү ен халҡ ын) шулай ҡ ыҙ ыҡ иттек. (60) Таң атҡ анда улар (Фирғ ә ү ен тоҡ омо Муса менә н Һ арун етә кселегендә ге иман килтергә ндә р артынан) ҡ ыуа сыҡ тылар. (61) Ниһ айә т, ике ғ ә скә р (Исраил улдары менә н Фирғ ә ү ен ғ ә с­кә ре) бер-берһ ен кү ргә с, Мусағ а эйә рә сыҡ ҡ андар ә йтте:

— Бына, ниһ айә т, беҙ тотолдоҡ, — тинелә р.

62. - Юк, - тине Муса. — Ә лбиттә, Аллаһ минең менә н бергә ҙ ер. Ул миң ә ҡ отолоу юлын кү рһ ә тә сә к, инша'аллаһ. (63) Шунан һ уң Беҙ Мусағ а:

— Ҡ арышҡ ы таяғ ың ды диң геҙ гә ташла, — тип уахи иттек. Диң геҙ шунда уҡ урталай ярылды, ғ ә лә мә т бейек ике һ ыу тауы хасил булды.

64. Шунан һ уң тегелә рҙ е лә (ҡ ыуа сыҡ ҡ андарҙ ы) бында килтерҙ ек. (65) Мусаны һ ә м уның ә мерендә булғ андарҙ ы ҡ отҡ арҙ ыҡ. (66) Унан һ уң тегелә рҙ е (ғ ә скә ре менә н Фирғ ә ү енде) һ ыуғ а батырҙ ыҡ. (67) Бында, ә лбиттә, (аң лағ андар ө сө н) ғ ибрә т бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (68) Шуныһ ы хаҡ тыр, ысындан да, һ инең Раббың — ең еү се һ ә м ярлыҡ аусы.

69. Уларғ а (ғ ә рә п мө шриктә ренә ) Ибраһ имдың ғ ибрә т­ле хикә йә һ ен дә уҡ ы. (70) Ул атаһ ына һ ә м халҡ ына ә йтте:

— Һ еҙ нә мә гә табынаһ ығ ыҙ? — тине. (71) (Тегелә ре) ә йтте:

— Боттарғ а табынабыҙ, — тинелә р, — беҙ уларғ а кө нө -тө нө ғ ибә ҙ ә т ҡ ыласаҡ быҙ.

72. — Һ еҙ ялбарғ анда улар һ еҙ ҙ е ишетә ме? — тине Ибра­һ им. (73) —Йә ки улар һ еҙ гә ярҙ ам итә ме, ә ллә зыян эшлә йме?

74. — Юҡ, — тинелә р. — Беҙ ҙ ең бабаларыбыҙ шулай табы­на ине, (шуғ а кү рә, беҙ ҙ ә боттарғ а табынабыҙ ).

75. — Бына хә ҙ ер аң ланығ ыҙ мы инде, (76) аталарығ ыҙ һ ә м ү ҙ егеҙ ҙ ең (булдыҡ һ ыҙ ) нә мә лә ргә табынғ анығ ыҙ ҙ ы? (77) Улар (боттар, һ ындар, таштар) минең ысын дошман­дарым булыр. Лә кин ғ ә лә мдә рҙ ең Раббыһ ынан башҡ а. (78) Раббым мине яралтты һ ә м тура юлды кү рһ ә теү се лә — Ул. (79) Мине ашатыусы, һ ыуһ ынымды баҫ тырыусы ла — Ул. (80) Ауырығ ан сағ ымда миң ә шифа биргә н дә — Ул. (81) Ул мине йә нһ еҙ ҡ алдырасаҡ, һ уң ынан мине терелтә сә к. (82) Яза кө нө ндә хаталарымды ярлыҡ аясаҡ, тип ө мө т иткә ­нем дә — Ул. (83) Раббым, миң ә хикмә ттә р ғ илеме бир, мине саф мосолмандарҙ ан ҡ ыл. (84) (Минә н һ уң ) килгә н быу­ындар мине яҡ шылыҡ менә н телгә алһ ындар ине. (85) Мине ниғ мә т йә ннә тенең вә риҫ тә рең дә н ә йлә һ ә ң ине. (86) Атайым­ды ла ярлыҡ а, зинһ ар. Ҡ ыҙ ғ аныс, ул дө реө ҫ юлда тү гел ине. (87) Бә ндә лә рең дең ҡ ә берҙ ә н ҡ убарыласаҡ Кө нө ндә мине рисуай итмә. (88) Ул Кө ндө мал да, улдар ҙ а файҙ а килтермә ҫ. (89) Ә ммә лә кин Аллаһ ҡ а саф кү ң ел менә н инан­ғ андар (ул Кө ндө ) бә хетле булыр. ( 90) (Ул Кө ндө ) саф мосолмандар ғ ына йә ннә ткә яҡ ынлаштырылыр. (91) Йә һ ә ннә м иһ ә аҙ ғ ындарғ а асылыр.

