Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





18 — Кәһәф (Мәмерйә) сүрәһе



13. Һ ә р кешенең муйынына (ү ҙ енең яҙ мыш ҡ ошон аҫ ып, йә ғ ни ғ ә мә л дә фтә рен) ү ҙ Ҡ ошон сорнаныҡ. Ҡ иә мә т кө нө ндә шул (ҡ ош, дә фтә р) кешенең алдына (асылып) килеп ҡ уна­саҡ. (14)

—Ү ҙ дә фтә рең де уҡ ы. Ү ҙ -ү ҙ ең де хө кө м итергә ошо ғ ә мә л дә фтә рең етә р. (15) Тура юл һ айлағ ан кеше, ү ҙ енә яҡ шы­лыҡ һ айлағ ан булыр. Кем тура юлдан тайһ а, ү ҙ башына булыр, һ ис бер гө наһ лы башҡ а кешенең гө наһ ын ү ҙ елкә ­һ енә алмаҫ. Беҙ пә йғ ә мбә р кү ндермә йенсә (киҫ ә тмә йенсә ) генә бер кешегә лә ғ азап бирмә йбеҙ. (16) Бер шә һ ә рҙ е (халыҡ ты) һ ә лә к итергә телә гә с, байлыҡ тары менә н маһ айғ ан хужаларына (изгелек ҡ ылығ ыҙ, тип) ә мер бирҙ ек; шуғ а ла ҡ арамаҫ тан, улар боҙ оҡ лоҡ ҡ ылды, шунда улар ө ҫ тө нә ә йтелгә н һ ү ҙ хаҡ ҡ а сыҡ ты. Беҙ ҙ ә уларҙ ы тар-мар иттек.

17. Нухтан һ уң Беҙ кү пме халыҡ тарҙ ы һ ә лә к ит­тек. Бә ндә лә ренең гө наһ тарын белеп-кү реп торор ө сө н Раббың етә. (18) Кү ҙ асып йомғ ансы уҙ ып китә торғ ан был донъяла (байлыҡ ) телә гә н кешегә Ү ҙ ебеҙ телә гә нсә бар нә мә не лә кисектермә йенсә бирербеҙ. Ахырҙ а Беҙ уны йә һ ә ннә мгә тығ ырбыҙ. Ул кеше шунда туҡ малып, (мә рхә мә тебеҙ ҙ ә н) мә хрү м булараҡ (яныр ө сө н) урынлашыр. (19) Мө ьмин булып, Ә хирә тте телә һ ә, Ә хирә ткә ярарлыҡ тырышлыҡ менә н ғ ә мә л ҡ ыл­һ а, бына уның тырышлығ ы ҡ абул булыр (юғ ары бә йә лә нер).

20. Барыһ ына да — уларғ а ла, быларғ а ла — фани донъяны генә алғ а ҡ уйғ андарғ а (кә ферҙ ә ргә ) ла, Ә хирә тте алғ а ҡ уйғ андарғ а (мосолмандарғ а) ла Раббының хазинаһ ынан (телә гә ндә рен) бирербеҙ. Раббың дың хазинаһ ы бер кемгә лә тыйыл­мағ ан (сикһ еҙ ). (21) Ҡ ара, Беҙ кешелә рҙ е (байлыҡ та) бер-берһ енә н ө ҫ тө н ҡ уйҙ ыҡ. Ә лбиттә, дә рә жә һ ә м ө ҫ тө нлө к мә сьә лә лә рендә Ә хирә т тағ ын да бө йө герә к.

22. Аллаһ тан башҡ а тә ң регә табынма (бер генә нә мә не лә, бер генә йә н эйә һ ен дә «Илаһ » тип таныма). Ахырҙ а туҡ ма­лырһ ың һ ә м яң ғ ыҙ башың ҡ алырһ ың. (23) Раббың бары тик ү ҙ енә генә ғ ибә ҙ ә т ҡ ылыуығ ыҙ ҙ ы, ата-ә сә геҙ гә лә изгелекле булыуығ ыҙ ҙ ы ҡ ә тғ и рә ү ештә бойорҙ о. Уларҙ ың берһ е йә ки икеһ е лә һ еҙ ҙ ең янда ҡ артайһ а, уларғ а: уф (туйҙ ым һ еҙ ҙ ә н), тип ә йтмә геҙ; уларғ а ҡ ысҡ ырмағ ыҙ; икеһ енә лә яҡ шы мө ғ ә мә лә лә булығ ыҙ. (24) Миһ ырбан һ ә м тү бә нселек менә н улар алдын­да (кү ң ел) ҡ анаттарың ды йә й ҙ ә ә йт:

