Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





23 — Мөьминүн (Мөьминдәр) сүрәһе



23 — Мө ьминү н (Мө ьминдә р) сү рә һ е

(Мө ьминдә р сү рә һ е 118 аяттан тора. Мә ккә лә ингә н).

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Һ ис шикһ еҙ, мө ьминдә р Сә ғ ә дә ткә ирешә сә к. (2) Улар намаҙ -ғ ибә ҙ ә ттә рендә итә ғ ә т менә н сә ждә итә. (3) Улар фай­ҙ аһ ыҙ, буш һ ү ҙ һ ө йлә мә й. (4) Улар зә кә т биреү селә р. (5) Улар сафлыҡ тарын һ аҡ лайҙ ар (енси аҙ ғ ынлыҡ тан тыйлығ алар) (6) Ҡ атындары һ ә м уң ҡ улдары билә гә ндә р был хисапҡ а кермә й, һ ә м былар (ҡ атындары, йә риә лә р менә н булғ ан ғ ә мә лдә ре) ө сө н яза бирелмә ҫ.

7. (Ошо ике тө рлө ҡ атындарҙ ан) башҡ аларын (енси лә ззә т ө сө н ҡ улланырғ а) телә гә н кеше, һ ис шикһ еҙ, хаттин ашҡ ан (аҙ ғ ын) булыр.

8. Улар (мө ьминдә р) аманаттарҙ ы һ аҡ лаусылар һ ә м ант­ҡ а тоғ ро ҡ алыусылар.

9. Улар — намаҙ ҙ арын ҡ алдырмайынса, ү ҙ уаҡ ытында уҡ ып барыусылар. (10) Улар, һ ис шикһ еҙ, (ожмах) вә риҫ тә р(е) бу­ласаҡ. (11) Шулар ғ ына Фирҙ ә ү ес йә ннә тенең вә риҫ тә ре булыр. Улар шунда мә ң гегә йә шә п ҡ аласаҡ.

12. Хаҡ тыр, Беҙ кешене (Ә ҙ ә м ғ ә лә йһ иссә ллә мде) сафландырылғ ан балсыҡ тан яһ аныҡ.

(Ш. Ноғ маниҙ а: саф балсыҡ тан яралттыҡ. X. Ҡ араманда: һ ө ҙ ө лө п сығ арылғ ан балсыҡ тың ү ҙ леһ енә н яралттыҡ. Крачковскийҙ а создали человека из эссенции глины. Т. Кочигитта: балсыҡ тың са­фынан яралттыҡ. Йомғ аҡ лап шуны ә йтергә була ерҙ ә, туп­раҡ та, дымлы, ү ҙ ле балсыҡ та кеше тә не ө сө н кә рә кле бө тө н элементтар ҙ а бар. Шул рә ү ешсә, бө йө к ғ алим — Аллаһ ы Тә ғ ә лә мах­сус ә ҙ ерлә нгә н химик-биологик матдә лә р менә н беренсе ә ҙ ә м зат­ын барлыҡ ҡ а килтерә. Унан һ уң шул ә ҙ ә м заты ү ҙ организмынан ү рсей башлай. М. Алида : сотворение человека выводится здесь из земли, ибо «малая жизненная капля, то есть сперма, происходит из пищи, которая так или иначе берется из земли )

13. Һ уң ынан уны ышаныслы бер урынғ а тамсы итеп урынлаштырҙ ыҡ. (Ә ҙ ә м ғ ә лә йһ иссә ллә мдең нә ҫ ел орлоғ он ҡ аты­нының аналығ ына урынлаштырҙ ыҡ ).

(X. Чантайҙ а: һ уң ынан уны (Ә ҙ ә мдең тоҡ омон, кеше яралғ ыһ ын) ҡ атлаулы һ ә м сыҙ ам, йә шә ү сә н итеп, тамсы (шө һ ү ә т, мә ни) рә ү ешендә (ышаныслы) ояғ а (ә сә ҡ арынына) урынлаштырҙ ыҡ. Ш. Ноғ маниҙ а: һ уң ынан Ә ҙ ә мдең нә ҫ елен ә сә ҡ арынында мә ни ҡ ыл­дыҡ. X. Ҡ араманда: һ уң ынан уны ышаныслы бер урынғ а шә һ ү ә т хә ленә килтерҙ ек ).

