ЛОГИКАЛЫҚ ТЕКШЕЛЕР ЖӘНЕ ДЬЕНЕШ БЛОКТАРЫМЕН ОЙЫН НҰСҚАЛАРЫ
Дьенеш блоктары кез – келген заттарды алмастыру ү шін тамаша материал. Кішкентай қ ызыл ү шбұ рыш блогы кішкентай қ ызыл ү шбұ рышты балық қ а жең іл айнала алады, ал ү лкен кө к шең берлі блок Карлсонғ а арналғ ан тә тті нан табағ ы бола алады. Дьенеш блоктары жә не логикалық текшелерді қ олдана, балалармен тү рлі ойындардың сценарийлерін ойлап табуғ а болады. Мысалы: «Бағ баншы» ойынын ойнап, гү лзарларғ а ә демі гү лдерді отырғ ызайық. Ә р «бағ баншы» ө зіне гү лзар таң дайды, ү лкен тү сті шең бер жә не кезекпен логикалық текшені лақ тырады. Оның гү лзарында ө сетіндер: 3 ү лкен, ә демі, бірақ ү шбұ рышты емес гү лдер. Гү лзарлар былай болуы мү мкін: - ү лкен қ ызыл шең бер, - ү лкен қ ызыл шаршы, - ү лкен қ ызыл тікбұ рыш. Сосын гү лдер ө здерін таныстырады, ө здері туралы ә ң гімелейді (тү сі, нысаны, қ алың дығ ы бойынша), гү лзарғ а қ алай келгендерін, ө здерінің гү л ө мірлік тарихы.... Барлық текшелерді лақ тыру міндетті емес, яғ ни 4 белгісі мен анық талғ ан санда блоктарды таң дауда. Қ анша жә не қ андай текше лақ тыруда, алдымен балалармен келісіп алу керек. Ойында логикалық пішіндер (3 қ асиетте) жә не логикалық блоктар (4 қ асиетте) қ олданылады.
Қ ОНЖЫҚ ТАРҒ А АРНАЛҒ АН ТАҒ АМДАР. Материал: 9 қ онжық бейнелері, қ асиеттер белгілері бар карточкалар, логикалық пішіндер немесе Дьенеш блоктары. ОЙЫН МАҚ САТЫ: • заттарды бір – тө рт қ асиеттері бойынша салыстыру ептіліктерін дамыту • сө здерді тү сіну: " тү рлі", " біркелкі" • қ асиеттерді терістеу тү сінігіне жақ ындату. Ойын сипаттамасы: 1 нұ сқ а: балаларғ а қ онақ қ а қ онжық тар келді. Қ онақ тарды немен тамақ тандырамыз? Біздің қ онжық тар тә ттіге қ ұ мар жә не печеньені ө те жақ сы кө реді, ә сіресе тү рлі тү сті, тү рлі нысанды. Бізге қ андай материалды печеньеге «айналдыру» ың ғ айлы? Ә рине, блоктар жә не логикалық пішіндер. Кә не, қ онжық тарды тамақ тандырайық. Қ ыздар тамақ тандырады. Печенье сол жә не оң табандарында тек нысаны жағ ынан айырмашылық та болу керек. Егер қ онжық тың сол табанында шең берлі «печенье» болса, оң табанында шаршы немесе тікбұ рышты немесе ү шбұ рышты (шең берлі емес) болу керек. Ал енді ұ лдар тамақ тандырады. Қ онжық тар табанындағ ы печеньелер тек тү сімен ғ ана айырмашылық та болады.
