Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





13.Шерхан Мұртазаның «Бесеудің хаты» драмасынан үзіндіде бейнеленген өмір шындығын дәлелдер келтіре талдап беріңіз.



13. Шерхан Мұ ртазаның «Бесеудің хаты» драмасынан ү зіндіде бейнеленген ө мір шындығ ын дә лелдер келтіре талдап берің із.

Шерхан Мұ ртазаның " Бесеудің хаты" ө мір шындығ ын талдау Ашық та тө зіп тұ ра алмай, Артына мойнын бұ ра алмай. Тастадым безіп жұ ртымды, Ү йлі жан аштан қ ырылып. Кө ме алмай кеттім бұ рылып, -деп Шерхан Мұ ртаза атамыз жырлағ андай, ө з заманының шындығ ын ашып кө рсетеді.

 

Шерхан Мұ раза аамыз" Бесеудің хаты" драмасын кө рке суреттеп жазғ ан, ө мір шындығ ын, қ азақ халқ ының ашаршылық жылдарындағ ы қ айғ ылы кезең дер бейнелеп жазғ ан. Кеше ғ ана бір қ ойдың етін бірақ асып жеп, қ ымызды сабасымен ішетін халық тың бү гін бір уыс бидайғ а зар болып, аштық тан қ ырылып жатқ ан бейжай зар болып, аштық тан қ ырылып жатқ ан бейжа қ арай алмағ ан. Галашакин мен Ғ. Мү сіреповің тү сінбеушілігін халық тың нанын жеп, ө з қ ара басын ойлап, елім демей ө зін дегенге қ арсы шығ ып, қ азақ халқ ын сатқ ан Қ ұ рысов жане т. б. б бар ол ө тте ө зекі мә селені қ озғ ап жазғ ан ол қ азіргі таң да да қ оғ амда болып жатыр Қ ұ пия тү рде хат мә тінін ә зірлеген шындық ты бұ рмалап, жоғ ары жақ қ а кең естер еліне бә рі керемет деп кең ес берген ө лкенің камитетінің тө бесінен жат хат жазып жай тү скен бұ л ө лкенің камитетінің тө бесінен жай тү скен бұ л хатты жазғ ан бесеу кім? Бұ л бесеу хатынан, бес том кітап жазуғ а болады.

 

Мысалы қ азіргі заманда ұ лтшыл адамдар адамдар азайып жатыр. Ғ абит Мү сіреповтің ұ лтшылдығ ын қ азір ешкім орнын баса алмас. қ ә зіргі кезде ө мірде де ермін деп ерге жат қ ылып істеп журген қ аншама азаматымыз бар. Бұ л заманды тү зеуге болар еді алайда пейілі жаман жер бетінде болғ анда тү зелмесі анық. Гү л ө скен жерге тікенекте ө седі, періште жү рген жерге, ібіліс қ ұ мар. Кім біледі, дү ние деген қ ұ діреттің заң ы шығ ар. (234 сө з)

 

14. Ғ абит Мү сіреповтің «Ұ лпан» повесіндегі Ұ лпан образының қ азақ қ ыздарына тә н ұ лттық мінез сипатын қ азіргі қ азақ қ ыздарының бойындағ ы мінез-қ ұ лық қ асиеттерімен салыстыра талдаң ыз.

Ғ абит Мү сіреповтің «Ұ лпан» повесі кө птің кө ң ілінен шық қ ан туынды болып табылады. «Ұ лпан» повесіндегі Ұ лпанның қ андай ерекшеліктері бар? Неге оны ұ лттық символ ретінде қ арастырады?

Ұ лпан – аналардың анасы, ел билеген кө сем, сө з бастағ ан шешен, қ оғ ам қ айраткері. Ұ лпан ата-анасының тұ ң ғ ышы мен жалғ ызы болғ андық тан, ө те еркін ө сіп, еркекшора киінген. Оның сезім байлығ ы, адамгершілігі, адалдығ ы, моральдық тазалығ ы, ақ ылдылығ ы, зеректігі, зерделілігі, парасаттылығ ы, ө ткірлігі, ө жеттігі келісті де кө рікті бейнеленген. Сондай-ақ кө ркіне мінезі сай биязы да инабатты, сұ лу да сымбатты. Ұ лпан сө зге шешен, ақ ылыды да, батыл қ ыз болып ө седі. Ұ лпанның мінезі де ашық жарқ ын, ақ кө ң іл. Ә рі ө з ой пікірін ашық, нақ ты жеткізетін болғ ан. Ұ лпан – кең пейілді, адамгершілігі мол Сибан еліннің кедей – кепшігіне қ ол ұ шын беретін ә йел. Мен Ғ абит Мү сіреповтің «Ұ лпан» бейнесін нағ ыз ұ лттық болмыс деп тани аламын. Ал қ азіргі қ ыздар екі топқ а бө лінеді: тә рбиелі, сауатты қ ыздар жә не теріс жолғ а тү скендер. Кө пке топырақ шашпаймын, қ азақ тарда сұ лу, байсалды, сабырлы, ө нерлі, ибалы, инабатты, салмақ ты, ата-анасының тә рбиесімен ө скен қ ыздар жетерлік. Жә не бойында «ұ лттық болмысқ а» тә н ерекшеліктер сиреп, тә ніне сурет салдырып, шашын алдырып, балағ ат сө здер айтатын қ ыздар да жоқ емес. Яғ ни «Ұ лпан» мен арасы жер мен кө ктей қ азіргі қ ыздардың бойында қ ыз балағ а тә н сұ лулық, ә йелге тә н жылулық азайғ ан. Оғ ан себеп ә йелдердің тойда, кө пшілік орындарда жалаң бас, орамалсыз шығ у қ азақ ә йеліне тә н белгі емес-ті. Сондық тан менің ойымша, кө пке топырақ шашпаймын, қ азіргі заман қ ыздары «ұ лттық болмыстан» алшақ тап бара жатқ андай.

 

Қ орыта келе «жү з адам тұ рғ ан жерде, жү з тү рлі пікір бар» - демекші менің пікірім осындай. Менің ше соғ ыстағ ы арпалыстар мен нә убеттерге қ арамастан бала-шағ асына азық іздеп, ө мірдің қ иыншылық тарына тө теп бере білген Ұ лпанның бейнесін қ азіргі қ азақ қ ыздары қ айталай алмайды. мінез-қ ұ лық, қ асиеттерімен салыстыра талдаң ыз.

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.