92. Һ ә м уларғ а ә йтерҙ ә р:

— Ҡ айҙ а һ еҙ ҙ ең табынғ андарығ ыҙ? (93) Аллаһ тан башҡ а улар һ еҙ гә ярҙ ам итә ме? Улар ү ҙ ҙ ә ренә ү ҙ ҙ ә ре ярҙ ам итә аламы? (94) Һ ә м улар ҙ а (боттар, һ ындар ҙ а), һ ә м аҙ ғ ындар ҙ а (95) һ ә м Иблис ө йө рө лә йә һ ә ннә мгә ташланыр. (96) Шунда улар бер-берһ е менә н ыҙ ғ ышып ә йтер: (97)

— Валлаһ и, беҙ, ысындан да, аҙ ашҡ ан булғ анбыҙ икә н, — тип ә йтерҙ ә р. (98) — Сө нки һ еҙ ҙ е (боттарҙ ы) ғ ә лә мдә рҙ ең хужаһ ы Аллаһ ҡ а тиң лә штерҙ ек. (99) Беҙ ҙ е аҙ ғ ындар ғ ына аҙ аш­тырҙ ы. (100) Хә ҙ ер беҙ ҙ е яҡ лаусы юҡ. (101) Ысын дуҫ ыбыҙ ҙ а юҡ. (102) Их, доньяғ а кире ҡ айтарылһ аҡ ине лә, беҙ мө ьмин булып йә шә р инек.

103. Шик юҡ тыр, бында ғ ибрә ттә р бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (104) Һ инең Раббың, хаҡ тыр, һ ә р уаҡ ыт ең еү се һ ә м сикһ еҙ мә рхә мә тле.

105. Нух ҡ ә ү еме лә (Беҙ ҙ ең тарафтан) кү ндерелгә н пә йғ ә мбә рҙ е ялғ ансығ а сығ арҙ ы. (106) Нух ү ҙ енең ҡ ә рҙ ә ш­тә ренә ә йтте:

— Аллаһ тан ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы? — тине. — (107) Шик юҡ, мин һ еҙ гә кү ндерелгә н пә йғ ә мбә р булам. (108) Инде Аллаһ тан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м миң ә эйә регеҙ. (109) Был эштә рем ө сө н мин һ еҙ ҙ ә н тү лә ү һ орамайым. Миң ә тигә н бү лә к бары тик Аллаһ хозурында ғ ына. (110) Шулай булғ ас, Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м миң ә эйә регеҙ.

111. Ә йттелә р:

— Һ иң ә эйә ргә ндә р нә ҫ елһ еҙ, малһ ыҙ бә ндә лә р, беҙ ҙ ә шу­лар кеү ек һ иң ә эйә рә йекме? (Был була торғ ан эш тү гел! ) — тинелә р.

