Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





1 — Фәтиха (Асыусы) сүрәһе 2 страница



50. Ә ү ә лең дә Беҙ һ еҙ ҙ ең ө сө н диң геҙ ҙ е урталай ярҙ ыҡ. Шулай итеп, һ еҙ ҙ е ҡ отҡ арып ҡ алдыҡ. Һ еҙ ҡ арап-кү реп тор­ғ анда Фирғ ә ү ен ҡ ә ү емен дә диң геҙ гә батырып, һ ә лә к иттек.

51. Мусағ а ҡ ырҡ кө н, ҡ ырҡ тө н кө тө ргә бойороп, (шул уаҡ ыт эсендә уғ а Китап индерергә ) һ ү ҙ биргә н инек. Һ уң ынан һ еҙ быҙ ау (һ ынына) табына башланығ ыҙ һ ә м, гө наһ ҡ а батып, залим булдығ ыҙ.

52. Шул ҡ ылғ анығ ыҙ ҙ ан һ уң (аҡ ылғ а килерһ егеҙ ) шө кө р итерһ егеҙ, тип һ еҙ ҙ е ғ ә фү иттек. (53) Тура юлды табырһ ығ ыҙ тип, Мусағ а Китапты һ ә м (Хә ҡ иҡ ә ттә н яманды айыра торғ ан хө кө мдә рҙ е) Фурҡ анды бирҙ ек. (54) Шунан һ уң Муса ү ҙ ҡ ә ү еменә ә йтте:

— Ә й, ҡ ә рҙ ә штә рем, шик юҡ, һ еҙ быҙ ауғ а табыныуығ ыҙ менә н ү ҙ егеҙ гә зыян килтерҙ егеҙ. Шуғ а кү рә, ҡ ылғ андарығ ыҙ ө сө н тә ү бә итегеҙ ҙ ә, Яралтыусы ҡ аршыһ ында ү ҙ егеҙ ҙ ең гө наһ ­лы нә фсегеҙ ҙ е ү лтерегеҙ. Шулай эшлә һ ә геҙ, Яралтыусы ҡ ар­шыһ ында йө ҙ ө гө ҙ аҡ булыр. Аллаһ тә ү бә лә рҙ е ҡ абул итә. Хаҡ ­тыр, тә ү бә лә рҙ е ҡ абул итеү се, мә рхә мә тле ярлыҡ аусы бары тик Аллаһ ҡ ына.

55. Һ еҙ бына шулай:

— Ий, Муса, беҙ Аллаһ тың Ү ҙ ен ү ҙ кү ҙ ҙ ә ребеҙ менә н кү рмә йенсә, Һ иң ә ышанмайбыҙ, — тип баҫ ып ҡ арап торғ ан сағ ығ ыҙ ҙ а һ еҙ ҙ е йә шен һ уҡ ты. (56) Унан һ уң һ еҙ ҙ е яң ынан терелттек. Бә лки шө кө р итерһ егеҙ? (57 ) Ө ҫ тө гө ҙ гә болот ебә реп, һ еҙ гә кү лә гә яһ аныҡ. Кү ктә рҙ ә н ҡ ө ҙ рә т хә лү ә һ е (Сиддиҡ и тә фсирендә мә нн -шә рбә тле ысыҡ тип тә ржемә ҡ ылына) менә н бү ҙ ә нә ите индерҙ ек.

— Беҙ биргә н тә мле ризыҡ тарҙ ан ауыҙ итегеҙ, — тинек. Ысынлыҡ та улар Беҙ гә тү гел, ү ҙ ҙ ә ренә насарлыҡ ҡ ылды.

58. Был ауылғ а (Ә рихә гә ) керегеҙ; шунда нимә тапһ ағ ыҙ, шуны телә гә негеҙ сә, мул итеп ашағ ыҙ; ҡ апҡ анан эйелеп керегеҙ. Кергә ндә:

— Аллаһ, зинһ ар, беҙ ҙ е ғ ә фү ит, — тип ә йтегеҙ.

