Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





1 — Фәтиха (Асыусы) сүрәһе 1 страница



1 — Фә тиха (Асыусы) сү рә һ е

(Фә тиха сү рә һ е 7 аяттан тора. Мә ккә лә ингә н. Ҡ ө ръә н­де башлаусы, Ҡ ө ръә н эсенә алып кереү се, китапты Асыусы, Ҡ ө ръә н уҡ ый башларғ а рө хсә т биреү се һ ү ҙ — Фә тиха. Ә сә телебеҙ гә ул һ ү ҙ: атайың -ә сә йең фатихаһ ын алмайынса эш ҡ ылма, фатихаһ ыҙ баш­лағ ан эш уң ышлы булмаҫ, йә ки, — бер фатиха, тигә н кеү ек тә ғ бирҙ ә рҙ ә йыш ҡ улланыла. Фә тиха сү рә һ енә н башҡ а Ҡ ө ръә н асылмаҫ, намаҙ ҙ а уҡ ылмаҫ. )

 

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Мә рхә мә тле һ ә м рә химле Аллаһ исеме менә н (башлайым).

2. Бө тө н ғ ә лә мдә рҙ ең (халиҡ тарҙ ың ) тә рбиә сеһ е Раббы Аллаһ ҡ а маҡ тауҙ ар булһ ын!

3. (Ул) мә рхә мә тле, рә химле.

4. Яза Кө нө нө ң (Ә хирә ттең ) хужаһ ы.

5. Бары тик Һ иң ә (генә буйһ оноп) ғ ибә ҙ ә т ҡ ылабыҙ һ ә м (бары тик) Һ инә н (генә ) ярҙ ам ө мө т итә беҙ.

6. Беҙ ҙ е тура юлғ а — рә хмә тең ә -ниғ мә ттә рең ә ирешкә ндә р юлына кү ндер.

7. (Зинһ ар) юлдан яҙ ғ андар һ ә м нә фрә тең ә дусар булғ андар юлына тө шө рмә!

Бына был — Фатиха сү рә һ енең асыл нө схә һ ендә гегә яҡ ын тә ржемә ­һ е. Был сү рә не ғ алимдар нигеҙ ҙ ә бер тө рлө тә ржемә итһ ә лә р ҙ ә, айырмалары шаҡ тай. Һ ә р телдең ү ҙ енсә леге, кө сө, ҡ еү ә те булғ ан кеү ек, Ә сә телебеҙ ҙ ең дә ү ҙ енсә лектә рен иҫ кә алып, беҙ Фатиха сү рә һ ен, ошо шә келдә, йә ғ ни, тә фсирле тә ржемә лә тә ҡ дим итеп ҡ арайбыҙ.

Ә ғ ү ҙ ү биллә һ и миннә ш-шә йтанир-раҗ им

Бисмилмә нир-рахмә ә нир-рахиим

 

Изгелекле эшемде, изге доғ амды, ялбарыуымды мә рхә мә тле һ ә м рә хим­ле Аллаһ тың исеме менә н башлайым. Бө тө н ғ ә лә мдә рҙ ең, барса халыҡ тарҙ ың ғ ә ҙ ел хужаһ ы, тә рбиә сеһ е Аллаһ ҡ а дан һ ә м маҡ тауҙ ар булһ ын! Йә, Илаһ ым, Һ ин мә рхә мә тле, Һ ин рә химле. Һ ин — был донъяның да, Ә хирә ттең дә хужаһ ы һ ә м тә рбиә сеһ е. Бары тик Һ иң ә генә буйһ оноп, ғ ибә ҙ ә т ҡ ылабыҙ. Бары тик Һ инә н генә ярҙ ам ө мө т итә беҙ. Беҙ, бә ндә лә рең де, изге кешелә р йө рө й торғ ан тура юлғ а, йә ғ ни рә хмә тең ә, ниғ мә ттә рең ә ирешкә ндә р юлына кү ндер, беҙ гә мул ниғ мә ттә рең де насип ә йлә. Зинһ ар, беҙ ҙ е юлдан яҙ ғ андар һ ә м Һ инең нә фрә тең ә, язаң а дусар булғ андар юлына тө шө рмә! Фатиха сү рә һ ен уҡ ып тамамлғ ас, ә -ә -ми-и-ин, йә ғ ни, телә ктә рем­де ҡ абул ҡ ыл, тип ә йтеү зарури.

