Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





8 — Әнфәл (Табыш малы) сүрәһе. 4 страница



— Был туралағ ы мә ғ лү мә т фә ҡ ә т Аллаһ тың ү ҙ ендә генә (ҙ ер), — тип. — Уның ваҡ ытын Унан башҡ а зат асыҡ лай алмаҫ. Кү ктә р һ ә м Ерҙ ә гелә ргә лә был ауыр мә сьә лә. Ул һ еҙ гә ҡ апыл килер, — тип. — Был туралағ ы мә ғ лү мә т фә ҡ ә т Аллаһ тың ү ҙ ендә генә, — тип. — Кешелә рҙ ең был турала ғ илеме юҡ. (188) Ә йт:

— Мин Аллаһ тың ә меренә н башҡ а ү ҙ емә файҙ а ла, за­рар ҙ а эшлә й ала торғ ан кө скә эйә тү гел, — тип. — Ә гә р ҙ ә мин серҙ ә рҙ е белһ ә инем, ә лбиттә, ү ҙ емә тағ ын да кү берә к файҙ а эшлә гә н булыр инем һ ә м миң ә һ ис бер ә шә келек йоҡ ­маҫ ине. Мин бары тик иман килтергә ндә ргә вә ғ ә з һ ө йлә ү се һ ә м ҡ ыуаныслы хә бә рҙ ә р еткереү се генә, — тип.

189. Һ еҙ ҙ е бер йә ндә н (Ә ҙ ә мдә н) яралтҡ ан да, уның хозуры ө сө н ҡ атынын (Һ ауаны) яралтҡ ан да — Улдыр. Ул уны ҡ аплағ ас, (Һ ауа) ең ел йө клө булды. Ул бер аҙ ваҡ ыт шулай йө рө нө. Йө гө ауырайғ ас, Раббығ а:

— Ә гә р ҙ ә Һ ин беҙ гә изгелекле, кә мселекһ еҙ бер бала бирһ ә ң, беҙ, һ ис шикһ еҙ, шө кө р итеү селә рҙ ә н булыр инек, — тип доғ а ҡ ылдылар. (190). (Аллаһ ) уларғ а сә лә мә т бала биргә с, һ уң ынан кешелә р был баланы Аллаһ ҡ а тиң лә штерҙ елә р. Аллаһ улар тиң лә штергә ндә н ө ҫ тө н. (191) Улар бит ү ҙ ҙ ә ре яралтылғ ан кешелә р. Ҡ улдарынан һ ис нә мә килмә гә н, булдыҡ һ ыҙ шул нә мә лә рҙ е улар (Аллаһ ҡ а) тиң һ ынайҙ армы?

192. Улар (уйҙ ырма Илаһ тар) башҡ аларғ а ла, хатта ү ҙ ҙ ә ренә ү ҙ ҙ ә ре лә ярҙ ам итә алмаҫ. (193) Тура юлғ а са­ҡ ырһ ағ ыҙ ҙ а, улар һ еҙ гә эйә рмә ҫ; саҡ ырмаһ ағ ыҙ ҙ а эйә рмә ҫ, һ еҙ гә барыбер (нә тижә һ е булмаҫ ). (194) Аллаһ ты инҡ ар итеп, та­бына торғ андарығ ыҙ ҙ а һ еҙ ҙ ең кеү ек ҡ олдарҙ ыр. (Ә йткә не­геҙ ) дө рө ҫ булһ а, уларҙ ы (ғ ийбә ҙ ә т ҡ ылып) саҡ ырығ ыҙ, улар һ еҙ гә (доғ аларығ ыҙ ғ а) яуап бирһ ен. (195) Уларҙ ың (һ ындар­ҙ ың ) йө рө р ө сө н аяҡ тары бармы, ә ллә тота торғ ан ҡ улдары бармы, ә ллә кү рә торғ ан кү ҙ ҙ ә ре бармы, юҡ һ а, ишетә торғ ан ҡ олаҡ тары бармы? Ә йт:

- Табынғ андарығ ыҙ ҙ ы саҡ ырығ ыҙ, унан һ уң ү ҙ егеҙ бул­дыра алғ анса миң ә тоҙ аҡ ҡ ороғ оҙ, миң ә хатта кү ҙ асырғ а ла ирек бирмә геҙ, - тип. (196) - Шик юҡ, минең ярҙ амсым — Китап индергә н Аллаһ. Ул бө тө н ихлас изгелеклелә рҙ ең ярҙ амсыһ ыҙ ыр. (197) Аллаһ тан башҡ а һ еҙ табына торғ ан һ ындар һ еҙ гә лә, ү ҙ ҙ ә ренә лә ярҙ ам итерлек ҡ еү ә ткә эйә тү гел. (198) (Кә ферҙ ә рҙ е) тура юлғ а сығ арырғ а телә һ ә геҙ, улар һ еҙ ҙ е ишетмә ҫ, һ ин уларҙ ың һ иң ә ҡ арап торғ андарын кү рерһ ең, лә кин улар һ ине кү рмә ҫ. (199) (Эй, Рә сү лем) һ ин ярлыҡ аныу юлын тот (киң кү ң елле бул, кешелә рҙ е кисерә бел). Изгелеккә саҡ ыр һ ә м наҙ андарҙ ан йыраҡ тор. (200) Шайтан һ ине (юлдан яҙ ырғ а, гө наһ ҡ ылырғ а) ҡ оторта башлаһ а, Аллаһ ҡ а һ ыйын. Ул ишетеп-кү реп тора. (201) Тә ҡ ү ә леккә ирешкә ндә ргә шайтан ҡ отортоуы ҡ ағ ыла башлаһ а, (Аллаһ ты иҫ кә тө шө рө п, зикер итә лә р) һ ә м тура юлды бик тиҙ табалар. (202) (Шайтандар иһ ә ) дуҫ тарын (наҙ андарҙ ы, боҙ оҡ лоҡ ҡ а тартылғ андарҙ ы) аҙ ғ ынлыҡ ҡ а һ ө йрә йҙ ә р, унан һ уң инде улар (тоҙ аҡ ҡ а элә ккә ндә рҙ е тиҙ генә ) ысҡ ындырмайҙ ар.

203. Ә гә р ҙ ә һ ин уларғ а мө ғ жизә (аяттар) килтермә йенсә торһ аң, улар:

(Ни ө сө н былай оҙ аҡ ланың? ) Ү ҙ ең дә н сығ арып туплаһ аң (һ ө йлә һ ә ң ) ине, — тип ә йтә лә р.

Ә йт:

— Мин бары тик Аллаһ уахи иткә н ә мерҙ ә р буйынса ғ ына эш йө рө тә м. Был (Ҡ ө ръә н) — Раббыбыҙ ҙ ан килгә н кү ң ел кү ҙ ҙ ә ре­геҙ ҙ е аса торғ ан аяттарҙ ыр; иман килтергә ндә р ө сө н тура юл һ ә м мә рхә мә ттер, — тип.

204. Ҡ ө ръә н уҡ ылғ анда бер тауышһ ыҙ тың лағ ыҙ: һ еҙ Аллаһ тың ярлыҡ ауына юлығ ырһ ығ ыҙ. (205) Иртә лә рен, кистә рен ү ҙ алдың а, ҡ аты булмағ ан тауыш менә н, ялбарыу менә н, ҡ урҡ ыу менә н Раббың ды иҫ кә ал (ғ ийбә ҙ ә т ҡ ыл, намаҙ уҡ ы). Хә бә рһ еҙ ҙ ә рҙ ә н (ғ ә мһ еҙ ҙ ә рҙ ә н) булма. (206) Шик юҡ, Раббы ҡ атындағ ылар (фә рештә лә р) Уғ а ҡ оллоҡ итеү ҙ ә ре менә н тә кә бменә ннмә йҙ ә р. Уны маҡ тайҙ ар һ ә м бары тик Аллаһ ҡ а ғ ына сә ждә итә лә р.

 

8 — Ә нфә л (Табыш малы) сү рә һ е.

