Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Кәпірлердің мал-мүлкі туралы имамдардың айтқан сөздері



 

Айтылғ анның барлығ ын бекіту ү шін барлық мазхабтың жә не ә ртү рлі уақ ыттарда ө мір сү рген имамдардың талқ ыланып отырғ ан мә селе бойынша айтқ ан сө здерін келтіреміз:

Имам ә ш-Шә фи’и былай дейтін: “Егер мұ сылман (адам) дұ шпан аумағ ына (жеріне) (даруль-харб) кепілдікпен кірсе жә не ол олардың мал-мү лкінен қ андай да нә рселерді иемденуге қ абілетті болса, бұ л оғ ан рұ қ сат етілмейді, ол (мал-мү лік) кө п болса да, аз болса да! Жә не адамның мал-мү лкі бірнеше жақ тан харам болады: біріншісі – Ислам; екіншісі – жизья тө леумен жасалғ ан келісім-шарт; ү шіншісі – белгілі уақ ытқ а (берілген) кепілдік (аман)”. Қ араң ыз: “ә л-Умм” 4/284.

Имам ә ш-Шә фи’и сондай-ақ былай дейтін: “Қ арызы бар адамғ а қ арыз берушісінің рұ қ сатынсыз, мейлі ол – мұ сылман, мейлі - кә пір болсын, жихадқ а (кифаяғ а) шығ уғ а рұ қ сат етілмейді”. Қ араң ыз: “ә л-Умм” 5/370.

Таң қ аларлық жағ дай емес пе, бауырлар? Кә пірге қ арызы бар адамғ а имам ә ш-Шә фи’и тіпті жихадқ а шығ уғ а рұ қ сат етпеген. Сонда ол кә пірлердің мал-мү лкі халал екендігін тү сінбеді ме, оның ү стіне, жихад туралы сө з болып тұ рғ анда?!

Имам ә ш-Шә фи’и сондай-ақ, былай деп айтқ ан: “Егер соғ ысушы (харбий) кә пір ислам еліне қ ауіпсіздік кепілдігімен кіріп, артынша ө лсе, оның мал-мү лкіне тиісуге болмайды. Жә не мұ сылмандардың ә мірі оның мал-мү лкін оның мұ рагерлеріне, олар қ ай жерде болмасын, жіберуі тиіс”. Қ араң ыз: “ә л-Умм” 4/296.

СубханАллаһ, Ислам деген - міне осы, уа, мұ сылмандар! Кә пірлердің жә не білімі жеткіліксіз мұ сылмандардың кө з алдында Исламды бетімен кетушілік пен қ арақ шылық қ а айналдырмаң дар!  

Имам Ахмад былай деген: “Егер мұ сылмандар тең ізге шық са, ал оларғ а мұ сылман елдеріне бет алғ ан, дұ шпан елінің кө пқ ұ дайшылдарының қ атарынан болғ ан саудагерлер кездессе, мұ сылмандар оларғ а бө гет жасамауы тиіс жә не олармен соғ ыспауы керек. Жә не мұ сылман жеріне дұ шпан территориясынан сауда жасау ү шін келген ә рбір (адаммен) сауда жасасуғ а болады”. Қ араң ыз: “ә л-Муғ ни” 8/245.

Егер тіпті тұ рғ ындары мұ сылмандарғ а қ арсы соғ ысушы елден келген саудагерлерге тиісуге болмайтын болса, онда мұ сылмандармен соғ ыспайтын кә пірлер туралы не деуге болады?!

Имам Ахмадтың бұ л сө здерінде біздің кезіміздегі кә пірлерге бойкот жасау міндеттілігі сияқ ты жаң а қ ұ былысты жә не «Мұ сылмандар баяғ ыда кә пірлердің дұ шпан елімен емес, тек зиммийлермен ғ ана сауда жү ргізген» деген сө здерді жоқ қ а шығ ару бар екендігін айта кетуге болады.