— Раббым, сабый сағ ымдан алып, улар мине нисек яратып ү ҫ тергә н булһ а, Һ ин дә уларғ а шулай мә рхә мә тле бул, — тип доғ а ҡ ыл. (25) Раббығ ыҙ һ еҙ ҙ ең кү ң елегеҙ ҙ ә нимә лә р барын (ата-ә сә геҙ гә булғ ан мө нә сә бә тегеҙ ҙ е) бик яҡ шы белеп тора. Һ еҙ (ата-ә сә геҙ гә ) изгелекле булһ ағ ыҙ, шуны белегеҙ, Аллаһ яманлыҡ тан ваз кисеп, тә ү бә гә йү нә лгә ндә рҙ е айырыуса ярлыҡ аясаҡ.

26. Туғ андарың а, мохтаждарғ а, юлсығ а ү ҙ хаҡ тарын бир. Мә ғ ә нә һ еҙ гә исраф ҡ ылма. (27) Малын ә рә м-шә рә м итеү селә р - шайтандың ҡ ә рҙ ә штә ре. Шайтан иһ ә Раббығ а шө кө р итмә ү ­се зат. (28) Ү ҙ ең дә Аллаһ тан ниғ мә т һ орап ялбарғ ан саҡ ­та (хә йер бирә алмау сә бә пле, ҡ ыйынһ ынып) мохтаждарҙ ан борол­һ аң, һ ис юғ ында уларғ а кү ң елдә ре рә нйемә ҫ лек йомшаҡ һ ү ҙ ҙ ә р ә йт.

29. Ҡ улың ды ү ҙ муйының а бә йлә мә (һ аран булма); ҡ улдарың ды йә йеп тә ебә рмә (артығ ын йомартланма ла). Ахырҙ а (һ аран тип) һ иң ә асыуланырҙ ар, (малың ды туҙ ҙ ырып) һ ин меҫ кен хә лдә ҡ алырһ ың. (30) Раббың телә гә н ҡ олона ризыҡ ты мул бирер, телә мә гә ненә кә метер. Хаҡ тыр, Ул кешелә рҙ ең нимә ҡ ылғ анынан хә бә рҙ ар, барыһ ын да кү реп тора.

31. Фә ҡ ир ҡ алыуҙ ан ҡ урҡ ып, балаларығ ыҙ ҙ ы ү лтермә ­геҙ. Беҙ уларғ а ла, һ еҙ ҙ ең ү ҙ егеҙ гә лә ризыҡ бирә сә кбеҙ. Уларҙ ы ү лтереү, хаҡ тыр, ҙ ур гө наһ.

32. Зинағ а яҡ ын бармағ ыҙ. Сө нки зина — бер нә жес ғ ә мә лдер, бысраҡ юлдыр.

33. Хаҡ лы бер сә бә п булмаһ а, Аллаһ ҡ ушмағ ан йә нде ҡ ыйырһ ытмағ ыҙ. Кем хаҡ һ ыҙ ғ а ү лтерелһ ә, Беҙ уның яҡ ындарына (ү с ҡ айтарыу ө сө н) хаҡ бирҙ ек. Лә кин ул да ү с алғ анда сиктә рҙ е уҙ маһ ын. Сө нки (уғ а инде ғ ә ҙ ел миҡ дарҙ а ү с ҡ айтарырғ а форсат бирелде) Аллаһ тан ул ярҙ ам алды инде.

34. Бә лиғ булғ ансығ а саҡ лы (һ еҙ ҙ ең ҡ арамаҡ тағ ы) йә тимдә р малына, (шул малды арттырыу ниә тенә н тыш) яҡ ын килмә геҙ. Антығ ыҙ ҙ ы (йә тим ҡ аршындағ ы вазифағ ыҙ ҙ ы) еренә еткереп ү тә геҙ. Антығ ыҙ ө сө н яуап тотаһ ығ ыҙ бар.

35. Ү лсә гә ндә дө рө ҫ ү лсә п бирегеҙ, алдамай торғ ан бизмә ндә рҙ ә ү лсә геҙ. Был ғ ә йә т яҡ шы ғ ә мә лдер, нә тижә һ енә кү рә лә бик изгелекле эш булыр.

36. Белмә гә н нә мә гә эйә рмә. Ҡ олағ ың, кү ҙ ең һ ә м кү ң елең (һ ин ҡ ылғ андарғ а шаһ ит булып) һ ине яуапҡ а тартыр.