Шулай эшлә һ ә геҙ, хаталарығ ыҙ ҙ ы кисерербеҙ. Итә ғ ә т­ле булғ андарғ а артығ ы менә н ҡ аҙ аныш бирербеҙ, — тинек. (59) Лә кин был итә ғ ә тһ еҙ ҙ ә р ул һ ү ҙ ҙ ә рҙ е ү ҙ гә ртеп ә йттелә р. Ҡ ылғ ан яманлыҡ тарына кү рә, Беҙ ул залимдар ө ҫ тө нә Кү ктә н ә се ғ азап индерҙ ек.

60. (Сү лдә саҡ та) Муса ү ҙ енең халҡ ы ө сө н (Аллаһ тан) һ ыу һ ораны. Беҙ уғ а:

— Таяғ ың менә н ташҡ а һ уҡ! — тинек.

Шул миҙ гелдә ун ике шишмә бә реп сыҡ ты. (Мусаның хал­ҡ ы ун ике ҡ ә билә нә н тора ине. ) Һ ә р ҡ ә билә ү ҙ шишмә һ ен тапты.

— Аллаһ биргә н ризыҡ ты ашағ ыҙ, эсегеҙ, лә кин һ аҡ бу­лығ ыҙ, Ер йө ҙ ө ндә аҙ ғ ынлыҡ -боҙ оҡ лоҡ таратмағ ыҙ, — тинек.

61. Йә нә һ еҙ ә йттегеҙ:

— Ий, Муса, беҙ ошо ризыҡ тарғ а ғ ына риза тү гел; беҙ ҙ ең ө сө н Раббың дан һ орап доғ а ҡ ыл да, ул ерҙ ә н ү ҫ еп сыҡ ҡ ан нә мә лә рҙ ә н, йә шелсә лә рҙ ә н: ҡ ыярҙ ан, һ арымһ аҡ тан, яҫ мыҡ тан, һ уғ андан беҙ гә лә ө лө ш сығ арһ ын, — ти­негеҙ.

Шунан һ уң Муса һ еҙ гә ә йтте:

— Затлы ризыҡ тарҙ ы насарыраҡ тарына алыштырырғ а телә йһ егеҙ ме? Улайһ а, һ еҙ ҡ алағ а керегеҙ. Һ еҙ телә гә н ризыҡ тар шунда булыр, — тине.

Шулай итеп, уларғ а тү бә нлек, юҡ сыллыҡ тамғ аһ ы һ уғ ыл­ды. Улар Аллаһ тың язаһ ына юлыҡ ты. Был бә лә лә р Аллаһ тың аяттарын инҡ ар итеү ҙ ә н туҡ тамағ андары ө сө н, нахаҡ ҡ а пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е ү лтергә ндә ре ө сө н индерелде. Был ә фә ттә р уларҙ ың тың лауһ ыҙ лығ ы һ ә м саманан ашҡ андары ө сө н тө шө рө лдө.

62. Шик юҡ, йә һ ү дилә р, христиандар һ ә м (тө рлө ә йберҙ ә ргә табыныусы) сабийҙ ар Аллаһ ҡ а, Ә хирә т кө нө нә ысын кү ң елдә н ышанып, ғ ә ҙ ел ғ ә мә лдә р ҡ ылһ а, иман килтерһ ә лә р, улар Раббы ҡ аршыһ ында бү лә ктә р алыр. Уларғ а ҡ урҡ ыныс яна­маҫ, улар ҡ айғ ы кисермә ҫ.

63. Хә терлә йһ егеҙ ме, һ еҙ миң ә ант иттегеҙ, Беҙ һ еҙ ҙ ең ө ҫ тө ­гө ҙ гә тау ҡ ороп ҡ уйғ ан инек.

— Һ еҙ гә бирелгә н китап (Тә урә т)ты ҡ улығ ыҙ ҙ а ныҡ то­тоғ оҙ, шунда яҙ ылғ андар буйынса ғ ә ҙ ел ғ ә мә л ҡ ылығ ыҙ, шунан һ уң, ихтимал, Аллаһ тың язаларынан ҡ урҡ а башлар­һ ығ ыҙ (тура юлғ а баҫ ырһ ығ ыҙ ), — тинек. (64) Шунан һ уң да һ еҙ антығ ыҙ ҙ ы боҙ ҙ оғ оҙ (юлдан яҙ ҙ ығ ыҙ ). Ә гә р ҙ ә Аллаһ тың мә рхә мә те һ ә м рә хмә те булмаһ а, һ еҙ харап була инегеҙ. (65) Һ еҙ ҙ ең арала шә мбе кө нө ндә ге тыйыуҙ арҙ ы (харам һ аналғ ан­дарҙ ы) боҙ оусылар булды, шуның ө сө н уларғ а:

- Нә жес маймылдар булығ ыҙ! - тигә небеҙ ҙ е хә терлә йһ егеҙ ҙ ер?

