Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





16 — Нәхел (Бал ҡорто) сүрәһе.



16 — Нә хел (Бал ҡ орто) сү рә һ е.

 

(Нә хел — Бал ҡ орто сү рә һ е 128 аяттан тора. 68 нсе аяттә бал ҡ орто тураһ ында яҙ ылғ анғ а кү рә, «Нә хел» исемен йө рө тә. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Аллаһ тан ә мер (Ҡ иә мә т кө нө нә ҡ ә ҙ ә р гө наһ ҡ ылғ андар­ғ а ниндә й хә тә р язалар бирелә сә ге тураһ ында киҫ ә теү се Ҡ ө ръә н) килде. Уны (Ул бирә сә к язаларҙ ы) ашыҡ тырмағ ыҙ. Аллаһ кә ферҙ ә р тә ң регә тиң кү ргә н нә мә лә рҙ ә н йыраҡ тора һ ә м Ул уларҙ ан ө ҫ тө н (Аллаһ бө йө к). (2) Ул Ү ҙ енең ә мере менә н телә гә н ҡ олдарына (пә йғ ә мбә рҙ ә ргә ) уахи аша иҫ кә ртеү индерҙ е:

— Минә н башҡ а тә ң ре булмағ анлығ ы тураһ ында киҫ ә те­геҙ һ ә м гө наһ ҡ ылыуҙ ан ҡ урҡ ығ ыҙ. — тип иҫ кә ртеү индерҙ е.

3. Ул кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е Хә ҡ иҡ ә т (тең тантана итеү е) ө сө н яралтты. Ул (кә ферҙ ә рҙ ең Аллаһ ҡ а) тиң кү реп табынғ андарынан ө ҫ тө н.

4. Ә ҙ ә мде Ул бер тамсынан яралтты. Шулай булыуына ҡ арамаҫ тан, ул (Ә ҙ ә м заты) дошманлаша.

(Ш. Ноғ маниҙ а: бер тамсы һ ыуҙ ан халиҡ ҡ ыла. Т. Кочигитта: бер тамсы һ ыуҙ ан яралтты. М. Алидә: из малой капли жизненной, «малая капля жизненная» — это сперматозоид, находящийся в семенной жидкости. )

5. Малдарҙ ы (дө йә, ишә к, кә зә, һ арыҡ, һ ыйырҙ арҙ ы ла) һ еҙ ҙ ең файҙ ағ а яралтты (атланып йө рө ргә, ямғ ыр-ҡ арҙ ан һ аҡ ланыу ө сө н йө ндә ренә н, тиренә н йылы кейем тегергә ). Ризыҡ ланыр ө сө н дә (итен ашарғ а, һ ө тө н эсергә ). (6) Кисен ауҙ арғ а яп­ҡ анда ла, иртә лә рен кө тө ү гә ҡ ыуғ анда ла һ еҙ ҙ ең ө сө н был малдарҙ а матурлыҡ һ ә м ҡ ыуаныс бар. (7) Улар һ еҙ ҙ ең тауарҙ арығ ыҙ ҙ ы тө йә п, (шул йө к хайуандары булмаһ а, ул араларғ а барып та  етә алмағ ан булыр инегеҙ, барып еткә ндә лә, ярты йә негеҙ сыҡ ҡ ан булыр ине) йыраҡ мә млә кә ттә ргә алып бара. Шик юҡ, Раббығ ыҙ ярлыҡ аусы, миһ ырбан эйә һ еҙ ер. (8) Атланып йө рө р ө сө н, мә ртә бә лә р (тантаналар) ө сө н аттар­ҙ ы, ҡ асырҙ арҙ ы, йө к ташыр хайуандарҙ ы (дө йә не)яралттыҡ. Һ еҙ ә легә белмә гә н башҡ а бик кү п нә мә лә рҙ е яралтырбыҙ.

9. Тура юлғ а бары тик Аллаһ ҡ ына кү ндерә ала. Яң ғ ылыш юлдағ ылар ҙ а бар. Аллаһ ихтыяр итһ ә, барығ ыҙ ҙ ы ла, һ ис шикһ еҙ, тура юлғ а кү ндергә н булыр ине. (10) Ул һ еҙ ҙ ең ө сө н кү ктә н ямғ ыр яуҙ ырҙ ы. Эсә р ө сө н һ ыу бирҙ е, хайуандарығ ыҙ утлап йө рө һ ө н ө сө н ү лә ндә р ү ҫ терҙ е. (11) (Аллаһ ) һ еҙ ҙ ең ө сө н игендә р, зә йтү ндә р, хө рмә ағ астары, йө ҙ ө мдә р һ ә м елә к-емештә рҙ ең һ ә р берһ ен ү ҫ терҙ е. Быларҙ а башында фекере булғ ан кеше ө сө н, ә лбиттә, Аллаһ тың барлығ ына, Уның сикһ еҙ ҡ ө ҙ рә тенә дә лил бар. (12) Тө ндө, кө ндө, Ҡ ояшты, Айҙ ы һ еҙ ҙ ең ө сө н бар итте. Йондоҙ ҙ ар ҙ а Уның ә меренә буйһ она. Хаҡ тыр, быларҙ ың һ ә р берһ ендә аҡ ы­лы башында булғ андар ө сө н ғ ибрә ттә р бар. (13) Һ еҙ ҙ ең ө сө н Ер ө ҫ тө н тө рлө тө ҫ тә (сә скә лә р, ү ҫ емлектә р) яралтты. Ө гө т алырҙ ай зиһ енлелә ргә бында, ә лбиттә, иҫ бат-дә лил бар. (14) Саф ит (балыҡ ) ашаһ ындар тип, зиннә ттә р (ынйы-мә рйендә р) сығ арһ ындар тип, Ул һ еҙ ҙ ең ө сө н диң геҙ ҙ е ярал­тты. Кү рә һ ең ме, кә мә лә р (диң геҙ һ ыуҙ арын) ярып йө ҙ ө п йө рө й; (ул кә мә лә рҙ ә ә ҙ ә мдә р Аллаһ тың ) рә хмә тен эҙ лә һ ендә р һ ә м (бар табыштарына) шө кө р итһ ендә р ө сө н.

15. Һ еҙ тетрә п һ елкенмә һ ен тип, Ул Ер йө ҙ ө нә ҡ аты тоҡ омло тауҙ ар теҙ мә һ ен беркетте, йылғ алар, юлдар яһ атты. Ихтимал, һ еҙ тура юл буйлап китерһ егеҙ тип. (16) Тағ ын ә ллә ниндә й ғ ә лә мә ттә р, йондоҙ ҙ ар ҙ а уларҙ ың юлын дө рө ҫ лә р ө сө н (яралтылды).