112. Нух ә йтте:

— Мин уларҙ ың ә ү ү ә л нимә менә н шө ғ ө ллә нгә ндә рен белмә йем, — тине. (113) — Яҡ шылап уйлаһ ағ ыҙ: уларҙ ың хиса­бы бары тик Аллаһ хозурында ғ ына. (114) Һ ә м мин ул мө ьминдә рҙ е (ни ҡ ә ҙ ә р генә фә ҡ ир булһ алар ҙ а, һ еҙ ҙ ең кү ң елегеҙ булһ ын тип) ү ҙ янымдан ҡ ыуасаҡ тү гелмен. (115) (Һ еҙ ҙ е гө наһ ҡ ылыуҙ ан) киҫ ә теү се булыуҙ ан башҡ а минең вазифам юҡ.

116. Тегелә р ә йтте:

— Ә й, Нух, ә гә р ҙ ә был эшең дә н ҡ айтмаһ аң, беҙ һ ине таш бә реп ү лтерә сә кбеҙ.

117. — Йә, Раббым, ү ҙ халҡ ым мине ялғ ансығ а сығ арҙ ы, — тине Нух. (118) — Зинһ ар, беҙ ҙ е хө кө м ит, мине лә, миң ә эйә ргә ндә рҙ е лә (таш язаһ ынан) ҡ отҡ ар.

119. Шунан һ уң беҙ уны ла, эйә рсендә рен дә кә мә гә ултыртып, ҡ отҡ арып ҡ алдыҡ. (120) Унан һ уң (ярҙ а) ҡ алғ ан­дарҙ ы һ ыуғ а батырып ү лтерҙ ек. (121) Шик юҡ, бында (аҡ ы­лы башында булғ аннар ө сө н) ғ ибрә ттә р бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (122) Шик юҡ, һ инең Раббың, ә лбиттә, һ ә р уаҡ ыт ең еү се, сикһ еҙ мә рхә мә тле.

123. Ғ ә д халҡ ы ла кү ндерелгә ндә рҙ е (пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е) ялғ ансығ а сығ арҙ ы. (124) Һ уд ү ҙ енең ҡ ә рҙ ә штә ренә ә йтте:

(Аллаһ алдында гө наһ ҡ ылыуҙ ан) ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы? — тине. (125) — Хаҡ тыр, мин һ еҙ гә кү ндерелгә н тоғ ро пә йғ мбә р булам. (126) Инде Аллаһ тан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м миң ә эйә регеҙ. (127) Был эшем ө сө н мин һ еҙ ҙ ә н һ ис бер ниндә й тү лә ү һ орамайым. Миң ә тигә н бү лә к бары тик ғ ә лә мдә рҙ ең хужаһ ы булғ ан Аллаһ хозурында ғ ына. ( 128) Һ еҙ ҡ алҡ ыу урындарҙ а ғ ә лә мә т ҙ ур биналар (пирамидалар, тө рбә лә р) ҡ ороп (килеп-киткә ндә р менә н) кү ң ел асаһ ығ ыҙ мы? (129) Мә ң ге йә шә ргә уй­лап, һ еҙ шундай ышаныслы биналар ҡ ораһ ығ ыҙ мы? (130) (Меҫ кендә рҙ е) хө кө м иткә н саҡ та һ еҙ рә химһ еҙ ҡ ыланаһ ығ ыҙ. (131) Инде Аллаһ тан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м миң ә эйә регеҙ. (132) Һ еҙ гә мә ғ лү м ниғ мә ттә рҙ е биргә н; (133) һ еҙ гә мал-тыуар, улдар биргә н; (134) баҡ салар, шишмә лә р биргә н Аллаһ тың ғ азабынан ҡ урҡ ығ ыҙ. (135) Мин һ еҙ ҙ ең ө ҫ тө гө ҙ гә хә тә р яза кө нө килер тип ҡ урҡ ам, — тине.