14. Унан һ уң шул шә һ ү ә т тамсыһ ын ойошҡ ан ҡ ан (ярал­ғ ы) хә ленә килтерҙ ек; ҡ анды епсел-епсел ит иттек; уны һ ө йә ккә (һ ө лдә гә, скелетҡ а) ә ү ерелдерҙ ек, шул һ ө йә ктә рҙ е ит менә н ҡ аплаттыҡ. Һ уң ынан уны башҡ а рә ү ешкә (кеше һ ү рә тенә ) килтереп, хасил иттек (йә н ө рҙ ө к). Ижад (барлыҡ ҡ а килтереү ) менә н шө ғ ө ллә неү селә рҙ ең иң бө йө гө, иң данлыһ ы — Аллаһ Тә ғ ә лә лер.

15. Һ уң ынан, һ ис шикһ еҙ, барығ ыҙ ҙ а ү лә сә кһ егеҙ. (16) Ахырҙ а һ еҙ Ҡ иә мә т кө нө ндә, ә лбиттә, терелтелә сә кһ егеҙ. (17) Хаҡ тыр, Беҙ һ еҙ ҙ ең ө ҫ тө гө ҙ ҙ ә ете юл яралттыҡ. Яралтҡ андарыбыҙ ҙ ы беҙ һ ә р уаҡ ыт кү ҙ ә теп торабыҙ, уларғ а Беҙ битараф тү гел.

( «Ете юл — ете ҡ ат Кү к, фә рештә лә р йө рө й торғ ан юлдар, тип аң латалар, лә кин ҡ айһ ы тә фсирселә р ул ете юлды кешенең ете һ ә лә те, тип аң лайҙ ар кү реү, ишетеү, тә м татыу, еҫ һ иҙ еү, тире менә н тойоп һ иҙ еү, аҡ ыл һ ә лә те, уахийҙ ы һ иҙ емлә ү — кү ң ел һ иҙ герлеге, инстинкт, тип ә йтә лә р».

Мостафа Чагрыжы тә фсиренә н )

«Здесь говорится о семи путях, под которыми несомненно имеются в виду орбиты семи планет Солнечной системы, не считая Земли — это явствует из слов «над вами».

Мө хә ммә д Али тә фсиренә н )

18. Етә рлек миҡ дарҙ а Беҙ Кү ктә н ямғ ырҙ ар яуҙ ыра­быҙ, Ерҙ е һ ыу менә н туйындырабыҙ. Хаҡ тыр, Беҙ уны ҡ о­рота ла алабыҙ. (19) Шулай итеп, (Ергә һ ең гә н дым арҡ аһ ын­да) хө рмә һ ә м йө ҙ ө м баҡ салары ү ҫ терә беҙ. Уларҙ а һ еҙ ҙ ең ө сө н мул емештә р бар, һ еҙ уларҙ ы (рә хә тлә неп, шө кө р итә --итә ) ашағ ыҙ. (20) Синай тауында (һ еҙ ҙ ең ө сө н) бер (зә йтү н) ағ ас(ы) ү ҫ терҙ ем. Был ағ ас май ҙ а бирә, башҡ а ри­зыҡ ҡ а ҡ атыштырып ашай торғ аны (емеше лә ) бар. (21) Хайуандарҙ а ла һ еҙ ҙ ең ө сө н файҙ алы ғ ибрә ттә р бар. Уларҙ ың эсендә яралтылғ андарҙ ы (һ ө ттө ) һ еҙ гә эсертә беҙ. Уларҙ ан һ еҙ бик кү п файҙ алар кү рә һ егеҙ. Итен дә ашайһ ығ ыҙ. (22) Уларғ а атланып йө рө йһ ө гө ҙ һ ә м кә мә лә рҙ ә лә йө ҙ ә һ егеҙ. 23. Хаҡ тыр, Нухты ҡ ә ү еменә кү ндерҙ ек, ул: — Ә й, халҡ ым, Аллаһ ҡ а ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. Һ еҙ ҙ ең ө сө н Унан башҡ а һ ис бер тә ң ре юҡ тыр. (Башҡ а яһ алма Илаһ тарғ а табынаһ ығ ыҙ, гө наһ лы булыуҙ ан) Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы ни һ уң? – тине.