 

(Ә нфә л сү рә һ е 75 аяттан тора. Мә ҙ инә -и Мө нә ү ү ә рә лә ингә н. Ә нфә л — һ уғ ышта ҡ улғ а тө шө рө лгә н байлыҡ, ғ ә нимә т тигә н һ ү ҙ. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Һ уғ ышта алынғ ан ғ ә нимә т тураһ ында һ инә н һ орайҙ ар, ә йт һ ин уларғ а:

— Ғ ә нимә ттә р Аллаһ менә н Пә йғ ә мбә р ҡ арамағ ында, —тип. — Шуғ а кү рә, ә гә р ҙ ә һ еҙ мө ьмин булһ ағ ыҙ, ү ҙ -ара татыу булығ ыҙ, Аллаһ тан ҡ урҡ ығ ыҙ һ ә м Рә сү ленә итә ғ ә т итегеҙ.

(«Бә дер һ уғ ышында мосолмандар ең еп, кә ферҙ ә р ҡ аса башлағ ас, мосолмандарҙ ың бер ө лө шө кә ферҙ ә рҙ е ҡ ыуа китә, икенсе тө ркө м Рә сү лде һ аҡ лап ҡ ала, ө сө нсө һ ө иһ ә табыш йыйыу менә н мә шғ ү л була. Һ уң ынан барыһ ы ла бер урынғ а йыйылғ ас, мал хаҡ ында һ ү ҙ сығ а. Был аят шул хаҡ та». Хә сә н Чантай тә фсиренә н. )

2. Аллаһ ты зикер иткә ндә уларҙ ың йө рә ктә ре тетрә р, уларғ а Уның аяттары уҡ ылғ анда уларҙ ың имандары артыр, улар бары тик Аллаһ хө кө мдә ренә генә таянып эш итә лә р. Бына шулар була инде ысын мө ьминдә р. (3) Улар намаҙ ҙ а­рын дө п-дө рө ҫ уҡ ыйҙ ар һ ә м ү ҙ ҙ ә ренә индерелгә н ниғ мә ттә р­ҙ е (Аллаһ юлында) сарыф итә лә р. (4) Бына шулар була инде ысын мосолмандар. Улар ө сө н Аллаһ ҡ атында оло дә рә жә лә р, ярлыҡ ауҙ ар һ ә м йомарт ризыҡ бар.

5. (Бә дер һ уғ ышында ҡ улғ а тө шкә н ғ ә нимә тте бү лешкә ндә, ҡ айһ ы бер мосолмандар: мал дө рө ҫ бү ленмә не, тип ризаһ ыҙ лыҡ бел­дерделә р. ) Раббың (дошмандарғ а ҡ аршы һ уғ ышыр ө сө н) һ ине хаҡ лыҡ менә н ө йө ң дә н сығ арҙ ы, лә кин ҡ айһ ы бер мосолмандар (һ уғ ышҡ а барырғ а) һ ис телә мә не. (6) Дө рө ҫ лө к уртағ а сыҡ ҡ андан һ уң да улар һ инең менә н бә хә слә шә, ә йтерһ ең дә, уларҙ ы кү ренеп торғ ан ү лемдең кү ҙ енә һ ө йрә п алып баралар. («Һ ижрә ттең икенсе йылында Мә ккә кә ферҙ ә ренең сауҙ а карауанын Ә бү Суфьян Шамғ а алып китә. Былар элегерә к мосолмандарҙ ың малын талап, ватандарынан ҡ ыуғ ан ҡ урайштар ине. Карауандың юлғ а сыҡ ҡ анлығ ы тураһ ында хә бә р алғ ас, Мө хә ммә д Рә сү лү ллаһ (с. г. с. ) был карауанды ҡ улғ а тө шө рө ү ө сө н, ө с йө ҙ ҙ ә н артыҡ һ уғ ышсы менә н юлғ а сығ а. Был турала хә бә р алғ ас, Ә бү Суфьян ҡ урҡ ы­ныс тураһ ында Мә ккә гә хә бә р юллай һ ә м карауанды башҡ а юлдан алып китә. Шулай итеп, ул карауанды ҡ отҡ ара. Мө шриктә р мең кешелек ғ ә скә р менә н юлғ а сығ а. Мосолмандар карауан менә н тү гел, мө шрик ғ ә скә ре менә н осрашыу мә жбү рендә ҡ ала. Аранан береһ е:

— Беҙ һ уғ ышыр ө сө н ә ҙ ер тү гел, беҙ бары тик карауанды талар ө сө н сыҡ тыҡ, — тине һ ә м ҡ айһ ы берҙ ә ре һ уғ ышмаҫ ҡ а телә п, сигенә башланы.