Одан ә рі ойын шарты: печеньенің айырмашылығ ы екі белгі бойынша: тү сі жә не нысаны, тү сі жә не кө лемі, кө лемі жә не нысаны жә не т. б. Ересек жастағ ы балалармен жұ мыста «печенье» айырмашылық тары 3 – 4 қ асиеттер бойынша мү мкінді. Бұ л жағ дайда Дьенеш блоктары қ олданылады. Барлық нұ сқ аларда бала кез – келген блокты «печеньені» бір табанына таң дайды, ал екінші табанына тә рбиешінің ұ сынысы, ереже бойынша таң дайды 2 нұ сқ а – қ асиеттік белгілері бар карточкалар қ олданылады. Ойын ә рекетінің реттілігі (алгоритмі). • Қ асиеттік белгілері бар карточкаларды бір бумада «қ ағ анағ ын» жоғ ары қ аратып қ ояды • Бала сол бумадан кез - келген карточканы алады • Осындай қ асиетті " печеньені" табады • Тек осындай қ асиеті бар тағ ы бір печеньені іздейді • Қ онжық ты тамақ тандырады • " Жазады", қ онжық ты қ алай тамақ тандырғ анын. Бала таң дады Мысалы: «ү лкен» карточкасы таң далынды. Бала логикалық пішінді таң дады: ү лкен, қ ызыл ү шбұ рыш. Екінші печенье: кішкентай қ ызыл ү шбұ рыш. Печенье кө лемі бойынша айырмашылық та. Кү рделілендіру: айырмашылығ ы тек біреу ғ ана емес, екі, ү ш жә не тө рт қ асиеті бойынша. • Ойында 4 қ асиеті бойынша айырмашылық ты табуда Дьенеш блоктары қ олданылады. • Ойында сандық текшелерді емес, логикалық текшелерді қ олдануғ а болады. • Ойында жарыс элементтерін қ олдануғ а болады, қ ай топ жылдам қ онжық ты тамақ тандырады.
СУРЕТШІЛЕР. Материал: • " Суреттер ү лгілері" – ү лкен тү сті қ атырма қ ағ аз парақ тары • Сурет композициясын қ ұ ру ү шін қ атырма қ ағ аздан қ осымша бө ліктер; • Блоктар жиынтығ ы Ойын мақ саты: • зат нысанын саралау ептілігін дамыту • оларды қ асиеттері бойынша салыстыру ептілігін дамыту • кө ркемдік қ абілеттерін дамыту (тү сін, орналасуын, аясын таң дау (композиция). Ойын сипаттамасы: Балаларғ а ү лгілер бойынша «суреттерді салу» ұ сынылады. Бірінші суретті бірнеше адам бірден «салуғ а» болады. Балалар суретке «ү лгі» таң дайды, аясына арналғ ан қ ағ азды, келешектегі суреттің бө ліктерін, керек блоктарды. Егер ү лгіде бө лік тек жиектелген (бө лік сұ лбасы) болса – онда жің ішке блок таң далынады, егер бө лік боялғ ан – онда жуан блок. Мысалы, пілдер бейнесі бар суреттер ү лгісінде, бала қ осымша бө ліктерді: пілдердің 2 басы, кү ннің кө зі, кө л, пальманың жоғ ары ұ шы, жануарлар мен блоктар таң дайды. Жұ мыс соң ында суретшілер ө з суреттеріне атау ойлап табады, суреттер кө рмесін қ ұ рады, ал экскурсия жетекшісі кө рме қ онақ тарына суретте не бейнеленгенін ә ң гімелеп береді.
ДҮ КЕН. М атериал: Тауар (заттар бейнесі бар карточкалар) Логикалық пішіндер. Ойын мақ саты: • қ асиетті жалпылау мен айқ ындау ептілігін дамыту • ө з таң дауын дә лелдеу мен пайымдау ептілігін дамыту Ойын сипаттамасы: Балалар ө те кө п ойыншық тары бар дү кенге келеді. Ә р балада 3 логикалық пішін «ақ ша». Бір «ақ шағ а» бір ғ ана ойыншық сатып ала алады. Сатып алу ережесі: бір логикалық пішін қ асиеті бар ойыншық ты сатып алуғ а болады. Ережені кү рделендіруге болады, ойыншық ты екі қ асиеті бойынша таң дау (мысалы, ү лкен шаршы, кө к шаршы жә не т. б. )
ШЫРШАНЫ МОНШАҚ ТАРМЕН БЕЗЕНДІРЕЙІК. М атериал: Шырша бейнесі, белгілермен 15 карточка, логикалық пішіндер жинағ ы Мақ саты: • қ асиеттерді айқ ындау мен дә лелдеу ептіліктерін дамыту • «сызбаны оқ у» ептілігі • реттік санау дағ дысын бекіту Ойын сипаттамасы: Шыршаны моншақ тармен безендіру керек. Шыршада моншақ тардан 5 қ атар болу керек. Ә р қ атарда ү ш моншақ тан. Карточкадағ ы сандар моншақ жібінің реттік нө мірі берілген (есеп шыршаның жоғ арғ ы жағ ынан басталады). Моншақ тардың бірінші қ атарын ілейік (1 саны бар карточкалар). Боялғ ан шең бер жіптегі моншақ тың орынын кө рсетеді. Бірінші моншақ кішкентай сары шең бер, екінші ү лкен сары шаршы, ү шінші кішкентай сары ү шбұ рыш. Енді ү йлесімде қ алғ ан моншақ тарды ілеміз.
