Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





8. Пайдаланған әдебиеттер



       1 дең гей  

- Оқ у-тә рбие жұ мысы бойынша мектеп орынбасары міндетін атап берің із

- Оқ ушы жастардың ә скері-патриоттық тә рбие жетекшілері міндетін атап бе

2 дең гей  

- Оқ ыту ә дісі, ынталандыру ә дісі, жаттығ у ә дісі, ескерту ә дісі, мысал ә дістерін ө з бетің ізше тү сіндірің із.

- Қ азіргі Қ азақ стандағ ы қ оғ амдық -саяси жағ дайғ а мысал келтірің із.

- Ұ лтаралық қ атынастар мә дениеті дегенді ө з бетің ізше тү сінд

3 дең гей  

- Қ оршағ ан орта мен қ арым- қ атынасты сипаттап кө рсетің із.

- Адам бойына сің ген ә леументтік жә не рухани қ ұ ндылық тарды атап кө рсетің із

7. СӨ Ж жә не ОБСӨ Ж тапсырмалары:

- Ә скери-патриоттық тә рбиенің ә дісі мен формасы

       - Қ азақ станның ө ркендеуіндегі-қ оғ амдық идеалық консолидациялық шарттары

       - Қ азіргі Қ азақ стандағ ы қ оғ амдық -саяси жағ дайы;

8. Пайдаланғ ан ә дебиеттер

1. Организация внеклассной работы по начальной военной подготовке и военно-патриотическому воспитанию. (под. ред. Ф. Е. Штыкало). Москва, «Просвещение» 2000г.

2. Б. Ахметов, Т. Қ арғ абаев Ә скери патриоттық тә рбие негіздері оқ у қ ұ ралы Тү ркістан 2010

3. Алғ ашқ ы ә скери дайындық. Ай сайын шығ атын Республикалық ә дістемелік-педагогикалық журнал.

№ 3. Практикалық /семинар/ сабағ ының тақ ырыбы: Мемлекеттік концепциясының бірізділігінің қ алыптасуы

1. Сабақ тың жоспары:

1. Мемлекеттіліктің модельдері

2. Мемлекеттің бірізділігі: егемендіктің параметрлері;

2 Сабақ тың мақ саты мен міндеттері: Мемлекеттіліктің модельдері туралы. Мемлекеттің бірізділігі: егемендіктің параметрлері;

3 Қ ысқ аша теориялық мә лімет: Мемлекеттіліктің модельдері туралы. Мемлекеттің бірізділігі: егемендіктің параметрлері;

 1. Мемлекеттіліктің модельдері

 

 Қ азіргі жағ дайда бұ л принциптер қ азақ стандық патриоттық тә рбиенің мынадай негізгі бағ ыттарына ық пал етуі қ ажет.

Егеменді жә не тә уелсіз Қ азақ станның жаң а идеологиясын жасау.

Республика азаматтарының осы жаң а идеологияны терең тү сініп, мең геруі. Қ азақ стан Республикасын  Ө з Отаны деп тү сінуі.

Қ оғ амдық ұ йымдар, ә леуметтік жә не мемлекеттік қ ұ рылымдар тарапынан патриоттық тә рбиеге байланысты жұ мыстардың нә тижелілігін тексеру жә не жү йелі тү рде жоспарлап отыру.

Республика бойынша біртұ тас халық тық -шаруашылық кешен жасау, Қ азақ стандағ ы ұ лттық қ оғ амдастық тар арсындағ ы ө зара байланысты жетілдіру.

Қ азақ стандық патриоттық тә рбие дұ рыс жолғ а қ ойылғ ан ұ жымдар тә жрибесін зерттеу жә не тарату.

Қ азақ стандық патриоттық тә рбиедегі қ оғ амдық қ озғ алыстар, партиялар, мемлекеттік қ ұ рылымдар, электрондық техника, баспаның рө лін дамыту.

Қ азақ стан Республикасының халқ ының " ішіндемін" деген ойда ә рбір азаматтың намыс сезімін тә рбиелеу.

Азаматтардың Қ азақ стан Респуликасының экономикалық, мә дени жә не ә скери кү шін нығ айту, оның мү дделерін қ орғ ау тә різді патриоттық парыз сезіміне жауапкершілігін калыптастыру.

Елдің барлық азаматтарын ұ лтшылдық қ а, шовинистікке, экстремизм мен сепаратизмге тө збестік рухта тә рбиелеу.

