Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





8 — Әнфәл (Табыш малы) сүрәһе. 1 страница



(Ә ғ рә ф сү рә һ е 206 аяттан тора. Мә ккә -и Мө кә ррә мә лә ингә н. Ҡ айһ ы берә ү ҙ ә р: 163 нсы аяттан 171 нсе аятҡ а ҡ ә ҙ ә реһ е Мә ҙ инә -и Мө нә ү ү ә рә лә ингә н, тип һ анай. 46 һ ә м 48 нсе аяттарҙ а Ә ғ рә фтә, йә ғ ни йә ннә т менә н йә һ ә ннә м араһ ындағ ы ҡ алҡ ыу бер ерҙ ә ге халыҡ тар тураһ ында һ ө йлә нә, шул сә бә пле был сү рә «Ә ғ рә ф», тип аталғ ан. Тө рлө тә фсирселә р Ә ғ рә ф һ ү ҙ ен тө рлө сә шә рехлә й. Ш. Ғ османиҙ а ул — «пә рҙ ә », тип ә йтелгә н. Ғ ә рә псә -урыҫ са һ ү ҙ лектә был һ ү ҙ «сафландырыу, пакландырыу» тип тә ржемә ителгә н.

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Ә лиф. Лә м. Мим. Сад.

2. Был — кешелә рҙ е (Ҡ иә мә т тураһ ында) киҫ ә теү, (гө наһ ҡ ылыуҙ ан һ аҡ ланһ ындар тип) уларғ а ө гө т биреү ө сө н һ иң ә индерелгә н бер Китаптыр (Ҡ ө ръә н). Инде һ ин был мә сьә лә лә кү крә гең дә борсоу һ аҡ лама. (3) Раббығ ыҙ ҙ ан һ еҙ гә индерелгә нгә (Ҡ ө ръә нгә ) эйә регеҙ. Уны ташлап, башҡ а яҡ лаусылар артынан эйә реп китмә геҙ. Аһ, һ еҙ (уҙ ғ андарҙ ан) ни ҡ ә ҙ ә р ҙ ә ә ҙ һ абаҡ алаһ ығ ыҙ. (4) Кү пме дә ү лә ттә рҙ е Беҙ һ ә лә к иттек. Тө ндә (йоҡ лағ анда) йә ки кө ндө ҙ лә ззә т кисеп ятҡ анда ғ азабыбыҙ улар ө ҫ тө нә тө штө.

5. Ө ҫ тә ренә ә фә т килгә с:

— Беҙ, ысындан да, залим кешелә р икә нбеҙ, — тип ҡ ысҡ ы­рыуҙ арынан башҡ а бер ни ҙ ә ҡ алманы. (6) Ә лбиттә, ү ҙ ҙ ә ренә пә йғ ә мбә рҙ ә р индерелгә н ҡ ә ү емдә рҙ е лә, пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ ең ү ҙ ҙ ә рен дә яуапҡ а тартасаҡ быҙ.

7. Хаҡ тыр, Беҙ уларғ а, (Ер йө ҙ ө ндә нимә ҡ ылғ андары тураһ ында) теү ә л белгә небеҙ сә, тә фсилле һ ө йлә п бирербеҙ. (Сө нки) Беҙ (бер генә миҙ гелгә лә ) улар янынан китмә йбеҙ. (8) Ул Кө ндө ү лсә ү ғ ә ҙ ел буласаҡ. Кемдең сауап ө лө шө ауыр тартһ а, шулар инде ҡ отолошҡ а ирешкә н булыр. (9) Кемдең (сауабы) ең ел тартһ а, бына шулар инде аяттарыбыҙ ғ а ҡ аршы хаҡ һ ыҙ лыҡ иткә ндә ренә кү рә, ү ҙ ҙ ә ренә зыян эшлә гә н кешелә р булыр. (10) Дө рө ҫ ө шул бит, Беҙ һ еҙ ҙ е Ер йө ҙ ө нә урынлаштырҙ ыҡ һ ә м һ еҙ гә йә шә ү шарттары бирҙ ек. Шул ҡ ә ҙ ә р ҙ ә ә ҙ шө кө р иттегеҙ. (11) Хаҡ тыр, һ еҙ ҙ е яралттыҡ: һ уң ынан һ еҙ гә рә ү еш бирҙ ек, унан һ уң фә рештә лә ргә:

— Ә ҙ ә мгә сә ждә итегеҙ, — тип бойорҙ оҡ. Иблистә н башҡ алары сә ждә итте. Ул (Ә ҙ ә мгә ) баш эйеү селә рҙ ә н булманы. (12) Аллаһ ә йтте:

— Мин һ иң ә ҡ ушҡ андан (сә ждә итеү ҙ ә н) баш тартырғ а ни сә бә п булды? — тине. Иблис ә йтте:

— Мин унан ө ҫ тө нө рә к. Сө нки мине уттан яралттың, уны балсыҡ тан ғ ына, — тине. (13) Аллаһ:

— Сығ ып кит бынан (йә ннә ттә н), — тине, — Бында тә кә бберлек кү рһ ә теү ярамай. Кит! Сө нки һ ин инде ҡ арғ алғ андар рә тендә, — тип бойорҙ о. (14) Иблис:

— Миң ә кешелә р яң ынан терелгә нсегә (Ҡ иә мә т кө нө нә ) саҡ лы ваҡ ыт бир, — тине. (15) Аллаһ ә йтте:

— Бар, кит, һ ин Ҡ иә мә т кө нө нә ҡ ә ҙ ә р йә шә й алаһ ың, — тине. (16) Иблис ә йтте:

— Һ ин мине аҙ ғ ынлыҡ ҡ а мә хкү м иттең, шуғ а кү рә, мин дә уларҙ ы аҙ ҙ ырыр ө сө н һ инең тура юлың ө ҫ тө ндә утыра­саҡ мын, — тине. (17) Унан һ уң, ант итеп ә йтә м, уларҙ ың Аллаһ тарына, арҡ а яҡ тарына, уң дарына, һ улдарына тө шә ­сә кмен. Уларҙ ың кү беһ ен һ ин шө кө р итеү селә р араһ ында тапмаҫ һ ың, — тине (Иблис). (18) (Аллаһ ) ә йтте:

— Ә йҙ ә, бар! Ҡ арғ алыулы һ ә м мә схә рә ле рә ү ештә бынан сығ ып кит! Хаҡ тыр, һ иң ә эйә ргә ндә р менә н барығ ыҙ ҙ ы туплап, йә һ ә ннә мде тултырасаҡ мын, — тине.

19. Ә й, Ә ҙ ә м, һ ин ҡ атының менә н йә ннә ткә урынлашып, телә гә негеҙ ерҙ ә ризыҡ йыйығ ыҙ. Бары тик бына ошо ағ асҡ а ғ ына ҡ ағ ылмағ ыҙ. Юҡ һ а, һ еҙ ҙ ә залим булырһ ығ ыҙ.

20. Ҡ аплаулы ғ ә ү рә ттә рен ү ҙ ҙ ә ренә кү рһ ә тер ө сө н, шай­тан (уларҙ ың кү ң еленә ) вә сү ә сә һ алды һ ә м:

— Раббығ ыҙ һ еҙ фә рештә булмаһ ын йә ки ү лемһ еҙ гә ә ү ерел­мә һ ен тип, был ағ астан тыйҙ ы, — тип ә йтте. (21) Һ ә м уларғ а (Иблис):

- Мин һ еҙ гә яҡ шы нә сихө т биреү сеҙ ер, - тип ант итте.

  22. Вә сү ә сә гә һ алып, ул уларҙ ы хә йлә менә н алданы. Ағ ас емешен ашағ андан һ уң, уларҙ ың оят ерҙ ә ре кү ҙ ҙ ә ренә салынды. Һ ә м улар йә ннә т япраҡ тарынан ҡ аплауыс ү рергә тотондолар. Раббы уларғ а:

— Мин һ еҙ гә: ул ағ асҡ а ҡ ағ ылырғ а ярамай, тип ә йтмә немме һ ә м шайтан һ еҙ ҙ ең иң хә тә р дошманығ ыҙ, тип ә йтмә немме? — тип ҡ ысҡ ырҙ ы.