 

2 — Баҡ ара (Һ ыйыр) сү рә һ е

(Баҡ ара сү рә һ е 286 аяттан тора. Мә ҙ инә ҡ алаһ ында ингә н. «Баҡ ара» — һ ыйыр тигә н һ ү ҙ. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Ә лиф, лә м, мим. (Мә ғ ә нә һ ен Аллаһ Ү ҙ е генә белә ҙ ер. )

2. Шө бһ ә һ еҙ, был Китап мө ттә ҡ ийҙ ә р ө сө н юл кү рһ ә теү с­еҙ ер.

( Мө ттә ҡ ий — тә ҡ ү ә, дин ҡ анундарын ихлас тотоусы, гө наһ ҡ ы­лыуҙ ан, Аллаһ тың нә фрә тенә н ҡ урҡ ыусы саф мосолман. )

3. Улар кү ҙ гә кү ренмә гә ндә ргә ышана, намаҙ ҙ арын дө рө ҫ итеп уҡ ый. Беҙ биргә н малдарын Аллаһ юлында сарыф итә.

( Кү ҙ гә кү ренмә гә ндә р: Аллаһ, фә рештә лә р. Матдә лә рҙ ең иң ваҡ киҫ ә ксектә рен һ ә м һ улый торғ ан һ ауабыҙ ҙ ы беҙ кү рмә йбеҙ, ә ммә мантыйҡ (логика) һ ә м кү ң ел кү ҙ е менә н уларҙ ы кү рә беҙ, уларҙ ың барлығ ына инанабыҙ. Шулай итеп, беҙ Аллаһ тың Ү ҙ ен, фә рештә лә р­ҙ е, ендә рҙ е кү рмә һ ә к тә, уларҙ ың барлығ ына ышанабыҙ. Аллаһ ярҙ амы менә н тапҡ ан малдарыбыҙ ҙ ы Аллаһ юлында сарыф итә беҙ: хә йер-саҙ аҡ а, зә кә т бирә беҙ, хажғ а барабыҙ, йә тимдә ргә, мохтаж­дарғ а ярҙ ам итә беҙ. )

4. (Ий, Мө хә ммә д) улар һ иң ә индерелгә н һ ә м Һ иң ә саҡ лы индерелгә ндә ргә (Ҡ ә ръә нгә, унан алдағ ы изге китаптарғ а) инаналар, Ә хирә т кө нө нә лә ысын кү ң елдә н ышаналар. (5) Улар Раббы кү рһ ә ткә н хаҡ юлдаҙ ыр һ ә м тамуҡ тан ҡ отолоуғ а ирешеү селә р ҙ ә шулар булыр.

6. (Дө рө ҫ ө шулдыр) кә фер ҡ ылыусыларҙ ы (Ә хирә ттә ге язалар менә н) киҫ ә тһ ә ң дә, киҫ ә тмә һ ә ң дә — барыбер; улар ышанмаҫ (иман килтермә ҫ ). (7) (Ҡ ылғ ан гө наһ тары, ҡ улланғ ан харамдары ө сө н) Аллаһ уларҙ ың кү ң елдә ренә йоҙ аҡ һ алды һ ә м уларҙ ың ҡ олаҡ тарын томаланы, уларҙ ың (кү ң ел) кү ҙ ҙ ә рен элпә менә н ҡ апланы һ ә м улар ө сө н яза ә ҙ ерлә не.

8. — Кешелә р араһ ында шундайҙ ар ҙ а бар, кү ң елдә ре менә н инанмағ ан килеш: Аллаһ ҡ а һ ә м Ә хирә т кө нө нә ыша­набыҙ, — тип ә йтһ ә лә р ҙ ә, улар ысын мосолман тү гел.

(Эстә н ышанмайынса, ү ҙ файҙ алары ө сө н, кешелә р алдында ғ ына ышанғ ан булып ҡ ыланыусы был ике йө ҙ лө бә ндә лә р «монафиҡ тар» тип атала. )

9. Улар (монафиҡ тар) Аллаһ ты ла, мө ьминдә рҙ е лә алдамаҡ сы була. Лә кин улар ү ҙ ҙ ә ре алдана һ ә м алданғ анлыҡ тарын абайламайҙ ар ҙ а. (10) Уларҙ ың кү ң елендә сир (ике ­йө ҙ лө лө к сире) бар. Аллаһ уларҙ ың был сирен тағ ын да арт­тырҙ ы. Ялғ ан һ ө йлә гә ндә ре ө сө н уларга хә тә р ғ азап барҙ ыр.

