Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





25 — Фурҡан (Яҡшыны ямандан айырыусы Китап) сүрәһе



25 — Фурҡ ан (Яҡ шыны ямандан айырыусы Китап) сү рә һ е

(Фурҡ ан сү рә һ е 77 аяттан тора. Был сү рә Мә ккә лә ингә н. Исеме «Фурҡ ан» һ ү ҙ енә н килә, йә ғ ни дө рө ҫ лө ктө ялгандан айыра торғ ан Китап - ул Ҡ ө ръә н-и Кә римдер. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Фурҡ анды (Ҡ ө ръә нде) ғ ә лә мдә рҙ ә гелә рҙ е киҫ ә теү се (Илаһ тың ғ азабы менә н ҡ урҡ ытыусыһ ы) булһ ын тип, ҡ олона (Мө хә ммә дкә ) индергә н (Аллаһ ) бө йө ктә рҙ ең бө йө ге. (2) Кү ктә рҙ ең һ ә м Ерҙ ең хужаһ ы, һ ис бер ниндә й бала атаһ ы бул­мағ ан, хужалығ ында Ү ҙ енә тиң е булмағ ан, һ ә р нә мә не яралтып (юҡ тан бар итеп), һ ә р нә мә гә тә ҡ дир яҙ ып, бер тә ртипкә килтергә н (Аллаһ ) бө йө ктә рҙ ең бө йө ге.

3. Шуғ а ла ҡ арамаҫ тан, Уны инҡ ар итеп, бер нә мә лә яралтырғ а ҡ ө ҙ рә ттә ре булмағ ан тө рлө яһ алма тә ң релә р уй­лап сығ аралар. (Уларҙ ың ул яһ алма тә ң релә ре) ү ҙ ҙ ә ре (кеше ҡ улы менә н йә ки Аллаһ тарафынан) яһ алғ ан. Ул (меҫ кен) боттар, һ ындар улар ө сө н файҙ а ла, зарар ҙ а килтерә алмай. Йә н алырғ а ла, йә н ө рө ргә лә, мә йеттә рҙ е яң ынан терелтеп, ҡ ә бер­ҙ ә ренә н ҡ убарырғ а ла уларҙ ың (яһ алма Илаһ тарҙ ың ) кө сө юҡ.

4. Кә ферҙ ә р ә йтте:

— Был (Ҡ ө ръә н Мө хә ммә д) ү ҙ е уйлап сығ арғ ан ялғ андан башҡ а нә мә тү гел. Был эштә уғ а башҡ алар ҙ а ярҙ ам иткә н­дер, — тинелә р. Шул һ ү ҙ ҙ ә ре менә н улар мә керле бер ғ ә ҙ елһ еҙ ­лек ҡ ылдылар. (5) Ә йттелә р:

— Боронғ оларҙ ан ҡ алғ ан ә киә ттә рҙ е ул башҡ а берә ү гә яҙ ҙ ыртып, иртә -кис ү ҙ енә уҡ ыттырғ ан (да ятлап, хә ҙ ер беҙ гә һ ө йлә п йө рө й), — тинелә р. (6) (Уларғ а) ә йт:

(Ҡ ө ръә нде) кү ктә рҙ ә ге, Ерҙ ә ге һ ә м йә шерен, һ ә м асыҡ серҙ ә рҙ е белеү се (Аллаһ ) индерҙ е, — тип. Хаҡ тыр, Ул — ярлыҡ аусы һ ә м бик тә мә рхә мә тле. (7) Ә йттелә р:

- Ул ниндә й пә йғ ә мбә р инде, - тинелә р, - беҙ ҙ ең кеү ек ашай-эсә, ү ҙ е баҙ ар буйлап йө рө й. Уның менә н берә й һ аҡ сы фә рештә индерелгә н булһ а (уның киҫ ә теү се пә йғ ә мбә р икә ненә инанғ ан булыр инек) (8) йә ки уғ а (Кү ктә н) бер-бер хазина ҡ ойол­һ а, мул емеш бирә торғ ан баҡ саһ ы булһ а (ул сағ ында баҙ ар буйлатып йө рө мә гә н булыр ине) ү ҙ енекен ашар ине. Кә ферҙ ә р (мө ьминдә ргә ) ә йтте:

— Һ еҙ кү ҙ буяусы, сихырсы кешегә (Мө хә ммә дкә ) ышана­һ ығ ыҙ, - тинелә р. (9) (Эй, Мө хә ммә д) ҡ ара, һ инең турала улар нимә генә һ ө йлә мә й. Улар тура юлдан сыҡ ты. Бынан һ уң улар инде тура юл таба алмаҫ.

10. (Аллаһ тың ҡ ө ҙ рә те) шул ҡ ә ҙ ә р сикһ еҙ, Ул, ә гә р ҙ ә ихтыяр итһ ә, һ иң ә быларҙ ан (кә ферҙ ә рҙ ең байлығ ынан, яҡ шы баҡ саларынан да) яҡ шыраҡ, аҫ тынан шишмә лә р ағ ып ятыусы йә ннә т баҡ салары бирер ине, һ инең ө сө н һ арайҙ ар тө ҙ ө р ине.

11. Шулай кә фер (һ ө йлә гә ндә ре) ө ҫ тө нә улар Сә ғ ә тте (Ҡ иә мә тте) ялғ анғ а сығ арҙ ылар. Сә ғ ә тте инҡ ар иткә ндә ре ө сө н Беҙ уларғ а хә тә р ялҡ ынлы тамуҡ ә ҙ ерлә п ҡ уйҙ ыҡ. (12) Ул (йә һ ә ннә м уты) уларҙ ы йыраҡ тан кү реп алыр һ ә м улар уның тағ ын да ҡ атыраҡ ғ ә йрә тлә нгә нен ишетер. (13) Ҡ улдары муйындарына бә йлә нгә н хә лдә тамуҡ тың иң тар еренә таш­ланғ ас, улар (аһ, беҙ ) һ ә лә к булдыҡ, тип аҡ ырыр. (14) (Лә кин уларғ а ә йтелер):

- Бө гө н (һ еҙ ) бер тапҡ ыр һ ә лә к (булыуҙ ы) юрамағ ыҙ, кү п тапҡ ырҙ ар һ ә лә к (булыуығ ыҙ ҙ ы) юрағ ыҙ.

15. (Эй, Мө хә ммә д) ә йт һ ин:

— Был (йә һ ә ннә м) хә йерлерә кме, ә ллә саф мө ьминдә ргә вә ғ ә ҙ ә ителгә н мә ң гелек (йә ннә т) яҡ шыраҡ мы? — тип. — Ул (йә ннә т) уларғ а (мө ьминдә ргә ) бү лә к һ ә м (мә ң гелек йә шә ү ) урыны булыр. (16) Улар шунда мә ң ге ҡ алыр һ ә м нимә телә һ ә лә р, шул булыр. Бына ошо инде (намаҙ ҙ арҙ а, доғ аларҙ а) Раббынан ялбарып һ оралғ ан Сә ғ ә дә т. (17) Ул Кө ндө Раббы улар­ҙ ы (кә ферҙ ә рҙ е) Аллаһ тан башҡ а табынғ ан нә мә лә ре менә н бергә йыйыр ҙ а ә йтер:

— Ошо ҡ олдарымды һ еҙ аҙ ҙ ырҙ ығ ыҙ мы, ә ллә улар ү ҙ ҙ ә ре юлдан яҙ ҙ ымы? — тип һ орар.