136. Ә йттелә р:

— Беҙ гә барыбер, ө гө тлә нең ни, ө гө тлә мә нең ни. (137) Был ә ү ү ә лгелә рҙ ең уйҙ ырмаһ ынан башҡ а нә мә тү гел. (138) Беҙ гә яза бирелмә йә сә к.

139. Шулай итеп, улар уны ялғ ансы тип атанылар һ ә м Беҙ уларҙ ы һ ә лә к иттек. Шик юҡ, (башында аҡ ылы булғ ан­дар ө сө н) бында ҡ айһ ы бер ғ ибрә ттә р бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (140) Хаҡ тыр, һ инең Раббың — мот­лаҡ ең еү се һ ә м сикһ еҙ мә рхә мә тле.

141. Сә муд (халҡ ы ла) пә йғ ә мбә рҙ е (Салихты) ялғ ансы тип атаны. (142) Салих ү ҙ халҡ ына ә йтте:

— Аллаһ тан ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы ни? — тине. (143) — Белеп тороғ оҙ, мин һ еҙ гә ебә релгә н ышаныслы Пә йғ ә мбә р бу­лам. (144) — Инде Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м миң ә эйә регеҙ. (145) Был эшем ө сө н мин һ еҙ ҙ ә н һ ис бер тү лә ү һ орамайым. Миң ә тигә н бү лә к бары тик ғ ә лә мдә рҙ ең хужаһ ы булғ ан Аллаһ хозурындаҙ ыр. (146) Һ еҙ бында ҡ урҡ ы­нысһ ыҙ именлек эсендә йә шә йә сә кбеҙ, тип ө мө т итә һ егеҙ ме? (147) Баҡ саларығ ыҙ, шишмә -ҡ ойоларығ ыҙ янында. (148) Иген­дә регеҙ һ ә м емештә ре йомшаҡ, татлы хө рмә ағ астары хозу­рында. (149) Тау биттә рендә соҡ оп-соҡ оп ү ҙ егеҙ гә ҡ улай ө йҙ ә р яһ айһ ығ ыҙ. (150) Инде хә ҙ ер Аллаһ тан ҡ урҡ ыр уаҡ ыт етте һ ә м миң ә эйә регеҙ. (151) Хаттин ашҡ ан (сиктә рҙ е уҙ ғ ан) мө шриктә рҙ ең ә меренә буйһ онмағ ыҙ. (152) Сө нки улар Ер йө ҙ ө ндә фетнә сығ арыусы һ ә м изгелек ҡ ылмаусыларҙ ыр, — тине.

153. Ә йттелә р:

— Һ ин сихырҙ ан тилергә нһ ең, — тинелә р. (154) — Һ ин ү ҙ ең дә ә ллә кем тү гел, беҙ ҙ ең кеү ек ү к ғ ә ҙ ә ти бә ндә һ ең. (Мин — Аллаһ тың илсеһ е, тигә н) һ ү ҙ ҙ ә рең де раҫ лар ө сө н һ ин бер мө ғ жизә эшлә п кү рһ ә т (шунан һ уң беҙ һ иң ә ышанырбыҙ ).

155. (Таш эсенә н тере дө йә сығ арғ ас) Салих ә йтте:

— Бына, һ еҙ гә ә сә дө йә. (Шишмә нә н) бер кө ндө ул һ ыу эсер, икенсе кө ндө — һ еҙ. (156) Уғ а бер ҙ ә яманлыҡ эшлә мә геҙ. (Юҡ һ а) һ уң ынан, бө йө к Кө н килгә с, һ еҙ ҙ е хә тә р яза тотар.

157. Шуғ а ла ҡ арамаҫ тан, улар дө йә не һ уйҙ ы. Лә кин һ уң ынан бик ныҡ ү кенделә р. (158) Сө нки улар язаһ ын алды. Шик юҡ тыр, бында ғ ибрә т бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (159) Хаҡ тыр, һ инең Раббың — һ ә р ваҡ ыт ең еү се һ ә м сикһ еҙ мә рхә мә тле.