Қ ады Абу Я’лә былай деген: “Егер мұ сылман (адам) дұ шпан аймағ ына кірсе, немесе олардың тұ тқ ынында болып, олар оны босатып жіберген болса, онда оғ ан олардың ө міріне жә не мал-мү лкіне қ ол сұ ғ уғ а болмайды. Олар оны қ ауіп-қ атерден сақ тандырғ андай, ол да оларды ө зінен қ ауіп-қ атерсіз етуі керек! ” Қ араң ыз: “ә л-Ахкаму-ссультания” 152.

Егер кә пірлердің тұ тқ ынының ү кімі осылай болса, онда кә пірлердің еліндегі (ешкім тиіспеген) туристтің немесе сол елде тұ рушы (мұ сылманның ) ү кімі туралы не айтуғ а болады?!

Имам ә с-Сархаси былай деген: “Егер мұ сылман (адам) кә пірлерге олардың рұ қ сатымен кіріп барса, оларғ а қ атысты қ иянат жасауына болмайды. Ал егер ол бә рібір оларғ а қ иянат жасаса жә не олардың мал-мү лкін иемденсе жә не содан соң оны ислам мемлекетіне айдап жіберсе, онда (басқ а) мұ сылманның одан бір нә рсе сатып алуы (егер ол бұ л нә рсенің жаман жолмен табылғ анын білсе) дұ рыс емес (сө гіс айтылатын) амал болып есептеледі! ” Қ араң ыз: “ә л-Мабсут” 10/96.

Мың жыл бұ рын ө мір сү рген бұ л имамның сө здеріне назар аударың дар. Оның сө здері, айталық, Европада ө мір сү ріп, сол жердегі кә пірлердің тауарларын ұ рлайтын, кейін олар ұ сталынып ө з елдеріне депортацияланатын (мемлекеттен кү штеп айдап жіберілген), ал олар ол жерде барлық ұ рлағ ан нә рсесін сата бастайтын мұ сылмандарғ а қ атысты емес пе?!

Имам ә с-Сархаси, сондай-ақ, былай дейтін: “Мустаминдердің (қ ауіпсіздік кепілдігімен кіретін кә пірлер) жай-кү йі зиммийлердің жай-кү йіндей. Сол себептен олар мұ сылмандардың ә мірлері тарапынан міндетті тү рде кө мек кө рсетілуіне байланысты бірдей дә режеде. Мысалы: оларды жә бірлеуден қ орғ ау, ө йткені олар оның билігінің астында тұ р! ” Қ араң ыз: “ә с-Сияр ә л-кә бир” 5/1891.

Свят Аллах, обратите внимание на его слова о том, что правитель мусульман должен защищать от притеснений кафиров, вошедших под аманом на его территорию! А ведь за подобные слова в наши дни с легкостью тебя могут обвинить в неверии, а минимум в отклонении в вопросах дружбы и непричастности.

СубханАллаһ, мұ сылмандардың ә мірі оның территориясына қ ауіпсіздік кепілдігімен кірген кә пірлерді жә бірлеуден қ орғ ау қ ажет деген оның сө здеріне назар аударың ыздар! Ал мұ ндай сө здер ү шін біздің кезімізде сені оп-оң ай кү пірлікте айыптауы немесе сағ ан, кем дегенде, «ә л-уалә уә л-бара» (достық жә не қ атыссыздық ) мә селесінде ауытқ ығ андық туралы айып тағ уы мү мкін!
       Имам Ибн Қ удама былай деді: “Кім дұ шпан жеріне қ ауіпсіздік кепілдігін алып кірген болса, олардың мал-мү лкіне қ иянатшылдық пен қ ол сұ ғ уына немесе олармен ө сімқ орлық пен айналысуына қ ұ қ ығ ы жоқ. Оларғ а қ атысты қ иянат туралы айтар болсақ, оғ ан тыйым салынғ ан, ө йткені олардың берген қ ауіпсіздік кепілдігі оларғ а қ атысты сатқ ындық жасалмауын білдіреді. Тіпті, бұ л шарттар сө збе-сө з келісілмеген болса да, мұ ның мә ні ә рекеттің ө зінен айқ ын болып тұ р”. “ә л-Муғ ни” 13/152.