18. Улар ә йтер:

- Аллаһ тың кә мселеге юҡ, Ул бар яҡ тан да паҡ тип, Һ ине маҡ тайбыҙ. Һ ине инҡ ар итеп, башҡ а Илаһ тарғ а табыныу беҙ гә килешә торғ ан эш тү гел. Лә кин Һ ин уларғ а һ ә м улар­ҙ ың аталарына шул ҡ ә ҙ ә р мул ниғ мә ттә р бирҙ ең, тә ү бә итер ө сө н уаҡ ыттарын оҙ айттың; ахырҙ а улар Һ ине бө тө нлә й онотто һ ә м улар харап булды, — тип ә йтерҙ ә р.

19. Бына, һ еҙ табынғ андар һ ү ҙ ҙ ә регеҙ ҙ е ялғ анғ а сығ ар­ҙ ы. Ә ммә, һ еҙ ө ҫ тө гө ҙ ҙ ә н ғ азабығ ыҙ ҙ ы алдырырғ а ла, ярҙ амғ а ла ө мө т итә алмайһ ығ ыҙ. Ҡ айһ ығ ыҙ залим, (Аллаһ тан башҡ аны Илаһ итеп табынғ ан булһ а), уғ а хә тә р яза ғ азабын татытырбыҙ.

20. (Эй, Мө хә ммә д) Беҙ һ инә н ә ү ү ә л ашамай торғ ан, баҙ арҙ арҙ а йө рө мә й торғ ан һ ис бер Пә йғ ә мбә р кү ндермә нек.

(Ә й, кешелә р) һ еҙ ҙ ең бер тө ркө мө гө ҙ алдында, икенсегеҙ ҙ ­е һ ынар ө сө н: был ғ азаптарғ а (ғ ә ҙ елһ еҙ леккә, тигеҙ һ еҙ леккә ) тү ҙ ерҙ ә рме икә н, тип яралттыҡ. Раббың бар нә мә не лә дө рө ҫ ө менә н кү реп-белеп тороусы.

21. (Ҡ иә мә т кө нө ндә ) Беҙ ҙ ең менә н ҡ ауышыуғ а инанмағ ан­дар ә йтер:

— Беҙ гә фә рештә лә рҙ е илсе итеп ебә ргә н булһ аң ине йә ки Раббының ү ҙ ен кү ргә н булһ а инек (иман килтергә н булыр инек), — тип (аҡ ланырғ а маташырҙ ар). Хаҡ тыр, улар тә кә берлә неп, хә тә р аҙ ғ ынлыҡ ҡ а кереп, хаттин ашты (сиктә рҙ е уҙ ҙ ы). (22) (Яза) фә рештә лә ре уларғ а ул Кө ндө кү ренеп, һ ис бер һ ө йө нө слө хә бә р килтермә ҫ. Фә рештә лә р:

(Һ еҙ ҙ ең ө сө н йә ннә ткә кереү ) тыйылғ ан! — тип ә йтерҙ ә р. (23) Иманһ ыҙ ҙ арҙ ың мө ьминдә ргә ҡ ылғ ан эштә ренә килгә ндә, уларҙ ы туҙ анғ а ә ү ерелдереп, елгә осороп ебә рербеҙ.

24. Йә ннә ткә кергә ндә рҙ ең йә шә йә сә к урыны бик тә яйлы һ ә м мә ң ге истирә хә т ҡ ылыр (ял итеү ) ө сө н кү ркә м ер булыр.

25. (Ҡ иә мә т) кө нө ндә болотло Кү к урталай ярылыр, унан фә рештә лә р ғ ә скә ре Ергә табан тө шө р. (26) Ул Кө ндө барлыҡ батшалыҡ бары тик мә рхә мә тле ярлыҡ аусы Аллаһ Тә ғ ә лә неке булыр. Кә ферҙ ә р ө сө н ул Кө н бик тә хә тә р булыр. (27) Ул Кө ндө залим кеше (сараһ ыҙ лыҡ тан) бармаҡ тарын тешлә п:

— Их, Пә йғ ә мбә ргә эйә реп, (Аллаһ ) юлы буйлап киткә н булһ ам, —тип ү кенер. — (28) Ни аяныс миң ә, ни ү кенес, теге мө ртә тте (һ ынды) дуҫ итмә гә н булһ а инем. (29) Ул мине зикерҙ ә н (Ҡ ө ръә ндә н, имандан, Пә йғ мбә рҙ ә н) биҙ ҙ ерҙ е. Шайтан инсан­дың (башына бә лә килгә с) бер яң ғ ыҙ ын (упҡ ынғ а) ташлап ҡ асыусы зат икә н.

30. Шул саҡ Пә йғ ә мбә р ә йтер:

- Йә, Раббым, минең халҡ ым, ысындан да, Ҡ ө ръә нде инҡ ар итте бит.

31. — Беҙ һ ә р пә йғ ә мбә ргә иманһ ыҙ ҙ арҙ ан дошмандар хасил иттек. Тура юлғ а баҫ тырыр ө сө н дә, ысын ярҙ амсы булараҡ та һ иң ә Раббың бер ү ҙ е етә р. (32) Ул кә ферҙ ә р ә йтте:

— Ни ө сө н һ ин Ҡ ө ръә нде (Тә ү рә т менә н Инжил кеү ек) бер ю­лы индермә нең? — тинелә р.

(Ий, Мө хә ммә д) Беҙ уны һ инең кү ң елең ә (ә кренлә п кереп, сыҡ маҫ лыҡ булһ ын) яҡ шы урынлашһ ын тип, шулай ҡ ылдыҡ. Уны аяттан-аятҡ а индерҙ ек.

33. Улар һ иң ә ниндә й ҙ ә булһ а миҫ алғ а хикә йә т килтерһ ә, (уғ а ҡ аршы) Беҙ яҡ шырағ ын, аң латмалары менә н һ иң ә килтерербеҙ. (34) Улар йә һ ә ннә мгә тупланып, йө ҙ тү бә н ҡ аплатылыр. Юлдары аҙ ғ ынлыҡ ине, урындары ла яман урын булыр. (35) Хаҡ тыр, беҙ Мусағ а китап бирҙ ек. Туғ аны Һ арун­ды уның ярҙ амсыһ ы иттек.

36. — Барығ ыҙ, — тинек уларғ а. — Аяттарыбыҙ ҙ ы ялғ анғ а сығ арғ андар (Фирғ ә ү ен халҡ ы) янына.

(Улар Фирғ ә ү ен тоҡ омон ө гө тлә п ҡ араны, лә кин иманһ ызҙ ҙ ар иманғ а килмә не. ) Нә тижә лә, уларҙ ы һ ә лә к итеп бө тө рҙ ө к.

37. Пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е ялғ анғ а сығ арғ андарына кү рә, баш­ҡ аларғ а ғ ибрә т булһ ын тип, Нух халҡ ын да һ ыуғ а (тайфунғ а) батырып ү лтерҙ ек. Залимдар ө сө н беҙ ғ ибрә тле язалар ә ҙ ерлә п ҡ уйҙ ыҡ.

38. Ғ ә д (Һ уд ғ ә лә йһ иссә ллә м) ҡ ә ү емен дә, Сә муд (Салих ғ ә лә йһ иссә ллә м) ҡ ә ү емен дә, Расс (Шө ғ ә йеп ғ ә лә йһ иссә ллә м) ке­шелә рен дә, улар араһ ында йә шә п киткә н башҡ а (гө наһ лы) халыҡ тарҙ ы ла һ ә лә к иттек. (39) (Ғ ибрә т алһ ындар, тип) уларҙ ың һ ә р береһ енә Беҙ миҫ аллы хикә йә ттә р килтерҙ ек, (лә кин улар пә йғ ә мбә рҙ ә ребеҙ ҙ е ялғ ансығ а сығ арҙ ы, ғ ибрә т алманы) уларҙ ың барыһ ын да һ ә лә к иттек.