17. Яралтҡ ан менә н яралтырғ а кө сө нә н килмә гә н тиң буламы? Шуны ла аң лар дә рә жә лә тү гелме ни һ еҙ?

18. Аллаһ тың бә рә кә тен (рә хмә тен, байлығ ын) һ анарғ а алынһ ағ ыҙ, осона сығ а алмаҫ һ ығ ыҙ. Шик-шө бһ ә һ еҙ, Аллаһ ярлыҡ аусы, ғ ә фү итеү се. (19) Аллаһ йә шерен эштә регеҙ ҙ е лә, асыҡ тарын да белеп тора.

20. Аллаһ ты инҡ ар итеп, улар табынғ ан заттар (боттар) бер нимә лә яралта алмай. Сө нки улар (боттар) ү ҙ ҙ ә ре лә (кем­дер тарафынан) яһ алғ ан. (21) Улар йә нле тү гел, ү лелә р. (Улар ү ҙ ҙ ә ренә табыныусыларҙ ың ) ҡ асан терелтелә сә ктә рен дә белмә й.

22. Аллаһ бер генә. Ә хирә ткә ышанмағ андар бар, улар­ҙ ың кү ң елдә ре инҡ арсы, ү ҙ ҙ ә ре тә кә ббер, маһ айғ ан кешелә р. (23) Шик юҡ, уларҙ ың йә шергә нен дә, йә шермә гә нен дә Аллаһ белеп тора. Аллаһ:                                                        

— Мин бө йө к, — тигә ндә рҙ е яратмай. (24) Уларғ а:          

— Раббығ ыҙ нимә индерҙ е? — тип ә йтһ ә ң:                         

— Боронғ о ә киә ттә рҙ е, — тип ә йтә лә р.

25. Ҡ иә мә т кө нө нә (аҙ ҙ ырыусылар) ү ҙ гө наһ тары менә н бергә, ү ҙ ҙ ә ре юлдан яҙ ҙ ырғ ан наҙ андарҙ ың гө наһ тарын да ү ҙ елкә лә ренә тө йә п алып килер. Аһ, ниндә й ауыр йө к булыр ул!

26. Уларҙ ан элек йә шә гә ндә р ҙ ә (пә йғ ә мбә рҙ ә ренә ) хә йлә ҡ орҙ о. Ахырҙ а Аллаһ та уларҙ ың йорттарын нигеҙ енә н алып, тү бә һ енә ҡ ә ҙ ә р аҫ тын ө ҫ кә килтерҙ е. Был ғ арасат уларғ а кө тмә гә н яҡ тан килеп баҫ ты. (27) Ахырҙ а, Ҡ иә мә т кө нө ндә (Аллаһ ) уларҙ ы кө сһ ө ҙ итер һ ә м ә йтер:

— Аллаһ ҡ а тиң кү реп табынғ ан нә мә лә регеҙ арҡ аһ ында (мө ьминдә р менә н) дошманлаша инегеҙ. Ул нә мә лә регеҙ ҡ ай­ҙ а? – тип ә йтер.

Ғ илемле кешелә р ә йтер:

— Ысындан да, бө гө н кә ферҙ ә р кө сһ ө ҙ булып, хә тә р хә лдә ҡ алды, - тип ә йтерҙ ә р.

28. (Ҡ ө ръә н менә н ғ ә мә л ҡ ылмайынса) ү ҙ ҙ ә ренә ү ҙ ҙ ә ре яман­лыҡ саҡ ырғ ан кешелә рҙ ең йә нен алғ анда улар (мө шриктә р йә н алыусы) фә рештә лә ргә ялбарыр:

— Беҙ бер ниндә й ҙ ә яманлыҡ ҡ ылманыҡ, — тип ә йтә сә ктә р. (Фә рештә лә р ә йтер):

Ялғ анлайһ ығ ыҙ, Аллаһ һ еҙ ҡ ылғ андарҙ ың барыһ ын да белеп тора. (29) Тик, йә һ ә ннә м ҡ апҡ аһ ынан керегеҙ, һ еҙ шунда ҡ аласаҡ һ ығ ыҙ. Ү ҙ ҙ ә рен (барса кешенә н) ө ҫ тө н ҡ уйғ ан­дарҙ ың урыны бик тә хә тә р урын.

30. (Гө наһ тарҙ ан) һ аҡ ланғ андарғ а:

— Раббығ ыҙ нимә индерҙ е? — тип ә йткә с, улар:

— Изгелек индерҙ е, — тип ә йтер. Фани донъяла изгелек ҡ ылғ андарғ а изгелекле ә жерҙ ә р булыр. Ә хирә т йорто иһ ә бик тә хә йерлеҙ ер. Тә ҡ ү ә мосолмандарҙ ың йорто, ысындан да, Сә ғ ә дә ттер. (31) Ул урын - арыҡ тарынан шишмә лә р ағ ып тороусы Ғ ә ден йә ннә ттә реҙ ер. Шунда һ ә р телә гә н нә мә бар. Аллаһ Тә ғ ә лә тә ҡ ү ә мосолмандарҙ ы шулай бү лә клә й. (32) Саф мосолмандарҙ ың йә ндә рен изгелек менә н алғ анда фә рештә лә р ә йтер:

- Һ еҙ гә сә лә м. Ҡ ылғ ан изгелектә регеҙ гә кү рә, йә ннә ткә керегеҙ, — тип ә йтә сә ктә р.

33. (Кә ферҙ ә р) ү ҙ яндарына (яза) фә рештә лә ре килмә ҫ йә ки Раббының ә мере еренә етмә ҫ, тип ө мө т итә ме? Уларҙ ан ә ү ү ә л йә шә гә ндә р ҙ ә нә ҡ шулай ҡ ыланғ андар ине. Аллаһ уларғ а бә лә килтермә не, улар ү ҙ ҙ ә ренә ү ҙ ҙ ә ре бә лә килтерҙ е. (34) Ахырҙ а ҡ ылғ андарының язаһ ы ү ҙ ҙ ә ренең ө ҫ тө нә тө штө һ ә м (пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е) мә схә рә итеп кө лгә ндә ре(нең язаһ ы) уларҙ ы һ ә р яҡ лап ҡ амап алды.

