Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





3 — Ғимран (Мәрйәмдең атаһы) сүрәһе 2 страница



— Беҙ ул Аллаһ илсеһ енең ярҙ амсылары. Аллаһ ҡ а инан­дыҡ. Һ ин дә (Ғ айса) шаһ ит бул, беҙ ысын мосолманбыҙ, — тинелә р.

(Хауариҙ ар — эйә срендә р, апостолдар. )

53. — Йә Раббыбыҙ, Һ ин индергә нгә (ул Китапҡ а) инан­дыҡ, был пә йғ ә мбә рең ә лә эйә рҙ ек. Инде беҙ ҙ е шаһ иттар менә н рә ттә н теркә п ҡ уй, - (тип). (54) Кә ферҙ ә р мә керле хә йлә ҡ орҙ олар (Ғ айсаны йә шертен генә ү лтерергә уйланылар), Аллаһ та уларғ а ҡ аршы хә йлә ҡ орҙ о. Аллаһ (бө тө н хә йлә кә рлә рҙ ә н дә ) хә йлә кә рерә ктер.

55. Шунда Аллаһ былай тине:

— Ий, Ғ айса, шө бһ ә һ еҙ, (улар тү гел) Мин Һ иң ә ә жә л ебә рә сә кмен, һ ине Ү ҙ яныма кү тә реп, һ ине кә ферҙ ә рҙ ең зыянынан ҡ отҡ арып, һ иң ә эйә ргә ндә рҙ е Ҡ иә мә т кө нө нә ҡ ә ҙ ә р кә фер итеү селә рҙ ә н ө ҫ тө н тотасаҡ мын. Һ уң ғ ы ҡ айтыуығ ыҙ ҙ а Минең ихтыярымдаҙ ыр. Арағ ыҙ ҙ а булғ ан ҡ аршылыҡ тар-ғ ауғ аларҙ ың хө кө мө н дә Мин бирә сә кмен. (56) Кө фө рлө к итеү селә ргә килгә ндә, Мин уларҙ ы донъяла ла, Ә хирә ттә лә иң хә тә р яза менә н ғ азаплаясаҡ мын. Уларғ а һ ис бер кем ярҙ ам итә алмаҫ.

57. Иман килтереп, изгелектә р эшлә гә ндә ргә килгә ндә, (Аллаһ ) уларҙ ың ә жерен теү ә л итеп бирә сә ктер. Аллаһ залимдарҙ ы яратмаҫ. (58) Беҙ быларҙ ы һ иң ә аяттарҙ ан (хикмә т тулы Ҡ ө ръә ндә н) уҡ ыйбыҙ.

59. Ысынлап та, Ғ айсаның хә ле лә (атаһ ыҙ донъяғ а килеү е лә ), Ә ҙ ә мдең яҙ мышы ла бер Аллаһ хозурын­андыр. (Аллаһ ) уны (Ә ҙ ә мде) тупраҡ тан яралтты. Һ уң ынан уғ а:

- Бул! - тине. Ә ҙ ә м бар булды.

(«Аллаһ хә ҙ рә ти Ә ҙ ә мде ә сә һ е лә, атаһ ы ла булмағ ан килеш, туп­раҡ тан яралтты. Мә рйә м дә, Аллаһ ҡ ө ҙ рә те менә н, ҡ ыҙ килеш, ирһ еҙ бала тапты. Мө ғ жизә лә р шуларҙ ыр. Аллаһ тың башҡ аларҙ а булма­ғ ан тиң һ еҙ ҡ ө ҙ рә те лә шундай мө ғ жизә лә р барлыҡ ҡ а килтереү ендә сағ ыла». Мостафа Чагрыжы тә фсиренә н. )

60. Хә ҡ иҡ ә т -  Раббынандыр. Шуғ а кү рә, шиклә неү ­селә рҙ ә н булма.

61. Һ иң ә ғ илем килгә с, һ инең менә н тартҡ ылашыусылар булһ а, ә йт:

— Килегеҙ ү ҙ егеҙ, улдарығ ыҙ, ҡ атындарығ ыҙ, беҙ ҙ ә ү ҙ ебеҙ, улдарыбыҙ ҙ ы, ҡ атында­рыбыҙ ҙ ы йыябыҙ һ уң ынан доғ а ҡ ылып ялбарырбыҙ ҙ а, Аллаһ тың лә ғ нә тен ял­ғ ансылар ө ҫ тө нә ебә рербеҙ, — тип.