40. Хаҡ тыр, улар (мә ккә лелә р Лут пә йғ ә мбә р халҡ ының Садум) шә һ ә рен дауыллы ямғ ыр килеп тотҡ анын кү рмә нелә рме ни? (Кү рҙ елә р, лә кин барыбер Ҡ иә мә т кө ндө ) терелә сә ктә ренә ышанманылар.

41. Һ ине осратҡ анда улар:

— Ошо ла булдымы Аллаһ тарафынан беҙ гә ебә релгә н пә йғ ә мбә р, — тип мыҫ ҡ ыллауҙ ан башҡ аны белмә ­нелә р. (42) — Шуныһ ы хаҡ тыр, ә гә р ҙ ә беҙ уның ҡ отортоу­ҙ арына ҡ аршы ҡ аты тормағ ан булһ аҡ, ул беҙ ҙ е табынғ ан тә ң релә ребеҙ ҙ ә н биҙ ҙ ергә н булыр ине, — тинелә р.

Улар оҙ аҡ ламай кү рерҙ ә р, белерҙ ә р, кем юлдан яҙ ғ ан, кем тура юлдан барғ анын.

43. Ү ҙ енең нә фсеһ ен (енси ихтыяждарын) тә ң ре итеп табынғ андарҙ ы кү рҙ ең ме һ ин? Хә ҙ ер инде (Рә сү лем) һ ин уларҙ ы яҡ ларғ а алынаһ ың мы? (44) Ә ллә һ ин уларҙ ың кү беһ е, ысынлап та, (һ инең ө гө тө ң дө ) тың лайҙ ар һ ә м тә ү бә гә килерҙ ә р, тип уйлайһ ың мы? Улар дү рт аяҡ лы хайуандарҙ ан да мә хлү герә к булып аҙ ашҡ андар.

45. Раббың дың нисек итеп кү лә гә не оҙ онайтҡ анын ҡ а­рағ аның юҡ мы ни? Ә гә р ихтыяр итһ ә, Ул уны (кү лә гә не) хә рә ­кә тһ еҙ ҙ ә ҡ алдыра алғ ан булыр ине. Беҙ Ҡ ояшты уғ а сә бә псе иттек. (46) Һ уң ынан уны (оҙ он кү лә гә не) ә крен-ә крен генә ү ҙ е­беҙ ҙ ең янғ а тупланыҡ. (47) Ҡ араң ғ ы тө ндө Ул һ еҙ ҙ ең ө сө н бер ҡ аплауыс итеп яралтты, йоҡ оно ял итер ө сө н, кө ндө (иһ ә яң ынан уянып, яҡ шы ғ ә мә лдә р ҡ ылыр ө сө н) яралтты. (48) Ул киң рә хмә тле булараҡ, ҡ ыуаныс алып килеү се елдә рҙ е яралтты. Кү ктә н саф һ ыуҙ ар ағ ыҙ ҙ ы. (49) Ү ле тупраҡ ты тер­геҙ ер ө сө н, бик кү п кешелә р ө сө н яралтҡ ан хайуандарыбыҙ ғ а (ү лә н-ағ ас ү ҫ һ ен, тип) ерҙ е һ уғ арҙ ыҡ.

50. Хаҡ тыр, уйлап ғ ибрә т алһ ындар, тип һ ыуҙ ы-ямғ ырҙ арҙ ы кә рә к саҡ та, кә рә к урындарҙ а ҡ ат-ҡ ат яуҙ ырҙ ыҡ, ә ммә уларҙ ың кү беһ е шө кө р итмә не, кә фер булып ҡ ала бир­ҙ елә р.

