|
|||
Өлеңдегі эстетикалық принципОсыдан ары Абай эстетикалық жаң а принцип жариялайды. «... Іші алтын, сырты кү міс сө з жақ сысын Қ азақ тың келістірер қ ай баласы? » – дегенде, жаң а ғ ана осының алдында аталғ ан исламияттік норманың барлығ ын оп-оң ай атап ө тіп, тура 1860 жылдарда Н. Г. Чернышевский, Н. А. Добролюбовтай революциялық -демократтар ә дебиет ү шін жариялағ ан эстетикалық негізге ден қ ояды. «Іші – алтын, сырты – кү міс» демек, мазмұ н мен тү р мә селесіне Абайдың ө з кө зқ арасын анық тайды. Тү рден мазмұ н қ ымбатырақ, бағ алырақ дегенді анық танытады. Дә л осындай озық оймен Абай орыстың классикалық ә дебиетінің ішіндегі ең биік шындығ ын танып, талғ ап алғ анын кө рсетеді... Осыдан кейінгі кө п шумақ тарда айтылатын ойларының барлығ ымен Абай ақ ындық тың, соның ішінде ө з ақ ындығ ының жаң а платформасын, ү лкен декларациясын жариялайды. Бұ л жө нінде Абайдың толғ аулы ойы, диалектикалық отрицание дә режесіне, философиялық биікке ө рлейді. Ө ткен тарих қ алдырғ ан ә дебиетке тарихтық, философиялық қ атты сынмен, қ атал соқ тығ ады. Бұ рынғ ы қ азақ тың «жү йрігі, шешені» деген ескі биін мақ ал кө леміндегі жаттанды шешендіктен аспағ ан арзан ойдың кө зқ арасын кө рсеткендер деп біледі. Ә сіресе бұ рынғ ы ақ ындардың кейбір топтарына ерекше қ атты соқ тығ ады. Сатымсақ ақ ынды – жағ ымпаз, жанын жалдағ ан жексұ рын ақ ын етіп, ө нер ұ стап жү рудің орнына қ айыршылық қ а кеткен сорлылық ты ә шкерелейді... Сонымен қ атар ө зінің ендігі сө зі қ оғ амды, халық ты тү зейтін ү лкен кү ш деп тү сінеді. Ө сиет ө лең халық дертінің, тарих қ айшылық тарының бә рін емдеп, тазартатын ө згеше қ ұ рал деп біледі. Ал, Абайдың ү гіттейтіні зор адамгершілік пен халық шыл, тазалық жолдар болғ андық тан, ө з заманындағ ы барлық мінді, сорақ ылық ты сол тура жолдағ ы жақ сы ө лең -ө сиетпен тү гел жойып, жоғ алтуғ а болады деп иланады... Абай «сө з тү зелді, сен де тү зел» дегенде, бір-ақ ауыз етілу сө зді айтып отырғ ан жоқ. Осыдан бұ рынғ ы жазылғ ан жә не кейін жазылатын барлық шығ армаларында, жаң ағ ы сияқ ты ө згеше нанымды кө п таратып танытады. Ө зінің барлық шыншыл, ә ділетшіл қ ажырлы ең бегімен, ө лең ұ стаздығ ымен заманын тү зеп алады екенмін деп тү сінген. Ө з ең бегін сондайлық ұ лы жолдағ ы ү лкен адам мү ддесі бар, ерекше ең бек деп тү сінген. Абай енді ө лең дік шығ арманың ө зін де жанр мен тү р жағ ынан іріктеп, талдап алады. «... Батырды айтсам ел шауып алғ ан талап, ІV Мағ ынаны тану. Ө лең -сө здің патшасы, сө з сарасы» ө лең мазмұ нымен танысу. 2. Сұ рақ тармен жұ мыс. Ә р топ берілген сұ рақ ты алдарындағ ы қ ағ азғ а тү сіріп ортада қ орғ ап шығ ады. V Сабақ ты қ орытындылау:
VІ Ү й тапсырмасы: «Абай мұ расының ө негелік тә рбиесі» эссе жазу.
VІІ Бағ алау. Оқ ушылардың сабақ қ а қ атысы мен белсенділігін ескере отырып бағ алау.
Тексерілді:
|
|||
|