Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Шейх ‘Абдуль-Мухсин әл-‘Аббадтың сөзі 5 страница



[17] Бұ л хадис ғ алымдар тарапынан ә ртү рлі етіп тү сіндірілді. Кейбіреулер оны ашық мағ ынасына қ арама-қ айшы тү сіндіріп, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) Йеменнің ө зін емес, Меккені мең зеді, ө йткені иман дә л сол жерде пайда болды, ол (Мекке) Мә динағ а қ атысты Йемен тарапта деп айтқ ан. Бұ л - Қ ағ баның бір бұ рышы Йемен жақ а қ арап тұ рғ андық тан, йемендік деп аталғ анындай. Ал кейбіреулер Мекке мен Мә дина айтылып тұ р деп айтқ ан, ө йткені екеуі де Шамғ а қ атысты Йемен жақ та орналасқ ан, ал Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) бұ л сө здерді Табукта болғ ан кезінде, яғ ни Мекке мен Мә дина Табук пен Йеменнің арасында болып қ алғ ан кезде айтқ ан деген. Басқ алар бұ л хадисте ансарлар (Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) мә диналық сахабалары) айтылғ ан, ө йткені олардың шық қ ан тектері Йеменнен еді, ал иманның оларғ а жатқ ызылғ андығ ы олардың Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) алып келген нә рсеге ең алғ ашқ ы негіз жә не кө мек болғ андығ ы себепті деп айтқ ан. Бұ л пікірлердің барлығ ын Ә бу ‘Убә йда «Ғ ариб ә л-хадисте» келтірген. Бірақ Ибн ә с-Салә х бұ ғ ан қ атысты ескерту жасағ ан жә не былай деген: “Егер Ә бу ‘Убайда жә не оның ө негесіне ілескендер бұ л хадистің барлық риуаяттарын (нұ сқ аларын, версияларын) мұ ны Муслим жә не ө згелер істегендей етіп жинағ анда жә не оларды осылайша етіп қ арағ анда, онда ө здерінің айтып кеткендерінен ө згеше пікірге келер еді де, хадисте дә л Йеменнің ө зі жә не оның тұ рғ ындары аталғ ан деп тұ жырымдайтын еді, мұ ны хадисте қ олданылғ ан сө здердің формасынан тү сіну керек болғ анындай, ө йткені бір риуаятта: «Йеменнің тұ рғ ындары келді. Олар момын жанды жә не жұ мсақ жү ректі. Иман – йемендікі жә не даналық - йемендікі», - деп айтылғ ан ғ ой”.

Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) оларды кемел иманына нұ сқ айтын сипаттармен сипаттады. Қ з.: “Фатх ә л-Бари” 6/615.

Кейбір имамдар хадисте кез-келген йемендіктер емес, сол кезде ө мір сү рген нақ ты йемендіктер туралы айтылады деп есептеген. Алайда хафиз Ибн Хаджар Пайғ амбардың (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) сө здері жалпылама болып табылады жә не олар кез-келген уақ ытта ө мір сү ретін кез-келген салиқ алы жә не ізгі йемендікке қ атысты деп айтқ ан. Қ з.: “Фатх ә л-Бари” 7/702.

[18] Шейх ә л-‘Аббадтың айтқ андарының барлығ ы тек  аһ лю-Сунна қ атарларына қ атысты жә не бұ л адасқ андарғ а жә не адасушылық қ а кіргізетін уағ ыздаушыларғ а жә не сол сияқ тыларғ а, немесе сө здері мен амалдары Сү ннетке жә не алдың ғ ы ізгі буын ө кілдерінің ұ станғ ан жолына қ айшы келетін, бірақ ө здерін аһ лю-Суннағ а жатқ ызатын біздің заманымыздағ ы ә ртү рлі партияларғ а, ағ ымдар мен жамағ аттарғ а қ атысты емес. Шейх Сыддық Хасан Хан былай деп ақ иқ атты айтқ ан: “Сү ннеттің жақ таушылары – бұ л Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) жә не оның сахабалары ұ станғ анғ а ешбір жаң алық тарды енгізусіз жә не дінге қ осымшаларды қ осусыз, немесе одан қ андай да бір нә рселерді алып тастаусыз ілесушілер. Алайда ә рбір топ ө зін осығ ан ілесуші деп атайды, бірақ: «Барша ө здерін (сулу) Лә йлә мен бірге екендіктері туралы айтады, алайда Лә йлә олардан ешкімді танымайды! » - деп айтылатын сө з бар ғ ой. Ал іс жү зінде осының (ө здерін аһ лю-Суннағ а жатқ ызудың ) шындық қ а сә йкес келуінің белгісі болып жай сө здер емес, іс-амалдар болып табылады! ” Қ з.: “Қ асд ә с-сабиль иля заммиль-қ алям” 35.

Шейх ә л-Ә лбани былай деп айтқ ан: “Кім ө зін Қ ұ ран мен Сү ннет болып табылатын салә фиядан деп аталуғ а ү міт етсе, салә фтардың (алғ ашқ ы буын ө кілдерінің ) жолымен ілесіп жү рсін, ал керісінше болғ ан жағ дайда бұ л - іс жү зінде атына сә йкес келмейтін жай сө з ғ ана... Салә фи дағ уаты (ә д-да’уату-ссалә фия) ө зінің барлық кө рінісінде тү рлі ағ ымдармен (хизбиямен) соғ ысады жә не мұ ның себебі де ап-айқ ын. Да’уату-ссалә фия ө зін тек бір ғ ана кү нә сіз адамғ а жатқ ызады, ал ол – Аллаһ тың Елшісі (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын)! Ал ө зге партияларғ а қ атысты айтар болсақ, олар ө здерінің салиқ алы жә не ғ алым деп санайтын, бірақ кү нә сіз болып табылмайтын ә ртү рлі адамдарғ а жатқ ызады, алайда олардың ілесушілері (ілесетін) адамдарындай болып табылмайды. Ал соң ында біз «Пә лен салә фи», «Сә лә фи жамағ аты» деген сө здерді кө ріп жә не естудеміз, алайда олар салә фтардың тү сінігіндегі Қ ұ ран мен Сү ннет болып табылатын салә фия шақ ыруына сә йкес амалдар жасамайды! Жә не сол себепті олар салә фия шақ ыруынан шығ ып кетті, бұ ғ ан дә лел – мен сө здерімді сонымен аяқ тағ ым келген мына аят: «Ал біреу, ө зіне тура жол айқ ындалғ аннан кейін Елшіге қ арсы шық са, сондай-ақ мү міндердің жолынан басқ а жолғ а тү ссе, оны бұ рылғ ан жағ ына бұ рамыз да, Тозақ қ а саламыз. Ол нендей жаман орын! » (ә н-Ниса 4: 115). Қ з.: “Фатауа ә л-‘улямә ә л-акабир” 97-98.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.