Имам ә л-Марғ инани былай дейтін: “Егер мұ сылман (адам) дұ шпан территориясына саудагер болып кірсе, онда оғ ан олардың мал-мү лкінен қ андай да бір нә рсені иемденуіне жә не сондай-ақ олардың ө міріне қ ол сұ ғ уына болмайды! ” Қ араң ыз: “Бидаятуль-мунтаха” 118.

Имам ә н-Науауи былай дейтін: “Егер мұ сылман (адам) дұ шпан территориясына кепілдікпен кірсе жә не оларғ а тиесілі қ андай да бір нә рсені иемденіп алса, ә лде бір нә рсені ұ рласа, ал содан соң мұ сылмандардың жеріне қ айта оралса, ол иемденген нә рсесін қ айтаруы қ ажет! ” Қ араң ыз: “Раудату-тталибин” 10/291.

Имам ә н-Науауи сондай-ақ имам ә р-Рафи’идің мына сө здерін жеткізген: “Егер адам дұ шпан жеріне қ ауіпсіздік кепілдігімен кіріп барса, онда оғ ан ол жерден қ ойма алуғ а рұ қ сат етілмейді, ол оны кү штеп тартып алса да, жай тауып алса да. Сондай-ақ ол оларғ а тиесілі нә рселерге қ атысты қ иянат жасай алмайды, ақ иқ атында, ол оларғ а тиістіні ө здеріне қ айтаруғ а міндетті! ” «ә л-Мә жму’» 6/51.

Имам Ибн Муфлих былай деген: “Егер кә пірлер тұ тқ ындағ ы мұ сылманды босатса, ол оларғ а қ иянат жасамастан қ ашып кетуі керек. Жә не олардан алғ ан нә рселерін ө здеріне қ айтаруы керек, ө йткені ол қ ауіпсіздік кепілдігінде. Егер ол осылай жасамаса, онда ол – сатқ ын! Жә не егер кә пірлер оны ол кейін оларғ а мал-мү лік (тұ тқ ыннан босатылғ аны ү шін ө теу) жібереді деген шартпен босатқ ан болса, оның шамасы жетсе, ол оларғ а ақ ша жіберуге міндетті. Бұ л – саудадағ ы тө лем сияқ ты. Жә не бұ л жө нінде имам Ахмад та айтқ ан, ө йткені келісім-шартты орындауда тұ тқ ын (мұ сылмандар) ү шін пайда бар, ал келісім-шартты бұ зуда тү тқ ын (мұ сылмандар) ү шін зиян бар, ө йткені осыдан кейін кә пірлер мұ сылмандарғ а сенбеуі мү мкін! ” Қ араң ыз: «ә л-Мубди’» 3/396.

Аллаһ у акбар, бұ л сө здер мені таң қ алдырды!

Имам Ибн ә л-Хумам ә л-Ханафи былай дейтін: “Егер мұ сылман (адам) дұ шпан аймағ ына саудагер болып кірсе, онда оғ ан олардың мал-мү лкінен қ андай да бір нә рсені иемденуіне жә не, сондай-ақ, олардың ө міріне қ ол сұ ғ уына болмайды! ” Қ араң ыз: “Шарх Фатх ә л-Қ адир” 6/17.

Имам Мухаммад ә ш-Шайбани былай дейтін: “Егер мұ сылмандардың тобы олармен соғ ысушы кә пірлерге келіп: «Біз – халифаның елшілеріміз», - десе жә не қ андай да бір қ ағ азды халифаның хаты деп шығ арып кө рсетсе немесе еш нә рсені шығ арып кө рсетпесе, онда бұ л - кө пқ ұ дайшылдарғ а қ атысты сатқ ындық болады! Ал егер оларғ а: «Кіре берің дер! », - деп айтылса, жә не олар дұ шпан территориясына кірсе, онда олар олардың жерінде болғ ан кезінде дұ шпандардан ешкімді ө лтірулеріне жә не олардың мал-мү лкінен қ андай да бір затты алуғ а рұ қ сат етілмейді! ” Қ араң ыз: “ә с-Сияр” 2/66.