Тора-бара бө тө нө һ ө бергә һ уғ ышырғ а булды һ ә м һ уғ ышта мосолмандар ең еү ҡ аҙ анды». Хә сә н Чантай тә фсиренә н. )

7. Иҫ егеҙ ҙ ә ме, Аллаһ, табыш булараҡ, һ еҙ гә ике тө ркө м­дө ң берһ ен вә ғ ә ҙ ә иткә н ине, һ еҙ ҡ оралһ ыҙ карауанды алырғ а телә негеҙ. Аллаһ ү ҙ һ ү ҙ ҙ ә ре менә н Хә ҡ иҡ ә тте ө ҫ кә сығ а­рырғ а телә п, ҡ ораллы (Ҡ урайш ғ ә скә рен) кә ферҙ ә рҙ е ҡ ырып бө тө рө ргә ҡ ушты. (8) Кә ферҙ ә р быны ярамаҫ эш тип һ анаһ алар ҙ а, Аллаһ Хә ҡ иҡ ә тте ө ҫ кә сығ арыр ө сө н, яманды бө тө рө ү ө сө н шулай мә ғ ҡ уль кү рҙ е. (9) (Һ уғ ышҡ а керер алдынан) һ еҙ Аллаһ тан ярҙ ам һ орап, доғ а ҡ ылдығ ыҙ, Аллаһ доғ ағ ыҙ ҙ ы ҡ абул итте һ ә м ә йтте:

— Һ еҙ гә ярҙ ам итер ө сө н мин һ еҙ гә бер-бер артлы мең фә рештә ебә рә м, — тине.

(Мосолмандар ө с йө ҙ кеше булып, мө шриктә р мең кеше ине. Шуғ а ла ҡ арамаҫ тан, мосолмандар ең еү яуланы. )

10. Аллаһ быны һ еҙ ҙ ең кү ң елдә рҙ е ҡ ыуандырыр ө сө н, ты­нысландырыр ө сө н эшлә не. Сө нки ярҙ ам бары тик Аллаһ ­тан ғ ына. Аллаһ — мотлаҡ ең еү сеҙ ер, ҡ ө ҙ рә т һ ә м хикмә т эйә һ еҙ ер. (11) Шул ваҡ ытта (һ уғ ыш алдынан) ү ҙ тарафынан миһ ырбанлыҡ менә н һ еҙ ҙ е (ял итеп алһ ындар, ҡ еү ә т йыйһ ындар ө сө н) йоҡ оғ а талдырҙ ы; һ еҙ ҙ е сафландырыу-пакландырмыу ө сө н, шайтандың вә сү ә сә юшҡ ынынан таҙ артыр ө сө н, кү ң елдә регеҙ ҙ е бер-берһ енә яҡ ынайтыу ө сө н, аяҡ баҫ ҡ ан ерегеҙ ҙ е (теҙ быуындарығ ыҙ ҙ ы) нығ ытыр ө сө н, Кү ктә н ямғ ыр яуҙ ырҙ ы.

(«Ҡ урайш ғ ә скә ре алданыраҡ килеп, Бә дер ҡ ойоһ ы янында урынлаша. Ислам мө жә һ иттә ре иһ ә һ ыуһ ыҙ ҡ ала Ҡ омло ерҙ ә йө рө ү ҡ ыйынлаша, иркенлә п хә рә кә т итергә мө мкинлек булмай. Шайтан мосолмандар кү ң еленә вә сү ә сә һ ала: ү ҙ егеҙ Аллаһ тың һ ө йө клө кешелә ребеҙ, тип ә йтә һ егеҙ, ү ҙ егеҙ һ ыулы урынғ а ла ерлә шә алмағ анһ ығ ыҙ, ти. Ямғ ыр яуғ ас, мосолмандар һ ыуғ а туйыналар, шайтандың вә сү ә сә һ е юҡ ҡ а сығ а. Ямғ ырҙ ан һ уң ҡ ом тығ ыҙ лана, һ уғ ышыр ө сө н, йө рө р ө сө н уң ай була. Мосолмандарҙ ың кү ң еле кү тә релә ». Хә сә н Чантай тә фсиренә н. )