(Һ ә м улар маймылғ а ә ү ерелде лә. ) (66) Беҙ уларҙ ы (кешенә н маймыл булғ андарҙ ы) ү ҙ кү ҙ ҙ ә ре менә н кү реп торғ андарғ а һ ә м уларҙ ан һ уң ынан килгә ндә ргә ғ ибрә т булараҡ һ ә м дә Аллаһ тың язаһ ынан ҡ урҡ ҡ андарғ а нә сихә т булһ ын тип, харап иттек.

67. Халҡ ына ҡ арап, Муса былай тине:

— Аллаһ һ еҙ гә бер һ ыйыр һ уйырғ а бойорҙ о, — тине. Улар:

— Һ ин был һ ү ҙ ҙ ә рең де беҙ гә шаяртып ә йттең ме? — тинелә р. Ул:

- (Һ еҙ ҙ ең менә н шаярып) ахмаҡ -наҙ ан булып кү ренмә ҫ ө сө н, мин Аллаһ ка һ ыйынам, — тине. (68) Улар тағ ын ә йтте:

- Беҙ ҙ ең исемдә н доғ а ҡ ылып, Раббың дан һ ора: ул беҙ гә ниндә й һ ыйыр һ уйырғ а ҡ уша икә н? — тинелә р.

Муса:

— Аллаһ: артыҡ ҡ арт та, артыҡ йә ш тә булмаһ ын, уртаса һ ыйыр булһ ын, тип бойора, — тине. — Ҡ ушылғ анды тиҙ башҡ арығ ыҙ!

69. Тағ ын:

- Беҙ ҙ ең исемдә н Раббың а доғ а ҡ ылып һ ора: Ул беҙ гә һ ыйырҙ ың тө ҫ ө н дә ә йтеп бирһ ен, - тинелә р.

Муса:

— Һ ыйырҙ ың тө ҫ ө асык һ ары булһ ын, тиреһ е йылҡ ылдап тор­һ он, ҡ арағ андарҙ ы һ оҡ ландыра торғ ан (кө р) булһ ын, — тине. (70) Улар:

(Ий, Муса) беҙ ҙ ең; ө сө н доғ а ҡ ылып тағ ын Раббың дан һ ора инде, ул беҙ гә һ ыйырҙ ың ниндә й булырғ а тейешлеген дә асыҡ лап бирһ ен: һ ыйырҙ ар бер-берһ енә бик тә оҡ шаш бит; (беҙ ниндә й һ ыйыр һ уйырғ а тейеш һ уң? ). Беҙ, иншаллаһ, Аллаһ бойорғ ан­дарҙ ы ү тә рбеҙ, ул тура юлды табырбыҙ, — тинелә р.

71. (Аллаһ шулай бойораҙ ыр) ул һ ыйыр ҡ улғ а эйә лә штерелмә гә н, ер һ ө рмә гә н, игендә ргә һ ыу ташымағ ан, иректә утлап йө рө гә н булырғ а тейеш, ул һ ыйыр сыбар булмаһ ын һ ә м һ ис кә мселекһ еҙ булырғ а тейеш, — тине Муса. Тегелә р:

— Бына хә ҙ ер (Һ ин хә ҡ иҡ ә т килтерҙ ең ) беҙ ул һ ыйырҙ ың ниндә й булырғ а тейешлеген аң ланыҡ, - тинелә р ҙ ә, шундай һ ыйырҙ ы телә р-телә мә ҫ кенә һ уйҙ ылар.

72. Һ еҙ ҙ ең арала берә ү кеше ү лтергә н ине. Ү лтереү се тураһ ында һ еҙ (кем ү лтерҙ е, тип) бик ҡ аты ҡ ысҡ ырышҡ ан инегеҙ. Аллаһ йә шерен эштә регеҙ ҙ е лә фаш итеү се.