АРХИТЕКТОРЛАР (БАЛАЛАР АЛАҢ Ы) Материал: Алгоритмдер №№ 1, 2 Дьенеш блоктары Ойын сипаттамасы: Балаларғ а балалар алаң ының жобасын ә зірлеу ұ сынылады • керекті қ ұ рылыс материалдарын таң дау • балалар алаң ының объектісін қ ұ ру Қ ұ рылыс материалдары ережеге сә йкесті қ атаң тү рде таң далады (№ 1 алгоритмі бойынша немесе №2 алгоритмі бойынша). Қ ұ рылыс материалдарын қ алай таң дау керек? № 1 алгоритмді қ олдана, бұ ны бірге жасайық. Кез – келген блокты аламыз. Мысалы, ү лкен, кө к, жуан, ү шбұ рышты блок. «Бастау» сө зі бізге қ ай жерден жолды бастау керектігін кө рсетеді (сызба блогы бойынша қ озғ алыс). Ромбыда сұ рақ: " қ ызыл біздің блок па? " - Жоқ. Оң ғ а қ арай қ озғ аламыз. Екінші ромбыда сұ рақ: " шең бер біздің блок па? " – Жоқ, сонымен сызба блоктың соң ына жетеміз. Біздің блок қ ұ рылыс кезінде қ олданылуы мү мкін. Енді ү лкен қ ызыл жің ішке шең бер блокты алайық. «Қ ызыл? » сұ рағ ына «Иә » - деп жауап беріп, сол жақ қ а қ озғ аламыз. Ереже бойынша қ ызыл тү сті кө к тү ске ауыстырамыз да, енді кө к блокпен бастамағ а ораламыз. «Қ ызыл? » сұ рағ ына «Жоқ » - деп жауап беріп, оң жақ қ а қ озғ аламыз. «Шең бер? » сұ рағ ына «Иә » - деп жауап беріп, шең бер нысанын шаршығ а ауыстырамыз.
Осымен соң ында біздің блогымыз ү лкен, кө к, жің ішке шаршы болады. Осығ ан орай біздің барлық қ ұ рылыс материалдары не қ ызыл емес, не шең берлі емес болып шығ ады (кө лемі мен қ алың дығ ы рө лге алынбайды). Сонымен қ ұ рылысқ а кірісуге болады. Ең мық ты жобалар қ ошеметтелінеді. Ең мық тылар № 2 алгоритмді қ олдана, ең кү рделі таң дауларғ а қ атыса алады. (ойын идеясы О. Финкельштейнге жатады).
ЛОГИКАЛЫҚ ПОЙЫЗ. Материал: 1. Тү рлі тү сті ү ш паровоза (кө к, сары, қ ызыл). 2. Ә р пойызда ө з нө мірі: 1 2 3 4, 5 6 7 8, 9 10 11 12. 3. 4 вагон. 4. Қ асиеттер ө згерісінің белгілері бар карточкалар, сандар арасындағ ы қ атынас бейнесі бар карточкалар
5. Дьенеш блоктары жә не логикалық пішіндер
жинағ ы. Ойын мақ саты: • логикалық ә рекеттері мен операциялау қ абілеттерін дамыту • карточкадағ ы бейнеленген ақ паратты кодсыздандыру (шифрды шешу) ептілігі • карточкадағ ы бейнеленген сызба сә йкесінде заттар қ асиетінің тү рін ө згерту ептілігі • ережеге қ атал сә йкесті ретімен ә рекеттену ептілігіу Ойын сипаттамасы: Ойында барлық топ балалары қ атыса алады, 9-12 адам. Педагог, сосын балалар ө здері ойын материалын жайғ астырады: пойыздар, вагондар, ә р вагон ү стіне қ асиеттер ө згерісінің белгілері бар карточкалар қ ойылады (карточкалар еркінше таң далады), сонымен қ атар сандық қ атынасы бар карточкалар жайғ астырылады. Біздің жү кті пойызымыз ерекше, логикалы. Ә келе жатқ ан жү ктері, вагоннан вагонғ а жү ктелінеді. Ә р вагонда, вагондар ү стіндегі карточкада бейнеленген ережеге сә йкесті ө згерістер жү ргізіледі. Ә рекет реттілігі. Топтарды пойыздар бойынша бө лу. • Ә р бала сандық қ атынасы бар карточканы алады, мысалы, 2< *< 4, *белгіленген саны табады - ол 3, ендеше оның жү гі сары пойызғ а жү ктеледі (" 3" мына пойыз нө міріне кіреді 1 2 3 4). Осығ ан орай барлық балалар ү ш топқ а бө лінеді (жү ктерді сары, кө к жә не қ ызыл пойызда тасиды) Жү кті тасымалдау