12. Бына Раббы фә рештә лә ренә бойороҡ кү ндерҙ е: — Ышанығ ыҙ, мин һ еҙ ҙ ең менә н бергә булырмын; бары­ғ ыҙ, иман килтергә ндә ргә ярҙ амсы булығ ыҙ; Мин кә ферҙ ә рҙ ең йө рә генә ҡ урҡ ыу һ аласаҡ мын; уларҙ ың муйын тамырҙ ары­на һ уғ ығ ыҙ; уларҙ ың бө тө н бармаҡ тарына сабығ ыҙ, — тине. (13) Бының сә бә бе шулдыр: улар Аллаһ ҡ а һ ә м уның Рә сү ленә ҡ аршы тө штө лә р. Кем Аллаһ ҡ а һ ә м Рә сү ленә ҡ аршы тө шә, уларғ а Аллаһ тың хә тә р язаһ ы иң ә сә к. (14) Бына, был язаны кү ргә нһ егеҙ ҙ ер бит, хә ҙ ер шул ғ азаптарҙ ы татып ҡ арағ ыҙ. Кә ферҙ ә ргә (йә һ ә ннә м) ут ә ҙ ерлә нгә н. (15) Ә й, мө ьминдә р, кә ферҙ ә р ғ ә скә ре менә н йө ҙ гә йө ҙ осрашҡ ан саҡ тарҙ а ҡ урҡ ып ҡ асмағ ыҙ. (16) Яң ынан һ уғ ышыр ө сө н сигенеү, ү ҙ егеҙ ҙ екелә р менә н ҡ ушылыу йә ки уң ай урын алыу ө сө н, ваҡ ытлыса һ уғ ыш ҡ ырынан китеү ярай. Ә ммә башҡ а шарттарҙ а сигенеү — Аллаһ тың язаһ ына дусар булыу, тигә н һ ү ҙ. Уларҙ ың урыны — йә һ ә ннә мдер. Ул бик тә хә тә р яза урыны.

(Бә дер һ уғ ышы ваҡ ытында Мө хә ммә д (ғ ә лә йһ иссә ллә м) мө шриктә ргә ҡ аршы бер ус тупраҡ һ ипте, шуның менә н дошмандарҙ ың кү ҙ е томанланды, ғ ә йрә ттә ре шиң де, мосолмандар хә тә р һ уғ ышып, етмеш дошманды ү лтерҙ е, етмешен ә сир итте. Мин фә лә н ҡ ә ҙ ә р дошманды ү лтерҙ ем, мин тө гә н ҡ ә ҙ ә реһ ен ү лерҙ ем, тип маһ ай­ғ андарғ а Аллаһ ә йтте):

17. - Уларҙ ы һ еҙ ү лтермә негеҙ, фә ҡ ә т Аллаһ ү лтерҙ е; (туп­раҡ ) һ ибеү ҙ е лә һ ин һ ипмә нең, Аллаһ һ ипте; был эштә рҙ е Аллаһ мө ьминдә рҙ е һ ынар ө сө н башҡ арҙ ы. Шик юҡ, Аллаһ барыһ ын да ишетеп тороусы, белеп тороусы. (18) Барыһ ы ла нә ҡ шулай. Шик юҡ, Аллаһ кә ферҙ ә р ҡ орғ ан тоҙ аҡ тарҙ ы емерә.

19. (Ә й, кә ферҙ ә р) һ еҙ ең еү телә гә н инегеҙ, (мосолмандар­ғ а) ең еү килде. Ә гә р ҙ ә һ еҙ (Аллаһ ты инҡ ар итеү ҙ ә н) уаз кисһ ә геҙ (йә ки мосолмандарғ а ҡ аршы һ уғ ыштан баш тартһ ағ ыҙ ) ү ҙ егеҙ ө сө н хә йерле булыр. Ә гә р йә нә һ уғ ыш башлаһ ағ ыҙ (Пә йғ ә мбә ргә дошманлыҡ ты дауам итһ ә геҙ ), Беҙ ҙ ә уғ а ярҙ амғ а килербеҙ. Ғ ә скә регеҙ ни ҡ ә ҙ ә р кү п булһ а ла, файҙ а булмаҫ. Аллаһ мө ьминдә р менә н бергә.

