Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





1. Педагогика ғылымындағы «ұжым» ұғымы. Балалар ұжымы – әлеуметтік ортаның құрамдас бөлігі.



Ұ жым проблемасын бірнеше қ оғ амдық ғ ылымдар зерттейді. Ә леуміттік ғ ылымдар саласында “ұ жым” ұ ғ ымы ең бір маң ызды категория болып есептеледі. Ә леуметтік психология адамдардың бір – бірімен қ арым – қ атынасының барысын анық тайды. Сонымен қ атар педагогиканың негізгі категориясы — тә рбиленуші ұ жым, ол ұ жымның ерекше типі – ө скелең ұ рпақ ты тә рбиелеу болып табылады. Сондық тан ұ жым жә не оның проблемасы, ә леуметтік, кү рделі ә рі маң ызды проблема болғ ан жә не болып келеді.

Оқ ушылар ұ жымы – тә рбиенің шешуші факторы жә не біздің қ оғ ам жағ дайында бала ө мірін ұ йымдастырудың негізгі формасы. Жеке тұ лғ аның дамуы ү шін ұ жымда қ олайлы жағ дайдың болуы қ ажет.

Оқ ушылар ұ жымы баланың ө мірін, оқ уын, ең бегін, жасампаздығ ын, кү ш – қ уат мә дениетін, ойын ұ йымдастырудың ең тимді қ ұ ралы.

Ұ жым проблемасын педагогика ғ ылымының қ айраткерлері жә не халық ағ арту органдарының озат ө кілдері А. В. Луначарский, Н. К. Крупская, А. С. Макаренко, П. П. Блонский, С. Т. Шацкий, В. А. Сухомлинский аса зор кө ң іл аударып зерттеді.

· А. В. Луначарский жаң а адамды қ алыптастырудың негізгі жағ дайы ұ жым болады деді. Оның айтуынша, адамды тә рбиелеу, демек, ол, адам біздің заманымызда ұ жымшыл, қ оғ амдық мү ддені жеке басының мү ддесінен жоғ ары санайтын болуы тиіс. Тұ лғ а ұ жым негізінде ғ ана дамиды.

· Н. К. Крупская тұ лғ аның дамуы мен қ алыптасу ортасы ұ жым деп атады. Мектептегі қ оғ амдық ұ йымдарғ а, олардағ ы балалардың қ арым – қ атынастарына ү лкен мә н берді. Балаларды ұ жымда ө мір сү ре жә не жұ мыс істей алатындай етіп тә рбиелеудің қ ажет екенін ескертті. Ол балалар қ озғ алысына байланысты бірсыпыра мә селелерді атап кө рсетті. Олар: балалардың ұ жымдық іс – ә рекетінің формалары мен ә дістері, ө зін – ө зі басқ ару жә не оны ұ йымдастырудың ә дістері т. б.

· А. С. Макаренко ұ жымда жеке адамды тә рбиелеудің бірізді педагогикалық теориясын жасады. Оның идеялары осы уақ ытқ а дейін қ ұ ндылығ ын сақ тауда жә не іс – ә рекеті, қ арым – қ атынас, дә стү р сияқ ты тә рбие проблемалары ұ жым ө мірінде шығ армашылық дамудың негізі болды.

АС. Макаренко ұ жымда жеке адам тә рбиесінің қ оғ амдық бағ ыттылығ ын ерекше атады. Ұ жымда тек жай ғ ана мейірімді адам болу жеткіліксіз, ол ұ жым мү ддесімен ө мір сү ре білуі қ ажет. А. С. Макаренко жеке адам тә рбиесінің қ оғ амдық бағ ыттылығ ы тұ рғ ысынан ұ жымның кейбір сапасын, яғ ни белгілерін кө рсетті.

1, Ұ жым тә рбиенің мақ саты жә не объектісі, жеке адам ұ жымнан тыс дамымайды.

2, Ұ жым адамдарда жалпы мақ сатқ а, ең бекке жә не ең бекті
ұ йымдастыруғ а біріктіреді.

3, Ұ жым барлық ұ жымдармен табиғ и байланысты қ оғ амның
бө лігі.

4, Ұ жымның ө зін – ө зі басқ ару органдары жә не ө кілдері –
ұ йымдастырушылары болады.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.