|
|||
3. Ұлттық бірегейлікті сақтауҰ лттық жаң ғ ыру деген ұ ғ ымның ө зі ұ лттық сананың кемелденуін білдіреді. Оның екі қ ыры бар. Біріншіден, ұ лттық сана-сезімнің кө кжиегін кең ейту. Екіншіден, ұ лттық болмыстың ө зегін сақ тай отырып, оның бірқ атар сипаттарын ө згерту. Қ азір салтанат қ ұ рып тұ рғ ан жаң ғ ыру ү лгілерінің қ андай қ атері болуы мү мкін? Қ атер жаң ғ ыруды ә ркімнің ұ лттық даму ү лгісін бә ріне ортақ, ә мбебап ү лгіге алмастыру ретінде қ арастыруда болып отыр. Алайда, ө мірдің ө зі бұ л пайымның тү бірімен қ ате екенін кө рсетіп берді. Іс жү зінде ә рбір ө ң ір мен ә рбір мемлекет ө зінің дербес даму ү лгісін қ алыптастыруда. Ұ лттық салт-дә стү рлеріміз, тіліміз бен музыкамыз, ә дебиетіміз, жоралғ ыларымыз, бір сө збен айтқ анда ұ лттық рухымыз бойымызда мә ң гі қ алуғ а тиіс. Абайдың даналығ ы, Ә уезовтің ғ ұ ламалығ ы, Жамбылдың жырлары мен Қ ұ рманғ азының кү йлері, ғ асырлар қ ойнауынан жеткен бабалар ү ні – бұ лар біздің рухани мә дениетіміздің бір парасы ғ ана. Сонымен бірге, жаң ғ ыру ұ ғ ымының ө зі мейлінше кө нерген, жаһ андық ә леммен қ абыспайтын кейбір дағ дылар мен ә деттерден арылу дегенді білдіреді. Мысалы, жершілдікті алайық. Ә рине, туғ ан жердің тарихын білген жә не оны мақ тан еткен дұ рыс. Бірақ, одан да маң ыздырақ мә селені – ө зің нің біртұ тас ұ лы ұ лттың перзенті екенің ді ұ мытуғ а ә сте болмайды. Біз ә ркім жеке басының қ андай да бір іске қ осқ ан ү лесі мен кә сіби біліктілігіне қ арап бағ аланатын меритократиялық қ оғ ам қ ұ рып жатырмыз. Бұ л жү йе жең ұ шынан жалғ асқ ан тамыр-таныстық ты кө термейді. Осының бә рін егжей-тегжейлі айтып отырғ андағ ы мақ сатым – бойымыздағ ы жақ сы мен жаманды санамалап, теру емес. Мен қ азақ стандық тардың ешқ ашан бұ лжымайтын екі ережені тү сініп, байыбына барғ анын қ алаймын. Біріншісі – ұ лттық код, ұ лттық мә дениет сақ талмаса, ешқ андай жаң ғ ыру болмайды. Екіншісі – алғ а басу ү шін ұ лттың дамуына кедергі болатын ө ткеннің кертартпа тұ старынан бас тарту керек.
|
|||
|