37. Ер йө ҙ ө ндә маһ айып йө рө мә. Сө нки һ ин (булыр-булмаҫ кө сө ң менә н) Ерҙ е яра алмайһ ың, (булыр-булмаҫ буйың менә н) тауҙ ар бейеклегенә етә алмайһ ың. (38) Алда һ аналғ андарҙ ың ямандары Раббы хозурында хупланмай. (39) Бына быларҙ ың барыһ ы ла һ иң ә Раббың тарафынан уахи ителмеш хикмә ттә рҙ ер. Аллаһ тан башҡ а уйҙ ырма тә ң регә табынма­ғ ыҙ. Ахырҙ а рисуай булып, (Аллаһ тың рә хмә тенә н) мә хрү м ҡ алып, йә һ ә ннә мгә атылырһ ығ ыҙ.

40. Раббығ ыҙ һ еҙ гә бары тик улдар ғ ына биреп, ү ҙ енә фә рештә лә рҙ е ҡ ыҙ ҙ ары итеп алғ ан икә н! Ысынлап та, һ еҙ ҡ от осҡ ос кә фер һ ү ҙ һ ө йлә йһ егеҙ бит.

41. Иҫ тә ренә тө шө рө п, ғ ибрә т алһ ындар тип, Беҙ был Ҡ ө ръә нде тө рлө аяттар рә ү ешендә аң латтыҡ. Лә кин, шуғ а ла ҡ арамаҫ тан, уларҙ ың (Ҡ ө ръә нгә булғ ан) нә фрә те артты ғ ына. (42) Ә йт:

— Ә гә р һ еҙ һ ө йлә гә н кеү ек, Аллаһ янында тағ ын башҡ а Илаһ тар ҙ а булһ а ине, улар Ғ ә рештең хужаһ ы Аллаһ янына (тә хетенә ) ултырыу саралары кү рә башлағ ан булыр ине, — тип. (43) Лә кин Аллаһ улар һ ө йлә гә ндә рҙ ә н бө йө к, олуғ һ ә м кә мселектә рҙ ә н азат (Аллаһ ә кбә р). (44) Ете ҡ ат кү ктә рҙ ә ге, Ер һ ә м Ер ө ҫ тө ндә гелә рҙ ең барсаһ ы Аллаһ ҡ а тә сбих (маҡ тау) ә йтә. Уны маҡ тамағ ан бер кем дә, бер нә мә лә (хатта йә нһ еҙ есемдә р ҙ ә ) юҡ. Аяныс, һ еҙ (мө шриктә р) уларҙ ың тә сбихен аң ламайһ ығ ыҙ. Аллаһ Ул — сабыр һ ә м ярлыҡ аусы. (45) Ҡ ө ръә н уҡ ығ ан уаҡ ытығ ыҙ ҙ а Беҙ Ә хирә ткә ышанмағ андар менә н һ еҙ ҙ ең арағ а кү ренмә й торғ ан шаршау ҡ о­рабыҙ. (46) Уны (Ҡ ө ръә нде) аң ламаһ ындар ө сө н кү ң елдә рен ҡ аплайбыҙ, ҡ олаҡ тарын һ аң ғ ыраулатабыҙ. Һ ин Ҡ ө ръә ндә Раббының берлеге тураһ ында зикер иткә н саҡ та улар нә ф­рә тлә неп кирегә борола. (47) Һ ине ниндә й маҡ сат менә н тың лағ андарын, ү ҙ -ара нимә тураһ ында йә шерен һ ө йлә шеү ҙ ә рен һ ә м уларҙ ың:

— Һ еҙ һ аташҡ ан бер ә ҙ ә ми затҡ а эйә рә һ егеҙ, — тигә ндә рен бик яҡ шы белә беҙ. (48) Ҡ ара, һ инең хаҡ та ә ллә ниндә й мә ҫ ә лдә р уйлап сығ аралар. Шуның арҡ аһ ында улар юл тап­маҫ лыҡ итеп аҙ ашты. (49) Улар ә йтә:

— Һ ө йә ктә ребеҙ сереп, тупраҡ булғ андан һ уң беҙ тағ ын яң ынан терелә сә кбеҙ ме? (Беҙ бығ а ышанмайбыҙ ), — тип ә йтә лә р.

