Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





36 — Йәсин (Йәсин) сүрәһе



36 — Йә син (Йә син) сү рә һ е

(Йә син сү рә һ е 83 аяттан тора. Мә ккә лә ингә н. Исеме ха­ҡ ында фараздар ә ҙ тү гел. «Йә сиин» — йә инсан, тип тә аң латалар. Имештер, «Йә син» - ул Мө хә ммә д Пә йғ ә мбә р исемдә ­ренең береһ е. Йә син сү рә һ е ул – Ҡ ө ръә ндең йө рә ге, тип ә йтә лә р. Йә ­син — иң мә шһ ү р сү рә лә рҙ ең берһ е. )

Бисмиллә һ ир-рахмә ә нир-рахиим.

1. Йә син. (2) Хикмә т тулы Ҡ ө ръә н менә н ант итә м, (3) (эй, Мө хә ммә д) һ ин, һ ис шө бһ ә һ еҙ, Пә йғ ә мбә рҙ ә рҙ ең береһ е булдың. (4) Һ ин тура юлдан бараһ ың.

5. Был Ҡ ө ръә н — һ ә р ваҡ ыт ең еү се, ярлыҡ аусы (Аллаһ ) тарафынан индерелгә н Китап. (6) Аталары (Ҡ ө ръә н менә н) киҫ ә телмә гә н, ү ҙ ҙ ә ре наҙ анлыҡ эсендә ҡ алғ ан ҡ ә ү емдә рҙ е (Ҡ иә мә т кө нө ндә ге яза менә н) киҫ ә теү ө сө н индерелде. (7) Дө рө ҫ ө шул, уларҙ ың кү беһ енә (вә ғ ә ҙ ә ителгә н) һ ү ҙ (яза биреү ) хаҡ булып сыҡ ты. Сө нки уларҙ ың кү беһ е иман килтермә не. (8) Хаҡ тыр, Беҙ уларҙ ың муйындарына шундай бығ ау ҡ ыршауҙ ары һ алдыҡ, ул ҡ ыршауҙ ар уларҙ ың эйә генә саҡ лы терә леп тора. Хә ҙ ер инде уларҙ ың башы-танауы юғ арығ а ҡ арап ҡ атҡ ан.

(Ә лбиттә, был ғ ибә рә лә рҙ е кү сермә мә ғ ә нә лә аң ларғ а кә рә к. Бығ ау ҡ ыршауы ла, баштарының юғ арығ а ҡ арап ҡ атып ҡ алыуы ла улар­ҙ ың тә кә бберлегенә, кирелегенә, ү ҙ гә рмә ҫ, буйһ онмаҫ булғ андары­на кинә йә, сағ ыштырыу. )

9. Беҙ уларҙ ың алдына ла, артына ла кә ртә ҡ орҙ оҡ, шу­лай итеп, уларҙ ы уратып алдыҡ. Бынан һ уң улар инде (Хә ҡ иҡ ә тте) бө тө нлә й кү рмә ҫ.

(«Был кә ртә лә р уларҙ ың тә кә бберлеге. Тә кә бберлек, артыҡ ғ орурлыҡ, маһ айыу кә ртә һ е был халыҡ ҡ а хә ҡ иҡ ә ткә эйә реп, бө йө клө к яулау мө мкинлеген ҡ аплай, арттағ ы кә ртә лә р иһ ә Хә ҡ иҡ ә тте инҡ ар итеү селә рҙ ең нисек һ ә лә к булыу тарихын кү рергә ҡ амасаулай. »Мө хә ммә д Али тә фсиренә н. )

10. Киҫ ә тһ ә ң дә, киҫ ә тмә һ ә ң дә, улар барыбер иманғ а килмә ҫ. (11) Һ ин бары тик (Ҡ ө ръә нгә ) йө ҙ тотҡ ан һ ә м сикһ еҙ мә рхә мә тле ярлыҡ аусығ а (Аллаһ ҡ а ысын кү ң елдә н) бө йө к хө рмә т кү рһ ә теү се кешелә рҙ е генә киҫ ә тә (иманғ а ө ндә й) алырһ ың. Бына шундайҙ арҙ ы һ ин уларҙ ың ярлыҡ ау аласаҡ тарын һ ә м бик тә шә рә фле ә жерҙ ә р менә н бү лә клә нә сә ктә рен ә йтеп шатландыр.

