|
|||
1.3 Информатика сабағында технологиялардың қолданылуы
Ойын технологиясы дегеніміз – педагогикалық жұ мысты ойын тү рінде ұ йымдастырудың ә дістері мен тә сілдерінің жиыны. Ойын- оқ у ү рдісіндегі оқ ытудың ә р формасы, ә рі ә дісі ретінде дербес дидактикалық категория. Ойын элементтерінің сабақ барысында басты мақ саты – білім беруді ойынмен ұ штастыру. Баланың ойынғ а белсенді тү рде қ атысуы оның ұ жымдағ ы басқ а да ә рекеттерін айқ ындайды. Ойын бір қ арағ анда қ арапайым, жең іл қ ұ былыс сияқ ты кө рінгенімен, ол ұ жымдық ә рекет. Ойындардың қ ажеттілегін іріктеп ала білу- ұ стаз шеберлігіне байланысты. Информатика пә нін оқ ытуда ойын технологияларын қ олдану қ азіргі информатика пә нінде рө лі зор. Себебі біз оқ ушыларды сан қ ырынан дамыта білу ү шін, ойын тү рлерін қ олдануымыз қ ажет. Қ азіргі кезде мемлекетіміздің алдында білімді де іскер, ғ ылымғ а қ абілетті заман талабына сай ұ рпақ тә рбиелеу мә селесі тұ р. Яғ ни мемлекет, соның ішінде адамзат заманғ а сай білім мен білікті мең геруі қ ажет. Осы орайда заман талабына сай ұ рпақ тә рбиесін жү зеге асыру ү шін жаң а дамыта оқ ыту технологиялары, соның ішінде ойын технологияларының маң ызы зор. Еліміздің білім беру жү йесінің жаң арып, толығ а тү суі заман талабынан туындап отыр. Жас ұ рпақ – еліміздің тірегі, ертең іміздің кепілі. Сондық тан оларғ а саналы тә рбие мен сапалы білім беру мұ ғ алімдердің басты міндеті. Олар жан – жақ ты жетілген білімді ә ртү рлі ә дістемелерді мең герген, шығ армашылық пен жұ мыс жасай алатын шеберлік иесі болуғ а тиіс. Ұ стаз кә сіби білімін ү немі жетілдіріп отыруы керек. Қ азіргі таң да еліміз дарынды балалар тә рбиелеуде зор кө ң іл бө лініп отыр. Сондық тан оқ ыту мен дамытудың жаң а мазмұ нын қ ұ руғ а, оның ә дістемелік жү йесін іздестіру мә селелеріне мә н берілуде. Балалардың интеллектуалды қ абілеттерін анық тау жә не дамыту ү рдісі орталық тың қ ұ рылымдық бө лімшелерінде ә рбіреуінде бірегей білім беру ортасын қ ұ ру арқ ылы жү зеге асады. Оқ ушылардың интеллектуалдық қ абілеттерін анық тап, оны одан ә рі дамытуда дамыта отырып оқ ыту технологиясының маң ызы зор. Информатика сабағ ында ойын технологиясын қ олдану: оқ ушылардың тану қ ызметін жоғ арылату мә селесі оқ ытудың тә жірбиесі теориясында ә рдайым кө кейкесті мә селе болды. Іздену жолдары арқ ылы оқ ытушылар (ұ стаздар) ә р тү рлі оқ ыту ә дістерін мең геріп, іскерлік жә не дидактикалық ойындар мен жаң а технологияларды қ олданып келеді. Педагогикалық ойын айқ ын қ ойылғ ан мақ сатпен, оғ ан сә йкес педагогикалық нә тижесімен, оқ у-танымдық бағ ытпен ерекшеленеді. Ойын арқ ылы оқ ыту – кә сіби қ ызметін, адамгершілік қ арым-қ атынастармен жә не жеке қ иындық тармен сабақ тас мә селелердің шешімін табуғ а мү мкіндік береді. Оқ у ү рдісінде ойын технологияларын енгізу барысында қ ұ ндылық бағ ыттар мен кә сіби қ ызметтің негіздері қ алыптасып, ә леуметтік ө зара ә рекеттесу сә ті іске қ осылады. Ойын функциялары: ү йлесімділік, болжамдылық, ә леуметтік тү зету(коррекция). Негізінен, ойын кө пшілігіне 4 қ асиет тә н: - Оқ ушының таң дауы бойынша ғ ана қ абылданатын, қ ызмет ү рдісінің ө зінен жақ сы ә сер алуғ а мү мкіндік беретін (нә тижеге байланысты емес) еркін дамытушы қ ызмет; - Қ ызық ты фактілерді, қ осымша ақ параттарды ө з бетінше іздеуге бағ ытталғ ан қ ызметтің белсенді, шығ армашылық тү рі; - Жарысу, бә секелестік, жең іске жету талабы мен нә тижені жақ сартуғ а деген талпыныс, эмоционалды қ ызмет; - Ойын мазмұ ны мен оның барысының логикалық бірізділігін кө рсететін ережелердің болуы. Ойын негізіндегі оқ у ү рдісі қ ұ рылымын кезең дер тү рінде кө рсетуге болады: 1. Проблемалық ахуал жасау; 2. Ойын барысы; 3. Ойын нә тижелерін қ орытындылау. Осылай, сабақ тарда ойын технологияларын сауатты қ олдану – арнайы білім мақ саттарынан басқ а оқ ушылардың жеке тұ лғ алық, эмоционалдық, коммуникативтік мә селелерінің шешімін табуғ а, педагог пен бала арасындағ ы қ арым-қ атынастарды жақ сартуғ а ық пал етеді. Педагогикалық қ ызметте ойын технологияларын қ олдану – қ ұ зыреттіліктер негіздерін қ алыптастырудың жолдары. Ойын технологияларының сан алуандығ ынан бірінші кезекте кестеде кө рсетілгендері қ олдану қ ажет деп санаймын:
Информатика сабағ ында ойын ахуалын жасау ү шін оқ у материалын келесі тү рде кө рсетуге болады: - Мультимедиа презентациялары, интерактивті прораммалар; - Графикалық тү рдегі демонстрациялық жә не ү лестірме материалдар; - Бейне, аудио немесе мультипликациялық фрагменттер. Оқ ушының алдында, экранда пайда болатын ертегідей қ аһ армандар, қ иял-ғ ажайып қ алалар, виртуальды кейіпкерлер оғ ан ақ параттық қ ұ зыреттіліктің қ алыптасу ү рдістеріне белсене кіруге кө мектеседі: -берілген ақ параттың ішінен қ ойылғ ан міндетті шешуге қ ажетті ақ паратты бө ліп алу қ абілеттілігі; -графикалық тү рде ұ сынылғ ан қ арапайым ақ паратты мә тін ақ паратына айналдыру; -берілген презентацияда ұ сынылғ ан мә ліметтің жеткіліксіздігін кө рсете отырып, сұ рақ тар қ ою. Бү гінгі таң да кө птеген компьютерлік мультимедиалық программалар, компьютерлік дидактикалық ойындар мен оларды қ ұ рудың тә сілдері бар. Мұ ндай ойындар оқ у материалдардың есте сақ талуы мен ұ ғ ынылуына жақ сы ық пал етеді. Осындай тү рлі ойындар оқ ушы қ иялын ғ ана дамытпай, оқ ушылардың сабақ қ а деген қ ызығ ушылығ ын арттырады. Оқ ушы ө з мү мкіндіктерін ашып, жаң алық қ а, бә секелестікке ұ мтылады.
|
|||
|