73. — Хә ҙ ер һ еҙ (ү лтерелгә н) ә ҙ ә мгә (һ уйылғ ан һ ыйырҙ ың ) бер киҫ ә к ите менә н һ уғ ығ ыҙ, — тинек.

Бына шулай итеп, Аллаһ ү лектә рҙ е терелтә һ ә м һ еҙ һ абаҡ алһ ын тип (пә йғ ә мбә рҙ ә ре аша) мө ғ жизә лә рен кү рһ ә тә. («Исраил тоҡ омонан булғ ан ике йә һ ү д егет мираҫ бү лешкә ндә ағ аларын ү лтерә. Ү лтереү сене таба алмағ ас, хә ҙ рә ти Муса Аллаһ ҡ а мө рә жә ғ ә т итә. Һ ыйыр тә ненә н киҫ еп алынғ ан ит киҫ ә ге менә н мә йеткә ҡ ағ ылғ ас, мә йет терелә лә, ү лтереү сенең кем икә нен ә йтә. Аятта шул ваҡ иғ а тураһ ында һ ө йлә нә. Мисыр халыҡ тарының һ ыйыр хайуанына табынғ анлығ ы һ ә м йә һ ү дилә рҙ ең дә бер ара алтын быҙ ау­ғ а табынғ андарҙ ы мә ғ лү м». Али Ө зә к тә фсиренә н. )

74. Шунан һ уң да һ еҙ ҙ ең кү ң елдә регеҙ таш булып ҡ ат­ты, таштан да ҡ атыраҡ булды. Таштарҙ ың да тө рлө һ ө була, аҫ тарынан шишмә лә р бә реп сығ а, ҡ айһ ы бер таштар ярылһ а, эсенә н шаулап һ ыу ағ а. Таштарҙ ың бер тө рлө һ ө Аллаһ тан ҡ урҡ ып, юғ арынан тү бә нгә тә гә рә й. Аллаһ һ еҙ ҡ ылғ андарҙ ан һ ә р уаҡ ыт хә бә рҙ ар.

75. (Ий, мосолмандар, бынан һ уң ) һ еҙ инанғ андарғ а улар ҙ а инаныр, тип ө мө т итә һ егеҙ ме? Улар Аллаһ тың хө кө мдә рен (Тә ү рә тты) ишеттелә р, лә кин бик яҡ шы аң лаһ алар ҙ а, ү ҙ гә рттелә р.

76. (Монафиҡ тар) мосолмандар менә н осрашҡ анда:

- Беҙ иман килтерҙ ек, —тинелә р.

Ү ҙ ҙ ә ре генә ҡ алғ ас:

— Ни ө сө н һ еҙ Аллаһ тың асыҡ ә йткә ндә рен мосолмандар­ғ а еткерә һ егеҙ, Аллаһ ҡ аршыһ ында беҙ гә ҡ аршы һ ө йлә һ ендә р ө сө нме? Шул турала уйламайһ ығ ыҙ, — тинелә р.

(Тә ү рә ттә Ахырзаман пә йғ ә мбә ренең килә сә ге тураһ ында хә бә р би­релә. Кә ферҙ ә р шул хә ҡ иҡ ә тте боҙ оп кү рһ ә тә лә р. ) 77. Йә шерен һ ә м асыҡ рә ү ештә эшлә гә н эштә рен Аллаһ кү реп-белеп торғ анын улар белмә йҙ ә рме? (78) Улар араһ ында наҙ андар ҙ а осрай, улар китап (Тә ү рә тты) уҡ ый белмә й. Уларҙ ың бө тө н мә ғ лү мә те имеш-мимештә н генә тора. (Улар хорафаттар менә н генә йә шә й. ) (79) (Уҡ ый-яҙ а белгә ндә ре) ҡ улда­ры менә н китап яҙ ып, шуны юҡ бә йә гә һ атып, (сә йә си) файҙ а алыр ө сө н:

— Был (китап) Аллаһ тандыр, — тигә н кешелә ргә ни яҙ ыҡ тыр (ҡ айғ ы). Ҡ улдары менә н яҙ ғ ан был (ялғ ан) китап ө сө н улар меҫ кен хә лдә ҡ аласаҡ. Улар һ ис бер файҙ а кү рмә йенсә, зарар кү рә сә к.

