Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





47. Ақиқат немесе хақ дін біреу ғана болғанмен адамзаттың әртүрлі сенім-нанымды ұстануының сыры мен себебі не?



47. Ақ иқ ат немесе хақ дін біреу ғ ана болғ анмен адамзаттың ә ртү рлі сенім-нанымды ұ стануының сыры мен себебі не?

48. Дінде тақ лид қ андай жағ дайда қ абыл болады?

49. Матуридидің дін ұ стану мә селесіндегі ең басты принцибі қ андай?

Матуриди ілімінің жә не оның діни дү ниетанымының ең басты принцібі ‒ дінді дә йекті дә лел негізінде тану жә не ұ стану, яғ ни дінді еліктеу (тақ лид) жолымен емес, саналы тү рде ұ станып, «тахқ иқ и» иманғ а жету болып табылады. Міне сондық тан да, Матуриди ілімінде таным мә селесінің алар орны алабө тен.

50. «د ل ا ل ة ا ل ش ا ه د ع ل ى ا ل غ ا ئ ب » қ ағ идасын қ алай тү сінесіз жә не бұ л қ ағ идадағ ы қ ос ұ ғ ымның қ айсысы негізгі болып табылады?

51. Матуриди оппоненттерінің кө зқ арастарын қ андай ғ ылыми ә діс негізінде терістейді?

52. Ханафи мазһ абының сенімдік жү йесі не себепті Матуриди сенім мектебі деп аталады?

Имам Матуриди ө з ілімін «таным» теориясына негіздеген ең алғ ашқ ы кә лә м ғ алымы болып табылады. Ол ханафи мазхабының негізін қ алаушы имам Ағ зам Ә бу Ханифаның сенім (ақ ида) мә селелеріне қ атысты концепциялары мен ғ ылыми тұ жырымдарын эпистемологиялық тұ рғ ыдан негіздеп, оның ілімін одан ә рі жү йелі тү рде дамытқ ан ханафи мазхабының маң дайалды ғ алымы.

53. Матуриди сенім мектебінің қ алыптасуы мен дамуына ү лкен ү лес қ осқ ан ғ алымдарды атаң ыз.

Матуриди мектебінің белді ө кілі Ә бу Му῾ ин Мә ймун ә н-Нә сә фи (қ. ж. 508/1114) де ө зінің кә лә м іліміне қ атысты «Табсират ә л-ә диллә » атты ең бегінің басында жалпы ғ ылым жә не оның анық тамасы жайлы сө з қ озғ ап, аталмыш мә селе бойынша бірқ атар ғ алымдар мен діни-пә лсапалық топтардың пікірлерін келтіргеннен кейін, бірден таным теориясына кө шіп, адам баласы ғ ылым-білімге жә не сол арқ ылы ақ иқ атқ а қ андай жолдармен жететіні жайлы жазғ ан. Ә бу ә л­Йуср ә л­Паздауи де «Усул ә д­дин» атты ең бегін таным теориясын баяндаумен бастайды. Сондай-ақ Нур ә д-Дин ә с-Сабуни де «ә л-Бидайа» атты ең бегін білім алу жолдарын, яғ ни, таным қ айнаркө здерін тү сіндірумен бастағ ан.

54 . Ғ ылыми зерттеу жұ мысының кіріспе бө ліміндегі тақ ырыптың жалпы сипаттамасында қ андай нақ ты сұ рақ тарғ а нақ ты ә рі қ ысқ а-нұ сқ а жауап береді?

· Диплом жұ мысының яғ ни 60-беттік диплом жұ мысының қ ысқ аша нақ ты екі-ү ш сө йлеммен тү йіндемесі беріледі.   

· Нақ ты, қ ысқ а тү йін, сұ рақ тар;

· Не қ арастырылады.

· Не айқ ындалады.

· Не сипатталады.  

55 . Ғ. З. Ж-ның кіріспе бө ліміндегі ө зектілігінде не жазылады, тақ ырыптың ө зектілігін негіздеудің себептерін атаң ыз?

· Диплом тақ ырыбының қ аншалық ты маң ызды екенін дә йектеу. Маң ыздылық яғ ни қ азіргі заманғ а сай, ө ткір, кө кейтесті дә л қ азіргі кезде шешуін кү тіп тұ рғ ан міндет.

· Ө лшемі яғ ни салалық теориялық жіне практикалық білімнің дамуы ү шін кө терілген проблеманы зерттеудің жә не шешімін іздеудің дер кезінде қ озғ алуы.

56 . Ғ. З. Ж-ның нысаны деген не, жә не нысанның шектері қ андай ұ ғ ымдар негізінде белгіленеді?

  Нысан яғ ни субъектінің (зерттеуші) объектіні (тақ ырып) кө здеп тұ рып ату. Яғ ни кү ндіз тү ні сол тақ ырыпты ойлап, одан жақ сы нә тиже шығ ару.