35. Ялғ ан тә ң релә ргә табынғ андар ә йтте:

— Аллаһ ихтыяр иткә н булһ а ине, беҙ ҙ ә, аталарыбыҙ ҙ а башҡ а затҡ а табынмағ ан булыр инек. Уның рө хсә тенә н башҡ а һ ис бер нә мә не харамғ а сығ армағ ан булыр инек, — тинелә р. Уларҙ ан алда йә шә гә ндә р ҙ ә шулай ҡ ыланғ ан ине. Аяттарыбыҙ ҙ ы асыҡ -теү ә л итеп аң латыуҙ ан, киҫ ә теү ҙ ә н баш­ҡ а пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ ең бү тә н вазифалары бармы икә н һ уң?

36. Хаҡ тыр, Беҙ:

— Аллаһ ҡ а буйһ оноғ оҙ һ ә м Тағ уттан ваз кисегеҙ, — тип киҫ ә тһ ендә р ө сө н, пә йғ ә мбә рҙ ә р кү ндерҙ ек. Аллаһ уларҙ ың (мө шриктә рҙ ең ) бер ҡ ә ү емен тура юлғ а кү ндерҙ е. Бер ҡ ә ү емен иһ ә аҙ аштырҙ ы. Ер ө ҫ тө буйлап сә йә хә т итегеҙ һ ә м ҡ арағ ыҙ, инҡ ар итеү селә рҙ ең яҙ мышы нимә менә н бө ттө икә н?

(«Тағ ут—Хаҡ Тә ғ ә лә не танымайынса, инҡ ар итеп, аҙ ғ ан, аҙ ашҡ ан һ ә р кешегә һ ә м шайтанғ а ҡ арата ҡ улланыла торғ ан һ ү ҙ ».

Хә йретдин Ҡ араман, Садретдин Ғ ү мү ш тә фсирҙ ә ренә н. )

37. (Ий, Рә сү лем) һ ин уларҙ ың тура юлғ а баҫ мағ андарына ҡ айғ ыраһ ың, лә кин һ ин белеп тор, Аллаһ ихтыяр итмә һ ә, аҙ ашҡ андарҙ ы тура юлғ а сығ армаҫ. Уларҙ ың ярҙ амсыһ ы дла булмаҫ (Уларғ а тура юл кү рһ ә теү се лә булмаҫ ).

38. Улар ү ҙ ҙ ә ренең иң оло анттары — Аллаһ исеме менә н:

— Валлаһ и, Аллаһ ү лгә ндә рҙ е терелтмә йә сә к, — тип ант иттелә р. Юҡ шул (улар хаҡ лы тү гел), Аллаһ вә ғ ә ҙ ә һ ендә торасаҡ (ү лелә рҙ е терелтә сә к). Лә кин был турала кү беһ е белмә й. (39) Бә хә с кү тә ргә н мә сьә лә лә рҙ е асыҡ лар ө сө н, динһ еҙ ҙ ә рҙ ең ялғ ансы икә нен кү рһ ә тер ө сө н Ул уларҙ ы терелтә сә к.

40. Беҙ берә й нә мә булыуын телә һ ә к:

— Бар бул, — тип ә йтә беҙ. — Һ ә м ул ә йбер шунда уҡ барлыҡ ҡ а килә.

41. Рә нйетеү ҙ ә ргә сыҙ ай алмайынса, Аллаһ юлы менә н һ ижрә т иткә ндә рҙ е Беҙ яҡ шы ерҙ ә ргә урынлаштырабыҙ. Бе­леп тороғ оҙ, Ә хирә ттең ә жере унан да яҡ шыраҡ булыр. (42) Улар (ватандарын, йорттарын, малдарын ташлап, һ ижрә т иткә н мосолмандар) бары тик Раббығ а тә ү ә ккә л иткә н сы­ҙ ам кешелә р.

43. Һ инә н алда ла Беҙ пә йғ ә мбә р итеп ү ҙ ҙ ә ренә уахи индерелгә ндә рҙ е генә ебә рә торҙ оҡ. Белмә гә негеҙ ҙ е белгә ндә рҙ ә н һ орағ ыҙ. (44) Ап-асыҡ мө ғ жизә лә р һ ә м китаптар менә н (пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е ебә рҙ ек). Кешелә ргә, ү ҙ ҙ ә ренә индерелгә нде аң латыу ө сө н һ ә м уйлай-уйлай аң лаһ ындар тип, һ иң ә лә был Ҡ ө ръә нде индерҙ ек.

45. Мә кер тоҙ аҡ тары ҡ орғ андар: Аллаһ ә мере менә н беҙ ҙ е ер йотмаҫ йә ки абайламағ анда һ ә лә кә т килмә ҫ, тип, (46) йә ки (тормош мә шә ҡ ә ттә ре менә н) мә шғ ү л булғ анда Аллаһ тың язаһ ы тотмаҫ, тип уйлайҙ армы? Улар Аллаһ ты тө п башына ултырта һ ә м (ҡ асып ҡ отола) алмаҫ. (47) Йә ки Аллаһ уларҙ ы ә крен-ә крен кә метә -кә метә бө тө нлә й бө ­тө рмә йә сә к, тип ө мө т итә лә рме? Шик юҡ, Раббың шә фҡ ә ткә йомарт һ ә м бик мә рхә мә тле.

48. Аллаһ яралтҡ ан барса нә мә лә рҙ е кү рмә йһ егеҙ ме ни? Уларҙ ың кү лә гә лә ре Аллаһ ҡ а сә ждә итеп уң ғ а-һ улғ а сайҡ а­ла. (49) Кү ктә рҙ ә булғ андар, Ерҙ ә ге йә н эйә лә ре һ ә м бө тө н фә рештә лә р, тә кә бменә ннмә йенсә, Аллаһ ҡ а сә ждә итә лә р. (50) Улар ө ҫ тә н кү ҙ ә теү се Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ алар һ ә м ү ҙ ҙ ә ренә бойоролғ анды башҡ аралар. (51) Аллаһ бойорҙ о:

— Икенсе тә ң ре эҙ лә мә геҙ. Аллаһ бер генә. Шулай бул­ғ ас, Минең язамдан ҡ урҡ ығ ыҙ, — тине. (52) Кү ктә рҙ ә, Ерҙ ә нимә булһ а, Уныҡ ы. Итә ғ ә т итеү ҙ ә бары тик Аллаһ ҡ а ғ ына. Шулай булғ ас, Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ майынса, башҡ а бер заттан ҡ урҡ аһ ығ ыҙ мы? (53) Һ еҙ гә ниндә й генә ниғ мә т килһ ә лә, барыһ ы ла Аллаһ тан. Ахырҙ а ү ҙ егеҙ гә зыян килгә с, бары тик Аллаһ ҡ а ялбараһ ығ ыҙ. (54) Ө ҫ тө гө ҙ ҙ ә н бә лә алынғ ас, бер ҡ ә ү емегеҙ Аллаһ ҡ а тиң дә ш эҙ лә й башлай.

