Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





3.3. Дипломдық жұмыстың графикалық кескіндемелік орындалу барысы.



4 –сурет. Табиғ ат кө рінісінің эскизі

 1 кезең. Эскиздер мен нобайлар салу. Ең алдымен, дипломдық жұ мысты бастамас бұ рын оның эскизін ойластырып салдым. Ең қ арапайым эскиз. (қ осымшада кө рсетілген )қ арындашпен салынғ ан графикалық тү рінен шағ ын форматтағ ы картонды кенепке майлы бояумен салынғ ан кү рделі эскиз болды. Эскиз салмас бұ рын, дипломның тақ ырыбын атты майлы бояумен салынғ ан картина деп бекіткен соң, сол туралы мә лімет жинаумен айналыстым. Мә ліметтерді кітапханалар мен интернеттегі сайттардан алдым. кескіндемедегі жә не тағ ы да басқ а ақ параттарды кең інен танып оқ ыдым. Содан кейін жинағ ан мә ліметтерім арқ ылы эскиз жұ мысын жасадым. Эскиз жұ мыстарым графикалық техникада, акварель, гуашь, майлы бояу техникаларында болды.

Акварель бояуымен тү рлі-тү сті нобай

2 кезең. Технологиялық жұ мыс. Эскиз дайын болып, оны дипломдық жобаның нобайы ретінде қ абылдағ ан соң, технологиялық жұ мыстарды атқ ардым. Олар дайын кенептке негіз (грунт) жасау. Негіз жасау ү шін дайын кенепке дү кенде сататын желатин жақ тым. Ең алдымен желатинді 15 минутқ а суғ а салып қ ояды, сосын біраз қ айнатып, біраз суығ ан соң ү лкен қ ылқ аламмен кенеп бетіне жақ тым. Бұ л процесті тағ ы бір рет қ айталадым, ол кенеп бетінде дұ рыс негіз жасалуғ а кө мектеседі. Кенеп кепкен соң саусақ пен қ ағ ып тексергенде барабан бетін ұ рғ ан сияқ ты дыбыс шығ аруы керек. Сонымен қ атар, желатинді негіз майлы бояуды жақ қ ан кезде бояуды кенептің келесі бетіне шығ ып сің іп кетуден сақ тайды. Кенеп дайын болғ ан соң сурет салу жұ мысын бастай беруге болады.

 

Қ ОРЫТЫНДЫ:

Қ орытың дылай келе ө нер дегеніміз– халық тың салт – санасын, мә дениетін, адамзаттың эстетикалық мә дени қ арым қ атынастарын қ алыптастырушы ағ ым. Кө ркемдік, ә демілік ұ ғ ымының ө н бойына осы екі қ асиеттің екеуі де ұ ялағ ан, біреуінен бас тартсаң ыз екіншісі бә рібір жеке дара сұ лулық сырын жеткізе алмайды. Ө нер ү лгілері эстетикалық ғ ажайып мұ ралар сыйлай отырып, ө мірде де сұ лулық тү зуге, дү ниені еркін, ә демілік заң дары бойынша тү рлендіруге тә рбиелейді.

Менің шығ армашылық жұ мысымның негізі кіріспе бө лімінен басталып, жоба алды бө лімімен жалғ асады. Жоба алды зерттеу бө лімінде дипломда қ аралатын мә селелердің ғ ылыми-теориялық негіздемесі мен тарихи деректерін зерттеп жаздым. Ғ ылыми-теориялық негіздемесі тақ ырыбында Композицияны, кескіндеме бағ ыты туралы, сонымен қ атар салынғ ан сурет табиғ ат кө рінісі оның ішінде кү з кө рінісі жайлы жаздым, жә не де қ алыптастыруғ а негіз болғ ан ә р тү рлі бағ ыттар туралы жаздым.

Ал дипломдық жұ мыста қ аралатын мә селелердің тарихи деректеріне тарихы болып қ ұ рылуынан бастап, даму, одан кейінгі жалпы пейзаж, яғ ни кү з кө рінісі туралы қ ызық ты мағ лұ маттар бердім. Сонымен қ атар кескіндеме тарихы туралы мә ліметтер қ остым жә не бейнелеу ө нері туралы жаздым. Осы сынды мә ліметтерді ө з дипломдық зерттеу жұ мысыма кіргізуімнің себебі: осы бағ ытқ а айналдырып майлы бояу техникасында жазып шығ у. Бұ л бө лімде кескіндеме тарихына жалпы мағ лұ мат, ішкі қ ұ рылысы, авторлары, қ ызмет кө рсету аясы туралы айтылады.

Композициялық жә не Кө ркем қ ұ растыру бө лімінде тақ ырыпқ а сай нобай, эскиздер салып, сонымен қ атар композиция туралы мә ліметтер жинадым. Бұ л бө лімде нобай, эскиз, композиция туралы мә лімет жинай отырып, қ андай кө ркемдік қ ұ ралдармен салынатыны, олардың тү рлері, ырғ ақ, симметрия заң дылығ ы туралы жаздым.

Тү с психологиясы жә не тү с тану тақ ырыбында тү стің физикалық қ асиеті, кескіндемеде қ олданылуы, оның қ асиеті мен сапасы, тү стің эмоционалды-психологиялық қ асиеті, тү стің символикасы, тү рлі-тү сті жә не тү ссіз тү стер, спектрлік тү стер, тү стік шең бер, тү стану саласы жә не оның сыры, тү стің адам ө міріне ық палы, тү стану іліміндегі колорит ұ ғ ымы туралы зерттеулер жасадым.

