![]()
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқылым. Тапсырма. Жазылым. Балл қою кестесіОқ ылым Тапсырма Мә тінді мұ қ ият оқ ып, берілген сұ рақ тарғ а жауап берің із. [10]
Субмә дениет – қ оғ ам мә дениетінің бір бө лігі болғ андық тан, жастар арасындағ ы субмә дениетті жастардың ө здері қ алыптастырады. Ғ ылымда «субмә дениет» термині латын тілінің «sub – тө менгі», неміс тілінің «kultur – мә дениет» деген ұ ғ ымнан шық қ ан. Қ оғ ам мә дениетінің белгілі бір бө лігі болып табылатын топтарды субмә дениетке жатқ ызамыз. АҚ Ш зерттеушілерінің пайымдауынша, «субмә дениет» ұ ғ ымы адамдардың, ә сіресе, жастардың белгілі бір салағ а еліктеушілігінің (фанатизм), табынушылығ ының немесе кү йзеліске тү скенде ермек қ ылғ ан хоббиінің салдарынан пайда болғ ан. Субмә дениеттің пайда болу тарихы сонау 1950 жылдардан бастау алады. Алғ ашында жастар арасындағ ы жаң а киім ү лгілерінің, жаң а би тү рлерінің, «стиль» деген ұ ғ ымның пайда болуынан басталды. Металлистер», «хиппилер», «эмошылар» жә не т. б. қ оғ амдық топтар пайда болды. Дү ниежү зілік субмә дениетке жататын ерекше топтардың қ ысқ аша тарихына тоқ талсақ: ХХ ғ асырдың 30 жылдары Америка Қ ұ рама Штаттарында пайда болғ ан топ – байкерлер болды. Олар – мотоциклмен жү ретін топтар. Олар ө здерін «Тү н періштелері», «Тү нгі қ асқ ырлар» деген лақ ап аттармен атайды. Киім ү лгілері роккерлер стиліне ө те ұ қ сас. Тү нгі клубтарды шарлап, кең трассаларда мотоциклмен жү ргеннен рахаттанады. Денелерінде татумен жазылғ ан тү рлі бейнелер болды. Субмә дениетке жататын арнайы топтардың тағ ы бір тү рі – готика. Готика мә дениеті ХХ ғ асырдың 70 жылдары панктермен қ атар пайда болды. Олар панктерге ө те ұ қ сас, тек киімдері қ ара тү сті болып келіп, металдан жасалғ ан бұ йымдарды тақ қ анғ а ә уестенді. Олар қ оғ амда ө з жақ таушыларын айналасына кө птеп жинады. Олардың ерекшелігі – киім ү лгілері. Готикалардың киім ү лгілерінде: египеттік, христиандық, кельттік сегізжұ лдызды белгілер болады. Олар қ ара тү сті киімдер киіп, тырнақ тары мен шаштарын да қ ара тү ске бояп, ал бет-ә лпеттерін аппақ гриммен бояуды ө здерінің имидждеріне айналдырды. Кейінгі жылдары Қ азақ стан жастарының арасында да «эмошылар» белең алғ ан. Эмо «эмоционалды» деген терминнен алынғ ан. Эмоционалды музыка тың дағ анды ұ нататын топ. Қ азіргі кү нде музыканың бұ л тү рі: эмокор, эмо-рок, кибер-эмо, панк-эмо, эмо-вайоленс, скримо, френч-эмокор хардкор-сан-диего жә не т. б. болып бө лінеді. Эмошы жастар тек эмоционалды музыка тың дауғ а ғ ана ә уес емес. Олар ө мірдегі барлық оқ иғ аларғ а эмоционалды тұ рғ ыда қ арайды. Сонымен қ атар эмошылар қ айғ ылы ө лең оқ ығ анды ұ натады. Яппилер – белсенді қ ызмет ететін жастардан тұ ратын жеке дара адамдар қ атары. Жоғ ары жалақ ысы бар, киім ү лгілері де ресми, фитнес орталық тарына барып тұ ратын топ ө кілдері. Олар жетістікке ұ мтылатындар қ атарына жатады. 1. Мә тін қ андай стильде жазылғ ан? Дә лелдең із. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [2]
2. Мә тіннен тақ ырыпқ а қ атысты терминдер мен ұ ғ ымдарды теріп жазың ыз. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [2] 3. Мә тінде айтылу мақ сатына қ арай сө йлемнің қ ай тү рі қ олданылғ ан? Мысал келтірің із ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [2]
4. Мә тінде етістіктер қ ай шақ та қ олданылғ ан? Мысалдар келтірің із. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [2]
5. Мә тінде ғ ылыми стильге тә н қ андай шартты белгі кездеседі? Дә лел келтірің із ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ [2] Жазылым Берілген 4 тақ ырыптың бірін таң дап, жазба жұ мысын орындаң ыз. Орфографиялық норманы сақ таң ыз. [10]
1) 2030 жылдағ ы Қ азақ станның дамуын кө з алдың ызғ а елестетіп, еліміздегі тү рлі инновациялық ө згерістерді ұ лттық қ ұ ндылық тармен байланыстырып, «Жаң а Қ азақ станның жаң а келбеті» тақ ырыбында шығ арма жазың ыз.
2) Тә уелсіздік жылдарындағ ы Қ азақ станның ең айтулы жетістіктерін баяндап, естелік жазың ыз.
3) Қ азіргі заман жастарының бойындағ ы қ асиеттерді талдап, «Адамына қ арай заманы жоқ ә лде заманына қ арай адамы ма? » деген тақ ырыптадискуссивті эссе жазың ыз.
4) «Мен жастарғ а сенемін... » тақ ырыбында Мағ жан ізімен ө лең тү рінде шығ армашылық пен ө з ойың ызды жазың ыз.
Балл қ ою кестесі Тың далым жә не айтылым
Оқ ылым
Жазылым
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|