24. Ҡ ә ү еменең инҡ арсы етә кселә ре (халыҡ ҡ а) ә йтте:

— Был бары тик һ еҙ ҙ ең кеү ек бер кеше генә. Ул һ еҙ ҙ ә н ө ҫ тө н хаким булырғ а телә й. Аллаһ беҙ гә пә йғ ә мбә р кү ндерергә телә һ ә, һ ис шикһ еҙ, фә рештә лә рен ебә ргә н булыр ине. Беҙ ҙ ә н элек йә шә п киткә н ата-бабаларыбыҙ ҙ ан был турала һ ис бер нә мә ишетмә нек, — тинелә р. (25) — Был бары тик аҡ ы­лынан яҙ ғ ан кеше булырғ а тейеш. Шулай булғ ас, (уның тилелек шауҡ ымы уҙ ып киткә нен) сабыр итеп кө тә йек.

26. Нух ә йтте:

— Йә, Раббым, мине ялғ ансығ а сығ арғ андарғ а ҡ аршы (кө рә шергә ) ярҙ ам ит, зинһ ар, — тине.

27. Шунан һ уң Беҙ уғ а уахи юлланыҡ:

— Кү ҙ ә теү ебеҙ аҫ тында, ҡ ушҡ аныбыҙ са кә мә яһ а. Ә мере­беҙ килеп, ҡ айнап, һ ыуҙ ар арта башлағ ас, һ ә р енестә н берә й пар йә нлелә р ал; ү ҙ ҙ ә ренә хө кө м сығ арылғ андарҙ ан тыш, ғ ә йлә ң де ал. Кә фер итеү селә р ө сө н Миң ә ялбарма. Уларҙ ың барыһ ы ла батып ү лә сә к.

(Кү п кенә тә фсирҙ ә рҙ ә ниндә йҙ ер мейестең ҡ айнауы, һ ыуҙ арҙ ың арта башлауы тураһ ында яҙ ыла. Лә кин ҡ айһ ы бер яҙ ыусылар мейес тураһ ында һ ис бер һ ү ҙ ә йтмә й. Бары тик һ ыуҙ арҙ ың ташыуы тураһ ында ғ ына яҙ а­лар. Т. Кочигитпта: ә меребеҙ килеп, һ ыуҙ ар ҡ айнай башлағ ас, тип ә йтелгә н. X. Ҡ араманда : ә меребеҙ килеп, һ ыуҙ ар артып таша башла­ғ ас, тип ә йтелгә н. И. Крачковскийҙ а: придет Наше повеление и закипит печь. X. Чантайҙ а : ә меребеҙ килеп тә мейес ҡ айнай башлағ ас, тип ә йтелгә н. Ш. Но ғ маниҙ а : мейестә һ ыу ҡ айнаһ а, тип ә йтелгә н. )

28. Яҡ ындарың менә н кә мә гә яҡ шылап урынлашҡ андан һ уң ә йтерһ ең:

— Аллағ а шө кө р, беҙ ҙ е залимдарҙ ан ҡ отҡ арғ ан Аллаһ Тә ғ ә лә гә маҡ тауҙ ар булһ ын! – тип ә йтерһ ең. (29) Унан һ уң та­ғ ын ә йт:

- Раббым, мине (кә мә нә н) бә рә кә тле бер ергә тө шө рһ ә ң ине. Һ ин урынлаштырыусыларҙ ың иң хә йерлеһ е, — тип ә йт.

30. Шик юҡ тыр, бында (Нух ваҡ иғ аһ ында) бик кү п ғ ибрә ттә р бар. Ысынлап та, Беҙ шулай һ ынап ҡ арайбыҙ. (31) Һ уң ынан улар урынына башҡ а бер ҡ ә ү емде (Ғ ә д менә н Сә мү д халыҡ тарын) килтерҙ ек. (32) Уларҙ ың ү ҙ араларынан һ ай­ланғ ан берә ү ҙ е (Һ удты) пә йғ ә мбә р итеп кү ндерҙ ек; ул (ү ҙ халҡ ына):

— Аллаһ ҡ а буйһ оноп, ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. Һ еҙ ҙ ең Унан башҡ а (Илаһ и ҡ ө ҙ рә ткә эйә һ ә м) Тә ң ре булырҙ ай һ ис бер кемегеҙ юҡ. Ә ле һ аман Аллаһ тан (язаһ ынан) ҡ урҡ майһ ығ ыҙ мы? — тине. — Ни ө сө н һ аҡ ланмайһ ығ ыҙ?

