Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





29 — Ғәнкәбут (Үрмәксе) сүрәһе



29 — Ғ ә нкә бут (Ү рмә ксе) сү рә һ е

(Ғ ә нкә бут сү рә һ е 69 аяттан тора. Мә ккә лә ингә н. «Ғ ә нкә ­бут» — ү рмә ксе тигә н һ ү ҙ. 41 нсе аятта кә ферҙ ә рҙ ең мә керле эштә ре ү рмә ксе ояһ ына оҡ шатыла; сү рә нең исеме шунан килә. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Ә лиф. Лә м. Мим.

2. Иман килтерҙ ек (бер Аллаһ ҡ а инандыҡ ), тип ә йткә ндә н һ уң, ауырлыҡ тар аша һ ыналмайбыҙ, беҙ ҙ е иғ тибарһ ыҙ ҡ алдырырҙ ар, тип уйлайҙ армы ә ллә кешелә р? (3) Хаҡ тыр, Беҙ уларҙ ан элек йә шә п киткә ндә рҙ е лә һ ынауҙ ар аша уҙ ҙ ырҙ ыҡ. Ә лбиттә, Аллаһ кем дингә тоғ ро, кем монафиҡ икә нде лә белеп тора.

4. Яманлыҡ ҡ ылғ андар: Аллаһ тан ҡ асып ҡ отолорбыҙ, тип уйлайҙ армы ә ллә? Бик тә яң ғ ылыш-насар фекерлә й улар.

5. Кем Аллаһ менә н ҡ ауышыуғ а ө мө т итә, белеп торһ он, Аллаһ билгелә гә н ул ваҡ ыт (Ҡ иә мә т), һ ис шикһ еҙ, килә сә к. Ул бар нә мә не лә ишетә, кү рә.

6. Жиһ адта ҡ атнашҡ ан, бары тик ү ҙ файҙ аһ ы ө сө н генә һ уғ ышыр. Шө бһ ә һ еҙ, Аллаһ бер нимә гә лә, бер кемгә лә мохтаж тү гел.

7. Иман килтереп, изгелек ҡ ылғ андарҙ ың хаталарын ки­сереп, (ҡ ылғ ан изгелектә ренә н дә артыҡ ) ә жер бирербеҙ. (8) Беҙ кешелә ргә ата-ә сә гә изгелекле булыуҙ арын васыят иттек. Ә гә р улар һ ин танымағ ан, белмә гә н башҡ а бер нә мә не Миң ә тиң лә штерһ ә лә р (һ ә м шуғ а инанырғ а ҡ ушһ алар), уларғ а итә ғ ә т итмә. Һ еҙ Минең янғ а ҡ айтарыласаҡ һ ығ ыҙ. Шул саҡ та Мин һ еҙ ҡ ылғ андар тураһ ында хә бә р бирермен. (9) Иман килтереп, изгелек ҡ ылғ андарҙ ы саф мосолмандар хисабына яҙ ыр­быҙ. (10) Кешелә р араһ ында шундайҙ ары ла бар:

— Аллаһ ҡ а инандыҡ, —тип ә йтә лә р ҙ ә, дин юлында ҡ ыйынлыҡ тарғ а дусар булғ ас, кешелә р кү рһ ә ткә н яфаларҙ ы улар Аллаһ тың ғ азабы булараҡ ҡ абул итә лә р. Аллаһ тарафынан берә й муллыҡ килһ ә, улар:

- Беҙ ҙ ә, ысынлап та, һ еҙ ҙ ең менә н бер юлда инек, — тип ә йтерҙ ә р. Аллаһ ғ ә лә мдә рҙ ә (һ ә р кешенең кү ң елендә ) нимә лә р барын бик яҡ шы белеп тороусы тү гелме? (11) Ысындан да, Аллаһ кемдең иман килтергә нен, кемдең монафиҡ икә нен бик яҡ шы белә. (12) Кә ферҙ ә р иманлыларғ а ә йтер:

— Беҙ гә эйә регеҙ, (беҙ ҙ ең динде тотһ ағ ыҙ ) беҙ һ еҙ ҙ ең гө наһ тарҙ ы ла ү ҙ ө ҫ тө бө ҙ гә алырбыҙ, — тип ә йтерҙ ә р. Лә кин улар ул гө наһ тарҙ ың берһ ен дә ү ҙ ө ҫ тә ренә алмаҫ. Хаҡ тыр, улар ялғ ансы. (13) Улар ү ҙ гө наһ тарын да, (ү ҙ ҙ ә ре юлдан яҙ ҙ ырғ ан мө ьминдә рҙ екен дә ) ү ҙ елкә лә рендә кү тә реп Ҡ иә мә ткә алып килерҙ ә р, һ ә м ялғ андары ө сө н яуап тоторҙ ар.