(«Нә жрә н христиандарынан бер тө ркө м Ғ айса пә йғ ә мбә р янына килеп, мө ғ жизә рә ү ешендә, атаһ ыҙ тыуғ ан Ғ айсаны Аллаһ тип танымаҡ сы булдылар. Ғ айса уларҙ ы бер ергә туплап: Аллаһ ялғ ан­сылар ө ҫ тө нә лә ғ нә т ебә рһ ен, тип доғ а уҡ ырғ а саҡ ырҙ ы. Лә кин христиандар Ғ айса менә н килешмә нелә р, ҡ урҡ ып ҡ алдылар. Улар мосолмандар ҡ ул аҫ тына кереп, һ алым тү лә ргә риза булып киттелә р».

 Мостафа Чагрыжы тә фсиренә н. )

62. Бына был (хә бә р), ә лбиттә, иң дө рө ҫ булғ ан ваҡ иғ аның хә бә реҙ ер. Аллаһ тан башҡ а (Илаһ и ҡ ө ҙ рә ткә эйә һ ә м) Тә ң ре булырҙ ай һ ис бер кем, һ ис бер нә мә юҡ. Аллаһ, ысын­лап та, ҡ ө ҙ рә т һ ә м хикмә ттә р хужаһ ыҙ ыр.

63. Ә гә р (ысынлыҡ тан, имандан) йө ҙ сө йө рһ ә лә р, хаҡ тыр, Аллаһ ул боҙ оҡ лоҡ таратыусыларҙ ы белә.

64. Ә йт:

— Ә й, дин ә һ елдә ре, һ еҙ ҙ ең ө сө н дә, беҙ ҙ ең ө сө н дә ҡ улай булғ ан уртаҡ бер һ ү ҙ гә килегеҙ, бына былай ә йтегеҙ: Аллаһ ­тан башҡ ағ а табынмайбыҙ. Уғ а һ ис бер нә мә не тиң итеп танымайбыҙ, Аллаһ тан башҡ а эйә эҙ лә п йө рө мә йбеҙ һ ә м бер-­беребеҙ ҙ е Аллаһ тип атамаясаҡ быҙ.

Бынан һ уң да улар йө ҙ сө йө рһ ә, ә йт:

— Шаһ ит булығ ыҙ, беҙ ысын мосолмандарбыҙ, — тип.

65. Ә й, китап ә һ елдә ре, Ибраһ им хаҡ ында ни ө сө н тарт­ҡ ылашаһ ығ ыҙ? Тә ү рә т тә, Инжил дә унан (Ибраһ имдан) һ уң индерелде. Шуғ а ла аҡ ылығ ыҙ етмә йме?

66. Бына һ еҙ дө рө ҫ лө ктө белгә н килеш һ ү ҙ кө рә штерә һ егеҙ, бел­мә гә негеҙ тураһ ында нимә ө сө н тартҡ ылашаһ ығ ыҙ? Гә рсә, Аллаһ барыһ ын да белеп тора, һ еҙ белмә йһ егеҙ.

67. Ибраһ им йә һ ү д тә, христиан да тү гел, ул фә ҡ ә т Аллаһ ты бер тип танығ ан (ысын мосолман ине). Ул мө шриктә рҙ ә н дә тү гел. (68) Дө рө ҫ ө шулдыр, Ибраһ им­ды бик тә яҡ ын кү реү селә р, һ ә р хә лдә, уғ а эйә ргә ндә р һ ә м шул Пә йғ ә мбә ргә (Мө хә ммә дкә ) һ ә м (уғ а) эйә реп, иман килтергә ндә р ине. Иман килтергә ндә рҙ ең ярҙ амсыһ ы — Аллаһ Тә ғ ә лә.

69. (Ий, мосолмандар) Китаплы халыҡ тың бер ө йө рө һ еҙ ҙ е юлдан яҙ ҙ ырырғ а, аҙ ҙ ырырғ а телә й. Бә лки, улар ү ҙ ҙ ә ренә н башҡ аны аҙ ҙ ыра алмаҫ тарын самаламайҙ арҙ ыр ҙ а.

