Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Қорытынды



Бұ л – мұ сылмандарды орынсыз такфир жасау тақ ырыбында қ ысқ аша еске салғ ымыз келген нә рселеріміз.

Такфир мә селесінде екі тү рлі шекке шығ ушылық бар. Олардың біреуі жайлы тү гел осы жолдаудың барысында айтылды.  Ал, оғ ан қ арама-қ айшы болғ ан басқ асына келер болсақ, бұ л - тіпті яһ удилер мен христиандардың кү піріне кү мә нданатын кейбір мұ сылмандарда такфирдің мү лде бомауы, мұ ны «такфирсіздік» деп атауғ а да болады.

Кейбір бауырлардың осы қ ате тү сінігін де атап ө ту қ ажет. Мысалы, ғ алымдар: «Дә лел жетпеген адамды кү пірлікте айыптауғ а болмайды», - деген кезде, олар ө з негізінде мұ сылман болып табылатын адамды нақ ты мең зейді! Ал ө з негізінде кә пір болып табылатынғ а келер болсақ, ол - Ислам туралы еш нә рсе білмесе де, кә пір болып қ ала береді жә не бұ ғ ан дә лел - Аллаһ Тағ аланың мына сө здері: « (Мухаммад) егер мү шриктерден біреу сенен пана тілесе, ол Аллаһ тың сө зін естуі ү шін пана бер » (ә т-Тауба 9: 6).

Бұ л аятта Аллаһ осындай адамдарды, олар бұ ғ ан дейін Аллаһ тың сө здерін естімеген болуына қ арамастан, кө пқ ұ дайшылдар деп атайды. Шейхуль-Ислам Ибн Таймия былай дейтін: “«Ширк» деген атау Кітап тү скенге дейін белгілі еді, адам жолдауғ а дейін де ө зінің Раббысына серік қ осатын еді, Онымен бірге басқ а қ ұ дайларғ а жалбарынатын еді жә не бұ л атаулар (ширк, мү шрик, кү пірлік, кә пір) жолдауғ а дейін де бар еді ”. Қ з.: “Мә жму’уль-фатауа” 20/37.

Уа, мұ сылмандар, егер адам Исламы анық болғ ан басқ а адамды кә пір деп атамағ ан болса, оғ ан Қ иямет Кү ні білмегендігін жә не ол адамның тарапынан Исламды кө ргендігін, жә не оны білімінің болмауы жә не мұ сылмандарды кә пір деп айтуғ а тыйым салатын кө птеген хадистердің болуы себебімен кә пір деп айтуғ а қ орық қ андығ ын айтып, ақ талу жең іл болады. Алайда мұ сылман адамды ө зінің тү сінуінің негізінде кә пір деп айтқ анғ а, мұ сылмандарғ а такфир жасауғ а тыйым салатын Қ ұ ранның жә не Сү ннеттің қ аншама мә тіндері бар екендігін ескерген жағ дайда, ақ талу қ иын болады!

Имам Ибн Хазм былай дейтін: “Ақ иқ ат - ә рбір Исламғ а кірген (адам) одан (Исламнан) Қ ұ ранның, Сү ннеттің немесе бірауызды келісімнің (ижмә ’) негізінде ғ ана шығ атындығ ында! Жә не мұ сылман адам Исламнан дә лелсіз, мә лімдемелер мен ой-тұ жырымдардың негізінде шық пайды! ” Қ з.: “ә л-Фисә л” 3/392.

Имә м ә л-Бақ илә ни былай дейтін: “Адам, мұ сылмандардың бірауызды келісімі болғ ан нә рселердің негізінен ө зге, біреулердің сө здері мен пікірлерінің себебімен кә пір болмайды! ” Қ з.: “Фатауа ә с-Субки” 2/578.

Имә м ә л-Қ уртуби былай дейтін: “Кә пір иманды кү пірліктен абзал кө рмейінше иман келтірген болмайтыны сияқ ты, иман келтірген де кү пірлікті ө зінің таң дауы бойынша қ аламайынша кә пір болмайды, бұ ғ ан бірауызды пікір (ижмә ’) нұ сқ айды! ” Қ з.: “Тафсир ә л-Қ уртуби” 16/203.

Имам ә л-Қ уртубидің осы сө здеріне ерекше назар аударың ыздар!

Уа, мұ сылмандар, ө здерінің ә уестері мен қ алауларының жә не Қ ұ ранды ө зінің жеке тү сінуінің негізінде мұ сылмандарды кү пірлікте айыптайтын ә ртү рлі надандардан сақ болың ыздар! Ізгі халифа ‘Умар ибн ә л-Хаттаб: “Мен бұ л ү ммет ү шін оны иманы ұ стап қ алатын мү міннен немесе оның бұ зақ ылығ ы айқ ын болғ ан бұ зақ ыдан (пасық тан) қ ауіптенбеймін. Алайда мен Қ ұ ранды оқ уын кемелдендіргенге дейін оқ итын, ал содан соң оны шынайы мағ ынасына қ арсы тә псірлейтін адамнан қ орқ амын! », - деп, ақ иқ атты айтты”. Қ з.: “Жә ми’ ә л-бә йә н ә л-’ильм” 2/238.

 

Жә не соң ында Ә лемдердің Раббысы – Аллаһ қ а мадақ! Пайғ амбарымыз Мухаммадқ а, оның отбасы мү шелеріне жә не барлық сахабаларына Аллаһ тың сә лемі мен игілігі болсын!

Дереккө з: www. anti-irhab. ru

 

 


[1] Яғ ни ол Исламның тіректерін орындайды жә не баршағ а мұ сылман ретінде таныс

[2] Ә л-Ә ’раф 7: 138.

[3] Аурудың бір тү рі.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.