11. Уларғ а: —Ер йө ҙ ө ндә ҡ отҡ о таратмағ ыҙ (боҙ оҡ лоҡ, фетнә сығ армағ ыҙ ), — тип ә йтелһ ә лә, улар:

— Беҙ фә ҡ ә т Ер йө ҙ ө н ҡ отҡ онан (боҙ оҡ лоҡ тан, фетнә лә рҙ ә н) таҙ артыусылар, — тип ә йтә лә р.

12. Шуны белеп тороғ оҙ, (һ ә м һ аҡ булығ ыҙ! ) улар, ысын­дан да, ү ҙ ҙ ә ре ҡ отҡ о таратыусы (фетнә сығ арыусы). Лә кин быны улар ү ҙ ҙ ә ре лә һ иҙ мә й (был турала баштарына ла килтермә й).

13. Уларғ а:

- Иман килтергә н ә ҙ ә мдә р кеү ек, һ еҙ ҙ ә иманғ а килегеҙ, -тип ә йтелһ ә лә, улар: — Ахмаҡ тар иман килтерә, тип, беҙ ҙ ә иман      килтерә йекме? — тинелә р. Ысынлап та, улар ү ҙ ҙ ә ре ахмаҡ, лә кин был турала ү ҙ ҙ ә ре генә белмә й.

  14. (Монафиҡ тар) мө ьминдә р менә н осрашҡ анда:

— Беҙ ҙ ә иман килтерҙ ек, — тип ә йтә лә р. Ү ҙ ҙ ә рен аҙ ҙ ырыусы шай­тани заттар янында бергә -бер ҡ алғ ас:

— Беҙ һ еҙ ҙ ең менә н бергә: беҙ уларҙ ы (мосолмандарҙ ы) мыҫ ҡ ыл итер ө сө н генә шулай шаяртабыҙ, — тип ә йтә лә р.

15. (Ысынлыҡ та иһ ә ) Аллаһ уларҙ ан (мыҫ ҡ ыллы) кө лә (мә схә рә гә ҡ алдыра), аҙ ғ ынлыҡ тарына юл ҡ уя. (Шуғ а кү рә ) улар (ү ҙ ҙ ә рен ү ҙ ҙ ә ре белештермә йенсә ) шулай аҙ ашып йө рө й. ( 16 ) Иманғ а килеп, тура юл һ айлайһ ы урында аҙ ғ ынлыҡ юлын һ атып алғ ан заттар шулар булыр. Лә кин уларҙ ың был сауҙ аһ ы уң ышлы булмаҫ һ ә м ү ҙ ҙ ә ре тура юлғ а баҫ маҫ.

17. Улар ҡ араң ғ ыла сыра яндырып ултырыусыларғ а оҡ ­шаш. Сыра тирә -яҡ ҡ а яҡ тылыҡ һ ирпеп торғ анда, Аллаһ яҡ тылыҡ ты һ ү ндерһ ә, тегелә р кү ҙ гә тө ртһ ә ң кү ренмә ҫ лек дө м ҡ араң ғ ыла ҡ аласаҡ.