Шейх Ибн Баз басқ аратын Сауд Арабиясының пә туалар жә не ғ ылыми зерттеулер бойынша Тұ рақ ты Комитетінің (ә л-Лә жнату-ддаима) ғ алымдарына «Кә пірлердің елінде ө мір сү ріп, осы елге зиян тигізу ү шін, мемлекеттен электр қ уаты мен суды ұ рлауғ а болады ма? » деген сұ рақ қ ойылды.

 Сондай-ақ, оларғ а «Электр қ уатына, газғ а, телефонғ а т. б. тө лемақ ы тө леуден бас тартуғ а болады ма?! » деген сұ рақ қ ойылғ анда, олар: “Бұ ғ ан рұ қ сат етілмейді, ө йткені бұ л адамдардың мал-мү лкін қ ақ ысыз жеу жә не сенімді бұ зу болып табылады”, - деп жауап берді. «Фатауа ә л-Лә жна ә д-даима» 23/441

Шейх Ибн Баз былай дейтін: “Кә пірлердің елдерінде ө мір сү ретін мұ сылмандар ү шін, егер олардың мү мкіндігі болса, діни рә сімдерді ұ станатын ислам қ алаларына қ оныс аудару міндетті (уә жіп) болады! Егер мұ ндай мү мкіндік болмаса, онда жамандық аздау болғ ан қ алағ а қ оныс тебуі керек, мұ ны сахабалардан қ ұ ралғ ан топ, Аллаһ оларғ а разы болсын, Аллаһ тың Елшісінің (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) бұ йрығ ы бойынша Меккеден Эфиопияғ а жасағ анындай. Ө йткені бағ ындырылғ анғ а дейінгі Меккеге қ арағ анда, сол кезде Эфиопияда мұ сылмандар ү шін жамандық аздау еді. Ал, егер мұ сылмандар бұ л қ оныс аударуды да жасай алмаса, онда олар Аллаһ тан қ орқ ып, Аллаһ тыйым салғ ан нә рселерден сақ танып, Аллаһ Тағ ала оларғ а жү ктеген міндеттерді орындаулары қ ажет. Жә не егер кә пірлердің елдерінде ө мір сү ріп жатқ ан мұ сылмандар сол мемлекеттердің кө мегін пайдаланып жү рсе, оларғ а кү нә жоқ. Алайда олар солардың мемлекеттерінен материалдық жә рдем алу ү шін, ө тірікке жү гінбеуі керек! Олар барлық істе Аллаһ тан қ орқ ып, барша харам нә рседен сақ танулары қ ажет жә не Қ ұ ран мен Сү ннетті оқ ып-зерттеулері керек, сондай-ақ, ө здеріне анық болмағ ан нә рселелерге қ атысты білім иелеріне телефон арқ ылы немесе хатпен жү гінулері қ ажет.

Аллаһ барлық мұ сылмандардың жағ дайын тә ртіпке келтірсін жә не олардың дінін сақ тасын, ө йткені олар ү шін ө з нә псілерінен жә не дұ шпандардан келетін жамандық жетіп асады! ” Қ араң ыз: “Мә жму’у фатауа уә мақ алә т” 28/163.