23. (Ә ҙ ә м менә н ҡ атынына) ә йттелә р:

— Йә, Раббыбыҙ, ү ҙ ебеҙ ҙ е харап иттек. Ә гә р беҙ ҙ е кисермә һ ә ң, ярлыҡ амаһ аң, һ ис шикһ еҙ, зарар кү реү селә рҙ ә н булырбыҙ, — тинелә р. (24) Аллаһ:

(Иблис менә н Ә ҙ ә м) бер-берегеҙ гә дошман булып (ергә ) тө шө гө ҙ. Һ еҙ гә Ер йө ҙ ө ндә, билгелә нгә н ваҡ ытҡ а саҡ лы, тормош итер ө сө н урын булыр. (25) Шунда йә шә рһ егеҙ, шунда ү лерһ егеҙ, шунан (Ҡ иә мә ткә ) сығ арылырһ ығ ыҙ. (26) Ә й, Ә ҙ ә м балалары, оят ерҙ ә регеҙ ҙ е ҡ аплар ө сө н кейем, биҙ ә к­ле кү лдә ктә р яралттыҡ. Тә ҡ ү ә лек (саф ә хлә ҡ, диндарлыҡ ) - кейемдә рҙ ең иң гү зә лелер. Былар Аллаһ тың ғ ә лә мә тлә релер. Бә лки яҡ шылап уйлай торғ ас, ғ ибрә т алырһ ығ ыҙ. (27) Ә й, Ә ҙ ә м балалары, ата-ә сә геҙ ҙ е йә ннә ттә н ҡ ыуҙ ырыр ө сө н, шайтан уларҙ ың кейемдә рен һ алдырып, оят ерҙ ә рен ү ҙ ҙ ә ренә кү рһ ә тте; ул һ еҙ ҙ е лә шулай алдамаһ ын. Сө нки ул (шайтан) һ ә м уның дуҫ тары һ еҙ ҙ е кү реп тора, һ еҙ уларҙ ы кү рмә йһ егеҙ. Хаҡ тыр, Беҙ шайтандарҙ ы иманһ ыҙ ҙ арҙ ың дуҫ ы иттек.

28. Улар яманлыҡ ҡ ылғ андан һ уң:

- Аталарыбыҙ ҙ ың шулай ҡ ылғ андарын кү рҙ ек. Аллаһ та беҙ гә шулай ҡ ылырғ а бойорҙ о, — тип ә йтә лә р.

Ә йт һ ин:

— Аллаһ яманлыҡ эштә ргә ҡ ушмаҫ. Белмә гә н кө йө нсә Аллаһ ҡ а ҡ аршы һ ө йлә ргә нисек баҙ нат итә һ егеҙ? —тип. (29) Ә йт:

— Раббым ғ ә ҙ ел булырғ а бойорҙ о, — тип.

— Һ ә р сә ждә лә йө ҙ ҙ ә регеҙ ҙ е Ҡ ийблағ а табан йү нә лтегеҙ. Аллаһ ҡ а ялбарып, динде Аллаһ ризалығ ы ө сө н (Аллаһ ҡ абул итерҙ ә й) ихлас тотоғ оҙ. Ул һ еҙ ҙ е ә ү ү ә л нисек яралтҡ ан булһ а, шулай уҡ Уның хозурына ҡ айтасаҡ һ ығ ыҙ.

30. Ул бер ҡ ә ү емде тура юлғ а кү ндерҙ е, икенсеһ ен аҙ аш­тырҙ ы. Сө нки улар Аллаһ ты(ң динен) ташлап, шайтандар­ҙ ы ү ҙ ҙ ә ренә дуҫ иттелә р. Шулай ҙ а, улар ү ҙ ҙ ә рен тура юлда тип һ анайҙ ар. (31) Ә й, Ә ҙ ә м балалары, намаҙ уҡ ый торғ ан урынғ а барғ анда һ ә р ваҡ ыт паҡ кейемдә р кейегеҙ; ашағ ыҙ, эсегеҙ, лә кин (артығ ын) исраф ҡ ылмағ ыҙ. Аллаһ исрафсыларҙ ы яратмай.

32. Ә йт һ ин:

- Ҡ олдары ө сө н Аллаһ яралтҡ ан зиннә ттә рҙ е һ ә м саф ризыҡ тарҙ ы кем харам ҡ ылды? —тип. - Улар фани донъяла иман килтергә ндә р ө сө н, айырыуса Ҡ иә мә т кө нө ндә мө ьминдә рҙ екелер. Бына Беҙ мә ғ лү мә тле халыҡ ө сө н аяттарыбыҙ ҙ ы шулай асыҡ лайбыҙ.