14. Хаҡ тыр, Беҙ Нухты ү ҙ халҡ ына (пә йғ ә мбә р итеп) кү ндерҙ ек. Ул ү ҙ халҡ ы араһ ында туғ ыҙ йө ҙ илле йыл йә шә не. Уның халҡ ы барыбер иман килтермә не (боҙ оҡ лоҡ һ ә м гө наһ ҡ а батып бө ттө ) һ ә м уларҙ ы Туфан һ ыуы йотто. (15) Ә ммә Беҙ уны ла, кә мә лә гелә рҙ е лә һ ау-сә лә мә т ҡ отҡ арҙ ыҡ һ ә м быны бө тө н донъяғ а ү рнә к итеп ҡ уйҙ ыҡ.

16. Ибраһ имды ла (пә йғ ә мбә р иттек). Ул ү ҙ халҡ ына ә йтте:

— Аллаһ ҡ а ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. Унан (язаһ ынан) ҡ ур­ҡ ығ ыҙ. Ә гә р белһ ә геҙ икә н, был эш һ еҙ ҙ ең ө сө н ғ ә йә т хә йерле булыр ине, — тине. (17) — Һ еҙ Аллаһ ҡ а тиң тип, ү ҙ егеҙ уйлап сығ арғ ан боттарғ а табынаһ ығ ыҙ һ ә м ялғ ан һ ө йлә йһ егеҙ. Гә рсә, һ еҙ ҙ ең Аллаһ тан башҡ а табынғ ан һ ындарығ ыҙ һ еҙ ҙ ең ө сө н бер бө ртө к ризыҡ бирергә һ ә лә тһ еҙ нә мә лә р. Ризығ ығ ызҙ ҙ ы Аллаһ хозурында табырһ ығ ыҙ. Уғ а ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ, Уғ а шө кө р итегеҙ. Һ еҙ бары тик Уның янына ғ ына ҡ айтарыла­саҡ һ ығ ыҙ; (18) ә гә р һ еҙ быларҙ ы ялғ ан тип уйлаһ ағ ыҙ, һ еҙ ҙ ә н элек йә шә п киткә н халыҡ тар ҙ а (ү ҙ пә йғ ә мбә рҙ ә рен) ялғ ансы тип атанылар (һ еҙ ҙ е лә шул ҡ ара яҙ мыш кө тә ). Пә йғ ә мбә р­ҙ ә р ө ҫ тө нә тө шкә н вазифа бары тик (Аллаһ тың ә мерҙ ә рен) ап-­асыҡ итеп аң латыу.

19. Ә ллә һ уң улар кү рмә йме, нисек итеп Аллаһ башта бар­лыҡ ҡ а килтерҙ е, унан һ уң юҡ ҡ а сығ арыр, һ уң ынан тағ ын те­релтер. Быларҙ ы эшлә ү Аллаһ ҡ а бик тә ең ел.

20. Ә йт:

— Донъя буйлай сә йә хә т итегеҙ, ҡ арағ ыҙ: Аллаһ нисек итеп башта барлыҡ ҡ а килтергә нде кү регеҙ. Аллаһ тағ ын Ә хирә т тормошон да бирә сә к. Аллаһ тың бө тө н нә мә гә ҡ ө ҙ рә те етә, — тип.

21. (Аллаһ ) ихтыяр иткә н кешеһ ен язалар, телә гә нен ярлыҡ ар. Барығ ыҙ ҙ а бары тик Уғ а ҡ айтарыласаҡ һ ығ ыҙ, —тип ә йт. (22) — Һ еҙ Ерҙ ә лә, Кү ктә лә Аллаһ ты меҫ кен хә лдә ҡ алдыра алмаҫ һ ығ ыҙ. Аллаһ тан башҡ а һ еҙ ҙ ең һ ис бер яҡ лаусығ ыҙ һ ә м ярҙ амсығ ыҙ булмаҫ, — тип.