Шейх Ибн ‘Усаймин былай дейтін: “Егер кімде-кім: «Бізге соғ ысушы кә пірлердің мал-мү лкі рұ қ сат етілмеген бе? », - десе, жауап былай болмақ: «Ия, алайда зұ лымдық (жасау арқ ылы) емес, ө йткені мұ ндай жағ дайда бұ л бізге тыйым салынғ ан». Бірақ біреу: «Ал келісім-шарты болғ ан кә пірлердің мал-мү лкі бізге халал ма? », - десе, жауап: «Жоқ, келісім-шарттағ ы кә пірлердің мал-мү лкі де, қ аны да сендерге рұ қ сат етілмеген! » Мұ ның ү стіне, Пайғ амбар (оғ ан Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын) былай деген: «Кім келісім-шартта болғ ан кә пірді ө лтірсе, Жә ннә ттың иісін де сезбейді! » Аллаһ бізді мұ ндайдан қ орғ асын. Осы себептен де келісім-шарты бар кә пірлердің мал-мү лкіне қ ол сұ ғ атын алданғ ан адамдардың ө шпенділігі, зұ лымдығ ы мен адасушылығ ы бізге тү сінікті болады! Кә пір сенің қ алаң а кірді ме, ә лде сен олардың қ аласына кірдің бе – айырмашылық жоқ. Біз кә пірлердің елдерінде ө мір сү ретін жә не: «Бұ л кә пірлердің мү лкін бү лдірудің оқ асы жоқ! », - деп айтатын кейбір жастар туралы естідік. Жә не сен олардың кө шелердегі жарық жү йелерін қ алай бұ зып жатқ андарын, дү кендер мен машиналарғ а қ алай шабуыл жасағ андарын кө ре аласың. Бұ л олар ү шін харам болып табылады! СубханАллаһ! Бұ л адамдар сендерге қ оныс берді жә не сендер олардың жауапкершілігіндесің дер, ал сендер оларғ а қ атысты сатқ ындық жасап жатырсың дар!

Бұ л - Исламды жек кө рсетуге жә не сө гуге мү мкіндік беретін (нә рселердің ) ең жаманы. Бірақ іс жү зінде бұ л – Исламды жек кө рсету емес, алайда ө здерін Исламғ а жатқ ызатын адамдарды жек кө рсету! Сол себептен келісім-шарты болғ ан кә пірлердің мал-мү лкі қ ұ рметтелетінін жә не оғ ан қ ол сұ ғ ылмайтынын білу керек. Жә не келісім-шарты болғ ан кә пір сенің елің де ме, ә лде сен оның еліндесің бе, оның айырмашылы жоқ. Оларғ а қ ол сұ ғ уғ а рұ қ сат етілмейді”. Тың даң ыз “Шарх ә л-Арба’ун” № 24.

Шейх Салих ә л-Фаузан: “«Бұ лар – кә пірлер, ал сондық тан олардың мал-мү лкін тартып алудың оқ асы жоқ! » - деп айтуғ а болмайды. Кә пірлердің мал-мү лкі (шайқ асу кезіндегі олжадан бө лек) рұ қ сат етілмеген. Жә не бұ л «кез келген кә пірдің мал-мү лкі халал» дегенді білдірмейді. Олардың ү йіне баса кө ктеп кіріп, мал-мү лкін тартып алып: «Бұ л – халал мү лік! », - деу рұ қ сат етілмеген! ” Қ араң ыз: “Жарида ә р-Рияд” № 13785.

       Шейх ‘Абдур-Рахман ә л-Баррак былай деп айтқ ан: «Кә пірлерге қ атысты олардың елдерінде ө мір сү ріп жү рген кейбір надан мұ сылмандардың жасап жү ргендері: ұ рлық, олардың қ ұ қ ық тарын бұ зу, хақ ысыз оларды ұ рып-соғ у жә не балағ аттау сияқ ты қ ылмыстары - Ислам шариғ атында тыйым салынғ ан (харам) болып табылады! Мұ ндай адамдардың істеп жү ргендерінің Исламғ а ешқ андай қ атысы жоқ! Бұ дан да сорақ ысы – бұ л тү рлі мекемелерді жарып жү рген кейбір адасқ андардың жасап жү рген терактілері. Ақ иқ атында, Аллаһ Тағ ала жер бетінде ә ділеттілікті тарату мен Ө зінің Сө зін ұ лық тау ү шін ө зінің қ ұ лдарының арасында заң дастырғ ан жихадқ а мұ ның еш қ атысы жоқ! Тіпті, бұ л – тыйым салынғ ан бұ зақ ылық! » “И’тида ‘алә ғ айриль-муслимин” 3.

