Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Справжність комунікації Несправжність комунікації



Справжність комунікації                              Несправжність комунікації

глибинність спілкування (О. Больнов)   поверхневість спілкування

Я-Ти                                  ( М. Бубер)                   Я-Воно

Діалогічність                        (М. Бахтін)                 монологіність

Відкритість                       (М. Бахтін)                  замкненість

Я- Інший                               (Е. Левінас)                 Самототожність суб’єкта    

                                    

20.

 

Портрети М. Гайдеггер, Ж.-П. Сартр                       Напроти портрети

                                                                                           М. Бубер, Е. Левінас

 

Під ними написати                                                                    під ними написати

 

Неможливість глибинного                    спілкування– глибинне джерело

спілкування в людському                      взаєморозуміння та наближення

співбутті                                                           до іншого суб’єкта

21.

Формою утримання і закріплення споріднених смислів виступають цінності.

 

Цінності – значущість певних матеріальних або ідеальних об’єктів для людини.

Цінності є:

- індивідуальні, сенс яких визначається наявними потребами та інтересами людини;

- загальнолюдські (базові), які надають смислу існування самої людини, творять і відроджують її в принципово новій позитивній якості «Істина-Добро-Краса».

 

22.

У філософії сформувалася спеціальна галузь філософського знання «аксіологія» як вчення про цінності, що досліджує:

- природу цінностей;

- цінності як фундамент культури;

- зв язок цінності і реальності;

- структуру ціннісного світу.

Аксіологія – галузь філософського вчення предметом вивчення якої є цінності.

До проблем цінностей зверталися: І. Кант, Ф. Ніцше. М. Шелер, М. Гайдеггер, М. Бахтін та ін.)

 

23.

Функції цінностей:

- форма утримання і закріплення споріднених смислів;

- грунт для поєднання індивідуальних людських світів;

- життєві орієнтири;

- смислове обґрунтування цілей діяльності;

- певні зразки смислотворення.

24.

Тільки людина здатна ставити собі питання про своє місце та призначення у світі й обирати поміж можливих варіантів власний життєвий шлях. Відтак, традиційна філософська проблема сенсу людського життя й пов’язана з нею проблема ставлення до смерті, закладена у самій специфіці людського буття.

25.

Аспекти осмислення феномена смерті:

- смерть не охоплюється категоріями раціонального пізнання й обумовлена здатністю людини до інтуїтивного осягнення межових основ буття;

- вираження конечності та часовості людського існування;

- незворотності та вмирання життя в цілому( неповерненість подій, що минули, вікових станів, відмиранням старих клітин та народженням нових);

- трагічний вимір смерті, страх перед смертю (жах, розпач, приреченість, безнадійність);

- прагнення до смерті та її возвеличення;

- смислотвірний характер смерті;

- зв’язок смерті з ідеєю безсмертя.

 

26.

Види безсмертя:

 

-  безсмертність душі;

- муміфікація тіла з прагненням на вічне його збереження;

- в генах нащадків;

 - розчинення тіла померлого у Всесвіті, входження у космічне тіло;

 - увічнення людини у творіннях культури;

 - клонування – копіювання ДНК, в результаті чого появляється ще одна людина, близнюк існуючого індивіда з перенесенням його генетичного коду.

 

27.

«Таємниця життя не в тому, щоб тільки жити, а втому для чого жити. Без твердого уявлення собі, для чого їй жити, людина не погодиться жити і швидше знищить себе, ніж залишиться на землі, хоча б навколо неї все були хліба».

                                                                            Ф. Достоєвський (1821-1881)

 

У європейській традиції останніх століть вирізняють три альтернативні підходи до осмисленості сенсу буття:

- створення смислу через власну діяльність;

- прагнення віднайти його ззовні вже сформульованим і придатним для використання;

- виявлення готовності до співучасті у виробленні цього смислу шляхом відкритого діалогу з людьми, буттям.

 

28.

Життя неповторний і безцінний дарунок для кожної людини. Воно призначене для кожного особисто і кожен має на цей дарунок дати відповідь, виходячи з свого власного місця в бутті, а звідси – унікальність свободи та унікальність відповідальності. Кожен повинен віднайти власний неповторний сенс буття, власне щастя, бути завжди самим собою, адже індивідуальне існування у розмаїтості творчих здібностей, комунікативних зв’язків, ціннісних орієнтирів криє у собі власну можливість смислу. 

 

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.