55. Биргә н ниғ мә ттә ргә ҡ аршы яуап итеп, улар кә фер­лек ҡ ыла. Кә йефлә неү ҙ ә регеҙ ҙ е шулай дауам итегеҙ. Лә кин оҙ аҡ ламай нимә булаһ ын белерһ егеҙ.

56. Улар һ ис нә мә нә н хә бә ре булмағ ан боттарына Беҙ биргә н ниғ мә ттә рҙ ә н ө лө ш сығ ара. Валлаһ и, ҡ ылғ анда­рығ ыҙ ө сө н һ еҙ яуапҡ а тартыласаҡ һ ығ ыҙ ә ле.

57. Улар:

— Аллаһ тың ҡ ыҙ ҙ ары бар, — тип ғ ә йбә т һ ата. Ә стә ғ фирулла! Аллаһ бындай эштә рҙ ә н азат. Кү ң елдә ренә хуш килгә ндә рҙ е (малайҙ арҙ ы) улар ү ҙ ҙ ә ренеке итә.

(«Хузә ғ ә һ ә м Кинә нә ҡ ә билә лә ре: фә рештә лә р — Аллаһ тың ҡ ыҙ ҙ а­ры, тинелә р. Ү ҙ ҙ ә ре яң ы тыуғ ан ҡ ыҙ балаларын тупраҡ ҡ а терелә й кү мә лә р. Йә нә һ е, ҡ ыҙ балалар Аллаһ ҡ а китһ ен, ир балалар уларҙ ың ү ҙ ҙ ә ренә ҡ алһ ын». Садретдин Ғ умү ш тә фсиренә н. )

58. Уларның берә йһ енә:

— Ҡ атының ҡ ыҙ бала тапты, — тип, биреү селө хә бә р килтерһ ә ң, ү пкә лә ү ҙ ә н уның йө ҙ ө ҡ арая. (59) Был хә бә рҙ е алғ ас, ул ҡ ә рҙ ә штә ренең кү ҙ енә кү ренергә оялып, ҡ асып йө рө й:

— Быны (ҡ ыҙ баланы) меҫ кен рә ү ештә янымда аҫ ырайым­мы, ә ллә тупраҡ ҡ а кү мә йемме? — тип хә срә ткә бата. Ғ ибрә т алығ ыҙ: был ниндә й яман ғ ә ҙ ә т.

60. Ә хирә ткә ышанмағ андар яман ғ ә ҙ ә тле була. Иң кү ркә м сифаттар Аллаһ та (юлында) ғ ына. Сө нки Ул һ ә р нә мә нә н ө ҫ тө н һ ә м хикмә т эйә һ елер.

61. Ғ ә ҙ елһ еҙ лектә ре арҡ аһ ында кешелә рҙ е язаларғ а телә һ ә, Аллаһ Ер йө ҙ ө ндә бер генә йә н эйә һ ен дә ҡ алдырмайынса һ ә лә к итеп бө тө ргә н булыр ине. Лә кин ул уларҙ ы (язаларын) тә ҡ дирҙ ә рендә яҙ ылғ ан ваҡ ытҡ аса кисектерә. Ә жә лдә ре бер сә ғ ә т тә иртә килмә ҫ, бер сә ғ ә ткә лә һ уң ғ а ҡ алмаҫ.

62. Кү ң елдә ренә хуш килмә гә ндә рҙ е улар Аллаһ ҡ а һ ылтайҙ ар. Ү ҙ ҙ ә ре ҡ ылғ ан яманлыҡ ты изгелек тип, телдә ре менә н ялғ ан һ ө йлә йҙ ә р. Һ ис шикһ еҙ, улар ө сө н бары тик ут ә ҙ ерлә нгә н һ ә м улар иң беренселә рҙ ә н булып, утҡ а атыласаҡ.

63. Валлаһ и, һ инә н элек йә шә гә н халыҡ тарғ а ла Беҙ пә йғ ә мбә рҙ ә р кү ндергә н инек. Лә кин шайтан уларҙ ың (яман) эштә рен яҡ шы итеп кү рһ ә тте (шуның арҡ аһ ында улар иман килтермә не). Бына хә ҙ ер ул (шайтан) — уларҙ ың дуҫ ы. Улар ө сө н ә рнетеү ле ғ азап ә ҙ ерлә нгә н.

64. Ғ ауғ а сығ анағ ы булғ ан бә хә сле мә сьә лә лә рҙ е яҡ шы­лап аң латып бирерһ ең тип, иман килтергә н халыҡ ҡ а тура һ ә м хә йерле юл булһ ын тип, Беҙ һ иң ә был Китапты индерҙ ек.

65. Кү ктә н ямғ ырҙ ар яуҙ ырып, Аллаһ йә нһ еҙ тупраҡ ты терелтте. Хаҡ тыр, бында тың лай белгә ндә р (мә ғ ә нә ле һ ү ҙ гә ҡ олаҡ һ алғ андар) ө сө н ғ ибрә ттә р бар.

66. Ә лбиттә, хайуандарҙ а ла һ еҙ ҙ ең ө сө н ғ ибрә ттә р бар. Уларҙ ың эсә ктә ре менә н ҡ ан араһ ынан килә торган саф һ ө ттө һ еҙ гә эсерә беҙ, (ул һ ө т) һ еҙ ҙ ең тамағ ығ ыҙ ғ а лә ззә тле тә м биреп уҙ а.

67. Хө рмә, йө ҙ ө м кеү ек емештә рҙ ә н һ еҙ лә ззә тле эсем­лек һ ә м татлы ризыҡ тар яһ айһ ығ ыҙ. Бына быларҙ а уйлай белгә ндә р ө сө н бө йө к бер дә лил һ ә м ғ ибрә ттә р бар.