33. Ә йт һ ин:

— Раббым асыҡ рә ү ештә, йә шеренеп тә ҡ ылынғ ан яман­лыҡ тарҙ ы, хаҡ һ ыҙ рә ү ештә золом-гө наһ ҡ ылғ анығ ыҙ ҙ ы, һ ис бер дә лилһ еҙ берә й нә мә не Аллаһ ка тиң кү реү ҙ е һ ә м Аллаһ тураһ ында белмә гә н кө йө нсә ялғ ан һ ө йлә ү ҙ е харам итте, — тип.

34.   Һ ә р ө ммә ттең ү ҙ енә тигә н ә жә ле бар. ә жә л бер миҙ ­гел һ уң ламаҫ, бер миҙ гелгә алдан да килмә ҫ.

35. Ә й, Ә ҙ ә м балалары, аяттарымды аң латыр ө сө н, ү ҙ е­геҙ ҙ ең арағ ыҙ ҙ ан сыҡ ҡ ан пә йғ ә мбә рҙ ә р килер; кем аяттарымдан ү рнә к алһ а, гө наһ тарҙ ан тыйылһ а, шуларғ а ҡ урҡ ыныс юҡ һ ә м улар хә срә т эсендә ҡ алмаҫ. (36) Аяттарыбыҙ ҙ ы ялғ ан­ғ а сығ арып, тә кә берлә неп, уларҙ ан йө ҙ сө йө ргә ндә р ҙ ә бар, бына шулар инде тамуҡ киҫ ә ү е булыр. Улар шунда мә ң гегә ҡ аласаҡ. (37) Аллаһ тураһ ында ялғ ан һ ө йлә гә н, Уның аяттарын ялғ анғ а сығ арырғ а маташҡ ан кешенә н дә ҡ ә бә хә терә к берә ү бармы икә н? Китапта яҙ ылғ ан ө лө штә ре (вә ғ ә ҙ ә ителгә н яза) улар ө ҫ тө нә тө шә сә к. Һ уң ынан илселә ребеҙ (фә рештә лә ­ребеҙ ) килеп йә ндә рен алғ анда:

— Аллаһ ҡ а тиң кү реп табынғ ан ялғ ан тә ң релә ребеҙ ҡ ай­ҙ а? – тип ә йтерҙ ә р. — Улар беҙ ҙ е ташлап ҡ асты, — тип ә йтерҙ ә р. Һ ә м кә фер булғ анлыҡ тарына ү ҙ баштарына шә һ ә дә т итерҙ ә р. (38) (Аллаһ ) ә йтер:

— Һ еҙ ҙ ә н элек килеп киткә н ен һ ә м кеше ҡ ә ү емдә ре менә н бергә һ еҙ ҙ ә утҡ а керегеҙ, — тип ә йтерҙ ә р.

Һ ә р халыҡ утҡ а кергә ндә юлдаштарына лә ғ нә ттә р. Береһ е артынан икенсеһ е кереп, шунда (йә һ ә ннә мдә ) йыйыл­ғ анда, арттағ ылары алдағ ылары хаҡ ында ә йтер:

— Ә й, Раббыбыҙ, беҙ ҙ е бына былар һ аташтырҙ ы. Шуғ а кү рә, уларҙ ы икелә тә утта ғ азапла, — тип ә йтерҙ ә р.

Аллаһ уларғ а:

(Гө наһ лы) һ ә р кем ө сө н икелә тә ғ азап барҙ ыр, лә кин һ еҙ был турала белмә йһ егеҙ генә, - тип ә йтер.

39. Алдан йө рө гә ндә р арттағ ыларына ә йтер:

— Беҙ ҙ ең ҡ аршыла һ еҙ ҙ ең бер ниндә й ҙ ә ө ҫ тө нлө гө гө ҙ юҡ. Шуғ а кү рә, һ еҙ ҙ ә ҡ ылғ андарығ ыҙ ғ а теү ә л яза кү регеҙ, — тип ә йтерҙ ә р.

40. Аяттарыбыҙ ҙ ы ялғ анғ а сығ арып, ү ҙ ҙ ә рен бө йө к кү рһ ә тергә телә гә ндә р бар, бына шуларғ а инде Кү к ишектә ре асылмаҫ һ ә м улар, дө йә энә кү ҙ е аша уҙ ғ анғ а саҡ лы, йә ннә ткә кермә ҫ. Гө наһ лыларҙ ы бына шулай язаларбыҙ. (41) Улар ө сө н йә һ ә ннә м утынан яһ алғ ан тү ­шә ктә р, ө ҫ тә ренә ябынырғ а утлы юрғ андар ә ҙ ерлә нгә н. Бына Беҙ залимдарҙ ы шулай ғ азапларбыҙ.