33. Уның халҡ ы араһ ындағ ы кә ферҙ ә рҙ ең тү рә лә ре донъя тормошонда мул ниғ мә т эсендә йә шә һ ә лә р ҙ ә, Ә хирә тте инҡ ар итеү селә р ине. Улар ә йтте:

- Был беҙ ҙ ең кеү ек ү к бер кеше. Беҙ ашағ анды ашай, беҙ эскә ндә рҙ е эсә, - тинелә р. (34) - Ә гә р ҙ ә һ еҙ ү ҙ егеҙ кеү ек ү к кешегә эйә рһ ә геҙ, бә хетһ еҙ буласаҡ һ ығ ыҙ. (35) Ул һ еҙ гә ү леп, тупраҡ булғ анығ ыҙ ҙ ан һ уң, серек һ ө йә к ө йө мө нә ә ү ерелеп бө ткә стен дә, һ ис шикһ еҙ, терелеп (ҡ ә берҙ ә н) ҡ убарыласағ ығ ыҙ ҙ ы вә ғ ә ҙ ә итә. (36) Ул вә ғ ә ҙ ә итә торғ ан нимә лә р бик йыраҡ ә ле (булырҙ ай эш тү гел ул). (37) Тормошта йә шә ү бары тик ошо донъяла ғ ына. Йә шә йбеҙ ҙ ә ү лә сә кбеҙ. Берә ү ҙ ә яң ынан терелмә йә сә к, (38) Аллаһ ы тураһ ында ул гел ялғ ан ғ ына һ ө йлә п йө рө й торғ ан кеше. Беҙ уғ а ышанмайбыҙ.

39. Пә йғ ә мбә р:

— Раббым, — тине. — Мине ялғ ансығ а сығ арғ анлдарғ а ҡ ар­шы (кө рә шергә ) ярҙ ам ит, зинһ ар. (40) Аллаһ ә мер итте:

— Оҙ аҡ ламай улар ү кенеү селә рҙ ә н булырҙ ар, — тине.

41. Ысынлап та, ҡ урҡ ыныс, ә ммә ғ ә ҙ ел бер ауаз уларҙ ы ҡ асып ҡ отола алмаҫ лыҡ ҡ аты итеп тотто. Һ ә м Беҙ уларҙ ы, ҡ оро сү п ү лә не кеү ек, ө йө рмә менә н алып киттек. Залимдарҙ ың йә ндә ре йә һ ә ннә мгә элә кһ ен. (42) Һ уң ынан улар урынына башҡ а ҡ ә ү емдә рҙ е бар иттек. (43) Һ ис бер ө ммә т (ү ҙ енә Аллаһ тарафынан билгелә нгә н) уаҡ ытын (ә жә лен) ашыҡ тыра алмағ ан кеү ек, уны кисектерә лә алмаҫ. (44) Беҙ бер-бер артлы пә йғ ә мбә рҙ ә р кү ндерҙ ек. Пә йғ ә мбә рҙ ә р килгә н һ айын, улар (мө шриктә р, кә ферҙ ә р) пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е ялғ ансығ а сығ ара барҙ ылар. Беҙ ҙ ә уларҙ ы (инҡ арсыларҙ ы) берһ е артынан икенсеһ ен юҡ итә барҙ ыҡ. Һ ә м, (башҡ аларғ а) ғ иб­рә т булһ ын тип, уларҙ ы хикә йә ттә ребеҙ гә керттек. Иман китермә гә ндә рҙ ең йә не — йә һ ә ннә мдә.

45. Унан һ уң аяттарыбыҙ һ ә м ап-асыҡ дә лилдә ребеҙ менә н Муса һ ә м уның ҡ ә рҙ ә ше Һ арунды Фирғ ә ү енгә һ ә м уның ярандарына (дә рә жә ле кешелә ренә ) кү ндерҙ ек. (46) Лә кин улар (Фирғ ә ү ен ҡ ә ү еме) тә кә ббер һ ә м маһ айғ ан халыҡ булып сыҡ ты. (47) Улар ә йтте:

— Беҙ гә буйһ онғ ан халыҡ араһ ынан сыҡ ҡ ан, беҙ ҙ ең кеү ек ү к ошо ике кешегә эйә рергә тейешме беҙ?

48. Шулай итеп, уларҙ ы ялғ ансығ а сығ арҙ ылар, һ ә м шуның арҡ аһ ында һ ә лә к булдылар ҙ а. (49) Дө рө ҫ ө шул, бә лки, улар тура юлдан китерҙ ә р тип, Мусағ а Китап бирҙ ек.