12. Дө рө ҫ ө шул, ү лелә рҙ е Беҙ генә, бары тик Беҙ генә те­релтә алабыҙ. Улар эшлә п ҡ алдырғ ан бө тө н нә мә не, (улар ҡ ылғ ан бө тө н яман ғ ә мә лдә р тураһ ында) Китапҡ а Беҙ яҙ абыҙ. Беҙ бө тө нө һ ө н дә ап-асыҡ итеп (Лә ү хел Мә хфү з тигә н) Китап­ҡ а теркә п барабыҙ. (13) Һ ин уларғ а (Антакия исемле) шә һ ә р халҡ ына илселә р килгә ндә н һ уң булғ ан хә лдә рҙ е ғ ибрә т итеп һ ө йлә.

(«Антиохия йә ки Антакия шә һ ә ре — юнандар-гректар тарафынан беҙ ҙ ең эрағ а ҡ ә ҙ ә р 300-се йылда Сү рийә нең тө ньяғ ында тө ҙ ө лгә н шә һ ә р. Шул шә һ ә ргә Ғ айса ғ ә лә йһ иссә ллә мдең илселә ре килә ». Али Тургуг тә фсиренә н)

14. Беҙ уларғ а ике илсе кү ндергә н инек. (Хә ҙ рә ти Ғ айсаның сә хә бә лә ре Йү хә ннә менә н Бә лү ә сте). Уларҙ ы (илселә рҙ е) ялғ ансы, тип атанылар. Беҙ сә хә бә лә ргә ярҙ амғ а ө сө нсө (илсе)неебә рҙ ек. Илселә р ә йтте:

— Дө рө ҫ ө н һ ө йлә йбеҙ, беҙ һ еҙ гә ебә релгә н илселә р була­быҙ, — тинелә р. (15) Улар:

— Һ еҙ беҙ ҙ ең кеү ек ә ҙ ә м заты булыуҙ ан башҡ а бер кем дә тү гел, — тинелә р. — Раббының һ еҙ гә һ ис бер нә мә индергә не юҡ. Һ еҙ (Аллаһ пә йғ ә мбә рҙ ә ре, тип кешелә рҙ е алдап йө рө ү се) ял­ғ ансылар икә нһ егеҙ. (16) (Илселә р) ә йттелә р:

— Раббыбыҙ бик яҡ шы белеп тора: беҙ, ысындан да, һ еҙ гә ебә релгә н илселә р булабыҙ, — тинелә р. (17) (Аллаһ тың хө кө мдә рен) ап-асыҡ итеп һ еҙ гә ирештереү ҙ ә н башҡ а беҙ ҙ ең вазифабыҙ юҡ.

18. (Ҡ ала халҡ ы) ә йтте:

— Кү ң елебеҙ һ иҙ ә: һ еҙ беҙ гә бә лә килтерә сә кһ егеҙ. Ә гә р ҙ ә һ еҙ (беҙ ҙ е мосолман булырғ а ҡ ыҫ тауҙ ан) уаз кисмә һ ә геҙ, һ еҙ ҙ е таш менә н бә реп ү лтерә сә кбеҙ. Ысындан да, беҙ ҙ ең тарафтан һ еҙ гә ҡ аты йә берлә неү ҙ ә р булыр, — тинелә р. (19) (Илселә р) ә йтте:

— Һ еҙ ҙ ең бә лә геҙ ү ҙ егеҙ ҙ ең кә ферлегегеҙ ҙ ә н килә. Һ еҙ гә ө гө т-нә сихә т биреү — ул бә лә килтерә ме ни? Эйе, һ еҙ (ә хлә ҡ һ еҙ лектә н) хаттин ашҡ ан (сиктә рҙ е уҙ ғ ан) тоҡ омдан икә нһ егеҙ.