160. Луттың халҡ ы ла пә йғ ә мбә рҙ е ялғ ансы тип атаны. (161) Лут ү ҙ туғ андарына ә йтте:

— Аллаһ тан ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы ни? — тине. (162) — Хаҡ тыр, мин һ еҙ гә тоғ ро пә йғ ә мбә р булараҡ кү ндерелгә н ке­шемен. (163) Инде Аллаһ тан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м миң ә эйә регеҙ. (164) Был эшем ө сө н мин һ еҙ ҙ ә н һ ис бер тү лә ү һ орамайым. Миң ә тигә н бү лә к бары тик Аллаһ хозурында ғ ына. (165, 166) Раббығ ыҙ һ еҙ ҙ ең ө сө н яралтҡ ан ҡ атындарығ ыҙ ҙ ы яң ғ ыҙ (нә ү миз) ҡ алдырып, донъяла булмағ анды, һ еҙ генә (енси ихтыяжығ ыҙ ҙ ы ҡ ә нә ғ ә тлә ндерер ө сө н) ирҙ ә р менә н яҡ ынлыҡ ҡ ылаһ ығ ыҙ тү гелме? Хаҡ тыр, һ еҙ (хә лә лде ташлап, харамғ а кү сеү се) аҙ ғ ын халыҡ икә н.

167. Ә йттелә р:

— Ә й, Лут, һ ин был эшең дә н ваз кисмә һ ә ң, һ ис шикһ еҙ, һ ине ҡ ыуасаҡ быҙ, — тинелә р.

168. Лут ә йтте:

— Ошо ҡ ыланмыштарығ ыҙ ө сө н һ еҙ гә нә фрә тлә нә м, — тине. (169 ) — Йә, Раббым, мине һ ә м минең халҡ ымды был ҡ ылмыштарынан ҡ отҡ ар, — тине Лут.

170. Шунан һ уң Беҙ уны һ ә м (иман килтергә н) бө тө н ғ ә йлә һ ен ҡ отҡ арып ҡ алдыҡ. (171) Иман килтермә гә ндә р (һ ә лә к булғ андар) араһ ында уның ҡ атыны ла бар ине. (172) Унан һ уң ҡ алғ андарҙ ың барыһ ын да һ ә лә к иттек. (173) Ө ҫ тә ренә шундай (хә тә р дауыллы, дә һ шә тле ташлы) ямғ ыр ҡ ойҙ ор­ҙ оҡ, киҫ ә телгә ндә р (ә ммә иман килтермә гә ндә р) ө сө н бик тә хә тә р ямғ ыр ине ул. (174) Шик юҡ тыр, бында ғ ибрә т бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е иман килтермә й. (175) Хаҡ тыр, һ инең Раббың һ ә р уаҡ ыт ең еү се һ ә м сикһ еҙ мә рхә мә тле.

176. Ә йкә (тигә н урман) халҡ ы ла пә йғ ә мбә рҙ е (Шө ғ ә йепте) ялғ ансы тип атаны. (177) Шө ғ ә йеп уларғ а ә йтте:

— Аллаһ тан ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы ни? — тине. (178) — Хаҡ тыр, мин (һ еҙ гә кү ндерелгә н) тоғ ро пә йғ ә мбә р булам.

(179) Инде Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ ыр уаҡ ытығ ыҙ ет­те һ ә м миң ә эйә регеҙ. (180) Был эшем ө сө н мин һ еҙ ҙ ә н бер ниндә й ҙ ә тү лә ү һ орамайым, миң ә тигә н бү лә к бары тик ғ ә лә м­дә рҙ ең хужаһ ы булгғ н Аллаһ хозурында ғ ына. (181) Ү лсә ү ҙ ә теү ә л ү лсә геҙ. Кә м ү лсә мә геҙ (кеше хаҡ ы ашамағ ыҙ ). (182) Дө рө ҫ бизмә н менә н ү лсә геҙ. (183) Кеше хаҡ ына кермә геҙ. Ер йө ҙ ө ндә боҙ оҡ лоҡ (ғ ә ҙ елһ еҙ лек) таратмағ ыҙ. (184) Һ еҙ ҙ е һ ә м килеп-киткә н нә ҫ елдә рҙ е яралтҡ ан Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ ығ ыҙ, — тине.