Патриотизмді қ алыптастыру мен дамытуда ұ лттық дә стү рлер маң ызды рө л атқ арады. Оғ ан дә лел ретінде Н. С. Сарсенбаевтің сө зін келтіруге болады: " ұ лттық дә стү рлер дегеніміз - адамдардың материалдық жә не рухани қ ызметтің негізгі тү рлері не қ ұ ндылық кө зқ арасын кө рсететін тұ рақ ты, қ айталанып тұ ратын, ұ рпақ тан ұ рпақ қ а берілетін бұ қ аралық нормалар, принциптер, қ ызметтер, сезімдер, идеялар тү рінде берілген қ оғ амдық қ атынастардың ө мір сү руінің арнайы формалары".

Кә дімгі жанұ яны мысалғ а алайық. Ә рбір ұ лттың ө з дә стү рі бар. Бұ л жанұ яғ а нә ресте келді делік. Осы жанұ я баланың жастайынан бастап барлық дә стү рлерді сақ тап, орындап жү рсе онда бұ л баланың бойында ерекше бір сезім қ алыптаса бастайды.

Ол істеліп жатқ ан дә стү рлерге ү йреніп, олардың ата тегінен бастап келе жатқ анын сезінеді. Сө йтіп, оның бойына ата-бабасынан келе жатқ ан ұ лттық дә стү рлер қ алыптасып, ол оны келешекте келер ұ рпақ қ а жеткізетін болады.

Ә рбір халық ты ө зінің тарихы, мә дениеті мен тілінің дамуына тікелей байланысты туғ ан ө лкесіне деген ү лкен махаббат пен қ имастық сезім бар.

Тарихты халық жасайды. Тарих қ оғ амның даму заң дылық тары негізінде жасалады, оны кері жү ргізуге болмайды. Егер қ андай да бір елдің экономикасы нашар болса, онда бұ л елдің азаматтары барлық ө згерістерге, жаң алық тарғ а немқ ұ райлы болады. Себебі ә рбір адам тек ө з қ амын ойлай бастайды. Бірақ біздің пайымдауымызша, ұ йымшылдық жоқ жерде нә тиже де, прогресс те, нақ ты шешім де жоқ.

Патриоттық сезімнің ең жоғ арғ ы кө рнісі - ерлік. Ерлік жасағ ан адам сө зсіз патриоттық сезімін кө рсетеді. Бұ л сө зге, ұ ғ ымғ а тоқ талмас бұ рын біз " ер" сө зіне тү сінік беруге тырысайық. В. Дальдың тү сіндірме сө здігінде " Ер" деген сө з " ержү рек, жауынгер, кү рескер, батыр, ғ ажайып-жауынгер, жалпы соғ ыста да, бейбіт ө мірде де жә рдемші деп тү сіндіріледі".

Ерлік деген ұ ғ ымғ а тоқ талмас бұ рын біз осы сө здің тү бірі болып келетін " ер" сө зіне ә р тү рлі мағ ынасын бердік, бірақ бә рінің негізінде ержү ректік, батылдық, табандылық деген ұ ғ ым жатыр.

Сонымен, " ер" деген сө збен осы тү бірден жасалатын басқ а да сө здер мен анық тамалар патриотизмнің тө мендегідей категорияларымен санадан тыс-ақ ү йлесе қ олданылады: ержү рек, батылдық, жасампаздық, шешімділік, табандылық, шыдамдылық, берілгендік.

Ғ ылыми ә дебиетте бұ л қ ұ былыс жеткілікті зерттелген. Біз қ арастырып отырғ ан ә леуметтік - психологиялық феноменге мынадай анық тама берілген: " Ерлік дегеніміз - халық тың, топтың, жеке адамдардың прогрессивті қ оғ ам ү шін кү ресіндегі жанкештілігі, табандылығ ы, жаужү ректігі".