70. Ә й, китап ә һ елдә ре, ү ҙ егеҙ (Тә ү рә ттә һ ә м Инжилдә ге дө рө ҫ лө ктө ) кү рә тороп, Аллаһ тың аяттарын ни сә бә пле инҡ ар итә һ егеҙ? (71) Ә й, китап ә һ елдә ре, ни ө сө н һ еҙ хаҡ ты ял­ғ ан менә н бутайһ ығ ыҙ, дө рө ҫ лө ктө йә шерә һ егеҙ? Бының шулай икә нен белеп тораһ ығ ыҙ бит.

72. Китаплы халыҡ тан бер тө ркө м ә йтте:

— Ү ҙ ҙ ә ренә индерелгә нгә (Ҡ ө ръә нгә ) иман килтергә ндә р алдында кө ндө ҙ ө н ышанғ ан булығ ыҙ, кө н аҙ ағ ында кә фер (инҡ ар) итегеҙ. Бә лки улар диндә ренә н ҡ айтырҙ ар? (73) Һ ә м динегеҙ гә инанғ андарҙ ан башҡ аһ ына ышанмағ ыҙ, — тинелә р. (Рә сү лем, уларғ а) ә йт:

— Аллаһ тың юлы иң дө рө ҫ юл икә нлектә шик юҡ, — тип. — Һ еҙ гә бирелгә нгә (Тә ү рә ткә, Инжилгә ) оҡ шаш (Ҡ ө ръә н) башҡ а берә ү ҙ ә ргә лә бирелә ала.

Ә гә р был турала бә хә слә шә башлаһ алар, һ ин ә йт уларғ а:

— Ысынлыҡ та йомартлыҡ Аллаһ ҡ улында. Ул телә гә ненә ә жер бирер. Аллаһ тың рә хмә те киң, ысынлап та, ул бө тө н нә мә не белеп тороусы. (74) Ул кемгә телә һ ә, шуғ а рә хмә т индерер. Аллаһ — иң бө йө к изгелек эйә һ е.

75. Китап уҡ ығ андар араһ ында шундайҙ ары бар: улар­га һ ин бер батман алтын бирһ ә ң, ул уны һ иң ә кә метмә йенсә ҡ айтарыр. Шундайҙ ары ла бар, һ ин уғ а бер динар бирһ ә ң — ҡ айтармаҫ, артынан йө рө п, ө ҫ тө ндә тороп алғ ансығ а саҡ лы. Бының сә бә бе шулдыр, улар ә йтә:

— Наҙ ан халыҡ менә н беҙ ҙ ең алыш-бирешебеҙ юҡ, — тип. (Йә нә һ е, наҙ ан халыҡ ты, ғ ә рә птә рҙ е, мосолмандарҙ ы алдаһ аң да ғ ә йеп булмаҫ. ) Улар белгә н килеш, кү ҙ ҙ ә рен дә йоммайынса, Аллаһ ҡ а ҡ ар­шы (ялғ ан) һ ө йлә йҙ ә р.

76. Хаҡ тыр, ү ҙ енең вазифаларын (аманатын, вә ғ ә ҙ ә һ ен) боҙ майынса ү тә гә н кеше, гө наһ тарҙ ан һ аҡ ланһ а, шик юҡ, Аллаһ һ аҡ ланғ андарҙ ы һ аҡ лар.

77. Ысынлап та, Аллаһ ҡ а биргә н һ ү ҙ ен-антын донъя ма­лына һ атҡ ан кешелә ргә Ә хирә ттә һ иc бер насибы булмаҫ. Аллаһ Ҡ иә мә т кө нө ндә улар менә н һ ө йлә шмә ҫ, уларғ а ҡ арамаҫ, уларҙ ы пакламаҫ -аҡ ламаҫ. Уларҙ ы хә тә р газап кө тә.

78. Китаплы халыҡ араһ ында шундай тө ркө мдә рбар, улар Китапта яҙ ылғ андарҙ ы (Тә ү рә тты, Инжилде) боҙ оп уҡ ыйҙ ар, шуны дө рө ҫ яҙ ыу, тип ә йтә лә р; гә рсә, ул һ ү ҙ ҙ ә р был китаптарҙ а яҙ ылмағ ан ине. Был — Аллаһ тан ингә н һ ү ҙ ҙ ә р, тип ә йтә лә р; ул (ө ҫ тә лгә н һ ү ҙ ҙ ә р) Аллаһ тан тү гел. Улар, дө рө ҫ ­лө ктө белгә н килеш, кү ҙ ҙ ә йоммайынса, ялғ ан һ ө йлә йҙ ә р. (79) Аллаһ тан китап алып, аҡ ыл-зиһ енгә эйә булып, пә йғ ә м­бә рлекте ҡ абул итеп, һ уң ынан:

— Аллаһ ҡ а ғ ына буйһ онмағ ыҙ, уның урынына миң ә лә ҡ ол булығ ыҙ, - тип ғ ә мә л ҡ ыла башлаһ а, ул килешә торғ ан эш булмаҫ. Ү ҙ егеҙ ө йрә неп, башҡ аларҙ ы ла ө йрә ткә н Китап­тағ ыса:

- Аллаһ ҡ а тоғ ро ҡ ол булығ ыҙ! — тип ә йтергә кә рә к.

80. — Фә рештә лә ргә, пә йғ ә мбә рҙ ә ргә Тә ң регә табынғ ан кеү ек табынығ ыҙ, — тип Аллаһ бойорманы. Йә ки һ еҙ ҙ е мосолман иткә ндә н һ уң, (ысын пә йғ ә мбә р) яң ынан һ еҙ ҙ е кә ферлеккә ө ндә рме?

81. Аллаһ пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е ант иттерҙ е. Бына Мин һ еҙ гә Китап менә н хикмә т (Тә урә т менә н Инжилде) бирҙ ем. Бе­р аҙ ҙ ан һ еҙ ҙ ең ҡ улығ ыҙ ҙ ағ ыларҙ ы раҫ лау-дө рө ҫ лә ү ө сө н тағ ын бер Пә йғ ә мбә р килә сә к. Уғ а шикһ еҙ иман килтерерһ егеҙ һ ә м уғ а һ ә р ваҡ ыт ярҙ ам итерһ егеҙ. Ошо шарттарҙ ы ҡ абул итә һ егеҙ ме?

(Улар):

— Ҡ абул итә беҙ, — тип яуапланылар.

(Аллаһ ) ә йтте:

— Улайһ а, бер-берегеҙ алдында шаһ ит булығ ыҙ, Мин дә һ еҙ ҙ ең менә н бергә шаһ ит, — тине.

82. Кем дә кем ошо шаһ итлыҡ тан баш тарта, йө ҙ сө йө рә, бына шундайҙ ар фә сиҡ, зиндиҡ (имандан ҡ асҡ андар) бу­лыр.

83. Хә ҙ ер улар Аллаһ тың диненә н башҡ а бер дин эҙ лә п киттелә рме? Бә лки, кү ктә рҙ ә һ ә м Ерҙ ә нимә булһ а, телә һ ә лә р ҙ ә, телә мә һ ә лә р ҙ ә Уғ а буйһ она, ниһ айә т, уларҙ ың барыһ ы ла Аллаһ ҡ аршыһ ына килтерелә сә к. (84) Ә йт:

— Аллаһ ҡ а иман килтерә йек. Беҙ гә индерелгә н (Ҡ ө ръә ни Кә рим)гә, Ибраһ имғ а, Исмә ғ илғ ә, Исхаҡ ҡ а, Яҡ упҡ а һ ә м улдарына индерелгә ндә ргә, Мусағ а, Ғ айсағ а һ ә м пә йғ ә м­бә рҙ ә ргә, Раббыларынан бирелгә ндә ргә лә инандыҡ. Улар араһ ынан һ ис берһ ен артыҡ -кә м кү рмә йбеҙ. Беҙ Уғ а бирелгә н бә ндә лә рбеҙ, — тип. (85) Исламдан башҡ а дин эҙ лә гә н ке­шенең ҡ ылғ андары ҡ абул булмаҫ, ул Ә хирә ттә лә хә тә р зыянғ а-язағ а дусар буласаҡ (ул отолоусыларҙ ан булыр). (86) Иманғ а килеп тә, Рә сү лдең хаҡ булғ анлығ ына шаһ итлыҡ ҡ ылып та, ү ҙ ҙ ә ренә ап-асыҡ аяттар иң еп тә, һ уң ынан инҡ арсылыҡ ҡ а (Аллаһ ты, Пә йғ ә мбә ребеҙ ҙ е танымауғ а) кереп батҡ ан ҡ ә ү емде Аллаһ нисек итеп ярлыҡ аһ ын, ти? Аллаһ фә сиҡ -зиндиҡ тарҙ ы тура юлғ а сығ армаҫ. (87) Хаҡ тыр, Аллаһ тың, фә реш­тә лә рҙ ең, бө тө н кешелә рҙ ең лә ғ нә те улар башына. Бына уларҙ ың язаһ ы шул булыр. (88) Улар бының эсендә (лә ғ нә ттә һ ә м йә һ ә ннә мдә ) мә ң гегә ҡ аласаҡ. Уларҙ ың газап­тары һ ис кисектерелмә ҫ, ең елә йтелмә ҫ, уларғ а иғ тибар итеү се лә булмаҫ. (89) Бынан һ уң тә ү бә итһ ә лә р һ ә м тура юлғ а баҫ һ алар, башҡ аса булыр. Сө нки Аллаһ, ысындан да, кә мселектә рҙ е кисереү се, киң кү ң елле, ярлыҡ аусы. (90) Хаҡ ­тыр, иманғ а килеп тә, һ уң ынан кә ферлеккә кү скә ннә р, алғ а табан кә ферлеген тағ ын да арттырғ андарҙ ың тә ү бә лә ре ҡ абул ителмә ҫ. Бына шулар инде аҙ ашҡ ан бә ндә лә р. (91) Хаҡ тыр, кә фер итеү селә р һ ә м кә фер булараҡ ү лгә ндә р Ер йө ҙ ө н тултырырҙ ай миҡ дарҙ ағ ы алтындарын тү лә һ ә лә, са­ҙ аҡ алары ҡ ә тғ и ҡ абул булмаҫ. Бына шундай улар. Бик хә тә р ғ азап уларҙ ың ө лө шө ҙ ө р. Уларҙ ың һ ис бер ярҙ амсыһ ы ла булмаҫ. (92) Һ еҙ һ ө йө клө ә йберҙ ә регеҙ ҙ е (мал-мө лкә т, саҙ аҡ а, зә кә ттә регеҙ ҙ е Аллаһ юлында) сарыф итмә һ ә геҙ, изгелеккә ирешә алмаҫ һ ығ ыҙ. Һ еҙ нә мә сарыф иткә негеҙ -итмә гә негеҙ ҙ е лә Аллаһ белеп тора.

93. Тә ү рә т индерелгә нгә ҡ ә ҙ ә р Исраилдың ү ҙ енә ашарғ а ярамағ ан ризыҡ тарҙ ан (дө йә ите, дө йә һ ө тө нә н) башҡ аһ ы Исраил улдарына харам тү гел ине.

Ә йт Һ ин:

— Ә гә р ҙ ә һ еҙ тура юлда икә нһ егеҙ, Тә ү рә тты алып киле­геҙ ҙ ә уҡ ығ ыҙ, — тип. (94) Бынан һ уң (йә ғ ни Тә ү рә тты уҡ ығ андан һ уң ) Аллаһ аяттарына ҡ аршы ялғ ан уйлап сығ арып һ ө йлә һ ә геҙ, һ еҙ залимдар-зиндиҡ тар булырһ ығ ыҙ. (95) Ә йт:

— Аллаһ дө рө ҫ ө н һ ө йлә й, шуғ а кү рә, Аллаһ ты бер тип бел­һ ә геҙ, Ибраһ им ышанғ ан дингә йө ҙ тотоғ оҙ, ул мө шрик тү гел ине, — тип.

96. Хаҡ тыр, ә ҙ ә мдә р ө сө н һ алынғ ан һ ә м тура юл кү рһ ә теү се беренсе Йорт ул, ә лбиттә, Мә ккә лә ге Йорт (Кә ғ бә ҙ ер).

97. Шунда ап-асыҡ аяттар, Ибраһ им баҫ ҡ ан ерҙ ә р бар. Шунда кергә н кеше именлектә булыр. Юлын тапҡ ан (кө сө еткә н, хә ленә н килгә н) кешелә рҙ е Аллаһ шунда (Хажғ а) барырга бурыслы итте. Берә йһ е инҡ ар итә икә н, Аллаһ уғ а (һ ә м ғ ә лә мдә ге бер нә мә гә лә ) мохтаж тү гел.