80. Исраил халҡ ы ү ҙ ҙ ә рен былай йыуата:

— Бер нисә кө н генә беҙ ҙ е утта тотасаҡ тар, беҙ гә шунан башҡ а йә һ ә ннә м булмаясаҡ, — тинелә р. (Мө хә ммә д) Һ ин ә йт уларғ а:

(Һ еҙ ҙ е язаламаһ ын ө сө н) Аллаһ тан һ ү ҙ алдығ ыҙ мы ә ллә? Аллаһ вә ғ ә ҙ ә бирһ ә, вә ғ ә ҙ ә һ ен ү тә мә й ҡ алмаҫ. Ә ллә һ еҙ Аллаһ тураһ ында белмә гә негеҙ ҙ е һ ө йлә йһ егеҙ ме?

81. Яманлыҡ ҡ ылғ ан кешене ү ҙ е ҡ ылғ ан яманлыҡ сор­нап аласаҡ. Ундай кеше йә һ ә ннә млектер, улар мә ң гегә утта ҡ алыр.

82. Иман килтереп, изгелекле ғ ә мә лдә р ҡ ылғ ан кешелә р йә ннә ттә н урын алыр. Улар шунда мә ң гегә ҡ алыр.

83. Исраил тоҡ омонан Беҙ һ ү ҙ алдыҡ:

— Бары тик Аллаһ ҡ а ғ ына буйһ онасаҡ быҙ, ата-ә сә гә, яҡ ын ҡ ә рҙ ә штә ргә, йә тимдә ргә, ярлыларғ а изгелек ҡ ыласаҡ ­быҙ, — тинелә р.

— Кешелә ргә тә мле телле булығ ыҙ, намаҙ уҡ ығ ыҙ, зә кә т биреп барығ ыҙ, — тип бойорҙ оҡ.

Һ уң ынан һ еҙ антығ ыҙ ҙ ы боҙ ҙ оғ оҙ, бик аҙ ҙ арығ ыҙ ҙ ан баш­ҡ а, барығ ыҙ ҙ а инҡ арсы булдығ ыҙ.

84. (Һ ә й, Исраил тоҡ омо, Яҡ уп балалары):

Бер-берегеҙ ҙ ең ҡ анын ҡ оймаҫ ҡ а, бер-берегеҙ ҙ е йорттарығ ыҙ ҙ ан ҡ ыуып сығ армаҫ ҡ а! — тип Мин һ еҙ ҙ е ант иттерҙ ем.

Тирә -яҡ тағ ы бө тө н ғ ә мә лдә ребеҙ ҙ е кү реп, һ еҙ быларҙ ы ҡ абул иттегеҙ, ант бирҙ егеҙ. (85) Шуларҙ ы эшлә мә ҫ кә һ ү ҙ биргә негеҙ кө йө нсә, һ еҙ бер-берегеҙ ҙ е ү лтерә һ егеҙ, ү ҙ халҡ ығ ыҙ ҙ ың бер ө лө шө н ө йҙ ә ренә н ҡ ыуҙ ығ ыҙ, яман эштә рҙ ә һ ә м дошман­лыҡ та һ еҙ берлә шеп, уларга зыян һ алаһ ығ ыҙ. Уларҙ ы йортта­рынан ҡ ыуыу ярамағ ан эш икә нен белһ ә геҙ ҙ ә, был эштә н туҡ тамамығ ыҙ. Уларҙ ы йорттарынан ҡ ыуыу һ еҙ гә харам ителде. Ә сирҙ ә рҙ е мал биреп азат итергә тип, һ еҙ һ ү ҙ бирҙ егеҙ. Һ еҙ Китаптың (Тә ү рә ттың ) бер ө лө шө нә ышанып, икенсеһ ен инкар итә һ егеҙ ме? Һ еҙ ҙ ең был ҡ ылғ андарығ ыҙ был донъяла рисуайлыҡ һ аналһ а, Ә хирә ттә иһ ә иң ҡ аты язаһ ын килтерер. Аллаһ һ еҙ ҙ ең был ҡ ылғ андарығ ыҙ ғ а битараф ҡ алмаҫ.

86. Улар был донъя тормошон (Ә хирә ттә н баш тартып) һ атып алғ ан кешелә р. Шуғ а кү рә, уларҙ ың язаһ ы ең елә й­телмә ҫ. Ү ҙ ҙ ә ренә ярҙ ам да булмаҫ.