(«Эсемлек» мә ғ ә нә һ ендә ге «сә кә р» кә лимә һ е тө рлө тә фсирҙ ә рҙ ә тө рлө сә тә ржемә ителә, тө рлө сә шә рехлә нә. Ә йтә йек, Крачковскийҙ а ул: напиток пьянящий, тип ә йтелгә н. Башҡ а тә фсирҙ ә рҙ ә лә кү беһ енсә иҫ ерткес тураһ ында һ ө йлә нә. Аяттағ ы «сә кә р» кә лимә һ енең башҡ а мә ғ ә нә лә ре лә бар. «Шыра-сыра», йә ғ ни йө ҙ ө м һ ә м йә ки башҡ а емештә рҙ ә н яһ алғ ан татлы һ ыу, шә рбә т һ ә м дә «серкә » мә ғ ә нә лә ренә лә эйә икә нлеген иҫ кә ртергә кә рә ктер». )

68. Раббың бал ҡ ортона ә йтте:

— Тауҙ арҙ а-ҡ аяларҙ а, ағ ас ҡ ыуыштарында һ ә м кешелә р ҡ орғ ан ҡ аралты-ҡ ураларҙ а ү ҙ ең ә оялар-умарталар яһ а. (69) Унан һ уң емештә рҙ ең һ ә р береһ енә н ауыҙ ит, Аллаһ кү рһ ә ткә н юлдар буйлап ос, — тине. Уларҙ ың эсенә н кешелә р ө сө н шифа булырлыҡ тө рлө тө ҫ тә ге шә рбә т (бал) сығ а. Был эштә рҙ ә уйлай белгә ндә р ө сө н бө йө к ғ ибрә ттә р-дә лилдә р барҙ ыр.

70. Һ еҙ ҙ е Аллаһ яралтты. Ахырҙ а һ еҙ ҙ е вафат иттерә сә к. Белгә ндә рен онотоп бө тө рө п, балалар аҡ ылы кергә нгә ҡ ә ҙ ә р оҙ аҡ йә шә телә сә к кешелә р ҙ ә арағ ыҙ ҙ а бар. Һ ис шикһ еҙ, Аллаһ ғ илем һ ә м ҡ ө ҙ рә т эйә һ е.

71. Аллаһ ҡ айһ ыларығ ыҙ ғ а ризыҡ ты бү тә ндә регеҙ гә ҡ а­рағ анда арттырып бирҙ е. Мул ризыҡ алғ андар ү ҙ ә мерҙ ә рендә булғ андарғ а ө лө ш сығ арманылар, Уларҙ ы ла ү ҙ ҙ ә ре менә н тигеҙ кү рмә нелә р. Лә кин, шулай ҡ ылғ ас, улар Аллаһ тың ниғ ­мә ттә рен инҡ ар итә булып сығ а тү гелме һ уң?

(Йә ғ ни, мө шриктә р: ул ризыҡ тарҙ ы Аллаһ бирмә не, беҙ ҙ ең боттарыбыҙ бирҙ е йә ки ул малдарҙ ы беҙ ү ҙ кө сө бө ҙ менә н таптыҡ, ү ҙ ебеҙ телә гә нсә тотабыҙ, тип ә йтә лә р. )

72. Аллаһ арағ ыҙ ҙ ан ҡ атындар яралтты, ҡ атындарығ ыҙ ҙ ан улдар, оноҡ тар яралтты һ ә м һ еҙ ҙ е саф аҙ ыҡ тар менә н ризыҡ ландырҙ ы. Улар һ аман ялғ ан (хоҙ айҙ ар)ғ аышанып, Аллаһ тың ниғ мә те тураһ ында кә ферлек ҡ ыласаҡ тармы? (73) (Мө шриктә р) Аллаһ ты инҡ ар итеп, ү ҙ ҙ ә ренә Кү ктә н дә, Ерҙ ә н дә бер ниндә й ризыҡ та бирергә кө стә ренә н кил­мә гә н нә мә лә ргә (һ ындарғ а, таштарғ а) табыналар.

74. Аллаһ ҡ а тиң дә штә р килтермә геҙ. Аллаһ барыһ ын да белә, һ еҙ генә белмә йһ егеҙ.

75. Бер нимә эшлә ргә лә ҡ улынан килмә гә н, башҡ а берә ү ­ҙ ең ҡ оло булғ ан кө сһ ө ҙ менә н татлы ризыҡ тар биреп, шул ризыҡ тарҙ ы кү рһ ә тмә йенсә лә, кү рһ ә теп тә сарыф иткә н затты сағ ыштырығ ыҙ. Улар бер тигеҙ була аламы? Хаҡ тыр, бө тө н маҡ тау Аллаһ ҡ а ғ ына. Лә кин уларҙ ың кү беһ е быны белмә й. (76) Аллаһ тың ғ ибрә тле миҫ алы бар. Ә йтә йек, бер телһ еҙ кеше, бер нимә эшлә й алмай һ ә м хужаһ ының һ ыртында артыҡ йө к булып йә шә й бирә, ти. (Хужаһ ы уны) ҡ айҙ а ғ ына ебә рһ ә лә эш эшлә й алмай икә н меҫ кен. Инде лә ошо меҫ кен менә н тура юлда булып, ғ ә ҙ еллектә р-изгелектә р ҡ ылғ ан кеше ти­геҙ булырмы?

77. Кү ктә р һ ә м Ерҙ ә ге йә шерен серҙ ә рҙ е бары тик Аллаһ ҡ ына белә. Ҡ иә мә ттең ҡ убыуы керпек ҡ аҡ ҡ ан арала, хатта унан да ҡ ыҫ ҡ а ваҡ ытта булыуы мө мкин. Хаҡ тыр, Аллаһ тың ҡ ө ҙ рә те һ ә р нә мә гә киң.

78. Бер нимә белмә гә н, аң ламағ ан хә лдә һ еҙ ҙ е ә сә йегеҙ ҡ арынынан сығ арҙ ы; бә лки шө кө р итерһ егеҙ тип, һ еҙ гә ҡ олаҡ тар, кү ҙ ҙ ә р һ ә м кү ң ел һ иҙ еме бирҙ е.

79. Аллаһ ә мере менә н Кү ктә осҡ ан ҡ оштарҙ ы улар кү рмә й­ме? Аллаһ тан башҡ а уларҙ ы бер кем дә осорта алмай. Иманлылар ө сө н, ысындан да, бында хикмә ттә р бар.

80. Истирә хә т ҡ ылыр (ял итер) ө сө н, хозурланыр ө сө н Аллаһ һ еҙ гә ө йҙ ә р яһ атты. Урын кү скә ндә ең ел булһ ын тип, туҡ талыштарҙ а йә шә ргә уң ай булһ ын тип, мал тиреһ енә н ҡ улай ө йҙ ә р яралтты; билгелә нгә н бер уаҡ ытҡ а саҡ лы файҙ аланһ ындар тип, йө ндә н, ябағ аларынан һ ә м ҡ ылдарынан кә рә к-яраҡ яралтты.