50. Мә рйә мдең улы (Ғ айсаны), уның ә сә һ ен (ҡ ө ҙ рә тебеҙ менә н) аятта ү рнә к ҡ ылдыҡ. Уларҙ ы уң айлы урынғ а, шишмә ­ле ҡ алҡ ыулыҡ ҡ а урынлаштырҙ ыҡ..

51. Ә й, пә йғ ә мбә рҙ ә рем! Паҡ -хә лә л ризыҡ тар ғ ына аша­ғ ыҙ. Изгелек ҡ ылығ ыҙ. Һ еҙ ҡ ылғ андарҙ ың барыһ ын да Мин дө рө ҫ ө менә н белеп торам.

52. Шик юҡ тыр, һ еҙ ҙ ең динегеҙ — берҙ ә н-бер хаҡ дин. Мин һ еҙ ҙ ең Раббығ ыҙ булам. Минең язамдан ҡ ур­ҡ ығ ыҙ. (53) Аяныс, кешелә р ү ҙ -ара боҙ олошоп, (дин) эштә рен айырым-айырым киҫ ә ктә ргә бү лгелә п бө тө рҙ ө лә р. Һ ә р фирҡ ә ү ҙ (дин)енмаҡ тап, уны ғ ына хаҡ (дин), тип шатлана. (54) Хә ҙ ер инде һ ин мә ғ лү м бер уаҡ ытҡ а саҡ лы уларҙ ы аҙ ашҡ ан хә лдә, ү з юлдарында ҡ алдырып кит. (55, 56) Ү ҙ ҙ ә ренә муллыҡ һ ә м кү п улдар биргә с, улар: (Аллаһ ) беҙ гә яҡ шылыҡ эшлә ргә ашҡ ынып тора икә н, тип уйлайҙ ар, ах­ырыһ ы. Юҡ шул! Улар (эштең асылын) аң лап бө тө рмә й.

57. Хаҡ тыр, Раббыны бө йө к кү реп, (гө наһ ҡ ылыуҙ ан) ҡ ур­ҡ ып, ғ ибә ҙ ә т ҡ ылыусылар бына кемдә р: (58) Улар Раббының аяттарына ныҡ лы иман килтергә ндә р, (59) Улар Раббығ а тиң, тип башҡ а заттарғ а табынмағ андар, (60) Улар Раббы янына ҡ айтарыласаҡ тарын белеп, ҡ урҡ ып, бирә сә ктә ­рен (бурыс-ә жә т, хә йер, саҙ аҡ а, зә кә тте) ихлас кү ң елдә н ҡ ай­тарғ андар, (61) ярыша-ярыша (бер-берһ ен уҙ ҙ ырырғ а тырышып) изгелек ҡ ылыусылар. (Ә жер-сауап алғ анда) улар иң алғ ы сафта булыр.

62. Беҙ һ ис бер кемгә кө сө етмә ҫ лек эш йө клә мә йбеҙ. Яныбыҙ ҙ а дө рө ҫ лө ктө бә йә н ҡ ылыусы бер китап (Лә ү хел Мә х­фү з) бар, Улар хаҡ һ ыҙ ғ а рә нйетелмә ҫ. (63) Юҡ, улар (инҡ арсылар) былар тураһ ында хә бә рҙ ар тү гел, һ ә м бынан баш­ҡ а ла улар ҡ ылғ ан гө наһ тар байтаҡ. Ә ле ҡ ылаһ ылары кү пме!

64. Байлыҡ -муллыҡ эсендә йә шә ү селә рен язағ а тотһ аҡ, улар шунда уҡ ярҙ ам һ орап ҡ ысҡ ыра башлай. (65) Уларғ а:

— Зарланмағ ыҙ, һ еҙ гә беҙ ҙ ә н ярҙ ам булмаҫ! — тип ә йтер­беҙ. (66, 67) — Ҡ аршығ ыҙ ҙ а аяттарыбыҙ ҙ ы уҡ ығ ан саҡ та, һ еҙ танауығ ыҙ ҙ ы сө йө п, арҡ а ҡ уйып китә инегеҙ. Йыйылышып, кистә р буйы (Ҡ ө ръә нде) мыҫ ҡ ыл юҡ ты һ ө йлә й инегеҙ. (68) Хаҡ һ ү ҙ (Ҡ ө ръә н) тураһ ында яҡ шылап уйлап ҡ араманылар. Ә ллә һ уң уларҙ ың ата-бабаларына килмә гә н берә й нимә (китап, йә ки пә йғ ә мбә р, йә ки Аллаһ тың ғ азабынан ҡ отолоу) ингә нме? (69) Йә ки ү ҙ пә йғ ә мбә рҙ ә рен башта уҡ белмә йҙ ә р инеме ни? (Белә лә р ине. ) Шулай ҙ а уны (Аллаһ тың илсеһ е икә нен) инҡ ар иттелә р. (70) Улар Рә сү лемде: гә рсә ул Хә ҡ иҡ ә тте (Ҡ ө ръә нде) килтерһ ә лә: ул енлә нгә н, тинелә р. Лә кин ул Хә ҡ иҡ ә т кү беһ енең кү ң еленә хуш килмә не. (71) Ә гә р ҙ ә Хә ҡ иҡ ә т улар­ҙ ың кү ң еленә хуш килә торғ ан булһ а, кү ктә р, Ер һ ә м шундағ ы кешелә р, һ ис шикһ еҙ, ғ арасатҡ а дусар булыр ине. Беҙ уларғ а (Ҡ ө ръә н сифатында) бары тик шан-шә рә фтә р (иҫ кә тө шө рө ү ) килтер­ҙ ек, лә кин улар шунан ваз кисте.

72. (Эй, Мө хә ммә д) ә ллә һ ин уларҙ ан берә й бү лә к ө мө т итә һ ең ме? Раббың бирә сә к бү лә к унан да хә йерлерә к була­саҡ. Раббың бү лә клә ү селә рҙ ең иң йомарты. (73) Хаҡ тыр, һ ин уларҙ ы тура юлғ а саҡ ыраһ ың. (74) Ә хирә т кө нө нең килә сә генә инанмағ андар тура юлдан яҙ ғ андар булыр.

75. Уларҙ ы ҡ ыҙ ғ анып, ө ҫ тә ренә килгә н бә лә лә рҙ е алһ аҡ, улар кү ҙ ҙ ә ре кү рмә ҫ дә рә жә гә етеп, барыбер элеккеге аҙ ғ ынлыҡ тарын дауам иткә н булырҙ ар ине. (76) Хаҡ тыр, Беҙ уларҙ ы (аслыҡ менә н) язаланыҡ, шунан һ уң да улар Раббығ а буйһ онманы, (ярлыҡ ау һ орап) Уғ а ялбарманылар. (77) Язалар менә н тулы һ ә м дә һ шә тле бер ҡ апҡ аны асҡ ан­дан һ уң, уларҙ ың нисек шашып, ө мө тһ ө ҙ лө ккә тө шкә ндә рен кү рһ ә ң ине.

78. Аллаһ һ еҙ гә ҡ олаҡ тар, кү ҙ ҙ ә р, кү ң ел тойғ олары бир­ҙ е. Лә кин, ни ө сө ндер, һ еҙ ә ҙ шө кө р итә һ егеҙ.

79. Һ еҙ ҙ е яралтҡ ан да, Ер ө ҫ тө нә таратҡ ан да - Аллаһ. Һ уң ынан Уның хозурында тупланасаҡ һ ығ ыҙ. (80) Йә н ө ргә н дә - Ул, йә н алғ ан да - Ул. Тө н менә н кө ндө алмаштырыу эше лә Уның хө кө мө ндә. Шуны аң лар ө сө н (аң лағ ас, иман килтерер ө сө н ә ле һ аман) аҡ ылығ ыҙ ғ а алмайһ ығ ыҙ мы ни? (81) Шуғ а ла ҡ арамаҫ тан, улар боронғ олар һ ө йлә гә нде ҡ абатлай. (82) Улар:

- Ү леп, тупраҡ булғ ас, һ ө йә к ө йө мө нә ә ү ерелгә с, ысындан да, беҙ яң ынан терелербеҙ ме? (Беҙ бың а ышанмайбыҙ ), —тип ә йтә лә р. (83) Ысындан да, беҙ гә боронғ о ата-бабаларыбыҙ ғ а ла шуны (ү лгә ндә н һ уң терелеү ҙ е) вә ғ ә ҙ ә иткә ндә р ине инде. Лә кин (берһ енең дә терелгә не юҡ ) был (вә ғ ә ҙ ә лә р) иҫ кенә н ҡ алғ ан ә киә ттә р генә. Башҡ а тү гел.

84. — Кү п белһ ә геҙ, ә йтегеҙ: был донъяғ а һ ә м шундағ ы барса ә йбергә кем хужа? - тип һ ора һ ин уларҙ ан. (85) Улар, һ ис шикһ еҙ:

— Аллаһ! — тип ә йтә сә к.