23. — Аллаһ тың аяттарын һ ә м Уның менә н (Ә хирә ттә те­релеп) ҡ ауышыуҙ ы инҡ ар иткә н кә ферҙ ә р рә хмә темдә н мә хрү м ҡ аласаҡ. Аллаһ тың ә се ғ азабы ла уларғ а тейер.

24. Халҡ ы уғ а (Ибраһ имғ а) шулай яуап ҡ айтарҙ ы:

— Ү лтерегеҙ уны йә ки яндырығ ыҙ, — тине. Аллаһ уны ут­тан ҡ отҡ арып ҡ алды. Хаҡ тыр, иманлылар ө сө н бында ғ ибрә ттә р бар. (25) Һ ә м ул (Ибраһ им) ә йтте:

— Һ еҙ донъя тереклегендә Аллаһ тан башҡ а боттар уйлап сығ арып, шуларғ а барығ ыҙ ҙ а мө хә ббә т тә рбиә иттегеҙ. Лә кин ахырҙ а, Ҡ иә мә т кө нө ндә һ еҙ бер-берегеҙ ҙ ә н уаз кисеп, бер-берегеҙ гә лә ғ нә т ә йтә сә кһ егеҙ. Һ еҙ барасаҡ ер —утлы тамуҡ тыр. Шунда һ еҙ ҙ ең һ ис бер ярҙ амсығ ыҙ булмаҫ, — тине.

26. Шунан һ уң (Ибраһ имдың туғ андан туғ ан энеһ е) Лут иман килтерҙ е. (Ибраһ им) ә йтте:

— Хаҡ тыр, мин Раббым яғ ына һ ижрә т итә сә кмен (Аллаһ ҡ ушҡ ан ергә кү сеп китә сә кмен). Шик юҡ тыр, һ ә р ваҡ ыт ең еү се, хө кө м һ ә м хикмә т эйә һ е — Улдыр, — тине.

27. Беҙ уғ а Исхаҡ менә н Яҡ упты ебә рҙ ек. Пә йғ ә м­бә рлек һ ә м Китаптарҙ ы (Тә урат, Инжил, Зә бур, Ҡ ө ръә нде) уның тоҡ омона васыят иттек. Донъяла уғ а бү лә ктә р бир­ҙ ек. Хаҡ тыр, ул Ә хирә ттә лә һ ә р хә лдә изгелә рҙ ә н һ аналасаҡ тыр.

28. Лутты ла Беҙ (ү ҙ халҡ ына пә йғ ә мбә р итеп кү ндерҙ ек). Хә терлә йһ ең ме, ул халҡ ына былай тигә н ине:

— Һ еҙ бығ а тиклем донъяла һ ис бер халыҡ ҡ ылмағ ан нә жес эш эшлә йһ егеҙ, — тине. (29) Һ еҙ һ ә р ваҡ ыт ирҙ ә рҙ е (ҡ атын итеп) ҡ улланасаҡ һ ығ ыҙ мы, юлбаҫ арлыҡ ҡ ылырһ ығ ыҙ мы, ө йө рө лө шө п, шә риғ ә ттә булмағ ан боҙ оҡ лоҡ тар ҡ ылырһ ығ ыҙ мы? — тине. Халҡ ы былай яуапланы:

— Ә гә р ҙ ә һ ин дө рө ҫ һ ө йлә йһ ең икә н, (хаҡ лы икә нең де иҫ ­бат итер ө сө н) ө ҫ тө бө ҙ гә Аллаһ тың язаһ ын индерт, — тинелә р.

(«Народу Лотову приписываются три порока — противоестественный грех, разбой на дорогах и свершение злодеяний на сборищах их. Поэтому неверно сводить все их прегрешения, описанные в итории Лота, лишь к противоестественному греху, якобы единственной причины их виновности »

 Мө хә ммә д Али тә фсиренә н. )

30. (Лут ялбарып):

Йә, Раббым, боҙ оҡ халыҡ ҡ а ҡ аршы кө рә шергә кө с бир, - тине.

