Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





3.1 Кескіндемені орындау барысындағы негізгі технологиялық талаптар



Кескіндеменің барлық техникасында жұ мыс істеу ү шін арнайы байланыстырушы заттар қ ажет. Олар пигменттің бө лшектерін ұ стайды жә не кенеп бетіндегі бө лшектердің беріктігін қ амтамасыз етеді. Техниканың тү рлеріне сай байланыстырушы элементтер ә р типке бө лінеді: гуммиарабик – акварельдік техникада, жұ мыртқ аның сарысы – темперада, кебетін май – майлы кескіндемеде, бал арасының балауызы – анкустикада, акрил эмульсия – акрил техникасында. Бояуды дайындау тә сілі орындалуына сай тү рленіп отырады.

Кескіндемеге арналғ ан жабдық тар. Бояуды негізге жағ у ү шін кө птеген қ ұ рал-саймандар бар: сорғ ыш (губка), шпательдер, скребка, пышақ, мастихин, білікше (валик), аэрограф, бояу бү ріккіш атқ ыштар. Алайда, барлық қ ұ ралдарғ а қ арағ анда қ ылқ алам маң ызды жабдық болып табылады.

Сыр, майлы сырлар. Ішкі жә не сыртқ ы жұ мыстарғ а пайдаланылады. Майлы сырлар ә р тү рлі ә рлеу жә не жө ндеу жұ мыстарында: сыланғ ан қ абырғ аларды, ағ аш, металды сырлауғ а кө п қ олданылады. Сырлываликпен, бояу жақ қ ышпен немесе пульверизатормен бү ркіп жағ алы. Сапалы болу ү шін екі рет сырлағ ан жө н (алғ ашқ ы қ абаты ә бден кепкеннен кейін-екінші рет). Майлы сыр қ оюланып қ алғ ан жағ дайда оныолифаменне майлылакпенерітіп, сұ йылтып алады. Сырлы еріткішпен ерітпеген жө н, мұ ндайда сыр жалтырамайды. Тү сіне қ арай 1 шаршы метр-ге 80 грамнан 160 грамғ а дейін сыр кетеді. Жауын-шашыннан қ орғ ану ү шін жә не ұ зақ сақ талуы ү шін сырланғ ан жердің бетіне майлы лак жағ ады. Тү сі ә р тү рлі сырларды араластыруғ а болады, бірақ дайын майлы сырғ а қ ұ рғ ақ пигменттер қ осуғ а болмайды, ө йткені сыр ірімтіктеп кетеді.

1 - сурет. Кескіндеме жұ мысын орындау барысы

Кескіндемелік сауаттылық тың тү рлері. Майлы кескіндеме – кө ркемсуреттік майлы бояулармен орындалатын кескіндеменің тү рі, оларды ағ артылғ ан қ ағ аз майына неорганикалық тү стерді ү гіту тә сілімен дайындайтын, кейде кү нбағ ыстың немесе жаң ғ ақ тың майын қ осады. Станокты кескіндеме майлы бояулармен арнайы тегістелген кенептің, картонның, ағ аштың, темірдің бетіне жазады, монументалды кескіндеме – ә к сылақ тың ү стінде салынады. Майлы кескіндеме жайлы бө лек мә ліметтерді ежелгі жә не ортағ асырлық манускриптардан кездестіруге болады. 15 ғ. ортасында нидерландық кескіндемеші Ян ван Эйк кемелдеген соң майлы кескіндеме ү лкен қ арқ ынмен дамиды. Майлы кескіндеме жазуының кө ркемдігімен жә не динамикасымен ө згешеленеді. Бұ л кескіндеудің басқ а тү рлеріне қ арағ анда жазық тық бетінде кө лемнің жә не кең істіктің кө зге кө ріну елесіне қ ол жеткізуге, бай тү стік ә серлерді жә не рең дік терең дікті анық кө рсетуге мү мкіндік береді. Майлы кескіндеменің техникалық тә сілдері сан алуан. Бояу жағ ымдары – қ аптап жапқ ыш – мө лдір емес жә не лессировкалы – мө лдір, корпусты – тығ ыз, фактуралы – рельефті, жұ қ а, тегіс бола алады. 19 ғ. басына дейін майлы кескіндеме лак араласқ ан кө п қ абатты жағ ымдардан қ ұ ралып, суреттің бетіне лак жағ ылғ ан. Ал бояуларды алла прима ә дісінде қ олдану 19 ғ асырдың басынан басталғ ан, ол таза грунттың немесе жұ қ а жағ ылғ ан тү стік немесе рең дік бояудың ү стіне салу дегенді білдіреді.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.