• Ө зінің жү гін ережеге сә йкесті барлық вагондардан ө ткізу керек (сағ ат тілі бойынша қ асиеттердің ө згеруі). Мысалы, сары вагонда логикалық пішін келе жатыр: ү лкен қ ызыл ү шбұ рыш, бірінші вагонда (пойыз басынан ол кө лемін ө згертіп, кішкентай қ ызыл ү шбұ рыш болады, екінші вагонда тү сін ө згерткеннен кейін, ол кішкентай сары ү шбұ рыш болады, ү шінші вагонда оның нысаны ө згереді, ол кішкентай сары тікбұ рыш болады, ал ақ ырғ ы тө ртінші вагонда қ айта тү сі ө згереді – біздің жү гіміз кішкентай кө к тікбұ рыш болады. • Саяхатты пойыздың сол жағ ынан бастаймыз, сол жерге жү кті қ оямыз, ал барлық вагондарда болып шық қ ан жү кті, ақ ырғ ы вагонның оң жағ ына қ оямыз. Осығ ан орай пойыздың сол жағ ына ү лкен қ ызыл ү шбұ рышты, ал ақ ырғ ы вагонның оң жағ ына кішкентай кө к тікбұ рышты қ оямыз. Топтың барлық балалары тапсырманың дұ рыс орындалғ анын тексеруге тә рбиешімен бірге қ атысады.
• Келесі жү кті аламыз, онымен де осы ә рекеттерді жасаймыз. Қ ай топ тасымалдауғ а кө п жү к дайындаса, сол топ жең імпаз аталынады. Ойынның ары қ арай дамуына арналғ ан бір нұ сқ асы: • Жіберу пунктісі мен жү кті белгілеуді таң дау (объектілер қ ұ рылысы жә не т. б. ) • Жү к ү шін ілеспе қ ұ жаттарды рә сімдеу (саны, тү рі (қ асиеттері шифрланғ ан). Ойынды мең геру кезең інде, вагондардың алғ ашқ ы саны 1 - 2, сосын вагон саны тө ртке дейін арттырылады. Вагон ү стіндегі орналасқ ан қ асиеттері бар карточкалардың орынын ө згерту, осы ойынды бірнеше рет жү ргізуге мү мкіншілік береді (балалар қ ызығ ушылық тары мен тілектері бойынша).
САНДАР МОЗАИКАСЫ. Материал: белгілер мен мысалдар бейнеленген 48 карточка. 12 сандық карточка. Заттар бейнеленген карточкалар (тү сімен қ алың дығ ы кө рсетілген) 15 заттық карточка Дьенеш блоктары Ойын мақ саты: • карточкадағ ы бейнеленген ақ паратты кодсыздандыру (шифрды шешу) қ абілеттерін дамыту • Берілген қ асиеттер бойынша блоктарды таң дау ептіліктері. • Есептеу ә рекет дағ дыларын бекіту. Ойын сипаттамасы: Балалар ө зара белгілер мен мысалдар бейнеленген 48 карточкаларды бө лісіп алады (мысалы, егер ойыншылар 12 болса, онда ә р қ айсысы 4 карточкадан алады). Ә р бала ө з карточкасында мысалдарды шешеді, " шифырын шешеді" жә не шифрғ а сә йкесті блокты алады, сосын заттар бейнесінде оғ ан орын табады. Егер барлық блоктар дұ рыс таң далса, онда 15 заттық бейнелердің барлығ ы толтырылады. Мысалы, бала карточка таң дады: (қ ызыл, шең бер, ү лкен емес, жуан емес, 6-4), демек ол қ ызыл, шең бер, кішкентай, жің ішке блокты алып, 2 санымен белгіленген адам пішініне, бө лікке орналастыру керек.