31. Илсе (фә рештә лә ребеҙ ) Ибраһ имғ а (улдары буласа­ғ ы тураһ ында) һ ө йө нсө алырғ а килгә с, ә йттелә р:

— Беҙ был тө бә ктең боҙ оҡ халҡ ын һ ә лә к итә сә кбеҙ. Сө нки, ысындан да, ул залимдар гө наһ ҡ а кереп батҡ андар. (32) (Иб­раһ им ә йтте):

— Улар араһ ында Лут та бар бит, — тине.

— Беҙ шунда кем булғ анлығ ын бик тә яҡ шы белә беҙ, — тинелә р. — (Һ ә лә кә ткә дусар гө наһ лылар һ ә м) ҡ атынынан баш­ҡ а, уның ү ҙ ен һ ә м яҡ ындарын, һ ис шикһ еҙ, ҡ отҡ арасаҡ быҙ.

33. Илселә ребеҙ (фә рештә лә р) килгә с, Лут хафағ а тарыны (уның ө йө нә килеп кергә н фә рештә лә р бик тә сибә р егеттә р рә ү ешендә ине. Лут уларҙ ы ҡ атын итеп файҙ аланырҙ ар, тип) ҡ ур­ҡ а ҡ алды.

— Ҡ урҡ ма һ ин, борсолма, — тине (егет ҡ иә фә тендә ге фә рештә лә р), — беҙ һ ине лә, яҡ ындарың ды ла ҡ отҡ арасаҡ ­быҙ. Ә лбиттә, (һ ә лә к буласаҡ ) ҡ атының дан башҡ а; (34) һ ис шикһ еҙ, был тө бә ктең халҡ ына, ҡ ылғ ан гө наһ тары ө сө н, Кү ктә н хә тә р яза индерә сә кбеҙ.

35. Хаҡ тыр, аҡ ылы башында булғ андарғ а Беҙ ошо ваҡ иғ аларҙ ы һ абаҡ булһ ын, тип ҡ алдырабыҙ.

36. Ү ҙ ҡ ә ү еменә — Шө ғ ә йепте (кү ндерҙ ек), ул ә йтте:

— Ә й, ҡ ә ү емем, Аллаһ ҡ а ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. Ә хирә т кө нө нә ө мө т итегеҙ (Ә хирә т кө нө ндә Аллаһ ҡ аршыһ ында ә жер алыр ө сө н, гө наһ ҡ ылыуҙ ан һ аҡ ланығ ыҙ ). Ер йө ҙ ө ндә фетнә сығ ара торғ ан боҙ оҡ лоҡ тар таратмағ ыҙ, — тине. (37) Лә кин уны ялғ ансы тип атанылар. Шуғ а кү рә, уларҙ ы хә тә р ер тетрә ү е тотто һ ә м уларҙ ың барыһ ы ла ү ҙ ө йҙ ә рендә муйындары аҫ ҡ а килеп, (йө ҙ тү бә н) харап булды.

38. Ғ ә д менә н Сә муд ҡ ә ү емдә рен дә (һ ә лә к иттек). (Улар менә н нимә булғ анын) һ еҙ емеректә ргә ҡ алғ ан ө йҙ ә ренә н кү реп белерһ егеҙ. Уларҙ ың яман эштә рен шайтан яҡ шы итеп, биҙ ә п кү рһ ә тте һ ә м аҙ ҙ ырҙ ы. Юғ иһ ә, улар донъяғ а асыҡ кү ҙ менә н ҡ арай ине.

39.  Ҡ арунды, Фирғ ә ү енде, Һ аманды ла (һ ә лә к иттек). Хаҡ тыр, Муса уларғ а ап-асыҡ дә лилдә р килтерҙ е, лә кин улар донъяла тә кә бберлә нделә р. Ғ азаптан ҡ отола алманылар.

40. Бына шулай итеп, Беҙ уларҙ ың һ ә ммә һ ен дә гө наһ тарына кү рә язағ а тоттоҡ. Ҡ айһ ыһ ының тү бә һ енә (таш яуҙ ыр­ғ ан) дауыл менә н (Лут халҡ ын), ҡ айһ ыһ ын ҡ от осҡ ос бер тауыш (Сур борғ оһ о) тотто (Мә дйә н, Сә муд ҡ ә ү емдә рен), ҡ айһ ыһ ын ергә йотторҙ оҡ (Ҡ арунды), ҡ айһ ыһ ын һ ыуғ а батырҙ ыҡ (Фирғ ә ү ен һ ә м Нух тоҡ омдарын), Аллаһ уларғ а золом килтермә не, улар ү ҙ ҙ ә ренә -ү ҙ ҙ ә ре золом килтерҙ е.