18. (Улар) һ уҡ ыр, телһ еҙ -һ аң ғ ырауҙ ар. (Шуғ а кү рә, улар ту­ра юлғ а) ә йлә неп ҡ айта алмайҙ ар. (19) Улар Кү ктә н томалап ҡ ойғ ан ямғ ырғ а элә геп, Кү к кү крә ү ҙ ә р һ ә м дә һ шә тле йә шендә р аҫ тында ҡ алғ андай булыр. Ул монафиҡ тар йә шен һ уғ ып ү лтереү ҙ ә н ҡ урҡ ып, бармаҡ тары менә н ҡ олаҡ тарын томалар­ҙ ар. Лә кин Аллаһ кә ферҙ ә рҙ е һ ә р яҡ лап (язаһ ы менә н) сор­нап аласаҡ. ( 20 ) Йә шен уларҙ ың кү ҙ ҙ ә рен кө йҙ ө рө п сығ арырҙ ай булып, яҡ ында ғ ына йә шнә й, тирә -йү нде яҡ тыртып ал­ғ анда, улар бер аҙ алғ а китә, кинә т ингә н ҡ араң ғ ыла улар баҫ ҡ ан ерҙ ә рендә ҡ атып ҡ ала. Ә гә р телә һ ә, Аллаһ, ә лбиттә, уларҙ ың ҡ олаҡ тарын һ аң ғ ыраулата, кү ҙ ҙ ә рен һ уҡ ырайта ала. Ысынлыҡ та Аллаһ һ ә р нә мә гә ҡ ә ҙ ир (һ ә р нә мә не эшлә й ала торғ ан ҡ ө ҙ рә ткә эйә ).

21. Ә й, инсандар! Һ еҙ ҙ е һ ә м һ еҙ ҙ ә н элек йә шә гә ндә рҙ е яралтҡ ан Раббығ ыҙ ғ а ғ ибә ҙ ә т ҡ ылығ ыҙ. (Шулай итһ ә геҙ ) бә лки һ еҙ (гө наһ тан, насарлыҡ тан, Аллаһ тың язаһ ынан) ҡ отолорһ оғ оҙ, тә ҡ ү ә леккә ирешерһ егеҙ.

22. Ул һ еҙ ҙ ең ө сө н ерҙ е яҫ тыҡ итеп ҡ абартты (йә пле, уң айлы ҡ ылды). Кү кте лә кө мбә ҙ ле итеп, бина ҡ ылды (тө ҙ ө нө ). Кү ктә н һ ыу ағ ыҙ ып, һ еҙ ҙ ең тамағ ығ ыҙ туйһ ын, тип тө рлө -тө рлө емештә р ү ҫ терҙ е. Шуны белгә н килеш Аллаһ ҡ а тиң дә ш эҙ лә мә геҙ.

23. Ә гә р илсебеҙ гә (Мө хә ммә дкә ) индерелгә н (Ҡ ө ръә н)гә шиклә неп ҡ араһ ағ ыҙ, ә гә р ҙ ә һ еҙ хаҡ лы икә н, Аллаһ тан баш­ҡ а ярҙ амсыларығ ыҙ ҙ ы саҡ ыртып, шуғ а оҡ шаш, исмаһ ам, бер сү рә килтереп кү рһ ә тегеҙ. ( 24) Ә гә р шулай эшлә й алмаһ ағ ыҙ, һ ис шик юҡ, һ еҙ уны эшлә й алмаясаҡ һ ығ ыҙ, утын урынына кешелә рҙ е, таштарҙ ы яғ ып ҡ ыҙ ҙ ырылғ ан йә һ ә ннә мдә н һ аҡ ланығ ыҙ. Йә һ ә ннә м уты кә ферҙ ә р ө сө н ә ҙ ерлә нде.

25. (Ий, Мө хә ммә д) иман килтереп, изгелекле ғ ә мә лдә р ҡ ылыусыларғ а шишмә лә ре ағ ып тороусы йә ннә ттә р буласаҡ, тип кешелә рҙ ә н һ ө йө нсе ал. Ул йә ннә ттә рҙ ә уларҙ ың алды­на емештә р килтереп ҡ уйғ ас, улар:

— Был емештә рҙ е беҙ фани донъяла ла ашағ ан инек бит инде, — тип ә йтерҙ ә р. Лә кин ул емештә р тышҡ ы яҡ тан ғ ына тегелә ренә оҡ шағ ан булыр. (Тә мдә ре бө тө нлә й икенсе, ғ ә ­жә йеп лә ззә тле һ ә м татлы булыр. ) Улар ө сө н (йә ннә ттә ) пак ҡ атындар булыр. Һ ә м улар (мө ьминдә р) унда мә ң ге йә шә п ҡ а­ласаҡ.

26. Шик юҡ, Аллаһ серкә йҙ е һ ә м унан башҡ а хә шә рә терә ктә рҙ е лә ғ ибрә ти миҫ ал итеп килтерергә тартынмаҫ. Иманлы кешелә ргә килһ ә к, улар бындай ғ ибрә тле миҫ ал­дарҙ ың Раббынан килгә нлеген һ ә м ул миҫ алдарҙ ың дө рө ҫ һ ә м ысын икә нен аң ларҙ ар. Кә ферҙ ә ргә килһ ә к, улар:

— Аллаһ ниндә й маҡ сат менә н шундай ғ ибрә ттә р килте­рә? -ти.