· Нысан – зерттеушінің танымдық қ ызметінің бағ ыты. Субъектіге қ арсы тұ рады. Зерттеуші айналысатын практикалық немесе ғ ылыми теорияның бө лімі.

· Шектерін белгілеу- уақ ыт пен кең істіктен тұ рады. Мысалы; 9-10-шы ғ асырдағ ы орта Азиядағ ы ислам ақ идасы деп уақ ытпен кең істігін шектеп алып сол кездегі мә селені ғ ана егжей тегжейлі зерттеу, қ арстыру.

57 . «Бір нысанды бір неше бағ ыттар қ арастырады, бірақ олардың зерттеу пә ні ә р-тү рлі» дегнді қ алай тү сінеміз?

· Зерттеудің пә ні- оның қ ырлары. Нысанды танытатын қ ырлар. Нысанғ а «кіретін есік» осы зерттеуде қ арастырылатын қ ырлары ғ ана алынады.

· Пә ннің қ ұ рылымы- нысанның даму тарихы, ол жә йлы ілімдер, пә нді қ алыптастыруғ а қ ажетті логикалық ақ парат.

· Бір нысанды бір неше бағ ыттар қ арастырады. Бірақ олардың зерттеу пә ні ә р тү рлі.

· Зерттеу пә ні нысанның бө лігі, қ ырлары. Зерттеу пә нінің тікелей зерттеуге қ ажетті сипаттары.

Яғ ни нысан ол біреу ол біздің объектіміз(тақ ырыбымыз) сол объектіге кіретін бір неше есіктері(қ ырлары) болады сол есіктер негізінде нысанды яғ ни тақ ырыпты жан жақ ты зерттей аламыз.

58 . Ғ ылыми зерттеудің «мақ саты» дегенде не мең зеледі?

· Мақ сат- зерттеу жұ мысы бағ ытталып отырғ ан нә тижеге қ ол жеткізу.

· Талаптар- кү рделі, қ иын мақ сат қ ойылмауы тиіс.

· Нақ ты, шынайы қ ол жетімді болып белгіленуі тиіс. Кең де емес, тым тар да емес.

· Мақ сат- жан жақ ты талданып, нақ ты айқ ындалса оның шектері айқ ын, зерттеу қ ол жетімді жә не шынайы болады.  

   Яғ ни мақ сат біреу ол біздің тақ ырыбымыз. Осыны ғ ылыми тұ рғ ыдан жан-жақ ты талдап зерттеп мақ сатқ а қ ол жеткіземіз. ол ү шін міндеттер қ ойылады.

59 . Ғ ылыми зерттеудің «міндеттері» дегенде не мең зеледі?

· Нақ ты белгілі жағ дайда орындалатын қ ызмет.

· Негізгі мақ сатқ а жету ү шін қ ойылатын жеке дербес мақ саттар.

· Зерттеу мақ саты жинақ тала келіп, мақ сатты нақ тылайды. Ол екі тү рлі анық талады.

а) орындалатын қ адамдар тізбегі.

ә ) мақ сатқ а жетудің қ ұ рамдас бө ліктері.

Яғ ни. Тақ ырып таң далғ ан соң жоспар қ ұ рылады. Жоспар дұ рыс ә рі ө те жақ сы қ ұ рылады. Сол жоспарда тақ ырыпты ашу ү шін бірнеше міндеттер болады. Ол екі тараудан тұ рады, ә р- бір тарау ү ш тараушадан тұ рады. Ә р тараудағ ы тақ ырыптар тараушалардағ ы тақ ырыпшалар арқ ылы ашылады осылайша бірнеше міндеттер арқ ылы негізгі мақ сатымыз болғ ан тақ ырып ашылады.

60 . Тақ ырыптың зерттелу дең гейі бө лімінде не қ арастырылады жә не «ғ ылыми проблема» деген ұ ғ ымды қ алай тү сінеміз?

Бұ л бө лімде зерттеліп отырғ ан тақ ырып бұ дан бұ рын зерттелген немесе зерттелмегенба, зерттелсе қ аншалық ты дең гейде зерттелді деген мә селелрді қ арастырады. «ғ ылыми проблема» бұ л мә селе ғ ылыми бағ ыттан туындайды. Бұ л ғ ылыми проблема осы кезге дейін шешімін таппағ ан ғ ылыми мә селе болуы мү мкін немесе белгілі дең гейде ғ ана шешімін тапқ ан бірақ толық қ анды шешілмеген ғ ылыми проблема болуы мү мкін. Бұ л докторлық дисертацияда қ ойылатын талап болып есептеледі.

61. Дипломдық жұ мыстың жә не ғ ылыми мақ аланың қ ұ рылымын жазың ыз.

Ғ ылыми бағ ыт

Ғ ылыми проблема

Ғ ылыми тақ ырып



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.