41. Аллаһ тан башҡ а Илаһ тар уйлап табыныусыларҙ ың ғ ә мә ле пә рә ү ез (оя) ҡ орғ ан ү рмә ксенекенә оҡ шаш. Ә гә р улар аң лай торғ ан заттар булһ а, ү рмә ксе ояһ ы — пә рә ү ездең ни ­ҡ ә ҙ ә р ҙ ә сыҙ амһ ыҙ икә нен белерҙ ә р ине! (42) Аллаһ Ү ҙ енә н башҡ а нә мә лә ргә табынғ андарын, һ ис шикһ еҙ, белә. Ул — һ ә р ваҡ ыт ҡ ө ҙ рә тле ең еү се һ ә м хикмә ттә р эйә һ еҙ ер.

43. Бына беҙ был миҫ алдарҙ ы, ғ ибрә ттә рҙ е кешелә р һ а­баҡ алһ ын ө сө н килтерә беҙ. Уларҙ ы фә ҡ ә т белемле, зиһ енле кешелә р генә аң лар.

(«Ҡ урайштың наҙ ан, башһ ыҙ ә ҙ ә мдә ре: «Мө хә ммә дтең Раббыһ ы, себен-серкә й, ү рмә кселә рҙ ә н миҫ алдар килтерә », — тип мыҫ ҡ ыллы кө лдө лә р. Был миҫ алдарҙ ың мә ғ ә нә һ ен наҙ андар, хайуан дә рә жә һ ен­дә ге мә хлү ҡ наҙ андар аң ламаҫ, ә лбиттә ». Ибраһ им Дө нмә з тә фсиренә н. )

44. Аллаһ кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е ысынбарлыҡ булараҡ яралтты. Хаҡ тыр, бында (Аллаһ тың был мө ғ жизә ле эштә рендә ) иманлылар ө сө н ғ ибрә т алырлыҡ нә мә лә р бар.

45. (Рә сү лем Мө хә ммә д) ү ҙ ең ә уахи ителгә н Китапты уҡ ы һ ә м намаҙ ҡ ыл. Хаҡ тыр, намаҙ бит боҙ оҡ лоҡ тарҙ ан, аҡ ылғ а һ ә м шә риғ ә ткә һ ыймағ ан нә мә лә рҙ ә н һ аҡ лай. Аллаһ ты зикер итеү, ә лбиттә, (ғ ибә ҙ ә ттә рҙ ең ) иң ә һ ә миә тлеһ е. Аллаһ нимә ҡ ылһ ағ ыҙ, шуны белеп тороусы.

46. Залимдарынан башҡ а, китаплылар (йә һ ү дтә р) менә н бә хә слә шмә геҙ, ә ҙ ә пле һ ө йлә шегеҙ, матур мө ғ ә мә лә лә булы­ғ ыҙ. — Ү ҙ ебеҙ гә индерелгә нгә (Ҡ ө ръә нгә ) лә, һ еҙ гә индерелгә нгә лә (Тә ү рә ткә лә ) иман килтерҙ ек. Беҙ ҙ ең Тә ң ребеҙ ҙ ә, һ еҙ ҙ еке лә — бер Аллаһ тыр. Һ ә м беҙ уғ а итә ғ ә т иттек, — тип ә йтегеҙ.

47. Шулай итеп, Беҙ һ иң ә (алда индерелеп тә, һ уң ынан кешелә р тарафынан боҙ олғ ан изге китаптарҙ ы дө рө ҫ лә ү се) был Китапты индерҙ ек. Шуғ а кү рә, китап ә һ елдә ре (йә һ ү дтә р ҙ ә ) бың а иман килтерҙ е. Тегелә ре араһ ында ла уғ а иман килтергә ндә р бар. Беҙ ҙ ең аяттарыбыҙ ҙ ы кә ферҙ ә рҙ ә н башҡ аһ ы, белгә н кө йө нсә, бер кем дә инҡ ар итмә ҫ. (48) Һ ин бынан ә ү ә л һ ис бер китап уҡ ыманың. Ҡ улың менә н дә китап яҙ ма­ның. Ә гә р шулай булғ ан булһ а, мө шриктә р (аяттарҙ ы ялғ ан тип), ә лбиттә, шиклә нер ине.