87. Хаҡ тыр, Беҙ Мусағ а китап (Тә ү рә т)те индерҙ ек. Шунан һ уң Беҙ тағ ын бер-бер артлы пә йғ ә мбә рҙ ә р кү ндер­ҙ ек. Мә рйә м улы Ғ айсағ а мө ғ жизә лә р ҡ еү ә те (Инжилде) бирҙ ек. Уны Изге Рух менә н ҡ ө ҙ рә тлә ндерҙ ек. Һ еҙ ҙ ең кү ң еле­геҙ гә хуш килмә гә н һ ү ҙ ҙ ә р (Хә ҡ иҡ ә тте) һ ө йлә й торғ ан берә й илсем килһ ә, һ еҙ ү ҙ егеҙ ҙ е унан юғ ары ҡ уяһ ығ ыз. Һ еҙ гә килгә н пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ ең бер нисә һ ен һ еҙ: ялғ ансы, тинегеҙ, башҡ аларын иһ ә ү лтерҙ егеҙ.

88. (Пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е шаяртып ә йттелә р):

Кү ң елдә ребеҙ гә ҡ орма ҡ оролғ ан (Һ ин нимә һ ө йлә һ ә ң дә файҙ аһ ы бул­маҫ ), — тинелә р. Кә ферлектә ре һ ә м ҡ арашылыҡ тары сә бә пле, Аллаһ уларҙ ы лә ғ нә тлә не. Уларҙ ың бик аҙ ы ғ ына иман килтерҙ е.

89. Мө шриктә ргә (мә жү силә ргә ) ҡ аршы һ уғ ышта ең ер ө сө н, улар (Аллаһ тан) ярҙ ам һ ораны. Ҡ улдарындағ ы китап (Тә ү рә т)тең боҙ оҡ урындарын тө ҙ ә тер ө сө н ебә релгә н (Ҡ ө ръә н)деулар инҡ ар итте. Улар (Тә ү рә ттә ) алдан уҡ ә йтел­гә ндә рҙ ең (Ахырзаман Пә йғ ә мбә ренең килә ссә ге тураһ ындағ ы хә бә рҙ ең ) тормошҡ а ашҡ анын (Мө хә ммә дтең Ҡ ө ръә н менә н килгә нен) кү ргә с тә иман килтермә нелә р. Аллаһ тың лә ғ нә те инҡ арсылар ө ҫ тө нә тө шә сә к.

90. Аллаһ ү ҙ е телә гә н ҡ олдарына ниғ мә ттә рен тә ғ ә йенлә й. Улар шунан кө нлә шеп, Аллаһ индергә н Китапты (Ҡ ө ръә нде) инҡ ар итеп, ү ҙ ҙ ә рен-ү ҙ ҙ ә ре һ атып, кә ферлеккә дусар булдылар, был бик тә насар ғ ә мә л ине, лә кин файҙ а кү рмә нелә р. Улар ғ азап ө ҫ тө нә ғ азапҡ а тарынылар. Кә ферҙ ә рҙ е рисуай итеп, хурлыҡ ҡ а ҡ алдырасаҡ яза ә ҙ ерлә нгә н.

91. Уларҙ ың ү ҙ ҙ ә ренә:

— Аллаһ индергә нгә иман килтерегеҙ, — тип ә йтелгә с: — Беҙ бары тик ү ҙ ебеҙ гә индерелгә нгә (Тә ү рә ткә ) генә ышанабыҙ, — тип ә йттелә р. Шунан башҡ аһ ын (Ҡ ө ръә нде) инҡ ар итә лә р. Гә рсә, ул ү ҙ ҡ улдарындағ ы боҙ олғ ан Тә ү рә тте дө рө ҫ лә ү се сифа­тында килгә н хаҡ китаптыр. (Ий, Мө хә ммә д), ә йт Һ ин уларғ а:

— Ә гә р ҙ ә һ еҙ ысынлыҡ та инанғ ан булһ ағ ыҙ, бынан алда Аллаһ кү ндергә н пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ е ни ө сө н ү лтерҙ егеҙ? — тип ә йт һ ин.