185. Ә йттелә р:

— Һ ин (сихырҙ арҙ ан) тилергә н кеше икә нһ ең, — тинелә р. (186) - Һ ин ү ҙ ең дә (ә ллә кем тү гел), беҙ ҙ ең кеү ек ү к ғ ә ҙ ә ти бә ндә икә нһ ең. Беҙ һ ине, ысындан да, ялғ ансы, тип уйлайбыҙ. (187) Ә гә р һ ү ҙ ең дө рө ҫ булһ а (пә йғ ә мбә рлегең ә ышандыра­һ ың килһ ә ), ө ҫ тө бө ҙ гә бер киҫ ә к Кү кте индер. (188) Шө ғ ә йеп ә йтте:

— Һ еҙ ҙ ең ҡ ылмыштарығ ыҙ ҙ ы Аллаһ яҡ шы белеп тора, — тине.

189. Шулай ҙ а улар уны ялғ ансы тинелә р һ ә м уларғ а яза иреште. (Ҡ ояшты ҡ аплағ ан) кү лә гә ле, болотло кө ндө уларғ а ғ азап килде. Хаҡ тыр, ул хә тә р яза ине.

190. Шик юҡ тыр, бында ғ ибрә т бар. Лә кин улар­ҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (191) Хаҡ тыр, һ инең Раб­бың һ ә р саҡ ең еү сеҙ ер һ ә м сикһ еҙ мә рхә мә тлеҙ ер.

192. Ул (Ҡ ө ръә н), һ ис ялғ анһ ыҙ, ғ ә лә мдә рҙ ең хужаһ ы Раббынан индерелде. (193) Уның менә н бергә имен рух (Жә браил фә рештә ) иң де. (194) (Аллаһ тың ҡ олдарын) киҫ ә теү ­се (ө гө тсө ) булһ ын тип, һ инең кү ң елең ә (Ҡ ө ръә н) индерелде. (195) Ғ ә рә псә асыҡ итеп индерелде. (196) Ысынлап та, (Ҡ ө ръә н тураһ ында хә бә рҙ ә р) бынан элек килгә н китаптарҙ а ла бар.

197. Исраил тоҡ омо араһ ындағ ы ғ алимдарҙ ың (Мө хә ммә д һ ә м Ҡ ө ръә н тураһ ында) белгә ндә ре уларғ а дә лил була алмаймы ни? (198) Беҙ уны башҡ а ҡ ә ү емдә н булғ ан кешегә индергә н булһ а инек, (199) шунан ул уны халыҡ ҡ а (ә сә те­лендә ) уҡ ыһ а ине, барыбер улар иман килтермә гә н булыр ине. (200) Шулай итеп, Беҙ гө наһ лыларҙ ың кү ң еленә кә ферлек керттек. (201) Хә тә р язаны ү ҙ кү ҙ ҙ ә ре менә н кү рмә йенсә улар иман килтермә ҫ. (202) Ғ азап уларғ а абайламаҫ тан (кө тмә гә ндә ) килер. (203) Шул саҡ улар:

(Ғ азапты) кисектереп булмаҫ мы? — тип ялбарыр. (204) Улар тиҙ ерә к язабыҙ ҙ ың (был донъяла уҡ )  килеү ен телә йме ни?

205. Һ ин ә йтеп бир (ий, Мө хә ммә д): оҙ аҡ йылдар дауамын­да Беҙ уларғ а ниғ мә т бирһ ә к, (206) һ уң ынан улар ө ҫ тө нә вә ғ ә ҙ ә беҙ (хә тә р ғ азап) тө шһ ә, (207) донъялағ ы файҙ алы малдары уларҙ ы ҡ отҡ арып ҡ алыр инеме?