49. Юҡ шул, ул (Ҡ ө ръә н Аллаһ тарафынан бирелгә н һ ә м) ғ илем эйә лә ренең кү ң елдә рендә яҡ тылыҡ булып һ аҡ ланыу­сы ап-асыҡ аяттарҙ ан тора. Беҙ ҙ ең аяттарыбыҙ ҙ ы ғ ә ҙ елһ еҙ залимдарҙ ан башҡ аһ ы инҡ ар итмә ҫ.

50. Мө шриктә р ә йтте:

— Уғ а (Мө хә ммә дкә ) Раббынан (уның пә йғ ә мбә рлеген иҫ ­бат итә торғ ан) мө ғ жизә лә р индерелһ ә ине (беҙ иман килтерер инек), — тинелә р. Ә йт һ ин уларғ а:

— Мө ғ жизә лә р фә ҡ ә т Аллаһ ихтыярында ғ ына. Мин бары тик Уның ә мерҙ ә рен еренә еткереп киҫ ә теү се генә, — тип. (51) Һ иң ә индерелгә н һ ә м уҡ ып аң латыла торғ ан Китап уларғ а мө ғ жизә тү гелме ни? Уғ а иман килтергә н ҡ ә ү ем ө сө н, ә лбиттә, киң рә хмә ттә р һ ә м ғ ибрә ттә р барҙ ыр. (52) Ә йт һ ин:

— Минең менә н һ еҙ ҙ ең арала Аллаһ тың, ысындан да, шаһ ит икә нлеге бик еткә н, — тип. — Кү ктә рҙ ә, Ерҙ ә нимә булһ а, Ул шуларҙ ы белеп тора. Ялғ анғ а йө ҙ тотоп, Аллаһ ты инҡ ар итеп, кә фер булғ андар байтаҡ. Бына шулар инде зыян кү рә сә к.

53. Улар һ инә н ғ азап килеү ҙ е (ө ҫ тө бө ҙ гә таш яуҙ ыр, тип) ашыҡ тырыр. Ә гә р ҙ ә махсус билгелә нгә н ваҡ ыт булмаһ а, ул (яза) ә ллә ҡ асан килеп тотар ине. Ул (яза) уларғ а абайламағ анда, һ ис шикһ еҙ, кинә ттә н килә сә к. (54) Ә йе, улар язаның тиҙ ерә к килеү ен телә йҙ ә р. Гә рсә, ысынлыҡ та иһ ә йә һ ә ннә м кә ферҙ ә рҙ е уратып алғ ан бит инде. (55) Шул кө ндә ғ азап уларҙ ы ө ҫ тә ренә н дә, аяҡ аҫ тарынан да тотасаҡ. Уларғ а ә йтелә сә к:

— Ҡ ылғ ан гө наһ тарығ ыҙ ҙ ың язаһ ын татып ҡ арағ ыҙ, -тип ә йтелер.

56. Ә й, иман килтергә н ҡ олдарым, хаҡ тыр, Минең ерем киндер. Шулай булғ ас, бары тик Миң ә генә ғ и­бә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. (57) Һ ә р йә н эйә һ е ү лем ә сеһ ен татыр. У­нан һ уң һ ә р кем хозурыбыҙ ғ а кү ндерелер. (58) Иман килтереп, изгелек ҡ ылғ андар ҙ а байтаҡ. Беҙ уларҙ ы арыҡ тарынан шишмә лә р ағ ып тороусы йә ннә ттең иң тү ренә урынлаштырырбыҙ. Улар шунда мә ң гегә ҡ алыр. Ғ ә мә л ҡ ылғ андарҙ ың ә жере нисек гү зә л.