Белгілі ғ алым Қ. Жарық баев " Бауыржан Момышұ лы" атты ең бегінде былай дейді: " Адам бойындағ ы бү кіл жақ сы - жаман қ асиетте алғ ан тә лім-тә рбие, ү лгі-ө неге, елге, туғ ан жерге деген сү йіспеншілік, батылдық пен ерлік, қ орқ ақ тық пен қ оян жү ректіліктің нағ ыз сынғ а тү сер жері осы ұ рыс, қ оян-қ олтық шайқ ас. Тек ұ рыста ғ ана, - дейді Бауыржан Момышұ лы, - адамның барлық қ асиеті сынғ а тү седі... " . " Бауыржан Момышұ лы ұ лттық рух, ұ лттық патриотизм сияқ ты ұ ғ ымдарғ а аса назар аударып, ә р тү рлі этностар қ ырғ ыз, ө збек, тә жік, тү ркімен, украин, беларусь, орыс, т. б. бойындағ ы жақ сы қ асиеттерді кө ре біліп, оларды ортақ мақ сатқ а, жең іске жұ мылдыра білуте ү немі зор мә н беріп отырады" - деп ерліктің мағ ынасына терең талдау жасайды. " Психология" атты ең бегінде автор: " Ерлік дегеніміз - алғ а қ ойғ ан мақ сатқ а шексіз сенген, сол жолда ақ тық демі біткенше бел байлағ ан, моральдік рухы жоғ ары адамның ғ ана қ олынан келетін қ асиет" - деп, ерлік ұ ғ ымына терең анық тама берген.

2. Мемлекеттің бірізділігі: егемендіктің параметрлері;

Қ азіргі жағ дайда бұ л принциптер қ азақ стандық патриоттық тә рбиенің мынадай негізгі бағ ыттарына ық пал етуі қ ажет.

Егеменді жә не тә уелсіз Қ азақ станның жаң а идеологиясын жасау.

Республика азаматтарының осы жаң а идеологияны терең тү сініп, мең геруі. Қ азақ стан Республикасын  Ө з Отаны деп тү сінуі.

Қ оғ амдық ұ йымдар, ә леуметтік жә не мемлекеттік қ ұ рылымдар тарапынан патриоттық тә рбиеге байланысты жұ мыстардың нә тижелілігін тексеру жә не жү йелі тү рде жоспарлап отыру.

Республика бойынша біртұ тас халық тық -шаруашылық кешен жасау, Қ азақ стандағ ы ұ лттық қ оғ амдастық тар арсындағ ы ө зара байланысты жетілдіру.

Қ азақ стандық патриоттық тә рбие дұ рыс жолғ а қ ойылғ ан ұ жымдар тә жрибесін зерттеу жә не тарату.

Қ азақ стандық патриоттық тә рбиедегі қ оғ амдық қ озғ алыстар, партиялар, мемлекеттік қ ұ рылымдар, электрондық техника, баспаның рө лін дамыту.

Қ азақ стан Республикасының халқ ының " ішіндемін" деген ойда ә рбір азаматтың намыс сезімін тә рбиелеу.

Азаматтардың Қ азақ стан Респуликасының экономикалық, мә дени жә не ә скери кү шін нығ айту, оның мү дделерін қ орғ ау тә різді патриоттық парыз сезіміне жауапкершілігін калыптастыру.

Елдің барлық азаматтарын ұ лтшылдық қ а, шовинистікке, экстремизм мен сепаратизмге тө збестік рухта тә рбиелеу.

Патриотизмді қ алыптастыру мен дамытуда ұ лттық дә стү рлер маң ызды рө л атқ арады. Оғ ан дә лел ретінде Н. С. Сарсенбаевтің сө зін келтіруге болады: " ұ лттық дә стү рлер дегеніміз - адамдардың материалдық жә не рухани қ ызметтің негізгі тү рлері не қ ұ ндылық кө зқ арасын кө рсететін тұ рақ ты, қ айталанып тұ ратын, ұ рпақ тан ұ рпақ қ а берілетін бұ қ аралық нормалар, принциптер, қ ызметтер, сезімдер, идеялар тү рінде берілген қ оғ амдық қ атынастардың ө мір сү руінің арнайы формалары".

Кә дімгі жанұ яны мысалғ а алайық. Ә рбір ұ лттың ө з дә стү рі бар. Бұ л жанұ яғ а нә ресте келді делік. Осы жанұ я баланың жастайынан бастап барлық дә стү рлерді сақ тап, орындап жү рсе онда бұ л баланың бойында ерекше бір сезім қ алыптаса бастайды.

Ол істеліп жатқ ан дә стү рлерге ү йреніп, олардың ата тегінен бастап келе жатқ анын сезінеді. Сө йтіп, оның бойына ата-бабасынан келе жатқ ан ұ лттық дә стү рлер қ алыптасып, ол оны келешекте келер ұ рпақ қ а жеткізетін болады.