50. Ә йт:

— Ә йе (терелә сә кһ егеҙ ), хатта һ еҙ ташҡ а йә ки тимергә ә йлә н­гә н булһ ағ ыҙ ҙ а, — тип. — (51) Һ еҙ — һ ай аҡ ыллыларғ а терелтеү е мө мкин булмаҫ тай булып кү ренгә н (артыҡ ҙ ур йә ки ар­тыҡ бә лә кә й генә бө жә к кеү ек) нә мә булһ ағ ыҙ ҙ а (терелтә сә к), — тип ә йт. Улар:

(Ү лгә ндә н һ уң ) беҙ ҙ е кем терелтә сә к? — тип һ орар. Һ ин ә йт:

— Һ еҙ ҙ е иң башта яралтыусы (терелтә сә к), — тип. Шунан һ уң улар мыҫ ҡ ыллы рә ү ештә баштарын артҡ а ташлап:

— Ҡ асан? — тип һ орарҙ ар. Ә йт:

— Оҙ аҡ ламаҫ, — тип. (52) Аллаһ һ еҙ ҙ е саҡ ырып алғ ан Кө ндө һ еҙ Аллаһ ҡ а тә ҡ бир ә йтеп килерһ егеҙ, ү лем менә н терелеү араһ ында бик ә ҙ ваҡ ыт уҙ ғ ан һ ымаҡ тойолор. (53) Кешелә ремә ә йт, иң татлы һ ү ҙ ҙ ә р генә һ ө йлә һ ендә р. Сө нки шайтан улар­ҙ ың араһ ында ғ ауғ а сығ арыусы. Шайтан — кешенең иң хә тә р дошманы. (54) Һ еҙ ҙ е иң яҡ шы белеү се Раббығ ыҙ ҙ ыр. Ул их­тыяр итһ ә, мә рхә мә тле булыр, ихтыяр итһ ә, һ еҙ ҙ е язалар. Беҙ һ ине улар ө ҫ тө нә н вә кил итеп (ирекһ еҙ лә п дингә кертергә тип) ебә рмә нек. (55) Кү ктә рҙ ә ге, Ерҙ ә ге бар нә мә не Аллаһ яҡ шы белеп-кү реп тора. Ысынлап та, Беҙ пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е лә бер-берһ енә н ө ҫ тө н ҡ уйҙ ыҡ. Дауытҡ а Зә бурҙ ы бирҙ ек (56) (Ий, Мө хә ммә д) ә йт:

— Аллаһ ты инҡ ар итеп, табынғ андарығ ыҙ ғ а ялбарығ ыҙ. Улар ө ҫ тө гө ҙ гә килгә н ә фә ттә н дә ҡ отҡ ара алмаҫ, яҙ мышығ ыҙ ҙ ы ла ү ҙ гә ртә алмаҫ, - тип. (57) Улар табына торғ ан был мә хлү ҡ тә р ү ҙ ҙ ә ре Аллаһ ҡ а яҡ ынайыу юлдарын эҙ лә йҙ ә р. Ү ҙ ҙ ә рен Аллаһ ҡ а яҡ ын тип уйлап, Уның рә хмә тен ө мө т итә лә р, Аллаһ тан ҡ урҡ ып торалар. Сө нки Аллаһ тың ғ азабы ҡ от осҡ ос бер ғ азап һ ә м ул ғ азаптан ҡ урҡ ырғ а кә рә к.

58. Ҡ иә мә т кө нө нә н ө ү ү ә л Беҙ юҡ итмә гә н йә ки дә һ шә тле ғ азапҡ а тотмағ ан бер генә шә һ ә р ҙ ә, ауыл да юҡ. Китапҡ а (Лә ү хел Мә хфү згә ) шулай яҙ ылғ ан. (59) Мө ғ жизә ­ле аяттарыбыҙ ҙ ы индереү ҙ ә н бер аҙ тотҡ арлағ ан нә мә башта­ғ ы халыҡ тарҙ ың ул аяттарыбыҙ ҙ ы ялғ анғ а сығ арыуы булды. Сә муд ҡ ә ү еменә асыҡ бер мө ғ жизә булараҡ, Беҙ уғ а дө йә ебә рҙ ек, улар иһ ә (дө йә не боғ аҙ лап) ғ ә ҙ елһ еҙ лек ҡ ылдылар. Шуғ а кү рә, Беҙ аяттарҙ ы бары тик киҫ ә тер ө сө н, аң булһ ындар ө сө н генә кү ндерә беҙ. (60) Иҫ ең дә ме, Беҙ һ иң ә:

— Раббың кешелә рҙ ең барсаһ ын сорнап алды, — тигә н инек. Һ иң ә кү рһ ә ткә н кү ренеште һ ә м Ҡ ө ръә ндә лә ғ нә т ителгә н (ағ ыулы зә ҡ ҡ ү м) ағ асын кешелә рҙ е һ ынау ө сө н генә кү рһ ә ттек. Беҙ уларҙ ы ҡ урҡ ытырғ а тырышабыҙ, лә кин был (тырышыуҙ ар) уларҙ ың элек тә булғ ан нә фрә ттә рен (буйһ онмауҙ арын) арттыра ғ ына.