20. Был шә һ ә рҙ ең иң алыҫ йортонда йә шә ү се (Хө бибү н Нажжар исемле бер кеше) йү гереп килде.

— Ә й, халҡ ым, — тине ул. — Зинһ ар, был илселә ргә эйә регеҙ! (21) Эйә регеҙ, сө нки улар һ еҙ ҙ ә н һ ис бер тү лә ү һ орамай. Улар— тура юлды тапҡ ан заттар. (22) Мин ү ҙ емде яралтҡ анғ а (Аллаһ ҡ а ни ө сө н) ҡ оллоҡ итмә ҫ кә тейеш ә ле? Һ еҙ барығ ыҙ ҙ а фә ҡ ә т Аллаһ ҡ а ҡ айтарыласаҡ һ ығ ыҙ. (23) Мин Унан башҡ а (ялғ ан) тә ң регә табынмайым. Ә гә р сикһ еҙ мә рхә мә тле яр­лыҡ аусы (Аллаһ ) миң ә берә й зарар ҡ ылырғ а телә һ ә, улар (уй­ҙ ырма Илаһ тар) һ ис бер файҙ а бирә алмаҫ ине. Улар мине (язанан, тамуҡ тан) ҡ отҡ ара алмаҫ ине. (24) (Аллаһ тан баш­ҡ аларғ а табына ҡ алһ ам) шик юҡ, ул ваҡ ытта мин, һ ис шикһ еҙ, юлдан яҙ ғ ан кеше булыр инем. (Шунан һ уң иманлы Нажжарғ а таш ырғ ыта башланылар. Ү лер алдынан Нажжар былай тине. ) (25)

— Мин һ еҙ ҙ ең дә Аллаһ ығ ыҙ ғ а иман килтерҙ ем. Быны (Хә ҡ иҡ ә тте) ишетеп ҡ алығ ыҙ. (26) (Ү лгә ндә н һ уң уғ а)

— Бар, йә ннә ткә кер! — тип ә йттелә р. (Нажжарҙ ың рухы) ә йтте:

— Аһ, ни ҡ ыҙ ғ аныс, (27) Раббымдың нисек итеп (шә һ ид киткә немнә н һ уң ) мине (йә ннә ткә ) лайыҡ иткә нен халҡ ым кү рһ ә (шаҡ ҡ атыр ине һ ә м иман килтергә н булыр) ине.

28. Уның халҡ ына (язалау ө сө н) Кү ктә н (фә рештә лә рҙ ә н торғ ан) бер ғ ә скә р ҙ ә ебә рмә нек, ебә рергә уйыбыҙ ҙ а ла булманы. (29) Уларғ а ҡ от осҡ ос ҡ урҡ ыныс ауаздан башҡ а бер ниндә й ҙ ә яза бирелмә не. Улар шунда уҡ һ ү неп (ү леп) юҡ ҡ а сыҡ ты. (30) Лә ғ нә ттә р яуһ ын ул бә ндә лә рем (кә ферҙ ә р) ө ҫ тө нә. Пә йғ ә мбә рҙ ә р килә торҙ о, уларҙ ы мыҫ ҡ ыллап кө лә торҙ олар. (31) Ә ллә һ уң улар (мө шриктә р) кү рмә йме? Уларҙ ан элек йә шә п уҙ ғ ан кү пме (боҙ оҡ ) нә ҫ елде (халыҡ тарҙ ы) беҙ һ ә лә к иттек. Улар бер ҡ асан да бө гө нгө мө шриктә р янына яң ынан ә йлә неп ҡ айта алмаҫ. (32) Һ ис шикһ еҙ, уларҙ ың барыһ ы ла берә млә п Минең ҡ аршыма килтерелә сә к.