208. Иң башта киҫ ә тмә йенсә (пә йғ ә мбә р ебә рмә йенсә ), Беҙ бер генә халыҡ ты ла харап итмә нек. (209) Беҙ бер ҡ асан да ғ ә ҙ елһ еҙ булманыҡ, (нахаҡ ҡ а яза бирмә нек). (210) Ул (Ҡ ө ръә н) шайтандар тарафынан индерелмә не. (211) Был уларҙ ың ҡ у­лынан килә торғ ан эш тү гел, уларҙ ың ундай ҡ еү ә те юҡ. (212) Шик юҡ тыр, улар — (фә рештә лә рҙ ең һ ү ҙ ен) ишетеү ҙ ә н мә хрү м ҡ алғ ан заттар. (213) Шуғ а кү рә, һ аҡ бул, Аллаһ ҡ а тиң тип, башҡ а бер Илаһ саҡ ырма. Һ уң ынан ғ азаптарғ а дусар булырһ ың. (214) Яҡ ын туғ андарың ды ла (гө наһ ҡ ыл­ғ андарҙ ы Аллаһ тың ҡ аты язаһ ы кө тә тип) киҫ ә теп ҡ уй. (215) Һ иң ә эйә ргә н мө ьминдә ргә (изгелекле ярҙ ам) ҡ анатың ды йә й. (216) Ә гә р улар инҡ ар юлына баҫ ып, буйһ онмаһ алар, ә йт:

— Мин һ еҙ ҙ ең был эштә регеҙ ҙ ә н йыраҡ торам, — тип.

217. Һ ин һ ә р саҡ ең еү се һ ә м ярлыҡ аусығ а (Аллаһ ҡ а) һ ыйын. (218, 219) Ул намаҙ уаҡ ытында башҡ а бик кү п ғ и­бә ҙ ә т ҡ ылыусылар араһ ында һ инең нимә эшлә гә нең де кү реп тора. (220) Хаҡ тыр, ул барыһ ын да ишетеп, кү реп тороусы.

221. (Һ ә й, мө шриктә р) шайтандарҙ ың кем янына ингә ндә рен һ еҙ гә ә йтеп бирә йемме? (222) Улар гө наһ ҡ ылыусылар, ялғ ансылар башына тө шә. (223) Улар (гө наһ лылар, ялғ ансы­лар шайтанды) тың лайҙ ар һ ә м уларҙ ың кү беһ е ата ялғ ансы.

224. Шағ ирҙ арғ а килгә ндә, эш былай тора. Уларғ а ла аҙ ашҡ андар эйә рә. (225) Кү рмә йһ ең ме ни, улар нимә ҡ ылғ анда­рын белмә йенсә (тилереп), болондар буйлап йө рө й. (226) Һ ә м тормошҡ а ашмаҫ тай хыялый һ ү ҙ ҙ ә р һ ө йлә нә лә р. (Ү ҙ ҙ ә ре бул­дыра алмағ ан эшкә башҡ аларҙ ы ө ндә йҙ ә р. )

227. Бары тик иман килтереп, изгелек ҡ ылғ андар, Аллаһ ты онотмағ андар һ ә м ү ҙ ҙ ә ренә ғ ә ҙ елһ еҙ лек ҡ ылғ андарҙ ан ү ҙ ҙ ә рен яҡ лай алғ андар, улар (Хаҡ ҡ а ҡ аршы шиғ ыр яҙ ғ ан хыянатсы шиғ ырсылар) рә тендә тү гел. Ғ ә ҙ елһ еҙ лек ҡ ылғ ан залимдар ү ҙ ҙ ә ренең ҡ айҙ а барасаҡ тарын оҙ аҡ ламай белерҙ ә р.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.