59. Улар (кә ферҙ ә р, мө шриктә рҙ ең ҡ ыйырһ ытыуҙ арына тү ҙ еү селә р) сабыр итеү селә р һ ә м бары тик Раббығ а ғ ына инанғ андар. (60) Ү ҙ ҙ ә ренә ризыҡ таба алмағ ан ни ҡ ә ҙ ә р йә нле мә хлү ҡ бар был донъяла. Шундайҙ арғ а ла, һ еҙ гә лә Аллаһ ризыҡ бирә. Ул ысыны менә н ишетеү се һ ә м мө кә ммә л белеп тороусы. (61) Уларҙ ан:

— Кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е кем яралтҡ ан? Ҡ ояшты, Айҙ ы буйһ ондороп йө рө тө ү се кем? — тип һ ораһ аң, улар мотлаҡ:

— Аллаһ, — тип яуап бирер. Шулай булғ ас, ни ө сө н һ уң улар йө ҙ сө йө рә лә р?

62. Телә гә н кешеһ енең ризыҡ тарын Аллаһ киң итер. Ҡ айһ ы ҡ олдарының ө лө шө н кә метер. Шик юҡ, Аллаһ һ ә р нә мә не дө рө ҫ ө менә н белеп тора.

63. Уларҙ ан:

— Кү ктә н һ ыу индереп, ҡ ороғ ан тупраҡ ты тергеҙ гә н кем? — тип һ ораһ аң:

— Ә лбиттә, Аллаһ, — тип яуап бирерҙ ә р.     Ә йт һ ин улар­ғ а:

— Ә лхә мдү лиллә һ, бө тө н маҡ таулар ҙ а Аллаһ ҡ а ғ ына булһ ын, тип. Лә кин уларҙ ың кү беһ е шуны аң ламай.

64. Был донъя тормошо уйын ғ ына, кү ң ел асыу ғ ына - башҡ а тү гел. Ысын тормош — ул Ә хирә т тормошо, был турала шик булырғ а мө мкин тү гел. Улар шуны белһ ә (фани донъяла гө наһ ҡ ылмаҫ ) ине.

(«Имам Ғ ә лиҙ ә н һ орағ андар, имеш: донъя нимә ул? — тип ә йткә ндә р. Хә ҙ рә ти Ғ ә ли ә йткә н: һ ине Аллаһ тан айырып тороусы нә мә, - тигә н». Хә сә н Чантай тә фсиренә н. )

65. Кә мә лә барғ ан саҡ та (ҡ урҡ ыныс янағ анда) улар ысын мосолман кеү ек, Аллаһ ҡ а ялбаралар. Уларҙ ы иҫ ә н-һ ау ки­леш ҡ оро ергә сығ арып баҫ тырғ ас, Аллаһ тан башҡ аларғ а табыналар. (66) Ү ҙ ҙ ә ренә биргә н ниғ мә ттә ргә шө кө р итмә йҙ ә р, кә йеф-сафа ҡ оралар (рә хә тлә нә лә р). Лә кин улар оҙ аҡ ламай (ө ҫ тә ренә нимә килаһ ен) белер. (67) Мә ккә нең тирә -яғ ында кешелә рҙ е тотоп алып китә лә р ине, Мә ккә не Беҙ (енә йә т ҡ ылыу) харам ителгә н именлек урыны итеп яһ аныҡ. Улар шуны кү рмә ҫ дә рә жә лә ме ни? Ялғ анғ а ышанып, Аллаһ тың ниғ мә ттә ренә кә ферлек ҡ ылырҙ армы икә н?

68. Аллаһ тураһ ында ялғ ан һ ө йлә гә н (Уғ а тиң дә ш эҙ лә ү се) йә ки ү ҙ ҙ ә ренә Хә ҡ иҡ ә т (Ҡ ө ръә н, пә йғ ә мбә рҙ ә р) килгә ндә н һ уң да уны ялғ анғ а сығ арғ андарҙ ан да залимыраҡ кем бар? Йә һ ә ннә мдә кә ферҙ ә ргә урын бө ткә нме?

69. Беҙ ҙ ең юлда тырышҡ андарғ а (Жиһ адта ҡ атнашҡ ан­дарғ а) Беҙ, ә лбиттә, тура юлды кү рһ ә тербеҙ. Шик юҡ тыр, Аллаһ бары тик изгелек ҡ ылғ андар менә н генә бергә.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.