Аллаһ был ғ ибрә тле миҫ алдары менә н байтаҡ кешелә рҙ е аҙ аштырыр, байтағ ын тура юлғ а йү нә лтер. Килтергә н миҫ алдары менә н Аллаһ бары тик аҙ ғ ындарҙ ы ғ ына аҙ аштырыр.

27. Улар (фә сиҡ тә р, аҙ ғ ындар, ә хлә ҡ һ еҙ ҙ ә р) шундай бә ндә лә р, ант итеп, һ ү ҙ бирә лә р ҙ ә, шул һ ү ҙ ҙ ә ренә н та­налар (баш тарталар). Аллаһ тоташтырырғ а бойорғ ан нә мә лә рҙ е киҫ ә лә р (мосолмандарҙ ан, Ҡ ө ръә ндә н айырылалар) һ ә м Ер йө ҙ ө ндә фетнә -тә ртипһ еҙ лек (аҙ ғ ынлыҡ ) килтереп сығ аралар. Бына шулар инде ысынлыҡ та алданасаҡ (зыян-зә хмә т кү рә сә к).

28. (Эй, кә ферҙ ә р! ) Һ еҙ йә нһ еҙ ҙ ә ргә йә н ө рө п йә нлә н­дергә н Аллаһ ты нисек инҡ ар итә һ егеҙ? Һ уң ынан Ул һ еҙ ҙ ең йә негеҙ ҙ е аласаҡ, йә нә тағ ын һ еҙ ҙ е (Ә хирә ттә ) терелтә сә к. Һ ә м ахырҙ а һ еҙ Уның ҡ аршыһ ына ҡ айтасаҡ һ ығ ыҙ.

29. Ер йө ҙ ө ндә нимә булһ а, Ул барыһ ын да һ еҙ ҙ ең ө сө н яралтты. Һ уң ынан Кү ккә йү нә лде, уны ете ҡ ат итеп ҡ орҙ о. Ул барыһ ын да белеү се.

30. (Ий, Мө хә ммә д) иҫ ең дә тот, Раббың фә рештә лә ргә ә йтте:

- Мин Ер йө ҙ ө нә (Ә ҙ ә мде) хә лифә (башлыҡ, хужа) итеп яралтасаҡ мын, — тине.

Фә рештә лә р ә йтте:

— Беҙ Һ ине маҡ тап, тә сбих ә йтеп, Аллаһ Тә ғ ә лә кә мселектә рҙ ә н азат, тип, Һ ине ҙ урлап торғ анда, Ер ө ҫ тө ндә аҙ ғ ынлыҡ ҡ ыласаҡ һ ә м ҡ ан ҡ оясаҡ бә ндә ң деме хә лифә итеп ҡ уясаҡ һ ың? — тинелә р.

(Аллаһ уларғ а) ә йтте:

— Һ еҙ белмә гә ндә рҙ е һ ә р хә лдә мин белә м, — тине.

31. Аллаһ Ә ҙ ә мгә доньялағ ы бө тө н исемдә рҙ е (атамаларҙ ы) ө йрә тте лә (бө тө н нә мә лә рҙ ең исемдә рен белеү, йә ғ ни Аллаһ яралтҡ ан нә мә лә рҙ е аң лап белеү, серенә тө шө нө ү ҙ ер), уларҙ ы фә рештә лә ренә белдереп бойорҙ о:

— Ә гә р ҙ ә һ еҙ ә йткә ндә р дө рө ҫ булһ а, ул белгә н исемдә р­ҙ е ә йтеп бирегеҙ, — тине. (32 ) Фә рештә лә р ә йтте:

- Сө бхә наллаһ! (Дан Һ иң ә, паҡ Раббыбыҙ ): Һ ин беҙ гә ө йрә ткә ндә рҙ ә н башҡ а беҙ һ ис бер нимә лә белмә йбеҙ. Шик юҡ, Һ ин Ү ҙ ең һ ә м ғ алим, һ ә м хаким. (33) (Аллаһ ) ә йтте:

— Ий, Ә ҙ ә м, исемдә рҙ ең барсаһ ын да уларғ а һ анап кү рһ ә т, — тине.