98. Ә йт:

— Ә й, китап тотҡ ан ҡ ә ү ем, һ еҙ нимә генә ҡ ылһ ағ ыҙ ҙ а, Аллаһ тың, ысынлап та, барыһ ын да кү реп торғ анын белә һ егеҙ, шулай булғ ас, ни ө сө н Аллаһ тың аяттарын инҡ ар итә һ егеҙ? — тип.

99. Ә йт:

— Ә й, китап тотҡ ан ҡ ә ү ем, ү ҙ егеҙ (Исламдың хаҡ дин икә ­нен китаптарығ ыҙ ҙ ан уҡ ығ ан килеш) кү реп торғ ан килеш, ни ө сө н һ еҙ иманлы кешелә рҙ е Аллаһ юлынан яҙ ҙ ырырга тыры­шаһ ығ ыҙ, ү ҙ егеҙ шунда кә мселек табырғ а маташаһ ығ ыҙ. Аллаһ ҡ ылғ андарығ ыҙ ҙ ы белмә й тү гел. (100) Ә й, иман килтергә ндә р, ә гә р ҙ ә ү ҙ ҙ ә ренә китап индерелгә ндә р араһ ындағ ы тө ркө мдә ргә баш эйә һ е булһ ағ ыҙ, һ еҙ ҙ е иманығ ыҙ ҙ ан ваз кистереп, кә фер итә сә ктә р. (101) Аллаһ тың аяттарын уҡ ып торғ анда, пә йғ ә мбә ре лә арағ ыҙ ҙ а ултырғ анда, нисек итеп һ еҙ Аллаһ ҡ а кә фер итә һ егеҙ? Кем Аллаһ ҡ а (диненә ) ныҡ лап тотонһ а, хаҡ ­тыр, ул ысынлыҡ та тура юлды тапҡ ан булыр. (102) Ә й, иман килтергә ндә р, Аллаһ тың язаһ ынан нисек ҡ урҡ ыр­ғ а кә рә к булһ а, шулай ҡ урҡ ығ ыҙ. Һ аҡ булығ ыҙ, мосолман­лыҡ тан башҡ а хә лдә йә н бирмә геҙ (мосолман булып ү ле­геҙ ). (103) Барығ ыҙ ҙ а бер булып, Аллаһ тың арҡ анына (Ҡ ө ръә нгә, Ислам диненә ) тотоноғ оҙ, сө нки айырылғ анда һ еҙ бер-берегеҙ гә дошман инегеҙ, Ул һ еҙ ҙ ең кү ң елдә регеҙ ҙ е берлә штерҙ е. Уның ниғ мә те арҡ аһ ында ҡ ә рҙ ә штә р булдығ ыҙ һ ә м йә нә һ еҙ аҫ тында ут янып торғ ан упҡ ындың ҡ ырыйында инегеҙ, унан һ еҙ ҙ е Ул ҡ отҡ арҙ ы. Аллаһ һ еҙ гә аяттарын бына шулай ап-асыҡ итеп аң лата. Моғ айын, тура юлғ а ирешерһ егеҙ. (104) Һ еҙ ҙ ә н шундай бер ө ммә т булырғ а тейеш, улар һ ә р кемде хә йерле эштә ргә, изгелеккә ө ндә рҙ ә р, яманлыҡ тан ваз кисергә саҡ ырырҙ ар. Бына шундайҙ ар мораҙ ҙ арына ирешкә н ке­шелә р булыр. (105) Һ еҙ ү ҙ ҙ ә ренә ап-асыҡ аяттар килгә ндә н һ уң да талашып, айырылышып бө ткә ндә р кеү ек булмағ ыҙ: бына шундайҙ арҙ ың хә ле бик тә яман буласаҡ. (106) Ул Кө ндө нисә йө ҙ ҙ ә р (сырайҙ ар) аҡ ланыр, нисә йө ҙ ҙ ә р ҡ ап-ҡ ара буласаҡ. Ҡ ара йө ҙ лө лә ргә килгә ндә:

— Иманығ ыҙ ҙ ан ваз кистегеҙ бит, бына кә ферлегегеҙ гә тамам ғ азап татығ ыҙ, — тип ә йтелә сә к. (107) Йө ҙ ҙ ә ре аҡ булғ андар иһ ә Аллаһ тың рә хмә тенә юлығ асаҡ. Улар шул рә ү ештә мә ң гегә шунда (йә ннә ттә ) ҡ аласаҡ.