20. Ә й, мө ьминдә р, Аллаһ ҡ а һ ә м уның Рә сү ленә буйһ оно­ғ оҙ; (вә ғ ә злә рен, Ҡ ө ръә н сү рә лә рен) ишеткә н хә лдә, Унан йө ҙ сө йө рмә геҙ. (21) Ишетмә гә н килеш тә: ишеттек, тигә ндә р кеү ек булма. (22) Шө бһ ә һ еҙ, Ер йө ҙ ө ндә ге йә н эйә лә ренең Аллаһ ҡ аршыһ ында иң ә шә кеһ е — фекерлә й белмә гә н телһ еҙ -һ аң ғ ырауҙ ар кеү ек кешелә р. (Ишетһ ә лә р ҙ ә - һ аң ғ ырау, һ ө йлә шһ ә лә р ҙ ә - телһ еҙ мә хлү ктә р. ) (23) Аллаһ улар кү ң елендә берә й тө рлө изгелек кү рһ ә ине, шикһ еҙ, уларҙ ы ишетерлек, һ ө йлә шерлек итер ине. Лә кин, ишетһ ә лә р, улар барыбер йө ҙ сө йө рә сә к.

(«Был аяттар Аллаһ илсеһ енең һ ү ҙ ен, вә ғ ә здә рен ишетеп тә, ишетмә гә нгә һ алышғ андарғ а ишараҙ ыр. Ишеткә ндә рен дө рө ҫ мә ғ ә нә лә аң ламағ андарына кү рә, һ ү ҙ аң ламаусы, һ аң ғ ырау, телһ еҙ -һ аң ғ ырау хайуандарғ а оҡ шатыла. Уларҙ а изгелек һ ә лә те юҡ ». Садретдин Ғ ү мү ш тә фсиренә н. )

24. Ә й, иманлы кешелә р, ул һ еҙ ҙ е тереклек сығ анағ ына (Ҡ ө ръә нгә ) саҡ ырһ а, Аллаһ ҡ а һ ә м уның Рә сү ленә буйһ оноғ оҙ, һ ә м белеп тороғ оҙ: Аллаһ кеше менә н уның кү ң еле араһ ында торор һ ә м һ еҙ, һ ис шикһ еҙ, Уның янына тупланасаҡ һ ығ ыҙ.

(«Аллаһ кеше менә н уның кү ң еле араһ ында торор» йө млә һ ен шә рех­лә ү ҙ е тә фсирселә р ү ҙ ө ҫ тә ренә алмайҙ ар. Лә кин аң латырғ а тырышыусылар бар. Башҡ а бер аятта: Беҙ инсанғ а шаһ тамырынан (аортанан) да яҡ ын торабыҙ, тип ә йтелгә н. Аллаһ кешенең мө мкинлегенә (һ ә лә тенә ) кү рә, уның кү ң елен телә гә н та­рафҡ а йү нә лтә. Пә йғ ә мбә ребеҙ былай доғ а ҡ ылды: Ә й, кү ң елдә рҙ е йү нә лтеү се Аллаһ, минең кү ң елемде Ү ҙ ең дең динең тарафында ны­ғ ыт. Исемдә ре телгә алынғ ан тә фсирселә р яҙ ыуы буйынса ул йө млә не былай аң лап булыр ине. Аллаһ кешенең мә тди, бә дә ни телә ктә ­ре менә н уның рухи ынтылыштары араһ ында. Кеше ике юл сатын­да тора. Бә дә ни, физиологик телә ктә р һ ә м рухийә т ихтыяждары. Ҡ айһ ы телә к ең һ ә, кеше шул юлдан китә. Аллаһ кешегә ирек ҡ уйып, шул юл сатында кешенең ҡ ылғ андарын кү ҙ ә тә. )

25. Һ еҙ шундай фетнә лә рҙ ә н ҡ урҡ ығ ыҙ, ул фетнә лә р бары тик залимдарғ а ғ ына ҡ ағ ылмаҫ (барығ ыҙ ҙ ы ла тар-мар итер). Белегеҙ, Аллаһ тың ғ азабы дә һ шә тлеҙ ер.