«Һ уң ынан ғ ибрә т алһ ындар ө сө н, был һ ыуҙ ы араларында тө рлө уаҡ ыт­тарҙ а сиратлап яуҙ ырҙ ыҡ. Бың а ла ҡ арамаҫ тан, кешелә рҙ ең кү беһ е йә нә шө кө р итмә нелә р, кирелектә ренә н ҡ айтманылар. »Талат Кочигит тә фсиренә н.

«Хаҡ тыр, быны (кешелә р) ғ ибрә т алһ ын ө сө н, уларғ а тө рлө -тө рлө һ ү рә ттә рҙ ә аң латтыҡ (йә ки: был һ ыуҙ ы кә рә генсә яуҙ ырҙ ыҡ ). Лә кин кешелә рҙ ең кү беһ е шө крә нә ҡ ылаһ ы урында ҡ аршы килделә р (кирелектә ренә н ҡ айтманылар. »

Хә сә н Чантай тә фсиренә н.

«Тә хҡ ийҡ, ө ҫ тә ге ө с аятты Ҡ ө ръә ндә һ ә м башҡ а китаптарҙ а тә крар (ҡ абатлап) ә йттек, кешелә р вә ғ ә злә нһ ендә р һ ә м ғ ибрә тлә нһ ендә р ө сө н, кешелә рҙ ең кү берә ге вә ғ ә здә н һ ә м ғ ибрә ттә рҙ ә н баш тарт­тылар, мә гә р Ислам ниғ мә тен инҡ ар итеп, кә фер булыуҙ ан баш тартманылар. »

Шә йх Ноғ мани тә фсиренә н.

«Хаҡ тыр, кешелә р ө гө т алһ ындар ө сө н, араларында тө рлө -тө рлө шә келдә рҙ ә аң латтыҡ, ә ммә кешелә рҙ ең кү беһ е ҡ аршылыҡ менә н шө кө р итмә йенсә, кирелектә ренә н ҡ айтманылар. »

Ибраһ им Дө нмә з тә фсиренә н.

51. (Эй, Мө хә ммә д) Ә гә р ҙ ә Беҙ ихтыяр итһ ә к, (һ инең ва­зифаң ды ең елә йтер ө сө н) һ ис шикһ еҙ, һ ә р илгә (һ ә р шә һ ә ргә ) киҫ ә теү се (пә йғ ә мбә р) кү ндергә н булыр инек. (Лә кин Беҙ һ иң ә бө тө н пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ ең иң гү зә л сифаттарын тупланыҡ. ) (52) Бер миҙ гелгә лә кә ферҙ ә ргә бил бирмә һ ә м шуның менә н (Ҡ ө ръә н менә н) уларғ а ҡ аршы булдыра алғ ансы ҡ аты бул.

53. Ул ике диң геҙ ҙ е йә нә шә ҡ уйҙ ы. Һ ыуһ ынды баҫ а торғ ан татлы-сө сө һ ыу һ ә м тоҙ ло-тә мһ еҙ һ ыу йә нә шә ағ а. Бер-берһ енә ҡ ат­наша алмаҫ лыҡ итеп, араларына бә рзах (элпә -фә рҙ ә, кә ртә ) ҡ орҙ о.

(«Ысындан да, донъяла йә нә шә аҡ һ алар ҙ а, ҡ ушылмай торғ ан тө сө һ ә м тоҙ ло ағ ымдар бар, уларҙ ың араһ ында йө ҙ ҙ ә рсә саҡ рымдарғ а һ уҙ ылғ ан бә рзах, тел, таҫ ма, аралыҡ бар. Дижлә һ ә м Нил йылғ ала­рының тоҙ ло диң геҙ гә ҡ ойоп та, диң геҙ эсендә тоҙ ло һ ыу менә н ҡ атнашмайынса ағ ып барыуҙ ары бың а миҫ ал. Лә кин ҡ айһ ы бер шә рехселә р был аят эсендә бө йө к мә ғ ә нә барлығ ын да ә йтә лә р. Һ ыуһ ынды баҫ а торғ ан татлы һ ыу — ул Ислам, тоҙ лоһ о иһ ә башҡ а бер дин. Мосолмандар ағ ымы бар, бар кә ферҙ ә р ташҡ ыны, ни ҡ ә ҙ ә р яҡ ын, йә нә шә йә шә һ ә лә р ҙ ә был ике дин, был ташҡ ын мә ң ге лә ҡ ушыла алмай»