Ә ҙ ә м фә рештә лә ргә ул исемдә рҙ е ә йтеп биргә с, Аллаһ йә нә ә йтте:

— Мин һ еҙ гә: кү ктә рҙ ә ге һ ә м Ер йө ҙ ө ндә ге кү ренмә гә н нә мә лә рҙ е лә, серҙ ә рҙ е кү реп-белеп торам, тип ә йтмә немме ни? Һ еҙ ҙ ең асыҡ рә ү ештә һ ә м йә шерен ҡ ылғ андарығ ыҙ ҙ ы бе­леп торам, тип ә йтмә немме ни? (34) Һ ә м Беҙ фә рештә лә ргә ә йттек:

— Ә ҙ ә мде хө рмә тлә п, уғ а сә ждә итегеҙ, — тинек.

Иблистан башҡ а, барса фә рештә лә р ҙ ә сә ждә итте. Ул (ә ме­ремдә н) йө ҙ сө йө рҙ ө. Тә кә бберлеген ең ә алманы; (тә кә ббер­леге арҡ аһ ында) ул ышанмаусы кә ферҙ ә рҙ ә н ине. (35) Һ ә м Беҙ ә йттек:

— Ий, Ә ҙ ә м, һ ин ҡ атының менә н бергә йә ннә ттә йә шә р­һ егеҙ, йә ннә ттең телә гә н ерендә, телә гә негеҙ сә ризыҡ ашағ ыҙ, лә кин бары тик бына был ағ асҡ а ғ ына яҡ ын килмә геҙ. Был ағ астың емешен ашаһ ағ ыҙ, — икегеҙ ҙ ә ғ ә ҙ елһ еҙ залим булырһ ығ ыҙ, — тинек.

36. Шайтан ҡ отортоп (был ағ астың емешен ашаһ ағ ыҙ, мә ң ге йә ннә ттә ҡ аласаҡ һ ығ ыҙ, тип), уларҙ ы (абындырҙ ы) юл­дан яҙ ҙ ырҙ ы һ ә м (йә ннә т кеү ек) гө л-баҡ санан сығ арттырҙ ы. (Шунда Беҙ ) ә йттек:

— Һ еҙ (Ә ҙ ә м менә н Иблис) бер-берегеҙ гә дошман булып, Ергә тө шө гө ҙ. Ер һ еҙ ҙ ең торор урынығ ыҙ булыр. Йә шә ү ө сө н унда кә рә к-яраҡ табырһ ығ ыҙ, һ ә м һ еҙ ү ҙ уаҡ ытығ ыҙ ки­леп еткә нсегә саҡ лы шунда ғ ү мер кисерерһ егеҙ, — тинек.

37. Шунан һ уң Ә ҙ ә м Аллаһ тан доғ а һ ү ҙ ҙ ә ре ө йрә неп, Раббынан ғ ә фү ү тенде. Аллаһ уны кисерҙ е, һ ис шикһ еҙ, Аллаһ тә ү бә лә рҙ е ҡ абул итеү се миһ ырбан эйә һ еҙ ер.

38. Беҙ ә йттек:

— Бө тө нө гө ҙ (ө сө гө ҙ ҙ ә: Ә ҙ ә м, Һ ауа, Иблис) гө л-баҡ санан сығ ығ ыҙ (Ергә тө шө гө ҙ ). Минә н һ еҙ ҙ е тура юлғ а ө ндә ү се кү рһ ә тмә лә р килер, шул аяттарыма тура ҡ алғ анығ ыҙ ғ а бер ниндә й ҙ ә ҡ урҡ ыныс булмаҫ һ ә м улар хә срә т сикмә ҫ.

39. Аяттарыбыҙ ҙ ы инҡ ар итеү селә р, ул һ ү ҙ ҙ ә рҙ е ялғ анғ а сығ арыусылар ут ә һ елдә ре (йә һ ә ннә мдеке) булыр, улар шунда мә ң ге ҡ аласаҡ.