33. Беҙ ү ле тупраҡ ҡ а йә н бирҙ ек. Тупраҡ та орлоҡ ү ҫ тер­ҙ ек. Улар (шул орлоҡ менә н) туйына. Быларҙ ың барыһ ы ла улар­ғ а (ү лгә с терелә сә ктә ренә дә лил) ғ ибрә т-һ абаҡ тү гелме ни? (34) Беҙ шунда (тупраҡ та) хө рмә һ ә м йө ҙ ө м баҡ салары яһ аныҡ. Эстә рендә нисә тө рлө шишмә лә р бә реп сығ а. (35) Ү ҙ ҡ улдары менә н ү ҫ термә һ ә лә р ҙ ә, булдырылғ ан ниғ мә ттә н ауыҙ итһ ендә р тип, ризыҡ тар яралттыҡ. Шулай ҙ а улар шө кө р итмә ҫ тә рме ни? (36) Ер ү ҫ тереп биргә н ниғ мә ттә р­ҙ е лә, кешелә рҙ е лә һ ә м тағ ын уларғ а мә ғ лү м булмағ ан ни ҡ ә ҙ ә р нә мә лә рҙ е (йә нле-йә нһ еҙ ) парлы-парлы итеп яралтҡ анғ а (Аллаһ ҡ а) сикһ еҙ маҡ тауҙ ар!

37. Тө н ҡ араң ғ ылығ ы ла (Аллаһ тың ҡ ө ҙ рә тенә ) бер дә лил. Беҙ унан кө н яҡ тылығ ын һ урып сығ арабыҙ. Шунан һ уң улар тө н ҡ араң ғ ылығ ында ҡ ала. (Ер шарының яҡ тылығ ын был яҡ ҡ а һ урып алғ ас, теге яғ ы ҡ араң ғ ыла ҡ ала. )

38.  Ҡ ояш та (Илаһ и бер ҡ ө ҙ рә ттең дә лиле булараҡ ) ү ҙ енә (Аллаһ тарафынан) билгелә нгә н ваҡ ытҡ а саҡ лы ә йлә неп йө рө р. Был эштә р сикһ еҙ ҡ ө ҙ рә т эйә һ е, (һ ә р нә мә не) дө рө ҫ ө менә н белеп тороусы (Аллаһ )тың ә мерелер.

39. Айҙ ың хә ле иһ ә былай тора: (ә йлә неп йө рө р ө сө н) Беҙ уғ а ла теү ә л кү к кө мбә ҙ е һ ә м фасылдар тә ғ ә йенлә нек. Ниһ айә т, ул ҡ арт хө рмә ағ асының нескә талы кеү ек, нә ҙ ек булып яң ынан тыуыр.

40. Ҡ ояш Айғ а килеп ирешә алмаҫ, тө ндө ң дә кө н менә н бергә булаһ ы юҡ. Есемдә рҙ ең барыһ ы ла (теү ә л билгелә нгә н) кү к кө мбә ҙ е буйлап йө ҙ ә.

41. Уларҙ ың (Нухтың ) тоҡ омон (Туфан ваҡ ытында) кә мә гә тө йә п йө рө ткә небеҙ ҙ ә; (42) (ултырып йө рө р ө сө н, йө к ташыр ө сө н, шуғ а оҡ шаш башҡ а кү сереп йө рө тө ү ) ә сбаптарын бар иткә небеҙ ҙ ә (Аллаһ тың барлығ ына, берлегенә, Ә хирә ттең буласағ ына) бер дә лил булып тора. (43) Ихтыяр иткә н булһ аҡ, Беҙ уларҙ ы батырып ү лтергә н дә булыр инек. Ул сағ ын­да уларғ а бер кем дә ярҙ ам итә алмағ ан булыр ине һ ә м улар ҡ отола алмаҫ ине. (44) Беҙ мә рхә мә т итеп һ ә м мә ғ лү м бер ваҡ ытҡ аса (тә ҡ дирҙ ә ренә кү рә ) уларҙ ы ҡ отҡ арып, донъяла йә шә ттек.