Хә сә н Чантай менә н Ибраһ им Дө нмә з тә фсирҙ ә ренә н )

54. Ул ә ҙ ә мде һ ыуҙ ан бар ҡ ылып, уны (ү рсемле) нә ҫ елле итеп яралтты. Раббың — һ ә р нә мә гә ҡ ө ҙ рә те етә торғ ан Илаһ тыр. (55) (Шуғ а ла ҡ арамаҫ тан) Аллаһ ты инҡ ар итеп, ү ҙ ҙ ә ренә файҙ а ла, зарар ҙ а ҡ ылыр ҡ еү ә ттә ре булмағ ан (һ ындарғ а, боттарғ а) табыналар. Кә фер — Аллаһ ҡ а ҡ аршы (кө рә шеү се) шайтанғ а ярҙ амсы.

56. Беҙ һ ине (мө ьминдә ргә ) биреү се килтереү се, (кә ферҙ ә рҙ е) ҡ урҡ ытыусы вазифаһ ынан башҡ а сифатта кү ндермә нек. (57) Ә йт:

— Мин был ғ ә мә лдә рем ө сө н һ еҙ ҙ ә н һ ис бер тү лә ү һ орамай­ым, бары тик Аллаһ ҡ а тоғ ро юл тотарғ а телә гә н кешелә р­ҙ е генә эҙ лә йем, — тип.

58. Ү лемһ еҙ, мә ң ге тере (Аллаһ Тә ғ ә лә гә ) инанып, (Уғ а) һ ыйын, Уны тә сбих менә н (Сө бхә наллаһ ү вә ә лхә мдү лиллә һ, сө бхә наллаһ и вә бихамдиһ и, тип) данла. Ул бә ндә лә ренең гө наһ ҡ ылыуҙ арынан хә бә рҙ ар.

59. Ул кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е һ ә м улар араһ ында булғ ан нә мә лә рҙ е алты кө ндә яралтҡ ан, һ уң ынан Ғ ә рше кө рсиҙ ә хаким булғ ан хө кө мдарҙ ыр. Ул — Рахмә ә ндыр, (ә гә р ышанмаһ ағ ыҙ ) был турала хә бә рҙ ар булғ андарҙ ан һ орағ ыҙ.

60. — Рахмә ә нғ а сә ждә итегеҙ, — тип ә йткә с, улар:

— Кем һ уң ул Рахмә ә н? (Ни эшлә п ә ле) беҙ һ ин ҡ ушҡ анғ а сә ждә итергә тейеш? — тинелә р, һ ә м был (ө ндә ү ) уларҙ ы (иман­дан) йыраҡ лаштырҙ ы ғ ына.

61. Кү ктә йондоҙ ҙ ар яралтҡ ан, улар уртаһ ында бер яҡ тылыҡ сығ анағ ы (Ҡ ояшты) һ ә м нурлы бер Ай булдырғ ан­дың даны ғ ә йә т бө йө ктер. (62) Фекерлә п ғ ибрә т алғ андар ө сө н, шө кө р иткә ндә р ө сө н тө н менә н кө ндө сиратлап килтергә н дә — Улдыр.