108. Былар Аллаһ тың хаҡ аяттары, уларҙ ы һ иң ә укыйбыҙ. Аллаһ бә ндә лә ренә хаҡ һ ыҙ лыҡ ҡ ылырғ а һ ис тә телә мә й.

109. Кү ктә рҙ ә нимә бар, Ерҙ ә нимә бар — бө тө нө һ ө Аллаһ тыҡ ылыр. Бө тө н эштә р ҙ ә Аллаһ ҡ аршыһ ына килтерелер. (110) Һ еҙ — кешелә рҙ ең именлеге ө сө н (Лә ухел Мә хфү здә һ айланып) донъяла мә ртә бә гә кү тә релгә н иң изгелекле бер ҡ ә ү ем. Изгелеккә ө ндә п, яманлыҡ тан ваз кисергә саҡ ырҙ ығ ыҙ. Аллаһ ҡ а ышанаһ ығ ыҙ. Китаплы кә ферҙ ә р ҙ ә шулай ышанһ а ине, ү ҙ ҙ ә ре ө сө н хә йерлерә к булыр ине лә бит. Улар араһ ында ла иман килтергә ндә р бар. Лә кин уларҙ ың кү беһ е фә сиҡ тә р.

111. Улар рә нйетеү ҙ ә н башҡ а һ еҙ гә һ ис бер нә мә эшлә й ал­маҫ. Ә гә р һ еҙ ҙ ең менә н һ уғ ыша башлаһ алар, улар табандарын ялтыратып ҡ асасаҡ тар. Һ уң ынан уларғ а ярҙ ам итеү се булмаҫ. (112) Улар ҡ айҙ а ғ ына булһ алар ҙ а ҡ отола алмаҫ, сө нки уларғ а ең елеү тамғ аһ ы ебә релгә н инде. Тик, улар Аллаһ тың бауына (Ҡ ө ръә нгә ) тотонһ ондар, кешелә ргә (мө ьминдә ргә ) һ ыйынһ ындар. Улар Аллаһ тың ә се ҡ ә һ ә ренә дусар булды. Ө ҫ тә ренә меҫ кенлек һ ирпелде. Бының сә бә бе шулдыр, Улар Аллаһ тың аяттарын инҡ ар итеп, кә фер булды­лар, пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е хаҡ һ ыҙ ғ а ү лтерҙ елә р. Буйһ онмағ андары ө сө н һ ә м енә йә т ҡ ылғ андары ө сө н (Беҙ кә ферҙ ә рҙ е язағ а тоттоҡ ). (113) Уларҙ ың барыһ ы ла бер тү гелдер. Китаплыларҙ ың араһ ында диндә ныҡ баҫ ып тороусы ө ммә т тә бар­ҙ ыр, улар тә ү лек сә ғ ә ттә рендә сә ждә гә китеп, Аллаһ тың аяттарын уҡ ыйҙ ар. (114) Аллаһ ҡ а һ ә м Ә хирә т кө нө нә ышан­ғ андар, изгелеккә ө ндә ү селә р, яманлыҡ тан ваз кистереү селә р, изгелекле эштә рҙ ә ярышыусылар — бына шулар изгелә рҙ ер. (115) Улар ни ҡ ә ҙ ә р хә йерле эш ҡ ылһ алар, ә лбиттә, Уның ә жеренә н мә хрү м ҡ алмаҫ тар. Аллаһ тә ҡ ү ә кешелә рҙ е яҡ шы белә. (116) Хаҡ тыр, Ул (Аллаһ ) кә фер иткә ндә рҙ е уларҙ ы малдары ла, балалары ла, һ ис бер нә мә нә н (Аллаһ тың ғ азабынан) ҡ отҡ ара алмаҫ. Улар—йә һ ә ннә м ә һ елдә ре. Улар шунда мә ң гегә ҡ аласаҡ. (117) Кә фер кешелә рҙ ең был донъяла халыҡ ҡ а (ихласһ ыҙ ) биргә н малдары (саҙ аҡ алары) һ алҡ ын елгә оҡ шаштыр, ул ел ү ҙ -ү ҙ ҙ ә ренә золом итеү се ҡ ә ү емдең игендә рен һ ә лә к итте. Аллаһ уларғ а золом итмә не, улар ү ҙ ҙ ә ренә ү ҙ ҙ ә ре золом килтерҙ е.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.