|
|||
17 — Исра (Төнгө йөрөү, Яҡуп улдары) сүрәһе17 — Исра (Тө нгө йө рө ү, Яҡ уп улдары) сү рә һ е
(Исра сү рә һ е 111 аяттан тора. «Исра» һ ү ҙ е «тө ндә йө рө ү » мә ғ ә нә һ ен ү ҙ эсенә ала. ) Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим. 1. Аяттарыбыҙ ҙ ың бер ө лө шө н кү рһ ә тә йем тип, бер тө н эсендә илсеһ ен (Мө хә ммә тте) Харам мә сетенә н тирә -яғ ы ниғ мә т (бә рә кә т) менә н тулы Аҡ са мә сетенә килтергә н Аллаһ кә мселектә рҙ ә н азат. Ул, ысынлап та, ишетеп, кү реп тороусы. 2. Беҙ Мусағ а Китап бирҙ ек һ ә м Исраил ейә ндә рена: — Минә н башҡ а һ ис бер затҡ а инанып, уны тә ң ре (юлбашсы) итмә геҙ, — тип был Китапты тура юлғ а йү нә лтеү се ҡ улланма иттек. — (3) Ә й, Нух менә н бергә (кә мә лә ) йө рө гә н (ҡ отолоп ҡ алғ ан) кешелә рҙ ең тоҡ омо, шуны белегеҙ, Нух шө кө р иткә н бер ҡ олом ине. 4. Беҙ китапта Исраил тоҡ омона: — Һ еҙ Ер йө ҙ ө ндә ике тапҡ ыр фетнә (ғ ә ҙ елһ еҙ лек) сығ арасаҡ һ ығ ыҙ һ ә м аҙ ғ ынлыҡ дә рә жә һ ендә тә кә берлә нә сә кһ егеҙ, -тинек. (5) Ике янауҙ ың (ҡ урҡ ыныстың ) берһ е килгә с, ө ҫ тө гө ҙ гә ҡ еү ә тле ҡ олдарыбыҙ ҙ ан торғ ан ғ ә скә р ебә рҙ ек. Улар ө й буйынса йө рө п, һ еҙ ҙ е эҙ ә рлеклә нелә р. Шулай итеп, вә ғ ә ҙ ә беҙ еренә еткерелде. («Тә фсирҙ ә рҙ ә ҡ еү ә тле ҡ олдарҙ ан торғ ан был ғ ә скә р нинвалы Сә нжә риб, бабиллы Навуходоносор йә ки Жалут ғ ә скә рҙ ә ре икә нлеге һ ө йлә нә. Былар Тә уратты, Аҡ са мә сетен яндыралар, Исраил тоҡ омдарынан сыҡ ҡ ан ғ алимдарҙ ы ү лтерә лә р һ ә м 70. 000 лә п кешене ә сир итә лә р. Исраил улдарының беренсе фетнә һ е Зә кә рийә не ү лтереү, Ә рмийә не зинданғ а ташлау — ошо ҡ ырылыштарҙ ың сә бә бе, тип ә йтелә ». Хә сә н Чантай, Садретдин Ғ ү мү ш тә фсирҙ ә ренә н. ) 6. Ахырҙ а уларғ а ҡ аршы кө рә штә һ еҙ гә йә нә (ең еү һ ә м ө ҫ тө нлө к) бирҙ ек; малдарығ ыҙ ҙ ы һ ә м улдарығ ыҙ ҙ ы арттырҙ ыҡ, халҡ ығ ыҙ ҙ ы кү бә йттек. (7) Изгелек ҡ ылһ ағ ыҙ — ү ҙ егеҙ ө сө н, иманлыҡ ҡ ылһ ағ ыҙ ҙ а—ү ҙ егеҙ ө сө н. Тағ ын башҡ а тө рлө яза уаҡ ыты килһ ә, йө ҙ ө гө ҙ ҙ ә регеҙ ҙ е ҡ ара итһ ендә р, бынан элек тә кергә ндә ре кеү ек, йә нә мә сеткә керһ ендә р һ ә м ҡ улдарына нимә элә кһ ә, шуны емерһ ендә р (тип, башығ ыҙ ғ а тағ ын дошмандарығ ыҙ ҙ ы ү ҫ терҙ ек). («Исраил токомоның икенсе тапҡ ыр ә фә ткә дусар булыуының сә бә бе хә ҙ рә ти Йә хйә ны ү лтереү ҙ ә ренә н һ ә м хә ҙ рә ти Ғ айсаны ү лтерергә хә йлә ҡ орғ андарынан килеп сығ а». Мостафа Чагрыжы тә фсиренә н. ) 8. Бә лки, Раббығ ыҙ һ еҙ гә миһ ырбанлы булыр; ә гә р һ еҙ яң ынан фетнә ҡ орһ ағ ыҙ, Беҙ ҙ ә һ еҙ ҙ е тағ ын язағ а һ аласаҡ быҙ. Беҙ йә һ ә ннә мде кә ферҙ ә р ө сө н зиндан иттек. 9. Шик юҡ тыр, был Ҡ ө ръә н иң тура юлғ а йү нә лтеү се; изгелек ҡ ылғ ан мө ьминдә ргә ү ҙ ҙ ә ре ө сө н бө йө к бер ә жер аласаҡ тары тураһ ында биреү селө хә бә р килтереү се. (10) Ә хирә ткә ышанмағ андарғ а килһ ә к, улар ө сө н ә рнетеү ле ғ азап ә ҙ ерлә нгә н. (11) Кеше яҡ шылык телә п (Аллаһ ҡ а) доғ а ҡ ылғ ан кеү ек ү к, ү ҙ енә яманлыҡ та телә й. Ә ҙ ә м заты ашҡ ына. (12) Беҙ тө ндө һ ә м кө ндө (ҡ ө ҙ рә тебеҙ ҙ ең дә лиле итеп) яралттыҡ. Тө ндө ң дә лилен (ҡ араң ғ ылығ ын) һ ө ртө п, Раббыбыҙ ҙ ан килгә н ризыҡ ты эҙ лә р ө сө н һ ә м (уаҡ ыт) хисабын белер ө сө н кө ндө ң дә лилен — яҡ тылыҡ ты ҡ ылдыҡ, һ ә р нә мә не тә фсиллә п аң латтыҡ.
|
|||
|