63. Кемдә р Ер йө ҙ ө ндә итә ғ ә т менә н йө рө й, шулар мә рхә мә тле ярлыҡ аусы (Аллаһ )тың бә ндә лә ре булыр. Һ ә м улар наҙ ан ахмаҡ тарҙ ың ә ҙ ә пһ еҙ легенә ҡ аршы сә лә м менә н яуап бирә. (64) Улар кистә рен Раббылары ҡ аршыһ ында сә ждә гә китеү селә р. (65) Улар:

— Йә, Раббым, беҙ ҙ е йә һ ә ннә м ғ азабынан ҡ отҡ ар. Уның ғ азабы ҡ от осҡ ос һ ә лә кә ттер, — тип доғ а ҡ ыла.

66. Ысындан да, ул (йә һ ә ннә м) йә шә ү һ ә м ғ ә мә л ҡ ылыр ө сө н бик тә яман урын.

67. Сығ ым малын тотҡ анда (саҙ аҡ а биргә ндә ) артығ ын ҡ ыланмағ ан һ ә м дә бик һ аран да булмағ андар урталыҡ та булыр. (68) Улар Аллаһ ҡ а тиң эҙ лә мә ҫ, башҡ ағ а табынмаҫ. Улар мә жбү рлектә н тыш, Аллаһ тарафынан тыйылғ ан эште ҡ ылмаҫ — хаҡ һ ыҙ ғ а ә ҙ ә м йә нен ҡ ыймаҫ, зина ҡ ылмаҫ тар. Ошоларҙ ы эшлә гә н кеше гө наһ аһ ын алыр. (69) Ҡ иә мә т кө нө ндә уларҙ ың язаһ ы арта тө шә р һ ә м улар мә ң гегә хур булып ҡ алыр. (70) Ямандан тә ү бә гә килеп, иман килтереп, изгелек ҡ ылғ андарҙ ың яманлыҡ тарын изгелеккә алмаш­тырыр (ҡ ылғ ан гө наһ тарын ярлыҡ ап, сауаплы эшкә кү ндерер). Аллаһ ярлыҡ аусы, бик тә мә рхә мә тле.

71. Тә ү бә иткә ндә р һ ә м изгелек ҡ ылғ андар, һ ис шикһ еҙ, тә ү бә һ е ҡ абул ҡ ылынып, Аллаһ тың ризалығ ын алып, Уның янына ҡ айтарылыр. (72) Улар ялғ ан шаһ итлыҡ итмә ҫ, буш һ ә м тә мһ еҙ һ ү ҙ һ ө йлә ү селә р янында тормаҫ, ә ҙ ә пле рә ү ештә китеп барырҙ ар. (73) Улар Раббының аяттарын тың лағ анда (мә ғ ә нә һ енә ) кү ҙ йоммаҫ, ишетмә мешкә һ алышмаҫ тар.

74. Улар ә йтер:

— Йә, Раббыбыҙ, кү ң елдә ребеҙ ҙ ең ҡ ыуанысы, кү ҙ ҙ ә ребеҙ ҙ ең ҡ араһ ы кеү ек (затлы, паҡ ) ҡ атындар һ ә м балалар бир. Беҙ ҙ е саф мосолман халыҡ тарына юлбашсы ит, —ти.

75. Бына быларҙ ың һ ә ммә һ е, ауырлыҡ тарғ а сыҙ ам, тү ҙ ем булғ андарына кү рә ә жер аласаҡ һ ә м шунда (йә ннә ттә ) оло хө рмә т һ ә м сә лә м менә н ҡ аршыланасаҡ. (76) Шунда улар мә ң гегә ҡ аласаҡ. Аһ, ул ниндә й гү зә л урындыр, ул ниндә й рә хә т торлаҡ тыр.

77. Ә йт:

— Аллаһ ҡ а мө рә жә ғ ә т итмә гә н булһ ағ ыҙ, Аллаһ һ еҙ гә иғ тибар итмә гә н булыр ине. Һ еҙ дө рө ҫ тә н дә (аяттарҙ ы) ялғ анғ а сығ арҙ ығ ыҙ. Тик, һ еҙ хә ҙ ер яуап ғ азабы тотасакҡ һ ығ ыҙ, — тип.

 

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.