Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Ежелгі Үнді философиясының ерекшеліктері



ЖОСПАР

  1. Кө не Ү нді философиясының ерекшеліктері, философиялық ерекше- типтері, негізгі ұ ғ ымдары жә не бағ ыттары.
  2. Кө не Қ ытай философиясының идеологиялық -практикалық сипаты, негізгі мектептері жә не ө кілдері.

Ежелгі Ү нді философиясының ерекшеліктері

Кө не Ү нді философиясын зерттеуші ғ алымдар философия ғ ылымының бастауы, бү кіл Шығ ыстың философиялық идеяларының қ айнар кө зі Ү нді елі, ең бастысы — Ү нді ойшылдары адамзатты осы кү нге дейін толғ антып келе жатқ ан мә селелерді кө не заманның ө зінде-ақ қ оя білді деп есептейді. Бұ л пікірлермен жалпы алғ анда келісуге болады.

Кө не Ү нді қ оғ амы тө рт варнағ а бө лінді: брахмандар, кшатрийлер, вайшьялар жә не шудралар. «Варна» сө зі «тү с, қ абық, бояу» дегенді білдіреді жә не ә рбір варнаның ө з тү сі болды. Варна — тұ йық жү йе, адамның варнадағ ы орны жә не ә рбір варнаның қ оғ амдағ ы орны қ атаң сақ талынды. Мысалы, некелік қ атынастар тек бір варнаның щең берінде ғ ана жү зеге асырылуы тиіс, бір варнадан екінші варнағ а ө туге болмайды жә не ә рбір варнаның ө кілдері кә сіптің белгілі бір тү рімен ғ ана айналыса алады. Брахмандар — ой ең бегімен, кшатрийлер — ә скерн істермен, вайшьялар — жер ө ң деумен, қ олө нермен жә не саудамен, ал шудралар — қ ара жұ мыспен шұ ғ ылданды. Атап ө тетін бір ерекшелік — варналарғ а қ атаң бө ліну қ азіргі заманғ ы Ү нді мемлекетінде осы кү нге дейін қ атаң сақ талып отыр. Біздің ойымызша, қ азіргі заманғ ы Ү нді мемлекетінің дамуын тежеуші факторлардың бірі осы болуы да мү мкін.

Кө не Ү нді қ оғ амының осындай ә леуметтік жіктелуі, осы қ оғ амда ө мір сү ріп отырғ ан адамдардың тұ рмысының қ иындығ ы оның философиясының негізгі тақ ырыбын да анық тады: ежелгі Ү ндінің философиялық пайымдау объектісі — жеке адамның ө мірі, оның ішкі дү ниесі, басқ а адамдармен қ арым-қ атынасы мә селелері болды.

Кө не Ү нді философиясының басты ерекшеліктері:

  1. ғ ылыми оймен байланысының аздығ ы;
  2. жеке тұ лғ алық сипатының нашарлығ ы;
  3. діни-мифологиялық оймен тығ ыз байланыстылығ ы;
  4. философиялық ой ескерткіштерінің хронологиялық жағ ынан жү йесіздігі жә не белгісіздігі;
  5. негізгі философиялық ү ғ ымдардың мә н-мағ ынасының кү рделілігі жә не сантү рлілігі.


  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.