— Шулай булғ ас, ни ө сө н уйлап ҡ арамайһ ығ ыҙ (ни ө сө н иман кил­термә йһ егеҙ )? – тип ә йт. (86) - Ете ҡ ат кү ктә рҙ ең һ ә м бө йө к Ғ ә рештең Раббыһ ы кем? —тип һ ора һ ин уларҙ ан. (87)

- Аллаһ! -тпн ә йтерҙ ә р.

- Шулай булғ ас, һ еҙ Аллаһ тың язаһ ынан ни ө сө н ҡ урҡ майһ ығ ыҙ? (гө наһ тарҙ ан һ аҡ ланмайһ ығ ыҙ! ) – тип ә йт. (88) - Улай

бик кү п белһ ә геҙ, ә йтегеҙ: барлыҡ мө лкә тте кем ү ҙ ихтыя­рында тота? Һ ә р нә мә не һ аҡ лап-ҡ отҡ арыусы, ә ммә Ү ҙ е бығ а мохтаж булмағ ан ул кем? — тип һ ора һ ин уларҙ ан. (89)

— Аллаһ! — дип ә йтерҙ ә р.

— Улайһ а, ни эшлә п һ еҙ яң ғ ылышып, вә сү ә сә гә бирелә һ егеҙ? — тип ә йт.

90. Беҙ уларғ а Хә ҡ иҡ ә т индерҙ ек, улар уны ялғ анғ а сығ арҙ ы. 91. Аллаһ бер ниндә й ҙ ә баланың атаһ ы булманы. Уғ а тиң башҡ а бер Илаһ та юҡ. Ә гә р булһ а, һ ә р Илаһ ү ҙ е яралтҡ ан малды һ ә м идараны ү ҙ ҡ улына алыр ине һ ә м, мот­лаҡ, улар бер-берһ ен ең гә н булыр ине. Аллаһ улар (мө шриктә р) табынғ андарҙ ан ө ҫ тө н. 92. Аллаһ йә шеренгә нде лә, асығ ын да белеү се. Ул мө шриктә р уйлап сығ арғ андар­ҙ ан (яһ алма Илаһ тарҙ ан) бө йө к. 93. (Ий, Мө хә ммә д) ә йт һ ин:

— Йә, Раббым, уларғ а вә ғ ә ҙ ә иткә н ғ азаптарың ды миң ә лә кү рһ ә тһ ә ң ине. (94) Раббым, зинһ ар, мине залимдар араһ ына ҡ уйма, — тип. 95. Ә лбиттә, Беҙ уларғ а вә ғ ә ҙ ә иткә ндә ребеҙ ҙ е һ иң ә ла кү рһ ә тә алабыҙ. (96) Һ ин (улар ҡ ылғ ан) яманлыҡ тарҙ ан яҡ шы ғ ә мә лдә рең менә н һ аҡ лан. Беҙ уларҙ ың (һ иң ә ) нимә һ ылтағ андарын бик яҡ шы белеп торабыҙ. (97) Ә йт һ ин:

— Раббым, шайтандарҙ ың ҡ отҡ оһ онан Һ иң ә һ ыйына­м, — тип. — (98) Улар яныма килә башлаһ а ла, Һ иң ә һ ыйынам, — тип ә йт. (99) Ниһ айә т, уларҙ ың берә йһ ен ә жә л тотһ а, ә йтер:

— Раббым, мине донъяғ а кире ҡ айтар; (100) эшлә й алмай ҡ алғ ан изгелектә рҙ е башҡ арасаҡ мын, — тип ҡ абат-ҡ абат ялбарыр. Юҡ! Был уның ауыҙ ынан сыҡ ҡ ан буш һ ү ҙ генә. Ҡ иә мә ткә саҡ лы уларҙ ы терелтмә йенсә тота торғ ан бә рзә х (ҡ орма) бар.