42. Иманлы булып, изгелек ҡ ылғ андар йә ннә т ә һ елдә ре­лер. Улар шунда мә ң гегә ҡ аласаҡ. Бер кемгә лә кө сө етмә гә ­не ҡ ә ҙ ә р вазифа йө клә мә йбеҙ. (43) (Йә ннә ткә кергә ндә рҙ ең ) кү ң елдә рендә ге барса юшҡ ынды (асыуҙ ы) сығ арырбыҙ; арыҡ тар­ҙ ан һ ыуҙ ар ағ ыҙ ырбыҙ, һ ә м улар ә йтер:

— Тура юлы менә н беҙ ҙ е ошо ниғ мә ттә р менә н ҡ ауыш­тырғ ан Аллаһ ҡ а дан. Аллаһ беҙ ҙ е тура юлғ а кү ндермә гә н булһ а, ү ҙ кө сө бө ҙ менә н тура юлды таба алмағ ан булыр инек. Хаҡ тыр, Аллаһ тың илселә ре беҙ гә Хә ҡ иҡ ә т алып килгә н булғ андар икә н, — тип ә йтерҙ ә р.

— Бына һ еҙ гә, ҡ ылғ ан изгелектә регеҙ ө сө н тү лә ү — ул йә ннә т — һ еҙ уның вә риҫ тә ре булдығ ыҙ, — тип ә йтерҙ ә р. (44) Йә ннә ттә гелә р йә һ ә ннә мдә гелә рҙ ә н:

— Раббыбыҙ вә ғ ә ҙ ә иткә нде ысынлап та беҙ таптыҡ, һ еҙ ҙ ә Раббығ ыҙ вә ғ ә ҙ ә иткә ндә рҙ е ысынлап таптығ ыҙ мы һ уң? — тип һ орарҙ ар. Тегелә ре:

— Ә лбиттә, таптыҡ, — тип яуапланыр. Һ ә м араларын­ан берә ү:

— Залимдар ө ҫ тө нә Аллаһ тың ә се ҡ ә һ ә ре тө штө, — тип ҡ ысҡ ырыр. — (45) Аллаһ юлынан тайпылғ андарҙ ы, шул юлды боҙ орғ а телә гә н залимдарҙ ы, Ә хирә тте лә инҡ ар итеү селә рҙ е (лә ғ нә т һ уҡ ты). (46) Шул ике тараф (ожмах менә н тамуҡ ) араһ ында бер ҡ орма-аралыҡ бар, Ә ғ рә ф (кә ртә лә р) ө ҫ тө ндә ге йә ннә ткә керә сә к кешелә рҙ е айырым билгелә ренә н танып:

— Сә лә м һ еҙ ҙ гә, — тип баш эйә сә ктә р. Был ә ҙ ә мдә р ү ҙ ҙ ә ре йә ннә ткә ә ле кермә гә н, лә кин керергә нык ө мө т итә лә р.

47. Йә һ ә ннә м ә һ елдә рен кү ргә с улар:

— Йә, Раббыбыҙ, беҙ ҙ е залимдар менә н бергә урылаштыр­маһ аң ине, — тип ялбарырҙ ар. (48) Ә ғ рә ф ҡ алҡ ыулығ ындағ ылар уларҙ ы (йә һ ә ннә мгә китә сә ктә рҙ е) тамғ аларынан танып ә йтер:

— Туплағ ан байлығ ығ ыҙ ҙ а, тә кә бберлегегеҙ ҙ ә һ еҙ гә фай­ҙ а килтермә не, — тип ә йтерҙ ә р. (49) — Аллаһ уларғ а һ ис ниндә й ҙ ә рә хмә т индермә йә сә к, тип һ еҙ ант иткә н инегеҙ тү гелме? — тип Ә ғ рә ф ә һ елдә ренә н һ орарҙ ар (һ ә м иманлыларғ а табан боролоп)

— Керегеҙ йә ннә ткә. Һ еҙ гә бынан һ уң ҡ урҡ ыу булмаҫ. Һ ә м һ еҙ ҡ айғ ыларғ а дусар булмаҫ һ ығ ыҙ, - тип ә йтерҙ ә р. (50) Йә һ ә ннә мгә керә сә ктә р йә ннә т ә һ елдә ренә былай тип ә йтер:

— Зинһ ар, һ ыу бирегеҙ, йә булмаһ а, Аллаһ һ еҙ гә биргә н ри­зыҡ тан беҙ гә лә бер аҙ ғ ына ө лө ш сығ арығ ыҙ, — тип ялыныр­ҙ ар. Улар (йә ннә т ә һ елдә ре) иһ ә:

— Аллаһ быларҙ ы кә ферҙ ә ргә харам ҡ ылды, — тип ә йтә сә к. (51) Ул кә ферҙ ә р фани донъя тормошона алдандылар. Улар диндә рен бер уйын-шаярыу кеү ек итеп тоттолар. Улар ошо кө нгә ҡ аласаҡ тарын (киҫ ә теү ҙ ә рҙ е) онотто, хатта аяттарыбыҙ ҙ ы инҡ ар итте, шулай булғ ас, Беҙ ҙ ә уларҙ ы «оноттоҡ » (рә хмә тебеҙ ҙ ә н мә хрү м иттек). (52) Хаҡ тыр, уларғ а, иман килтергә н ҡ ә ү ем ө сө н, юл кү рһ ә теү се һ ә м рә хмә тем булараҡ, ғ илем менә н аң латыла торғ ан бер Китап килтерҙ ек. (53) Улар (кә ферҙ ә р) Аллаһ киҫ ә теү енә н башҡ а берә й нә мә кө тә ме ни? Вә ғ ә ҙ ә ителгә н Кө н килеп еткә с, (был Кө н килаһ ен) алдан уҡ онотҡ ан кешелә р ә йтер:

- Раббыбыҙ ҙ ың илселә ре килтергә ндә р хаҡ булып сыҡ ­ты. Хә ҙ ер беҙ ҙ ең яҡ лаусыларыбыҙ бармы, беҙ ҙ е яҡ лашһ ындар йә ки беҙ ҙ е фани донъяғ а ҡ айтарһ ындар, беҙ ҡ ылғ андарыбыҙ ҙ ан айыры булараҡ, изгелекле ғ ә мә лдә р ҡ ылыр инек.

Улар, ысынлап та, ү ҙ ҙ ә ренә зыян-яҙ ыҡ эшлә нелә р, табын­ғ ан уйҙ ырма һ ындары ла уларҙ ы ташлап, юҡ булды.

54. Хаҡ тыр, Раббыбыҙ алты кө н эсендә кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е яралтты. Унан һ уң Ғ ә рештә (тә хеттә ) Ү ҙ енең хакимлеген урынлаштырҙ ы. Ул тө ндө кө н менә н ҡ аплап, уларҙ ы ө ҙ лө кһ ө ҙ алыштырып тора. Ҡ ояшты, Айҙ ы һ ә м йондоҙ ҙ арҙ ы ү ҙ бойороғ ына буйһ онғ ан хә лдә яралтыусы — Аллаһ тыр. Мә ғ лү мдер, юҡ тан бар итеү ҙ ә, улар менә н идара итеү ҙ ә Аллаһ ҡ а хас­тыр. Ғ ә лә мдә рҙ ең эйә һ е Аллаһ ни ҡ ә ҙ ә р бө йө ктө р.

(«Ғ ә реш - тә хет. Аллаһ тың урыны. «Алты кө н эсендә яралтты» ғ ийбә рә һ ен тә фсирселә р тө рлө сә аң лата. Беҙ аң лағ ан егерме дү рт сә ғ ә тлек тә ү лек тү гел, бә лки Аллаһ кө нө мә ғ ә нә һ ендә ә йтелә, тип ә йтә лә р. Хаж сү рә һ енең 47се аятында иһ ә, Аллаһ янында­ғ ы бер кө ндө ң беҙ ҙ ә ге мең йылғ а тигеҙ икә нлеге ә йтелә. Мө ғ ә риж сү рә һ енең 4се аятында иһ ә, беҙ ҙ ең хисап менә н илле мең йыл дауам иткә н бер кө н тураһ ында һ ө йлә нә. Йә ғ ни, Аллаһ ҡ атындағ ы ваҡ ыт - сағ ыштырмаса, шартлы ваҡ ыт. Эйнштейндың («Сағ ыш­тырмалылыҡ теорияһ ы») Нисбә ти назары Ҡ ө ръә ндә кү птә н яҙ ы­лып ҡ уйылғ ан. Тимә к, Аллаһ Тә ғ ә лә донъяны алты дә ү ерҙ ә яралтып, бө гө нгө хә ленә килтергә н булып сығ а. Фү ссилә т сү рә һ енең 9-12 аяттарында был турала тә фсиллә п аң латыла». Садретдин Ғ ү мү ш тә фсиренә н. )