40. Ә й, Исраил тоҡ омо, (Исраил - Яҡ уп пә йғ ә мбә рҙ ең бү тә н исеме). Һ еҙ гә биргә н ниғ мә ттә ремде иҫ егеҙ ҙ ә н сығ ар­мағ ыҙ. Миң ә биргә н вә ғ ә ҙ ә геҙ ҙ е (китапта яҙ ылғ анса йә шә рбеҙ, тигә негеҙ ҙ е) ү тә геҙ. Мин дә һ еҙ гә вә ғ ә ҙ ә иткә ндә ремде (йә ннә тте) бирермен. Бары тик минең язамдан ғ ына ҡ ур­ҡ ығ ыҙ. (41) Ҡ улығ ыҙ ҙ ағ ы китап (Тә урә т)тыраҫ лау ө сө н индерелгә н (Ҡ ө ръә н)гә иман килтерегеҙ. Аң булығ ыҙ, уны беренсе булып инҡ ар итеү селә рҙ ә н булмағ ыҙ. Аяттарымды донъя малына һ атмағ ыҙ. Бары тик Мин бирә сә к язанан ғ ына ҡ урҡ ығ ыҙ. (42 ) Хаҡ һ ү ҙ ҙ е нә жес-ялғ анғ а алмашмағ ыҙ. Белгә н кө йө нсә, дө рө ҫ лө ктө йә шермә геҙ. (43) Намаҙ ҙ ы теү ә л уҡ ығ ыҙ, зә кә тте тейешенсә бирегеҙ. Рә ҡ ә ғ ә т ҡ ылыусылар менә н бергә рә ҡ ә ғ ә т ҡ ылығ ыҙ. (44) Һ еҙ китап (Тә ү рә т)теуҡ ыйһ ығ ыҙ, кешелә рҙ е изгелеккә ө ндә йһ егеҙ, ә ү ҙ егеҙ ҡ ылғ ан (яманлыҡ тар)дыонотаһ ығ ыҙ. Шулар тураһ ында аҡ ылығ ыҙ менә н уйлап ҡ арағ аны­ғ ыҙ бармы? (45 ) Сабырлыҡ менә н намаҙ уҡ ып, Аллаһ тан ярҙ ам һ орағ ыҙ. Шик юҡ, был эш кү ң елдә рендә Аллаһ ҡ а мө хә ббә т тә рбиә иткә ндә р ө сө н ҡ ыйын булмаҫ. Башҡ алар ө сө н (сабыр итеү, намаҙ уҡ ыу, ураҙ а тотоу, хажғ а барыу, зә кә т биреү ) бик тә ҡ ыйын эштер. ( 46) Улар (тү ҙ ем-сабыр кешелә р, намаҙ уҡ ыусылар) — Раббы менә н ҡ ауышасаҡ тарына һ ә м Уның хө кө ­мө нә ҡ айтасаҡ тарына ныҡ инанғ ан кешелә р. (47) Һ ә й, Исраил тоҡ омо, һ еҙ гә (халыҡ тарғ а) биргә н ниғ мә темде һ ә м һ еҙ ҙ е барса ғ ә лә мгә (бө тө н халыҡ тарғ а) ө ҫ тө н ҡ ылғ анымды онотмағ ыҙ. ( 48) Һ еҙ килә сә к шундай бер Кө ндә н (Ҡ и­ә мә ттә н) ҡ урҡ ығ ыҙ, ул Кө ндө һ ис кем башҡ а кеше ө сө н хи­мә йә тотмаҫ (ярҙ ам итә алмаҫ ). (Аллаһ тан башҡ а) һ ис кем тә ү бә лә рҙ е ҡ абул итмә ҫ. Фидийә (язанан ҡ отолоу ө сө н тү лә ү ) алынмаҫ, уларғ а (гө наһ лыларғ а) ярҙ ам итеү се булмаҫ. (49) Онотмағ ыҙ, һ еҙ ҙ е Фирғ ә ү ен тоҡ омонан ҡ отҡ арҙ ыҡ. Улар һ еҙ гә хә тә р ә фә ттә р килтереп, яң ы тыуғ ан ир балаларығ ыҙ ҙ ы һ уйып, ҡ ыҙ ҙ арығ ыҙ ҙ ы ғ ына иҫ ә н ҡ алдыра ине. Был да һ еҙ гә Аллаһ тарафынан ебә релгә н хә тә р һ ынау ине.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.