26. Ер йө ҙ ө ндә һ еҙ ә ҙ һ анлы инегеҙ, хә терлә йһ егеҙ ме? Башҡ алар һ еҙ ҙ е килеп баҫ ыр, (талар, ә сир итер) йорто­боҙ ҙ ан ҡ ыуып сығ арыр, тип ҡ отоғ оҙ оса ине. Аллаһ һ еҙ гә һ ыйыныр урын бирҙ е. Ярҙ амы менә н һ еҙ ҙ е ҡ ә ү ә тлә ндерҙ е, һ еҙ гә саф, татлы ризыҡ тар бирҙ е. Бә лки, шө кө р итерһ егеҙ. (27) Ә й, иман килтереү се халыҡ, Аллаһ ҡ а һ ә м уның пә йғ ә мбә ренә хыянат итмә геҙ. Белгә негеҙ килеш, (уларғ а хыянат итһ ә геҙ ), ү ҙ егеҙ ҙ ә ге аманатҡ а хыянат иткә н булырһ ығ ыҙ. (28) Белеп то­роғ оҙ, малдарығ ыҙ һ ә м балаларығ ыҙ һ еҙ ҙ е һ ынау ө сө н генә бирелә һ ә м бө йө к ә жер Аллаһ янындаҙ ыр. (29) Эй, иманлы халыҡ, ә гә р Аллаһ тан ҡ урҡ һ ағ ыҙ Ул һ еҙ гә ямандан яҡ шылыҡ ты айырырлыҡ зиһ ен бирер, хаталарығ ыҙ ҙ ы кисерер, һ еҙ ҙ е ярлыҡ ар. Аллаһ — бө йө к миһ ырбан эйә һ е.

30. Кә ферҙ ә р һ ине ү лтерергә ниә тлә п, аяҡ -ҡ улың ды бығ ау­лап, ө йө ң дә н алып сығ ыр ө сө н, тоҙ аҡ ҡ орғ андарын иҫ ең ә тө шө р. Улар тоҙ аҡ ҡ ора икә н, Аллаһ та уларғ а тоҙ аҡ ҡ орор. Тоҙ аҡ ҡ ороусыларҙ ың иң оҫ таһ ы — Аллаһ Тә ғ ә лә!

31. Аяттарыбыҙ ҙ ы тың лағ ас, ә йттелә р:

— Ишеттек, ә гә р телә йбеҙ икә н, беҙ ҙ ә шулай һ ө йлә й ала­быҙ. Был боронғ олар һ ө йлә гә н ә киә ттә н башҡ а нә мә тү гел, -тинелә р. (32) Йә нә иҫ ең ә тө шө р ә ле, улар нимә тине?

— Йә, Аллаһ ым, ә гә р был китап Һ инең ҡ атың дан килгә н бер Хә ҡ иҡ ә т икә н, Кү ктә н таш яуҙ ыр йә ки беҙ гә хә тә р яза бир, — тинелә р. (33) Һ ин улар араһ ында саҡ та Аллаһ уларғ а яза бирмә ҫ. Улар араһ ында ярлыҡ ау һ орағ андар булғ анда ла яза бирмә ҫ. (34) Харам мә сетенең һ аҡ сылары булмағ ан­дары килеш, улар мосолмандарҙ ы мә сеткә кертмә й. Нисек итеп һ уң Аллаһ уларҙ ы язағ а тартһ ын ти!

— Шунда бары тик тә ҡ ү ә кешелә р генә һ аҡ сы булып тора ала. Лә кин уларҙ ың кү пселеге быны белмә й. (35) Уларҙ ың Бә йтулла янындағ ы доғ алары ла һ ыҙ ғ ырыу йә ки ҡ ул сабыуҙ ан башҡ а нә мә тү гел. (Ә й, кә ферҙ ә р) инҡ ар итеү егеҙ гә кү рә, хә ҙ ер инде ғ азабын да татығ ыҙ.

36. Шик юҡ, инҡ ар итеү селә р малдарын кешелә рҙ е Аллаһ юлынан яҙ ҙ ырыр ө сө н сарыф итә лә р. Алғ а табан да шулай сарыф итә сә ктә р. Ә ммә һ уң ынан был уларҙ ың ү ҙ баш­тарына йө рә к ә сеһ е булып, иң ахырҙ а ең елеү ғ азабы бу­лып тө шә сә к. Иманһ ыҙ ҙ ар иһ ә йә һ ә ннә мдә тупланасаҡ.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.