81. Яралтҡ андар (ағ астар)ҙ ың кү лә гә лә рен һ еҙ гә бирҙ е. Һ ыйыныр ө сө н тауҙ арҙ а мә мерйә лә р яралтты. Эҫ ҫ енә н һ аҡ лай торғ ан кейемдә р, һ уғ ышта (ярһ ыу һ уғ ыштарҙ ан) һ аҡ лай торғ ан ҡ алҡ андар яралтты. Шулай итеп, Аллаһ һ еҙ ҙ ә н мосолман яһ ар ө сө н ниғ мә ттә рен тамамлай. (82) Улар инҡ ар итһ ә лә р (ҡ айғ ырма, бында һ инең гө наһ аң юҡ ), һ инең вазифаң бары тик (Аллаһ тың ә мерҙ ә рен) асыҡ лап биреү генә. (83) Ниғ мә ттә р­ҙ ең Аллаһ тарафынан килгә нлеге тураһ ында улар бик яҡ шы белә. Лә кин ахыр килеп, тағ ын инҡ ар иттелә р. Уларҙ ың кү беһ е кә фер.

84. (Ҡ иә мә ттә ) һ ә р ө ммә ттә н шаһ ит (итеп, ү ҙ пә йғ ә мбә р­ҙ ә рен) саҡ ырасаҡ быҙ, шунда инде кә ферҙ ә рҙ ең ярлыҡ ау һ орап ялбарыуҙ арына  ла, ярлыҡ ауғ а ла мө мкинлек булмаҫ.

85. Ул ғ ә ҙ елһ еҙ залимдар (йә һ ә ннә м) язаларын кү ргә с, (ялбарасаҡ тар, лә кин) яза ең елә йтелмә йә сә к, (кисектерел­мә йә сә к, гө наһ тарын йыуырғ а) мө мкинлек тә уларғ а бирелмә йә сә к.

86. Аллаһ тан башҡ а тә ң релә ргә табыныусылар ү ҙ ҙ ә ренең ялғ ан тә ң релә рен кү ргә с, ә йтер:

— Раббыбыҙ, бына ошолар инде Һ иң ә тиң кү реп, табынғ ан нә мә лә ребеҙ.

Тегелә ре лә кә ферҙ ә ргә ҡ арап:

— Дө рө ҫ! Һ еҙ (шыр) ялғ ансылар, — тип ҡ ысҡ ырырҙ ар.

87. Ул кө ндө барыһ ы ла Аллаһ ҡ а баш эйер. Улар уйлап сығ арғ ан «тиң дә штә р» юҡ ҡ а сығ ыр.

88. Кә ферҙ ә р араһ ында кешелә рҙ е Аллаһ юлынан тайҙ ырғ андар бар. Беҙ уларҙ ың язаһ ына (фани донъяла ҡ уптарғ ан фетнә лә ре, боҙ оҡ лоҡ таратҡ андары ө сө н) тағ ын ө ҫ тә мә ғ азап та бирә беҙ. (89) Ул Кө ндө һ ә р ө ммә ткә ҡ аршы ү ҙ енә н сыҡ ҡ ан шаһ итты саҡ ырасаҡ быҙ. Һ ине лә (ий, Мө хә ммә д) ү ҙ ҡ ә ү емең ә ҡ аршы шаһ ит итеп кү ндерә сә к­беҙ. Бар нә мә не асыҡ лап бирһ ен тип, тура юлды кү рһ ә теү се һ ә м рә хмә т сығ анағ ы һ ә м мосолмандар ө сө н бер һ ө йө нсө булараҡ, һ иң ә был Китапты индергә н инек.

90. Хаҡ тыр, Аллаһ ғ ә ҙ ел булырғ а, изгелекле булырғ а, ҡ ә рҙ ә штә регеҙ гә ярҙ амлы булырғ а бойорҙ о. Зина ҡ ылыуҙ ы, тыйылғ ан эште эшлә ү ҙ е, һ ә м кешелә ргә золом ҡ ылыуҙ ы тыйҙ ы. Бә лки ҙ ә һ еҙ, ниһ айә т, аҡ ылғ а килерһ егеҙ: тип, ул һ еҙ ҙ е киҫ ә тә. (91) Килешеү тө ҙ ө ­гә нһ егеҙ икә н (һ ү ҙ биргә нһ егеҙ икә н — һ ү ҙ егеҙ ҙ ә тороғ оҙ, вә ғ ә ҙ ә иткә нһ егеҙ икә н — вә ғ ә ҙ ә геҙ ҙ е ү тә геҙ, ант иткә нһ егеҙ икә н — антығ ыҙ ҙ ы боҙ мағ ыҙ ), Аллаһ исеме менә н биргә н антығ ыҙ ғ а, нә ҙ е­регеҙ гә бигерә к тә тоғ ро ҡ алығ ыҙ, һ еҙ Аллаһ ты ү ҙ егеҙ ө сө н шаһ ит иттегеҙ. Шик юҡ, Аллаһ һ еҙ ҙ ең нимә ҡ ыласағ ығ ыҙ ҙ ы белеп тора. (92) Кү ҙ ә нә ктә рен тығ ыҙ итеп бә йлә гә н бә йлә ү ен һ ү теп ташлағ ан ҡ атын хә лендә ҡ алмағ ыҙ. Бер ха­лыҡ икенсеһ енә н (һ ан яғ ынан да, байлығ ы менә н дә ) ө ҫ тө н булырғ а мө мкин. Лә кин ул ө ҫ тө н халыҡ ө ҫ тө н булмағ анын ялғ ан ант менә н ҡ ыйырһ ытмаһ ын. (Ү ҙ мә нфә ғ ә тегеҙ ҙ е генә кү ҙ уң ында тотоп, биргә н антығ ыҙ ҙ ы хә йлә -мә кер менә н боҙ оп), ана шул ҡ атын шикелле була кү рмә геҙ. Аллаһ һ еҙ ҙ е шулай һ ы­нап ҡ арай. Һ ис шикһ еҙ, Аллаһ һ еҙ ҙ ең ғ ауғ алашҡ анығ ыҙ ҙ ың сә бә бен Ҡ иә мә ттә асыҡ кү рһ ә тер. (93. ) Ә гә р ҙ ә Аллаһ ихтыяр итһ ә, барығ ыҙ ҙ ы ла бер ө ммә т (бер халыҡ ) иткә н булыр ине. Лә кин Ул (аҙ ашырғ а) телә гә нде аҙ ашты­рыр, (изгелек ҡ ылырғ а) телә гә нде тура юлғ а сығ арыр, һ ис шикһ еҙ, ҡ ылғ андарығ ыҙ ғ а кү рә, һ еҙ яуап тотасаҡ һ ығ ыҙ.