Имамдардың келтірілген сө здерінің негізінде олар бұ л мә селеде келіспеушілікті білмегендігі кө рінеді. Оның ү стіне, хауариждерден ө зге біреудің келісім-шартта болғ ан кә пірлердің мал-мү лкін халал дегені белгісіз, ө йткені бұ л – олардың мазхабының бірі, бұ л жө нінде имам ә ш-Шахристани: “Хауариждер келісім-шартта болғ ан жә не жизья тө лейтін кә пірлердің мал-мү лкін халал деп есептеген. Осыны рұ қ сат етпегендерден бас тартуды да парыз деп есептеген! ”, – дегендей. Қ араң ыз: “ә л-Милә л уә -ннихә л” 118.

СубханАллаһ! Аталғ ан барлық нә рселерден кейін де біздің кезімізде муфти сымақ біреу шығ ып, қ андай да бір ой-пайымдарын дә лел ретінде келтіріп, кез келген кә пірдің мал-мү лкі халал деп жариялайды! Жә не мұ ндай «муфтидің » сө зін қ абылдап алып, жоғ арыда айтылғ андардың барлығ ын біле тұ ра, оны аят немесе хадис сияқ ты негізге алатын адам – одан да таң қ аларлық.

Сондай-ақ, кә пірлерге зұ лымдық кө рсетуге тыйым салынғ андығ ы олармен дос болу немесе оларды жақ сы кө ру керек дегенді білдірмейтінін нақ тылап айту керек. Жоқ! Кез келген кә пірді, мейлі ол ағ айын-туыс немесе Ислам мен мұ сылмандардың дұ шпаны болсын, олардың кү пірлігі ү шін жү рекпен жек кө ру қ ажет екенін білу керек.  

Ал, оларғ а қ атысты ашық тү рде дұ шпандық пен жеккө рушілік танытуғ а келер болсақ,  ол жағ дайғ а, бұ ғ ан деген қ абілеттілікке (шамағ а) жә не кә пірлердің ө здерінің мә ртебесіне байланысты ә ртү рлі болады. Шейх Исхақ ибн ‘Абдур-Рахман ибн Хасан Ә ли Шейх былай дейтін: “Қ атыссыздық тың (ә л-бара) негізі - кә пірлерден жү рекпен, тілмен жә не денемен алыстау болып табылады. Жә не муминнің жү регі кә пірлерге қ атысты жек кө рушілік танытуын тоқ татпайды. Ал шариғ и себептермен тү рленетін ашық тү рде ө шпенділік таныту – басқ а іс”. Қ араң ыз: “ә д-Дурару-ссания” 8/305.

Барлық жазылғ ан нә рсе тек Аллаһ тың разылығ ын кө здеп, кө пшілік мұ сылмандар қ ателікке бой ұ ратын бұ л мә селені тү сіндіру ү шін арналады. Біз мұ ны қ азіргі кезде орын алып жатқ ан, ә р нә рсені ө з атымен атайтындарды екіжү зділер, муржилер, мадхалилер, кә пірлердің жақ таушылары, Аллаһ тың заң ымен ү кім етпеуді қ олдайтындар деп айыптайтын қ исынсыз қ ұ былыстың себебімен айтып отырмыз.

Бұ л жолдаудағ ы ақ иқ ат болғ ан нә рсенің барлығ ы – Аллаһ тан, ал егер біз қ ателік жіберген болсақ – ол ө зімізден жә не барлық нә рсеге қ олын сұ ғ уғ а тырысатын шайтаннан. Ал Аллаһ Тағ ала барша кемшіліктерден Пә к!

Жә не ең соң ында ә лемдердің Раббысы – Аллаһ қ а мадақ!

Жә не Пайғ амбарымыз Мухаммадқ а, оның отбасына жә не сахабаларына Аллаһ тың игілігі мен сә лемі болсын!

www. salaf-forum. ru



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.