45. Уларғ а (кә ферҙ ә ргә ):

Ҡ ылғ ан һ ә м ҡ ылынасаҡ гө наһ тарығ ыҙ ҙ ан ҡ урҡ ығ ыҙ, бә лки, һ еҙ ҙ е ярлыҡ ау кө тә лер, — тип ә йтелһ ә лә, улар йө ҙ сө йө рҙ ө (инҡ арсы булдылар). (46) Раббынан килгә н һ ә р бер аятты улар инҡ ар итә торҙ о. (47) Уларғ а:

— Аллаһ һ еҙ гә тә ғ ә йенлә гә н ризыҡ тан (саҙ аҡ а, зә кә т) би­регеҙ, — тип ә йткә с, кә ферҙ ә р иманлыларғ а ә йтте:

— Ә гә р ихтыяр итһ ә, (мохтаждарҙ ы) Аллаһ (ү ҙ е) туйындыр­һ ын. Аллаһ туйындырырғ а телә мә гә ндә рҙ е ни ө сө н ә ле беҙ туйындырырғ а тейеш? Һ еҙ, мотлаҡ, аҙ ашҡ анһ ығ ыҙ? (48) Ысындан да, һ еҙ дө рө ҫ ө н һ ө йлә йһ егеҙ икә н, улайһ а, ә йтегеҙ: вә ғ ә ҙ ә ителгә н (Ә хирә т) ҡ асан буласаҡ? — тинелә р.

49. Улар ү ҙ -ара бә хә слә шеп торғ анда, ү ҙ ҙ ә ре ө ҫ тө нә иҫ кә рмә ҫ тә н (ҡ апыл, кинә т) килгә н ҡ от осҡ ос ауаздан башҡ аһ ын ишет­мә ҫ тә р. (50) Бына шул ваҡ ытта улар васыят ә йтергә лә ө лгө рмә ҫ. Хатта ғ аилә лә ре янына ла ә йлә неп ҡ айта алмаҫ тар.

(51) Сур борғ оһ она ө рө лгә с, улар ҡ ә берҙ ә ренә н ҡ убарылып (сығ ып), туп-туры Раббы хозурына ашығ ырҙ ар. (52) Кешелә р ә йтер:

— Ҡ айғ ы беҙ гә, йоҡ лап ятҡ ан еребеҙ ҙ ә н беҙ ҙ е кем ҡ уп­тарҙ ы (терелтеп сығ арҙ ы) ?

(Яуабына бер тауыш яң ғ ырар):

Был (яң ынан терелеү ) — сикһ еҙ мә рхә мә тле ярлыҡ аусы (Аллаһ )тың вә ғ ә ҙ ә иткә не. Кү ндерелгә ндә р (пә йғ ә м­бә рҙ ә р) дө рө ҫ ө н һ ө йлә гә ндә р икә н.

53. Был — ҡ аты тауыш ишетелеү гә ү к, улар бө тө нө һ ө бер остан ҡ аршыбыҙ ғ а килеп баҫ асаҡ. (54) Ул Кө ндө бер кемгә лә бер ниндә й ҙ ә хаҡ һ ыҙ лыҡ ҡ ылынмаҫ. Һ еҙ ҙ ә ҡ ылмыштарығ ыҙ ҙ ан башҡ а нә мә ө сө н яза кү рмә ҫ һ егеҙ. (55) Шик юҡ, ул Кө ндө йә ннә т ә һ елдә ре зауыҡ һ ә м ҡ ыуаныс эсендә байрам итер. (56) Ү ҙ ҙ ә ре лә, ҡ атындары ла (йә ннә т) кү лә гә ­һ енә ҡ оролғ ан урындыҡ тарғ а ҡ ырын ятып, истирә хә т ҡ ылыр­ҙ ар (ял итерҙ ә р). (57) Шунда уларғ а саф емештә р һ ә м кү ң елдә ре нимә телә һ ә, шул китерелер. (58) Сикһ еҙ мә рхә мә тле Раббынан уларғ а сә лә м булыр.