61. Фә рештә лә ргә:

— Ә ҙ ә мгә сә ждә итегеҙ, — тигә н инек. Иблистә н башҡ алары барыһ ы ла сә ждә итте. Иблис иһ ә:

— Мин балсыҡ тан яһ алғ ан бер кешегә сә ждә итә мме һ уң, - тине. (62) Шунан (Иблис ә йтте):

Был ә ҙ ә ми затты минә н дә ө ҫ тө н яһ аның. Ант итә м, ә гә р ҙ ә мине Ҡ иә мә т кө нө нә саҡ лы йә шә тһ ә ң, уның нә ҫ е­лен, бик ә ҙ енә н башҡ аһ ын, ү ҙ емә ҡ аратасаҡ мын, тура юлдан яҙ ҙ ырасаҡ мын, — тине.

63. Аллаһ бойорҙ о:

— Кит (кү ҙ емдә н юғ ал). Һ иң ә эйә ргә ндә рҙ ең барыһ ы ө сө н дә, тулы яза, һ ис шикһ еҙ, йә һ ә ннә мдә булыр. (64) Кө сө ң еткә ндә рҙ е (аҙ ғ ын лә ззә ткә саҡ ыра торғ ан) тауышың менә н аҙ ҙ ыр, уларғ а ҡ аршы атлы ғ ә скә р менә н йә йә ү ле ғ ә скә рҙ ә рең де яуғ а кү тә р, малдарына, балаларына уртаҡ (ата) бул. Матур вә ғ ә ҙ ә лә р биреп ү ҙ ҙ ә рен алда. Шайтан кешелә ргә ялғ андан башҡ а нә мә бирә алмай. (65) Шуныһ ы хаҡ тыр, минең ихлас кешелә ремә һ ин баш була алмаҫ һ ың. Улар­ҙ ы һ аҡ лап ҡ алыр ө сө н бер Аллаһ етә р.

66. Ү ҙ е тарафынан булдырылғ ан ниғ мә ттә ргә ирешер ө сө н, Раббығ ыҙ һ еҙ гә диң геҙ ҙ ә рҙ ә йө ҙ ө ргә тип, кә мә лә р яһ аны. Хаҡ тыр, Ул һ еҙ гә бик тә мә рхә мә тле. (67) Диң ­геҙ ҙ ә йө ҙ гә н сағ ығ ыҙ ҙ а башығ ыҙ ғ а афә т тө шһ ә, Аллаһ тан баш­ҡ ағ а табынғ андарығ ыҙ юҡ була. Ул (Аллаһ ) һ еҙ ҙ е ҡ оро ергә сығ арып, ҡ отҡ арып ҡ алғ ас, йө ҙ сө йө рә һ егеҙ. Кешелә р һ ис шө кө р итмә ҫ.

68. Һ еҙ ҙ е ер аҫ тына йоттормаҫ йә ки башығ ыҙ ғ а таш яуҙ ырмаҫ, тип уйлайһ ығ ыҙ мы? Ахырҙ а һ еҙ ү ҙ егеҙ ҙ е яҡ ларҙ ай бер кемде лә таба алмаҫ һ ығ ыҙ. (69) Ул беҙ ҙ е тағ ын диң геҙ гә сығ армаҫ, (сығ арһ а ла) ө ҫ тө бө ҙ гә дауыл ебә рмә ҫ, инҡ ар иткә небеҙ ө сө н беҙ ҙ е һ ыуғ а батырмаҫ, тип ө мө тлә нә һ егеҙ ме? Ахырҙ а был эштә ребеҙ (һ ыуғ а батырғ аныбыҙ ) ө сө н Беҙ ҙ е ғ ә йеплә р ө сө н ярҙ амсы зат та таба алмаҫ һ ығ ыҙ.

70. Хаҡ тыр, Беҙ ә ҙ ә м балаларын дан һ ә м Шә рә фтә ргә кү мдек. Уларҙ ы ҡ оро ерҙ ә лә, диң геҙ -һ ыуҙ а ла йө рө ттө к. Ү ҙ ҙ ә ренә тә мле-татлы ризыҡ тар бирҙ ек. Йә нә лә уларҙ ы яралтҡ андарыбыҙ ҙ ың кү беһ енә н ө ҫ тө н ҡ ылдыҡ.