94. Баҫ ып торғ анда тайып йығ ылмаҫ ө сө н, хә йлә менә н килешеү ҙ ә р тө ҙ ө мә геҙ (мә кер менә н ант итмә геҙ ). Тура юлдан тай­һ ағ ыҙ, һ еҙ ҙ ең ө ҫ кә ә фә т килер. Һ еҙ ҙ ең ө сө н хә тә р ғ азап ә ҙ ерлә нгә н. (95) Аллаһ исеме менә н биргә н антығ ыҙ ҙ ы арзанғ а һ атмағ ыҙ (уаҡ -тө йә к ө сө н дә Аллаһ исеме менә н ант итмә геҙ ). Хаҡ тыр, Аллаһ хозурындағ ылар һ еҙ ҙ ең ө сө н тағ ын да хә йерлерә к икә нен белһ ә геҙ икә н.

96. Һ еҙ йыйғ ан (донъя малы) бө тә сә к, Аллаһ ҡ атындағ ылар иһ ә мә ң гелек. Һ ис шикһ еҙ, сабыр-сыҙ ам булғ андарғ а, иң гү зә л ғ ә мә лдә ренә кү рә, яҡ шы ә жер бирербеҙ. ( 97) Ир кешеме ул, ҡ атынмы, мосолман булып, изгелекле эштә р башҡ арһ а, уларҙ ы, һ ис шикһ еҙ, матур тормошта йә шә тә сә кбеҙ, һ ә м ә жерҙ ә рен дә ҡ ылғ ан иң изгелекле эштә ре буйынса бирербеҙ. (98) Ҡ ө ръә н уҡ ығ анда шайтандан Аллаһ ҡ а һ ыйын (ә ғ ү ҙ ү бил­лә һ и минә шшайтан ирражим, тип ә йт). (99) Иманғ а килеп, бары тик Раббығ а ғ ына тә ү ә ккә л иткә ндә р ө сө н уның (шай­тандың ) һ ис бер хакимлығ ы булмаҫ - был Хә ҡ иҡ ә т. (100) Ул (шайтан) бары тик ү ҙ е менә н дуҫ лашҡ андар һ ә м Аллаһ ҡ а уйҙ ырма тиң дә ш тапҡ андар менә н генә идара итә ала.

101. Беҙ бер аятты икенсеһ е менә н алыштырғ анда:

— Һ ин ялғ ансы — был аяттарҙ ы ү зең генә уйлап сығ ара­һ ың, — тинелә р. Гә рсә, Аллаһ ү ҙ енең нимә ҡ ылғ анын бик яҡ шы белә. Юҡ, уларҙ ың кү беһ е был турала белмә й.

102. Ә йт:

- Иман килтергә ндә рҙ ең иманын нығ ытыр ө сө н, Хә ҡ иҡ ә т булараҡ, ҡ улланма һ ә м биреү селө хә бә р сифатында Изге Рух (Жә браил) аша Раббы индергә н аяттар ул, - тип. (103) Ысындан да, Беҙ уларҙ ың:

- Быларҙ ы уғ а бары тик ниндә йҙ ер бер кеше ө йрә теп тора, — тигә ндә рен ишетә беҙ. Улар кү ҙ алдында тотҡ ан ке­шенең теле — сит тел. Ҡ ө ръә ндең теле асыҡ мә ғ ә нә ле ғ ә рә п теле бит.

(Мө хә ммә д Пә йғ ә мбә р кешелә ргә аяттарҙ ы ирештерә башлауғ а уҡ кә ферҙ ә р: христианлыҡ тан яң ы ғ ына Исламғ а кү скә н, Жә ббә р, Йә сир, Ҡ аиса, Ғ ә ддә с кеү ек белемле кешелә р ә йтеп тороп Мө хә ммә дкә аяттар яҙ ҙ ырғ ан, тигә н имеш-мимеш тарата. Лә кин улар­ҙ ың теле ғ ә рә п теле тү гел. )

104. Аллаһ тың аяттарына ышанмағ андар юҡ мы? Ә лбиттә, Аллаһ уларҙ ы тура юлғ а ө ндә мә ҫ. Улар ө сө н ә рнетеү ле яза ә ҙ ерлә нгә н. (105) Бары тик кә ферҙ ә р генә Аллаһ тың аяттарын ялғ анғ а сығ ара. Бына шулар инде ысын алдаҡ сылар. (106) Ысын кү ң елдә н Аллаһ ҡ а инанғ ан булып та, кә ферлеккә (һ ү ҙ менә н Исламдан баш тартырғ а) мә жбү р ителгә ндә рҙ ә н башҡ а, иман килтергә ндә н һ уң да Аллаһ ты инҡ ар иткә н һ ә м кә ферлеккә сумғ ан кешелә ргә Аллаһ тарафынан яза булыр. Улар ө сө н хә тә р ғ азап ә ҙ ерлә нгә н.

 («Ғ ә ммә р менә н атаһ ы Йә сир һ ә м ә сә һ е Сө мә ййә не Ҡ урайш кә ферҙ ә ре диндә н яҙ ҙ ырырғ а тырышты. Нә тижә һ е булмағ ас, кә ферҙ ә р Сө мә ййә нең ике аяғ ын ике дө йә гә тағ ып, урталай айырҙ ылар. Йә сирҙ е лә ү лтерҙ елә р. Былар Ислам юлында иң беренсе шә һ ид киткә ндә р. Язалауҙ арғ а сыҙ ай алмайынса, Ғ ә ммә р теле менә н диненә н ваз кисте, Аллаһ ты инҡ ар итте. Рә сү лү лла ә йтте: Ғ ә ммә р башын­ан аяғ ына ҡ ә ҙ ә р иман менә н тулы кеше. Иман уның тә ненә, ҡ анына һ ең гә н, тине. Ә гә р ҙ ә улар һ ине тағ ын динең дә н сыҡ, тип язалай башлаһ а, улар телә гә нсә ә йт: юрамал ғ ына Аллаһ тан ваз кис, тине». Хә сә н Чантай тә фсиренә н. )

107. Был (язаның ) сә бә бе шулдыр, улар донъя тормошон Ә хирә ттекенә н артыҡ яраттылар. Аллаһ кә ферҙ ә р ө йө рө н һ идә йә ткә ирештермә ҫ. (108) Аллаһ уларҙ ың кү ң елен, ҡ олаҡ тарын һ ә м кү ҙ ҙ ә рен томалап ҡ уйҙ ы. Шуғ а кү рә, улар наҙ ан һ ә м ғ ә мһ еҙ. (109) Шик юҡ, улар Ә хирә ттә лә зарар кү рә сә к.