59. — Ә й, гө наһ лылар, бө гө н һ еҙ (саф мө ьминдә рҙ ә н) айырым тороғ оҙ. (60) Ә й, ә ҙ ә м балалары, һ еҙ гә:

— Шайтанғ а эйә рмә геҙ, ул һ еҙ ҙ ең хә тә р дошманығ ыҙ, — тип бойорманыммы? (61) — Миң ә сә ждә итегеҙ, тура юлды табырһ ығ ыҙ, тип ә йтмә немме? (62) Дө рө ҫ ө шул бит инде, (шайтан) һ еҙ ҙ ең кү бегеҙ ҙ е юлдан яҙ ҙ ырҙ ы. Һ еҙ ә ле һ аман да шуны башығ ыҙ ғ а килтерә алмайһ ығ ыҙ мы ни? (63) (Фани донъяла уҡ һ еҙ гә ) вә ғ ә ҙ ә ителгә н йә һ ә ннә м ошо булыр. (64) Иманһ ыҙ лығ ығ ыҙ (ҡ ылғ ан гө наһ тарығ ыҙ ) ө сө н ә ҙ ерлә нгә н утта яныр­ғ а йә һ ә ннә мгә керегеҙ. ( 65) Ул Кө ндө ауыҙ ҙ арығ ыҙ ғ а мө һ ө р баҫ ырбыҙ, йоҙ аҡ һ алырбыҙ. (Йә ғ ни, кә ферҙ ә ргә, мө шриктә ргә һ ө йлә ргә, аҡ ланырғ а мө мкинлек булмаҫ. ) Уларҙ ың ҡ ылғ ан гө наһ тары тураһ ында ҡ улдары һ ө йлә р, аяҡ тары (һ ә м башҡ а ағ залары) шаһ итлыҡ итер. (66) Ихтыяр итһ ә к, уларҙ ың кү ҙ ен һ уҡ ырайтыр инек. Улар һ ис нимә кү рмә йенсә, бер-береһ ен уҙ ырғ а тырышып, этешә -тө ртө шә тура юлды табырғ а тырышырҙ ар ине. Нисек итеп улар (кү рмә гә н килеш) тура юлды табыр икә н? ( 67) Ихтыяр итһ ә к, уларҙ ы торғ ан урындарында ҡ иә фә ттә рен ү ҙ гә ртеп, бө тө нлә й башҡ а ҡ иә фә ткә кертер инек (таш итеп ҡ атырыр инек). Улар алғ а китергә лә, артҡ а сиге­нергә лә кө с таба алмаҫ ине. (68) Берә ү һ енә оҙ он ғ ү мер бирә ҡ алһ аҡ. Беҙ уны бө крә йтеп бө тө рө рбө ҙ. Шул турала уйлап ҡ арамайҙ армы?