92. Ысынлыҡ та Муса һ еҙ гә ап-асыҡ аяттар (Тә ү рә тты) килтерҙ е. Һ уң ынан һ еҙ, ғ ә ҙ елһ еҙ залимдар булараҡ, быҙ ауғ а табы­на башланығ ыҙ.

93. Иҫ егеҙ ҙ ә ме баш осоғ оҙ ғ а тау элеп ҡ уйғ ан инек, һ еҙ шунда нисек ант иттегеҙ? Һ еҙ гә бойоролдо:

— Һ еҙ гә бирелгә н китапты (Тә ү рә тты боҙ майынса) ныҡ то­тоғ оҙ, һ ө йлә гә ндә ремде яҡ шы аң лағ ыҙ! — тинек. Һ еҙ:

- Ишеттек, ә ммә буйһ онмайбыҙ, — тинегеҙ. Иманһ ыҙ лыҡ тары арҡ аһ ында, уларҙ ың йө рә ктә ренә быҙ ауғ а мө хә ббә т хис­тә ре кереп тулды. Ә йт Һ ин уларғ а:

— Ә гә р ҙ ә (быҙ ауғ а) инанһ ағ ыҙ, был эшегеҙ һ еҙ гә ә ллә ниндә й яман хә лдә р килтерә сә к, — тип ә йт.

94. (Ий, Мө хә ммә д) ә йт:

— Аллаһ ҡ аршыһ ындағ ы йә ннә т йорто башҡ аларғ а булмай­ынса, бары тик беҙ гә генә, тип раҫ ларғ а тырышһ ағ ыҙ, ә йткә негеҙ ҙ е хаҡ тип һ анаһ ағ ыҙ, ү лемде һ айлағ ыҙ, — тип ә йт.

95. Улар ү ҙ ҙ ә ре ҡ ылғ ан (гө наһ тары, ҡ аршылыҡ тары) арҡ а­һ ында бер уаҡ ытта ла ү лемде телә п алмаҫ. Аллаһ залимдарҙ ы бик яҡ шы белә.

96. Ысындан да, тормошҡ а йә бешеп ята торғ ан, кү ҙ е туй­маҫ халыҡ тарҙ ың иң наҙ аны улар икә нен һ ин белерһ ең. Мө шриктә р (һ ындарғ а табыныусылар) бигерә к тә аскү ҙ -ҡ омһ оҙ була: улар мең йыл йә шә ргә телә й. Былары тегелә ренә н ҡ ом­һ оҙ ораҡ. Мең йыл йә шә һ ә лә, улар язанан ҡ асып ҡ отола ал­маҫ. Аллаһ уларҙ ың нимә ҡ ылғ анын кү реп тора.

97. Ә йт Һ ин:

— Жә браилгә кем дошман, шул яҡ шы белеп торһ он, Аллаһ тың рө хсә те менә н Ҡ ө ръә нде минең кү ң елемә тура юл кү рһ ә теү се сифатында, унан элек килгә н китаптарҙ ы дө рө ҫ лә ү се һ ә м мө ьминдә р ө сө н һ ө йө нсө -мө ғ жизә булараҡ (Жә браил) килтерҙ е, - тип ә йт.

98. Аллаһ ҡ а, фә рештә лә ргә, пә йғ ә мбә рҙ ә ргә, Жә браилгә, Микә илғ а дошман булғ ан кеше — кә фер булыр. Хаҡ тыр, Аллаһ — кә ферҙ ә рҙ ең дошманы.

99. Шик юҡ, һ иң ә ап-асыҡ аяттар индерҙ ек. Уларҙ ы фә сиҡ тә р генә инҡ ар итә сә к.

100. Нисә тапҡ ыр улар һ ү ҙ бирҙ е, ант итте. Аралары­нан бер нисә тө ркө м, анттарын боҙ оп, һ ү ҙ ҙ ә торманылар. Уларҙ ың кү беһ е иманһ ыҙ булып ҡ алды. (101) Ү ҙ ҙ ә ренә Аллаһ тарафынан индерелгә н китап (Тә ү рә т)ты дө рө ҫ лә ргә тип илсе (Мө хә ммә д) ебә релгә с, китаплы тө ркө м (йә һ ү дтә р), белмә гә нгә һ алышып, Аллаһ Китабын арҡ а яҡ тарына ыр­ғ ыттылар.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.