Ә рбір халық ты ө зінің тарихы, мә дениеті мен тілінің дамуына тікелей байланысты туғ ан ө лкесіне деген ү лкен махаббат пен қ имастық сезім бар.

Тарихты халық жасайды. Тарих қ оғ амның даму заң дылық тары негізінде жасалады, оны кері жү ргізуге болмайды. Егер қ андай да бір елдің экономикасы нашар болса, онда бұ л елдің азаматтары барлық ө згерістерге, жаң алық тарғ а немқ ұ райлы болады. Себебі ә рбір адам тек ө з қ амын ойлай бастайды. Бірақ біздің пайымдауымызша, ұ йымшылдық жоқ жерде нә тиже де, прогресс те, нақ ты шешім де жоқ.

Патриоттық сезімнің ең жоғ арғ ы кө рнісі - ерлік. Ерлік жасағ ан адам сө зсіз патриоттық сезімін кө рсетеді. Бұ л сө зге, ұ ғ ымғ а тоқ талмас бұ рын біз " ер" сө зіне тү сінік беруге тырысайық. В. Дальдың тү сіндірме сө здігінде " Ер" деген сө з " ержү рек, жауынгер, кү рескер, батыр, ғ ажайып-жауынгер, жалпы соғ ыста да, бейбіт ө мірде де жә рдемші деп тү сіндіріледі".

Ерлік деген ұ ғ ымғ а тоқ талмас бұ рын біз осы сө здің тү бірі болып келетін " ер" сө зіне ә р тү рлі мағ ынасын бердік, бірақ бә рінің негізінде ержү ректік, батылдық, табандылық деген ұ ғ ым жатыр.

Сонымен, " ер" деген сө збен осы тү бірден жасалатын басқ а да сө здер мен анық тамалар патриотизмнің тө мендегідей категорияларымен санадан тыс-ақ ү йлесе қ олданылады: ержү рек, батылдық, жасампаздық, шешімділік, табандылық, шыдамдылық, берілгендік.

Ғ ылыми ә дебиетте бұ л қ ұ былыс жеткілікті зерттелген. Біз қ арастырып отырғ ан ә леуметтік - психологиялық феноменге мынадай анық тама берілген: " Ерлік дегеніміз - халық тың, топтың, жеке адамдардың прогрессивті қ оғ ам ү шін кү ресіндегі жанкештілігі, табандылығ ы, жаужү ректігі".

Белгілі ғ алым Қ. Жарық баев " Бауыржан Момышұ лы" атты ең бегінде былай дейді: " Адам бойындағ ы бү кіл жақ сы - жаман қ асиетте алғ ан тә лім-тә рбие, ү лгі-ө неге, елге, туғ ан жерге деген сү йіспеншілік, батылдық пен ерлік, қ орқ ақ тық пен қ оян жү ректіліктің нағ ыз сынғ а тү сер жері осы ұ рыс, қ оян-қ олтық шайқ ас. Тек ұ рыста ғ ана, - дейді Бауыржан Момышұ лы, - адамның барлық қ асиеті сынғ а тү седі... " . " Бауыржан Момышұ лы ұ лттық рух, ұ лттық патриотизм сияқ ты ұ ғ ымдарғ а аса назар аударып, ә р тү рлі этностар қ ырғ ыз, ө збек, тә жік, тү ркімен, украин, беларусь, орыс, т. б. бойындағ ы жақ сы қ асиеттерді кө ре біліп, оларды ортақ мақ сатқ а, жең іске жұ мылдыра білуте ү немі зор мә н беріп отырады" - деп ерліктің мағ ынасына терең талдау жасайды. " Психология" атты ең бегінде автор: " Ерлік дегеніміз - алғ а қ ойғ ан мақ сатқ а шексіз сенген, сол жолда ақ тық демі біткенше бел байлағ ан, моральдік рухы жоғ ары адамның ғ ана қ олынан келетін қ асиет" - деп, ерлік ұ ғ ымына терең анық тама берген.

4 Оқ ытудың техникалық жә не инструментальдық қ ұ ралдары: интерактиті тақ та, видео проектор т. б.

5 Сабақ ты ө ткізу тә ртібі: семинар, сұ рақ жауап, дө ң гелек ү стел.

  6. Ә р тү рлі кү рделілік дең гейдегі тапсырмалар:



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.