55. Раббыбыҙ ғ а ялбара-ялына, йә шерен доғ а уҡ ығ ыҙ, бе­леп тороғ оҙ, Ул сиктә рҙ е уҙ ғ андарҙ ы яратмай. (56) Ер йө ҙ ө н тә ртипкә һ алғ андан һ уң, ул тә ртипте боҙ мағ ыҙ (боҙ оҡ лоҡ ҡ ылмағ ыҙ ). Аллаһ тан (язаһ ынан) ҡ урҡ ып һ ә м (Уның мә рхә мә тен) ө мө т итеп, ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. Хаҡ тыр, изгелек ҡ ылғ андарғ а Аллаһ тың рә хмә те бик яҡ ын. (57) Рә хмә т яуҙ ырыр алдынан һ ө йө нө слө елдә р иҫ тереү се - Ул­дыр. Улар (елдә р) ауыр болоттар алып килһ ә, (ҡ оролоҡ ­тан) ү ле илдә ргә ҡ ыуабыҙ. Шунда ямғ ыр яуҙ ырып, тө рлө -тө рлө емештә р ө лгө ртә беҙ. Бына шулай итеп, ү лелә рҙ е лә терелтербеҙ, һ ә р хә лдә бынан ғ ибрә т алырһ ығ ыҙ. (58) Раббының рө хсә те менә н яҡ шы мә млә кә ттең игене лә мул сығ ыр. Яман илдә сү п ү лә ненә н башҡ аһ ы ү ҫ мә ҫ. Бына беҙ шө кө р итеү се бер ҡ ә ү ем ө сө н аяттарҙ ы шулай асыҡ лайбыҙ.

59. Хаҡ тыр, Нухты илсе булараҡ ү ҙ халҡ ы араһ ын­ан кү ндерҙ ек.

Ул ә йтте:

— Ә й, халҡ ым, Аллаһ ҡ а ҡ оллоҡ итегеҙ (ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ ), һ еҙ ҙ ең ө сө н Унан башҡ а (Илаһ и ҡ ө ҙ рә ткә эйә һ ә м) тә ң ре булырҙ ай һ ис бер кем юҡ. Дө рө ҫ ө н ә йтә йем, мин ө ҫ тө гө ҙ гә килә торғ ан бер кө ндө ң (Туфан һ ыуы) ғ азабынан ҡ ур­ҡ ам. (60) Ул ҡ ә ү емдең хакимдары ә йтте:

- Кү рә беҙ, һ инең аҙ ашыуың кө н кеү ек асыҡ, — тинелә р.

  61. Ул ә йтте:

— Ә й, халҡ ым, мин аҙ ашманым, фә ҡ ә т мин ғ ә лә мдә рҙ ең Раббыһ ы тарафынан кү ндерелгә н бер илсе. (62) Һ еҙ гә Раббымдың уахи иткә н аяттарын ғ ына ишеттерә сә к­мен, һ еҙ гә ө гө т-нә сихә т бирә м, һ еҙ белмә гә ндә рҙ е мин Аллаһ тан белдем. (63) Гө наһ лы булыуҙ ан һ аҡ лаһ ындар тип, Аллаһ тың рә хмә тенә ирешһ ендә р ө сө н, Аллаһ тың ғ азабы менә н ҡ урҡ ытыр ө сө н, ү ҙ егеҙ ҙ ең арағ ыҙ ҙ ан сыҡ ҡ ан кешегә Аллаһ тан Китап ингә ненә аптырайһ ығ ыҙ мы? — тине. (64) Уны ялғ ан­сығ а сығ арҙ ылар. Беҙ ҙ ә уны һ ә м уның менә н бер кә мә лә булғ андарҙ ы ҡ отҡ арҙ ыҡ. Аяттарыбыҙ ҙ ы ялғ анғ а сығ арырғ а маташҡ андарҙ ы һ ыуғ а батырҙ ыҡ. Сө нки улар (кү ң ел кү ҙ ҙ ә ре) һ уҡ ыр бер халыҡ ине.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.