71. Ҡ иә мә т кө нө ндә һ ә р ҡ ә ү емде ү ҙ енең ө ндә ү сеһ е менә н бергә (хисап тоторғ а) саҡ ырырбыҙ. Кемгә (гө наһ -сауап) дә фтә ре уң ҡ улы яғ ынан бирелһ ә, ул кешелә р энә осо хә тле лә рә нйетеү гә дусар ителмә ҫ һ ә м улар ғ ә мә л дә фтә рен шат­лыҡ менә н уҡ ыр. (72) Был донъяла (кү ң ел кү ҙ е) һ уҡ ыр булғ ан Ә хирә ттә лә һ уҡ ыр булыр. Шуның ө ҫ тө нә улар тағ ын да нығ ыраҡ аҙ ашыр. (73) Улар һ ине дуҫ иткә н булыр ине. Ә гә р ҙ ә һ ин уахи иткә небеҙ гә ҡ аршы уйҙ ырма ялғ андар таҡ ҡ ан булһ аң, ә кренлә п һ ине фетнә юлына тө шө ргә н булырҙ ар ине. (74) Ә гә р ҙ ә Беҙ һ ине(ң иманың ды) нығ ытмағ ан булһ аҡ, һ ин саҡ ҡ ына булһ а ла улар яғ ына ауышҡ ан булыр инең. (75) Ул сағ ында, һ ис шикһ еҙ, Беҙ һ иң ә тормоштоң һ ә м ү лемдең ә сеһ ен ҡ ат-ҡ ат татытҡ ан булыр инек. Ул сағ ында һ ин ү ҙ ең де Минә н яҡ лар ө сө н дуҫ таба алмаҫ инең. (76) Һ ине йорт-ерең дә н ҡ ыуып сығ арыр ө сө н, улар нимә лә р генә ҡ ыланмай. (Һ ине ҡ ыуғ ан тә ҡ дирҙ ә ) улар һ инә н һ уң оҙ аҡ тора алмаҫ. (77) Һ инә н алда кү ндергә н пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ ең ҡ анундары ла ошондай ине. Был ҡ анундарҙ а һ ис бер ү ҙ гә реш таба алмаҫ һ ың.

78. Ҡ ояш тө ш турыһ ынан ауышып, тө н ҡ араң ғ ылығ ына саҡ лы (ө йлә, икенде, аҡ шам, йә стү ) намаҙ уҡ ығ ыҙ. Таң атҡ анда ла иртә ң ге намаҙ ҙ ы уҡ ығ ыҙ. Иртә нге намаҙ ҙ ың шаһ иттары бар (фә рештә лә р). (79) Тө ндө ң бер ваҡ ытында уянып, ү ҙ иркегеҙ менә н, нә филә намаҙ ы уҡ ығ ыҙ. Ихтимал, Раббығ ыҙ һ еҙ гә шә рә фле урын бирер. 80. Ә йт:

— Раббым, керә сә к урынғ а тура юлдан керт, сығ асаҡ юлымды ла тура ит. Дө рө ҫ лө к менә н эш ҡ ылырғ а миң ә ярҙ ам итеү се ҡ еү ә т бир, - тип. (81) Тағ ын ә йт:

- Хә ҡ иҡ ә т (дө рө ҫ лө к) килде, ялғ ан китте. Сө нки ял­ғ ан бө тө ргә мә хкү м, — тип.

82. Беҙ Ҡ ө ръә ндә н шундай хикмә т индерә беҙ, ул мө ьминдә р ө сө н шифа һ ә м рә хмә ттер, ғ ә ҙ елһ еҙ ҙ ә р ө сө н иһ ә бары тик зыян ғ ына килтерә. (83) Берә йһ енә ниғ мә т бирһ ә к, ул йө ҙ сө йө рә лә китеп бара. Ә гә р ҙ ә уғ а яманлыҡ килһ ә, ул ө мө тһ ө ҙ лө ккә тө шә.

84. Ә йт:

— Һ ә р кем ү ҙ нә фсенә кү рә ғ ә мә л ҡ ыла, был мә сьә лә лә кем­дең тура юлда икә нен Раббыбыҙ бик яҡ шы белеп тора, — тип.

85. Улар Һ инә н рух тураһ ында һ ораштырыр. Ә йт һ ин:

— Рух Раббымдың бойороғ онда. Һ еҙ бик ә ҙ белә һ егеҙ бит, - тип.