69. Беҙ (Пә йғ ә мбә ргә ) шиғ ыр ө йрә тмә нек. (Шиғ ыр сығ а­рыу) уғ а килешмә й ҙ ә. Ул (һ еҙ гә килтергә н) Китап ө гө т-нә сихә т һ ә м (Аллаһ тың киҫ ә теү ле) ә мерҙ ә рен еткереү се берҙ ә н-бер Ҡ ө ръә н булыр. (70) Эсендә йә не булғ андарғ а (килә сә ктә буласаҡ язалар тураһ ында) хә бә р бирер ө сө н. Кә ферҙ ә ргә вә ғ ә ҙ ә ителгә н язаның, һ ис шикһ еҙ, килә сә ген раҫ лар ө сө н (Ҡ ө ръә н индерелде). (71) Беҙ уларғ а ҡ ө ҙ рә тебеҙ менә н малдар бирҙ ек. Шул малдарғ а улар хужа булды. Шуны ла кү рмә ҫ дә рә жә лә ме ни улар? (72) Беҙ (ул хайуандарҙ ы) уларғ а хеҙ мә ткә ҡ уйҙ ыҡ. Ҡ айһ ы берҙ ә ренә атланып, йө к тө йә п йө рө һ ө ндә р, ҡ айһ ы берҙ ә рен һ уйып ашаһ ындар, тип. (73) Уларҙ ан (хайуандарҙ ан) кү пме файҙ а кү рә лә р һ ә м улар (һ ө ттә ренә н) эсемлектә р яһ айҙ ар. Шулай ҙ а улар шө кө р итмә й. (74) Улар Аллаһ ты инҡ ар итеп, ү ҙ ебеҙ гә ярҙ амдары тейер тип, башҡ а Илаһ тар (һ ындар, боттар) уйлап сығ арҙ ы. (75) Лә кин уларҙ ың ул яһ алма Илаһ тары бер нисек тә ярҙ ам итә алмаҫ. Улар (һ ындар, йә ки Аллаһ ҡ а тиң лә штерелгә н заттар) ү ҙ ҙ ә ре лә (Ҡ иә мә ттә яуап тотар ө сө н) ө йө рҙ ә ре менә н ҡ аршыма килеп баҫ асаҡ. (76) (Эй, Мө хә ммә д) улар һ ө йлә гә ндә р һ ине хафағ а һ алма­һ ын. Хаҡ тыр, Беҙ уларҙ ың йә шертен телә ктә рен дә, йә шер­мә йенсә ҡ ылғ андарының барыһ ын да белеп торабыҙ.

77. Кеше ү ҙ енең бер нә ҫ ел орлоғ онан яралтылғ анын аң ламаймы? Аяныс, ул асыҡ тан-асыҡ дошманлыҡ ҡ ыла. (78) Ул ү ҙ енең нисек яралтылғ анын онотоп:

— Был серегә н һ ө йә ктә ргә кем йә н ө рә алһ ын? — тип, Беҙ гә хә йлә ле һ орау бирә.

79. (Эй, Мө хә ммә д) ә йт һ ин:

— Уларҙ ы иң беренсе яралтҡ ан (Аллаһ ) терелтә сә к. Ул һ ә р яралтылғ анды асылы менә н белеү селер, — тип.

80. Йә м-йә шел булып ү ҫ кә н ағ астан һ еҙ ҙ ең ө сө н ут сығ ар­ғ ан Аллаһ тыр. Бына шунан һ еҙ ут алаһ ығ ыҙ. (81) Кү ктә рҙ е һ ә м Ерҙ е яралтҡ ан Аллаһ шуғ а оҡ шаш тағ ын башҡ а ғ ә лә м­дә рҙ е лә юҡ тан бар итергә ҡ ө ҙ рә тле тү гелме ни? Ә лбиттә, ҡ ө ҙ рә тле. Ул һ ә р нә мә нең асылын белеү се, бө тө н ғ ә лә мде юҡ тан бар итеү се.

82. Аллаһ берә й нә мә нең бар булыуын телә һ ә:

— Бар бул! — тип ә мер итә һ ә м шунда уҡ ул ә йбер барлыҡ ҡ а ла килә.

83. Һ ә ммә барса милекте ә мерендә тотҡ ан Аллаһ тың даны ни ҡ ә ҙ ә р ҙ ә бө йө ктер. Барығ ыҙ ҙ а уның хозурына ҡ айтарыласаҡ һ ығ ыҙ.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.