110. Рә нйетеү ҙ ә рҙ ә н һ уң һ ижрә т иткә н, унан һ уң сабыр итеп, Жиһ адта ҡ атнашҡ андарғ а Раббың, һ ис шикһ еҙ, ярҙ ам итер. Быларҙ ан һ уң Раббың, ә лбиттә, ярлыҡ ар, ғ ә фү итер. (111) Ул Кө ндө һ ә р кем килеп, ү ҙ йә нен ҡ отҡ арырғ а телә р һ ә м һ ә р кемгә ҡ ылғ ан ғ ә мә лдә ренә кү рә, кә метмә йенсә ә жере бире­лер. Уларғ а (гө наһ тарынан) артыҡ ғ ә ҙ елһ еҙ лек булмаҫ.

112. Ғ ибрә т ө сө н Аллаһ бер шә һ ә рҙ ең яҙ мышын ми­ҫ алғ а килтерә: был шә һ ә р ҡ урҡ ыуһ ыҙ хозурлыҡ та йә шә й ине, улар­ғ а һ ә р яҡ лап аҙ ыҡ -тү лек мул килә. Тора-бара улар Аллаһ биргә н ниғ мә ттә ргә кә ферлек ҡ ыла башланы. Аллаһ та уларғ а, ҡ ылғ андарына кү рә, аслыҡ һ ә м ҡ урҡ ыу кейемдә рен кейҙ ерҙ е. (113) Хаҡ тыр, уларғ а ү ҙ ҙ ә ре араһ ынан пә йғ ә мбә р килде, лә кин улар уны ялғ ансығ а сығ арҙ ы. Ғ ә ҙ елһ еҙ лек ҡ ылғ анғ а уларҙ ы яза тотто.

114. Аллаһ биргә н хә лә л һ ә м саф ризыҡ тарҙ ы ашағ ыҙ. Аллаһ тың йомартлығ ына шө кө р итегеҙ. Ә гә р һ еҙ, ысындан да, Аллаһ ҡ а ғ ына ғ ибә ҙ ә т ҡ ылаһ ығ ыҙ икә н. (115) Ул һ еҙ гә бары тик ү лгә н хайуанды, ҡ ан, сусҡ а итен һ ә м Аллаһ тан башҡ а исем менә н һ уйылғ ан хайуанды (ашарғ а) харам ҡ ылды. Мә жбү р булғ ан кеше (башҡ а ризыҡ булмағ анда), артығ ын ҡ ыланмай­ынса (астан ү лмә ҫ миҡ дарҙ а) ашай ала. Ысынлап та, Аллаһ ярлыҡ аусы һ ә м миһ ырбанлы.

116. Уйлап сығ арылғ ан ялғ анғ а таянып, телегеҙ менә н:

— Был — хә лә л, был — харам, — тип ә йтһ ә геҙ, Аллаһ ҡ а ҡ аршы нахаҡ һ ө йлә гә н булырһ ығ ыҙ. Аллаһ ҡ а ҡ арата ялғ ан уйҙ ырмалар һ ө йлә ү селә р бә хеткә ирешә алмаҫ. (117) Улар ө сө н (йыйғ ан байлыҡ тары фани донъяла) бик ә ҙ файҙ а бирер, уның ө сө н Ә хирә ттә уларғ а хә тә р яза ә ҙ ерлә нгә н.

118. Йә һ ү дтә ргә нә мә лә р харам икә нлеге тураһ ында Беҙ һ иң ә алда аң латҡ ан инек инде. Беҙ уларҙ ы йә менә нмә нек, улар ү ҙ ҙ ә ренә ү ҙ ҙ ә ре золом килтерҙ е. (119) Наҙ анлыҡ тары арҡ аһ ында яманлыҡ тар ҡ ылып та, һ уң ынан тә ү бә гә килеп, тормоштарын (Ҡ ө ръә нсә ) рә ткә һ алғ андар ярлыҡ аныр. Тә ү бә итеү селә рҙ е Аллаһ, һ ис шикһ еҙ, ярлыҡ ар һ ә м Ул уларғ а мә р­хә мә тле булыр.

120. Ибраһ им ихластан Хаҡ ҡ а инанғ ан, Аллаһ ҡ а итә ғ ә т иткә н бер имам ине. Аллаһ ҡ а тиң дә рҙ е ул эҙ лә мә не. Ул мө шрик тү гел ине. (121) Ул Аллаһ ниғ мә ттә ренә шө кө р итеү се ине. Аллаһ уны һ айланы, тура юлғ а кү ндерҙ е. (122) Уғ а донъяла муллыҡ -изгелек бирҙ ек. Ә хирә ттә лә ул изгелә р сафында булыр. (123) Һ иң ә лә:

— Тура юлга баҫ ҡ анда Ибраһ им тотҡ ан динде ал. Ул мө шрик тү гел ине, — тигә н инек. (124) Шә мбе кө ндө ял итеү бары тик шул турала ғ ауғ а сығ арғ андарғ а ғ ына бирелде. Ҡ иә мә т кө нө ндә Раббың улар ғ ауғ а кү тә ргә н мә сьә лә не ысынлап асыҡ лар.

125. (Ий, Мө хә ммә д) һ ин Раббың юлына хикмә ттә р һ ә м матур ө гө ттә р менә н саҡ ыр, улар менә н бик тә гү зә л рә ү ештә бә хә слә ш. Аллаһ тура юлдан яҙ ғ андарҙ ы бик яҡ шы белеп тора, Ул тура юлғ а баҫ ҡ андарҙ ы ла бик яҡ шы белә.

126. Яза бирһ ә геҙ, ү ҙ егеҙ гә бирелгә н яза миҡ дарын­да ғ ына язалағ ыҙ. Лә кин (язаламайынса) сабыр итһ ә геҙ, һ ис шикһ еҙ һ еҙ ҙ ең файҙ ағ а булыр.

127. Сабыр бул. Һ инең сабырлығ ың да Аллаһ ярҙ амындә. Улар ө сө н хафаланма. Улар ҡ орғ ан мә керҙ ә р һ ине ҡ айғ ығ а һ алмаһ ын. (128) Шө бһ ә һ еҙ, Аллаһ (гө наһ ҡ ылыуҙ ан) ҡ урҡ ҡ ан­дар һ ә м изгелек ҡ ылғ андар яғ ында.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.