86. Ихтыяр итһ ә к, һ иң ә уахи иткә небеҙ ҙ е кире алыр инек, унан һ уң һ ин дә Беҙ ҙ ең язаларыбыҙ ҙ ан яҡ лаусы таба алмаҫ инең. (87) Аллаһ тың рә хмә тенә н башҡ а. Сө нки Уның һ иң ә булғ ан мә рхә мә те сикһ еҙ ҙ ер. (88) Ә йт:

— Шуныһ ы хаҡ тыр, кешелә р менә н барлыҡ ендә р бергә йыйылышып, берһ енә берһ е ярҙ ам итешһ ә лә р ҙ ә, Ҡ ө ръә нгә оҡ шаш башҡ а китап майҙ анғ а килтерә аласаҡ тү гел, — тип.

89. Хаҡ тыр, был Ҡ ө ръә ндә Беҙ кешелә ргә һ ә р тө рлө (мә ғ ә нә ле) ҡ иссалар һ ө йлә п аң латтыҡ. Шулай ҙ а кешелә р­ҙ ең кү беһ е инҡ арсылар булып ҡ алыуҙ ан башҡ аны белмә не.

90. Улар ә йтте:

— Һ ин ер аҫ тынан шишмә сығ армайынса, беҙ һ иң ә ышанасаҡ тү гелбеҙ, - тинелә р. (91) - Йә ки һ ин беҙ гә хө рмә һ ә м йө ҙ ө м баҡ саһ ы барлыҡ ҡ а килтер, шунда сылтыр-сылтыр шишмә лә р ағ ып торһ он. (92) Йә ки, ү ҙ ең ә йткә нсә, ө ҫ тө бө ҙ гә Кү кте ярғ ылап тө шө р. Йә ки фә рештә лә ре менә н бергә алдыбыҙ ғ а Аллаһ килеп тө шһ ө н. (93) Йә ки һ ин ү ҙ ең ә зиннә ттә р менә н биҙ ә лгә н алтын йорт һ алып кү рһ ә т йә ки Кү ккә ашып ҡ ара. Кү ккә ашһ аң да, беҙ һ иң ә инанмайбыҙ, Кү ктә н беҙ уҡ ырлыҡ китап алып тө шмә һ ә ң, — тинелә р. Ә йт һ ин уларғ а:

— Аллаһ ә кбә р! Ә лхә мдү лиллә һ, мин бер ә ҙ ә м заты тү гелме ни? Мин Аллаһ тарафынан һ еҙ гә ебә релгә н илсе генә, - тип. (94) Ү ҙ ҙ ә рен тура юлғ а кү ндереү се ебә релгә с:

— Аллаһ беҙ гә бер кешене пә йғ ә мбә р итеп ебә ргә нме? — тип ә йтеү ҙ ә ре кешелә рҙ е иман килтереү ҙ ә н тот­ҡ арлай.

95. Ә йт:

— Ә гә р Ер йө ҙ ө ндә кешелә р урынына фә рештә лә р йә шә һ ә ине, ә лбиттә, пә йғ ә мбә р итеп беҙ фә рештә индергә н булыр инек.

96. Ә йт:

— Минең менә н һ еҙ ҙ ең арала(ғ ы мә сьә лә лә р буйынса) хә ҡ иҡ ий Аллаһ тың шаһ итлығ ы етә. Аллаһ кешелә ренең нимә ҡ ылмышын кү реп, белеп тора, — тип.

97. Аллаһ тура юлғ а кү ндергә н кеше тура юлдан ба­рыр, кемде тура юлдан яҙ ҙ ырһ а, ул кешегә Аллаһ тан баш­ҡ а ярҙ амсы таба алмаҫ һ ың. Ҡ иә мә т кө нө ндә уларҙ ы һ уҡ ыр, телһ еҙ һ ә м һ аң ғ ырау хә лдә йө ҙ тү бә н килтерербеҙ. Улар бараһ ы һ ә м шунда ҡ алаһ ы ер — йә һ ә ннә мдер, уның уты һ ү релә башлаһ а, йә нә кө слө рә к арттырырбыҙ.

98. Аяттарыбыҙ ҙ ы инҡ ар итеп:

— Һ ө йә ктә ребеҙ сереп, тупраҡ ҡ а ә йлә нгә с тағ ын бар бу­лып терелеү ебеҙ мө мкин эш тү гел, — тигә ндә ре ө сө н уларғ а ана шундай яза бирелә сә к.

99.  Кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е яралтҡ ан Аллаһ тың уларғ а оҡ шаш булғ андарҙ ы ла яралтырғ а ҡ ө ҙ рә тле икә нен улар кү рмә йме? Улар ө сө н Аллаһ бер ә жә л уаҡ ыты тә ғ ә йенлә не, бында шиктең булыуы мө мкин тү гел. Лә кин залимдар инҡ арсылыҡ тан башҡ аһ ын ҡ абул итмә нелә р.