101. Сур борғ оһ она ө рө лгә с (Ҡ иә мә т килеп еткә с), улар араһ ында туғ анлыҡ ептә ре ҡ алмаҫ, (ярҙ ам итер ө сө н) һ ораштыра-һ ораштыра бер-берһ ен эҙ лә мә ҫ тә р. (102) (Сауап) бизмә не ауыр тартҡ ан кеше Сә ғ ә дә ткә ирешкә н булыр. (103) Бизмә не ең ел тартҡ ан кеше ү ҙ енә ҡ от осҡ ос зыян эшлә гә н кеше булыр, улар мә ң гегә йә һ ә ннә мдә ҡ аласаҡ. (104) Улар­ҙ ың сырайҙ арын ялҡ ын сорнар, уларҙ ың йө ҙ ө имә нгес бу­лыр. 105. Аяттарыбыҙ ҙ ы уҡ ығ анда, һ еҙ уларҙ ы ялғ анғ а сығ арманығ ыҙ мы?

106. Ә йтерҙ ә р:

— Раббығ ыҙ, (нә фсебеҙ ҙ е тыя алмайынса) бә хетһ еҙ легебеҙ ө ҫ кә сыҡ ты, беҙ юлдан яҙ ғ андар ө йө рө нә ә ү ерелдек, - тип ә йтерҙ ә р.

107. — Раббыбыҙ, беҙ ҙ е бынан сығ ар. Ә гә р беҙ тағ ын (ҡ ылғ ан ә шә келектә ребеҙ ҙ е) дауам итһ ә к, бына шунда инде беҙ, ысындан да, залимдар булырбыҙ.

108. Уларғ а ә йтелер:

— Рисуай килеш шунда ҡ ала бирегеҙ. Минең менә н һ ө йлә шергә баҙ нат итмә геҙ.

109. Кешелә рем араһ ында шундайҙ ары ла бар ине:

— Раббыбыҙ, беҙ иман килтерҙ ек; шулай булғ ас, Һ ин беҙ ҙ е ғ ә фү ит, беҙ ҙ е ҡ ыҙ ғ ан. Һ ин мә рхә мә тлелә рҙ ең дә мә рхә мә тлеһ е, — тинелә р.

110. — Бына һ еҙ уларҙ ы мә схә рә иттегеҙ; (шул мә схә рә ­лә ү ҙ ә регеҙ менә н артыҡ мауығ ып, һ еҙ ) Мине оноттоғ оҙ, һ еҙ уларҙ ы мыҫ ҡ ыллап кө лә инегеҙ. (111) Бө гө н Мин уларҙ ы (шул мыҫ ҡ ылдарғ а тү ҙ еп торғ ан) сабырлыҡ тарына кү рә, бү лә клә йем дә. Шик юҡ, улар — мораҙ ҙ арына ирешкә н бә хетле кешелә рҙ ер.

112. (Аллаһ инҡ арсыларҙ ан):

Ерҙ ә һ еҙ нисә йыл торҙ оғ оҙ? — тип һ орар.

113. Улар:

— Бер кө н йә ки кө ндө ң бер нисә сә ғ ә тен торҙ оҡ. Һ анап барғ андарҙ ан (фә рештә лә рҙ ә н) һ ора, — тип ә йтер.

114. (Аллаһ уларғ а) ә йтер:

— Бик ә ҙ торҙ оғ оҙ. Ә гә р белһ ә геҙ!

115. — Былай ғ ына, эше булмағ андан эш булһ ын, тип кенә беҙ ҙ е яралтты һ ә м, ысынлап та, ул беҙ ҙ е ү ҙ хозурына ҡ айтар­маҫ, — тип ө мө тлә нә һ егеҙ ме?

116. Мотлаҡ хаким булғ ан Хаҡ Тә ғ ә лә — бө йө к. Унан башҡ а (Илаһ и ҡ ө ҙ рә ткә эйә һ ә м) Тә ң ре булырҙ ай һ ис бер кем юҡ. Ул — бө йө к Ғ ә рештең хужаһ ы.

117. Кем дә кем, һ ис бер иҫ баты булмағ ан килеш, Аллаһ ҡ а тиң башҡ а берә й (уйҙ ырма) Илаһ ҡ а табынһ а, уның хи­сабы (язаһ ы) бары тик Аллаһ ихтыярындаҙ ыр. Хә ҡ иҡ ә т шулдыр, кә ферҙ ә р Сә ғ ә дә ткә ирешә алмаҫ (ҡ урҡ ҡ андарынан ҡ отолмаҫ тар, ө мө т иткә ндә ренә ирешмә ҫ тә р).

118. (Ий, Мө хә ммә д) ә йт:

- Йә, Раббым, (мосолмандарҙ ы) ярлыҡ а, уларғ а мә рхә мә тле бул. Миһ ырбанлыларҙ ың иң хә йерлеһ е — Һ ин, — тигә н.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.