Технологиялық бө лімде кескіндемелік жұ мыстарды орындау кезіндегі техникалық талаптар туралы қ арастырдым. Бұ л бө лімде кескіндеме жұ мысын жасау кезіндегі байланыстырушы заттар мен жабдық тар туралы жаздым. Олар кескіндемеге арналғ ан тү рлі заттардан басталып, майлы бояу жә не оның алынуы, қ ұ рамы, қ олданылуы, тү сі, орындалу техникасы туралы, сонымен қ атар майлар, сырлар, су эмульсиясы, эмаль жә не кескіндемелік сауаттылық тү рлері туралы мә ліметтермен жалғ асады.

Кескіндеме жұ мысын даярлау барысында негізгі пайдаланатын материалдар туралы тақ ырыпта кенеп, негіз, қ ылқ алам жә не оның тү рлері, палитра, сұ йылтқ ыштар мен езгіштер туралы жазыладым.

Экономикалық бө лімде дипломдық жұ мысты орындау барысында кеткен шығ ынды есептеп жаздым. Жалпы кеткен шығ ынның саны 28 000 тең гені қ ұ райды.

Ө мірлік іс ә рекет жә не қ ауіпсіздік негізі бө лімінің суретшінің жұ мыс орыны тақ ырыбында суретшінің мінсіз шеберханасы қ андай болу тиіс, ол жердегі жабдық тар мен материалдарды сақ тау, кескіндеме жұ мыстарын сақ тау мен оларды сыртқ ы ортаның ә серінен қ орғ ау, жағ дайларды тиімді пайдалану туралы жаздым. Сонымен қ атар, ө ндіріс шеберханасындағ ы қ ауіпсіздікті қ алай сақ тау керектігі туралы ақ ыл-кең естерді жаздым.

Менің дипломдық жұ мысыма арналғ ан «Кү з кө рінісі»атты шығ армамды кө ркемдік мақ саттарда, оқ у жә не білім беру студияларында студенттер мен дә ріс алушыларғ а кө рнекілік қ ұ рал ретінде де пайдалануғ а болады. Сонымен қ атар, ү лкен кө лемді кескіндеме бағ ытында картина тұ тынатын дү кендерге, кө рмелер мен галерияларғ а, музейге қ оюғ а болады. Оқ у орындары мен азаматтық ғ имараттарда кө рнекілік қ ұ рал ретінде жә не безендіру мақ сатында қ олдануғ а болады. Тақ ырыбына сай кө птеген конкурстар мен ә ртү рлі кескіндемелік бағ ыттағ ы іс-шараларғ а қ атысуғ а болады. Баспа ө німінде иллюстрация ретінде пайдалануғ а болады.

Мен тақ ырыбымды «Кү з кө рінісі» деп алдым. Бұ л тақ ырыпта табиғ ат кө рінісін майлы бояу техникасында орындалғ ан туындым кескіндеме ө нерінің айқ ын кө рінісі болып табылады. Бұ л жерде жұ птардын табиғ ат аясындағ ы ә сем бейнесі тү сіп, кө рермен назарына ұ сынылып отыр. Осы туындыны жасау мақ сатында кө птеген маң ызды мә ліметтер жинап, қ ызық ты деректерді оқ ып ү йрендім. Ө зім ү шін кескіндеме ө нерінің жаң а бағ ыттарын аша отырып, кә сіптік дең гейімді арттырдым. Сол себепті менің бұ л дипломдық жобам ө зім сияқ ты студенттер мен ө зінің бағ ын жаң адан ғ ана кескіндеме ө нерінде сынап жү рген ө нер иелеріне тамаша ү лгі-ө неге болады деп сенемін.

 

Қ ОЛДАНЫЛҒ АН Ә ДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:

1. “Қ азақ стан”: Ұ лттық энциклопедия/Бас редактор Ә. Нысанбаев – Алматы “Қ азақ энциклопедиясы” Бас редакциясы, 1998

2. Асанова Б., Жақ сыбергенов А., Данилшункина С. Рисунок играфика: Учебник. 2-е изд. – Астана: Фолиант, 2012. – 360 с.

3. Мауленова Г., Амандыкова Д. Технология и техника графики: Учебное пособие. – Астана: Фолиант, 2011. – 192 с.

4. Самұ ратова Т. К. Бейнелеу ө нері тарихы: бейнелеу ө нері жә не сызу мамандық тарына арналғ ан оқ улық. – Астана: Л. Н. Гумилев атындағ ы ЕҰ У, 2010.

5. «Бү гінгі Қ азақ стан» Республика суретшілерінің шығ армаларында Алматы Ө нер 1983ж.

6. Ә. Қ астеев. Альбом. Алматы. 1978ж.

7. «Советтік Қ азақ станның бейнелеу ө нері» Алматы. Ө нер. 1990ж.

8. Ералин Қ., Халмуратов Ж. «Қ азақ станның бейнелеу ө нері шеберлері» Алматы «М-Талант фирмасы» 1997ж.

9. УХ. Арғ ынбаев «Қ азақ халқ ының қ олө нері». Алматы. «Ө нер», 1987 жыл 168 бет.

10. Ералин Қ., Тастемиров К., «Бейнелеу ө нері сабақ тарында оқ ушылардың кең істік туралы тү сінігін қ алыптастыру».

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.