100. Ә йт:

— Раббымдың хазинаһ ына һ еҙ хужа булып алһ ағ ыҙ, (ул хазина) бө тә р, тип ҡ урҡ ып, (башҡ аларғ а бирмә йенсә ) ҡ ыҫ ып ҡ ына тотар инегеҙ. Ә ҙ ә м балаһ ы бик тә һ аран  тоҡ ом, — тип.

101. Беҙ Мусағ а туғ ыҙ мө ғ жизә (аят) бирҙ ек. (Нимә лә р булғ анын) ана, Исраил тоҡ омонан һ ора. Муса улар янына килгә с. Фирғ ә ү ен уғ а:

- Ә й, Муса, һ иң ә сихыр зә хмә те ҡ ағ ылғ ан тип уйлай­ым, тине. (102) (Муса) ә йтте:

— Ү ҙ ең белеп тораһ ың, быларҙ ы (Муса кү рһ ә ткә н мө ғ жизә лә рҙ е һ ә м аяттарҙ ы) ғ ибрә т булһ ын тип, кү ктә рҙ ең һ ә м Ерҙ ең Раббыһ ы индерҙ е. Ә й, Фирғ ә ү ен, мин дә һ ине ха­рап буласаҡ кеше тип уйлайым, — тине. (103) Шунан һ уң Фирғ ә ү ен уларҙ ы (Муса менә н Һ арунды) ҡ ыуып ебә рергә телә не. Лә кин Беҙ уны (Фирғ ә ү енде) ярандары менә н бергә һ ыуғ а батырып һ ә лә к иттек. ( 104) Шунан һ уң Исраил ул­дарына:

— Шул ерҙ ә йә шә п ҡ алығ ыҙ. Ә хирә ттә вә ғ ә ҙ ә гә килгә с, барығ ыҙ ҙ ы ла бер урынғ а йыясаҡ быҙ, — тинек.

105. Беҙ уны (Ҡ ө ръә нде) хаҡ булараҡ индерҙ ек, ул Хә ҡ иҡ ә т алып килде. Һ ине лә бары тик (сауапсыларҙ ы алда йә ннә т кө тә тип) һ ө йө нсө алыусы һ ә м (гө наһ лыларҙ ы йә һ ә ннә м кө тә тип) киҫ ә теү се булараҡ ҡ ына кү ндерҙ ек. (106) Кешелә р Ҡ ө ръә нде ә крен-ә крен, тора-тора уҡ ыһ ындар тип, (сү рә лә ргә, аяттарғ а) бү лгелә нек һ ә м уны берә м-берә м индерҙ ек.

107. Ә йт:

— Инанһ ағ ыҙ ҙ а, инанмаһ ағ ыҙ ҙ а, ул (Ҡ ө ръә н) бер Хә ҡ иҡ ә т. Унан алда ғ илем алғ андар ҙ а уны (Ҡ ө ръә нде) уҡ ы­ғ ас, шунда уҡ йө ҙ тү бә н (сә ждә гә ) ҡ апландылар, —тип. (108) Һ ә м ә йттелә р:

— Аллаһ Тә ғ ә лә лә кә мселек юҡ! Ә лхә мдү лиллә һ, сө бхә наллаһ, Раббыбыҙ ҙ ың вә ғ ә ҙ ә һ е еренә еткерелде, — тип (109) йылай-йылай йө ҙ тү бә н ҡ апландылар. Ул (Ҡ ө ръә н) уларҙ ың иманын нығ ыта.

110. Ә йт:

— Аллаһ тип ә йтә һ егеҙ ме, Рахмә ә н тип ә йтә һ егеҙ ме. Ҡ айһ ыһ ын ә йтһ ә геҙ ҙ ә була. Аллаһ тың ү ҙ енә генә хас матур исемдә ре кү п. На­маҙ ығ ыҙ ҙ ы ҡ аты тауыш менә н уҡ ымағ ыҙ. Артыҡ бышылдау­ғ а ла кү смә геҙ. Урталыҡ ты тотоғ оҙ, — тип.

111. — Аллаһ ә кбә р, сө бхә наллаһ — Аллаһ ҡ а хә ҡ иҡ ий маҡ тауҙ ар булһ ын. Ул бала тыуҙ ырмағ ан, ҡ ө ҙ рә ттә тиң е булмағ ан, яҡ лаусығ а ихтыяжы булмағ ан Аллаһ ҡ а дан, — тип тә ҡ бир ә йт, Уны олола.

 

 

18 — Кә һ ә ф (Мә мерйә ) сү рә һ е

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.