Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





ІІІ Жаңа сабақ.



Сыныпты екі топқ а бө лу.

1топ. Талап, ең бек, терең ой…
2 топ. Жасымда ғ ылым бар деп ескермедім…
Кіріспе.
Мұ ғ алім:
Ө лді деуге бола ма, айтың даршы,
                   Ө лмейтұ ғ ын артына сө з қ алдырғ ан – деп тө релігін ө зі айтып кеткен Абай бү гін жарқ ын бейнесімен де, жалынды жырымен де бізбен бірге жасап келеді.
       Елбасымыз ө зінің халық қ а Жолдауында: «… Ұ лылардың ө мірі мен тағ ылымы арқ ылы ұ рпағ ын тә рбиелеу — ә сіресе қ азақ халқ ында ежелден–ақ келе жатқ ан ү рдіс. Бұ л жерде сө з ө нерінің атқ арғ ан орны ерекше болғ ан. Адамзаттың ақ ыл-ойы, ақ ындығ ының ірі тұ лғ асы Абай тағ ылымы білімнің де, тә рбиенің де қ айнар бұ лағ ы екені тү сінікті. Ұ лы дананың қ ай шығ армасын алмайық, оның алтын қ азығ ы – Адам. Ол нағ ыз Адам, Толық Адам қ андай болу керек деген сұ рақ қ а жауап іздейді, ә рі оғ ан жауап береді. Мысалы, «Атымды Адам қ ойғ ан соң қ айтып надан болайын», «Адамды сү юден басқ а қ ызық жоқ » деген пікірінде қ азір кө п айтылып жү рген ізгілік педагогикасы ұ станымдары жатыр. Осы жерде жас ұ рпақ ты тә рбиелеу ісі ең алдымен, оларды адамды сү юге баулудан басталуы керек деген тұ жырым шығ ады. Абай мұ расы, тағ ылымының ө міршең дігін заманның ө зі дә лелдеп отыр» деген болатын.
       Ойы сергек, қ аламы жү рдек сыншы Сағ ат Ә шiмбаев 1988 жылы жазғ ан «Абай тағ ылымы — азаматтық тағ ылым» атты мақ аласында былай деп едi:
       «…Абай тағ ылымын тұ ту дегенiмiз – Абай тағ ылымынан шындап ү лгi-ө неге алу, тә лiм-тә рбие кө ру. Абай айтқ ан: жаның а жара салар жамандық тардан, яғ ни кеселдi кесапат мiнездерден бойың ды да, ойың ды да кө ш бойы аулақ ұ стау, оларғ а жол бермеу, жол бергенге «сенiкi жө н» дегендi айтпау деп бiлемiз… Абай тағ ылымынан ү йрену деген сө з – ө мiрiң е жә не ө згелерге де Абайдың кө зiмен ә дiл бағ а берудi ү йрену, барың ды да, жоғ ың ды да Абай таразысына салып ө лшеп кө ру. Абай кө рсеткен кемшiлiктерге кең шiлiк бермеу дегендi баса айтқ ымыз келедi. Абайдың бiзге беретiнi сол, бiздiң одан тек батпандап ала бiлуiмiз ғ ана.
       Абайсыз ө мiр сү ру – рухани бейшаралық пен адамдық ақ ыл-ой мешеулiгiнен, сезiм жұ таң дығ ынан, жазылмас жан жарасының қ асiретiнен арыла алмау деген сө з. Барлық гә п осында жатыр… Бiр сө збен айтқ анда, Абай тағ ылымы – ө те ауыр тағ ылым. Сондық тан да оны ерiксiз мойындауғ а тура келедi, ө йткенi ол бә рiбiр мойындатпай қ оймайды».
Тахауи Ақ танов Абайдың ақ ындығ ы жайында ә ң гiмелесе қ алғ анда: «Мен Абайды ендi-ендi тү сiнiп жү рмiн. Ө лең дерiн оқ ығ ан сайын бiр жаң алық ашқ андай боламын» деген екен.
       Қ арасө з – арабтың «ғ ақ лия» деген сө зімен мә ндес. « Ғ ақ лия » — кө ркем сө з, дана сө з, асыл сө з деген мағ ынаны білдіреді.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.