Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





АЛҒЫ СӨЗ. Абдуллаһ әс-Сабт. КІРІСПЕ



АЛҒ Ы СӨ З

 

Ә лемдердің Раббысы Аллаһ қ а мадақ жә не, ақ иқ атында, игілік ең соң ында тек тақ уалар ү шін ә зірленген.

Мен осы зерттеумен мұ қ ият танысып, онда қ амтылатын тақ ырып толығ ымен ашып берілген деген қ орытындығ а келдім. Осы орайда мен Аллаһ тан авторды марапаттауды жә не оның ең бегін мұ сылмандар ү шін пайдалы етуді тілеймін.

Осы кітап араб тілінде жарияланса - жө н болар еді деп есептеймін. Алайда егер автор ө зін-ө зі ө лтіруге алып келетін " жанкештілік" деп аталатын акцияларды рұ қ сат ететін пә туалардың теріс салдарына, олардың мұ сылман қ оғ амдарына тигізетін кесірлі ә серіне, сондай-ақ, осындай жанкештілік актілерді рұ қ сат ететіндердің арасындағ ы келіспеушіліктерге толығ ырақ тоқ талса, ол едә уір мазмұ ндырақ болар еді. Сондай-ақ, осы ең бекте мұ ндай актілерге тыйым салатын ғ алымдардың пә туалары кең қ амтылғ анын қ алар едік.

 

Абдуллаһ ә с-Сабт

Шә ржа, БАӘ

 

Аса Мейрімді, ерекше Рахымды Аллаһ тың атымен!

 

КІРІСПЕ

Жанкештілік акциялары соң ғ ы кездерде кең тарағ ан қ ұ былыстардың қ атарына жатады. Оларды осылай деп бұ л амалды рұ қ сат ететіндер атайды. Ал бұ л ә рекеттерді орынсыз деп есептейтіндер оларды жай " ө зін-ө зі ө лтіру" актілері деп атайды. Бұ л іс-ә рекеттердің кең таралуы ақ ыл-есі сау кө птеген адамдарды мына сұ рақ қ а жауап іздеуге итермелейді: " Шындығ ында да Ислам осылай істеуге ә мір етеді ме? " Осығ ан қ оса Исламды жек кө рушілер осы жағ дайды ө здерінің мү ддесіне мұ сылмандарғ а қ арсы пайдаланады да, оларғ а лаң кестер (террористтер) деген ат тағ ып, Ислам ө зінің ұ станушыларына дә л осыны бұ йырады деп айтады. Сө йтіп, ақ иқ ат осы екеуінің, яғ ни Ислам дұ шпандарының осы қ ұ былысты ө з мү ддесіне пайдалануларың жә не жанкештілік актілерді мақ ұ лдайтын жә не оларды " сионистердің елу жылдық езгісінің жазасы", " тоқ таусыз жү ріп жатқ ан адам ө лтірулер, қ уғ ын-сү ргін жә не ойсырау ү шін қ асиетті кек алу" деп есептейтін езгідегі мұ сылмандардың жалынды шабыттануының ортасында жоғ алып қ алды.

Бірнеше жылдардан бері бұ қ аралық ақ парат қ ұ ралдарында осындай актілердің заң ды статусы туралы пікірталастар жалғ асуда. Алайда бұ л пікірталас қ оғ амдық пікірді олар заң ды кү шке ие дегенге қ арай одан сайын кү штірек қ ұ латты. Бұ дан қ алса, адамдардың арасында басында доктор ә л-Қ ардауи тұ рғ ан кейбір ғ алымдардың «Бұ л актілер дін ү шін жан пида етудің ең жоғ ары сатысы» деген сө здері ө те кең танылды. Бұ л кө зқ арастарғ а деген жаппай қ ызығ ушылық басқ а пікір-пайымдарды бө геп тастады, ал халық тың пікірінің кү ші олардың орынсыздығ ы туралы айтып жү рген кейбіреулерді ү нсіз қ алуғ а мә жбү р етті. Мә селе діни сипатқ а қ арағ анда, кө бірек саяси сипатқ а ие болды.

Жанкештілік актілердің рұ қ сат етілмейтіндігін тү сіндіріп беретін кітапты жазуғ а мені бірнеше себептер итермеледі. Олардың біріншісі - бұ л " феноменнің " палестиналық нұ сқ асы олардың заң дылығ ына жә не орындылығ ына мә н бермейтін кө птеген жас мұ сылмандарды осындай іс-ә рекеттерді жасауғ а шабыттандырғ анына деген менің қ ынжылғ аным. Басқ а себеп Исламның осы актілерге деген қ атынасына қ ызығ ушылық танытатын орыс тілді бауырлардан жә не ә пке-қ арындастардан мағ ан келіп тү скен жү здеген сұ рақ тар болды. Тағ ы бір себеп Планетаның тү рлі аймақ тарында жасалып жатқ ан жә не адамдарды Аллаһ тың дінінен теріс бұ рғ ызатын факторлардың бірі болғ ан жанкештілік актілер ә кеп соқ тырғ ан мұ сылмандар ү шін ө те қ орқ ынышты зардаптар болды.

Мұ ндай операцияларды жү зеге асырушы ұ йымдар Шариғ аттан ө здерінің ә рекеттеріне ақ тау іздеуге кірісті. Жанкештілік актілерді іске асыруды жақ тап олардың тез нә тижесіне есі кеткендер шығ а келді. Олардың кө бі осы ұ йымдардың идеяларына ортақ тас еді жә не олардың қ атарында болды. Алайда олар мұ ндай ә рекеттер қ андай салдарғ а ә кеп соқ тыратынын ойламай ғ ана қ оймай, бұ л мә селе бойынша Қ ұ ранның ә мірлеріне де ақ ыл тоқ татқ ан жоқ.

Аллаһ Ө зінің шексіз жә не мінсіз даналығ ымен кө пқ ұ дайшылдардың арасында ө мір сү ріп жатқ ан жә не мұ сылмандар оларды білмейтін, сондай-ақ зиян жә не шығ ын шегуі мү мкін болғ ан мү міндер зардап шекпеуі ү шін Мекке алқ абында мұ сылмандар мен кө пқ ұ дайшылдардың арасында шайқ астың орын алуына жол бермеді ғ ой. Аллаһ Тағ ала былай деді: «Ол сондай Аллаһ, сендерді оларғ а ө ктем еткеннен кейін Мекке ойпатында олардың қ олдарын сендерден тыйып, сендердің қ олдарың ды олардан тыйды. Аллаһ (Т. ) не істегендерің ді толық кө руші. Олар сондай кә пірлер – сендерді Мә сжид Харамнан жә не тостырылғ ан қ ұ рбандық ты орнына (қ уып) барудан тыйды. Бірақ егер Меккедегі сендер білмеген, мү мін ерлер мен мү мін ә йелдерді сендер жаныштап, білместіктен обалына қ алмайтын болсаң дар еді (соғ ысқ а жол қ ойылар еді). Аллаһ кімді қ аласа мә рхаметіне бө леу ү шін (осылай істеді). Ал олар ө зара бө лінгенде, олардан кә пірлерді кү йзелтуші азаппен қ инар едік» (ә л-Фатх, 24-25).

Бұ л актілердің мә нін адамдарғ а тү сіндірудің қ ажеттілігін ұ ғ ынып, мен оларғ а мұ ндай ә рекеттерге жол берілмейтіндігін бірнеше рет қ айталап жариялағ ан Абд ә л-Азиз ибн Абдуллаһ ибн Баз, Мухаммад ибн Салих ә л-Усаймин, Мухаммад Насыр ә д-Дин ә л-Ә лбани, Абд ә л-Азиз ибн Абдуллаһ Ә л ә ш-Шейх, Салих ибн Мухаммад ә с-Сә длә н сынды т. б. ірі ғ алымдардың пә туаларын ұ сынуды жө н санадым.

Сонымен бірге, ә ділеттіктің жә не шындық тың хақ ысын беріп, мен жанкештілік актілерді рұ қ сат етілген деп есептейтіндердің де дә лелдері мен дә йектерін келтірдім. Ә рине, ғ алымдардың арасындағ ы бұ л мә селе бойынша келіспеушіліктер - белгілі факт, алайда едә уір маң ыздысы – тіпті осындай ә рекеттерді рұ қ сат етілген деп есептеген ғ алымдар да тек қ ана Палестинаны мең зегені.

Мен қ олданғ ан ә рбір дә йексө з оның авторына деген сілтемесімен қ амтамасыз етілген. Сондай-ақ, бұ л ең бекте мен тек қ ана сахих хадистерге сү йеніп, олар келтірілетін кө здерге (дереккө здеріне) міндетті тү рде нұ сқ ау жасадым. Сонымен бірге, мен хадистердің келіп шығ уына қ атысты нә рселерге егжей-тегжейлі кіріспедім де, хадистің ә л-Бухари мен Муслимнің жинақ тарының біреуінде келтірілуін оны сахих деп тану ү шін жеткілікті фактор деп санауғ а жә не оны басқ а жинақ тарда іздемеуге жеткілікті деп есептедім. " Ә с-Сунан" жинақ тарына жү гінгенде, мен хадистің сахихтығ ын нақ тылауда осы саладағ ы біздің заманымыздың кө рнекті ғ алымы шейх ә л-Ә лбанидің, Аллаһ оны рахым етсін, зерттеулерін басшылық қ а алдым. Ә детте, мен «ә с-Сунан» жинақ тарының негізінде оның қ ұ растырғ ан сахих хадистер жинағ ына жү гіндім. [1]

Бұ дан тыс мен жанкештілік актілерге жол берілмейтіндігі туралы ғ алымдардың бірқ атар пә туаларын келтірдім. Алайда, ә рине, мен бұ л тақ ырыпқ а қ атысты барлық пә туаларды қ амти алмадым. Бұ л ең бекті ә зірлеуде ү лкен ең бек мені кейбір маң ызды дереккө здермен қ амтамасыз еткен ұ стазым Абдуллаһ ә с-Сабтқ а, Аллаһ оғ ан есендік берсін, тиесілі.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.