Дьенеш блоктарымен ойын сабақ тарының алғ ашқ ы жү йесі
Мектеп жасына дейінгі кіші жастағ ы балалар ү шін
Кіріспе
«Дьенеш логикалық блоктары» қ ызық ты ойын, венгр педагогы Дьенеш - ө з жасаушысының қ ұ рметіне осылай аталғ ан, мектеп жасына дейінгі балалармен жұ мыс істейтін педагогтарының назарына лайық ты. Мектеп жасына дейінгі балалардың зияткерлік қ абілеттерін қ алыптастыру ү шін, олардың танымдық белсенділіктерін дамыту ү шін, оның маң ызын асыра бағ алау қ иын.
Оқ у – ә дістемелік қ ұ ралда, балаларды жан – жақ ты дамыту ү шін Дьенеш блоктарымен ойындар, мектеп жасына дейінгі балалармен біріге ә рекеттенудегі педагогтардың қ олданатын аспектілер маң ызы ашылғ ан. Сонымен қ атар, мұ нда Дьенеш блоктарымен мектеп жасына дейінгі балалар ү шін ойын сабақ тарының алғ ашқ ы жү йесі берілген. Қ ұ рал МДМ тә рбиешілері ү шін мақ ұ лданғ ан, бірақ ол мектеп жасына дейінгі балалардың ата – аналары ү шін де, қ ызық ты болуы мү мкін .
Дьенеш блоктарымен дамытушы ойындары бар, берілген оқ у – ә дістемелік қ ұ ралы қ азіргі заманғ ы білім беру технологияларына жататынына зейін қ ойғ анымыз жө н.
Золтан Дьенеш
Золтан Дьенеш – ә лемге ә йгілі венгерлік профессор, математик, психология бойынша маманы, «Жаң а математика» атты балаларды оқ ытудағ ы ілгерішілді авторлық ә дістемесін жасаушы, оның негізінде қ ызық ты логикалық ойындар, ә ндер жә не би қ имылдар тә сілдері арқ ылы математикағ а ү йрету жатыр.
Дьенеш балалар ү шін оқ удың ең тиімді тә сілі, ол ойында еркін даму пікірін ұ станғ ан. Осығ ан орай Золтан Дьенеш айтқ ан, ойын мазмұ ны қ атал жә не кү рделі ғ ылыми тақ ырып бола алады. Дә л осы ойында балалар кү рделі логикалық жә не математикалық тұ жырымдамалар мен жү йелерді игере алады. Осы кө зқ арасты негізге ала отырып, Дьенеш логикалық блоктар мен «Жаң а математика» ө з теориясын ойлап тапқ ан.
Мектеп жасына дейінгі балаларды жан – жақ ты дамыту ү шін «Дьенеш логикалық блоктарының » маң ызы
Ө мірде математикалық ойлау мү лде керек жоқ, ол тек математика сабағ ында балаларғ а керек деген пікір, ө те қ ате! Себеп – салдар байланысын дұ рыс қ ағ ып алу ептілігі, алғ ашқ ы кө з қ арастағ ы жағ дайлар мен заттарды тү рлі байланыстыратын параметрлерді табу, жү йелі ойлау машығ ы – бұ л кә сіпкерлік жә не жекешілдік табыс жағ дайының маң ыздылығ ы, осығ ан орай математикалық логикалық ойлауды дамыту – біздің балалардың келешек ө мірдегі табыстылық тың кепілі. Бұ л міндетті шешуде Дьенеш блоктары ө те қ олайлы.
Педагог пен мектеп жасына дейінгі балалардың ө зара ә рекеттерінде Дьенеш логикалық блоктарын қ олдану, балалардың жан – жақ ты дамуы ү шін ө те ү лкен маң ызы бар:
1. Дьенеш блоктары балаларды негізгі геометриялық пішіндермен таныстырады, тү сі, нысаны, кө лемі бойынша оларды ажыратуғ а ү йретеді.
2. Дьенеш блоктары алдағ ы уақ ытта логикалық тапсырмаларды шешуде, балаларғ а керекті логикалық ойлауларын, талдағ ыш қ абілеттерін ептегіш, алғ ашқ ы машық тарын қ алыптастыруды дамытуда мү мкіншілік жасайды.
3. Дьенеш блоктары мектеп жасына дейінгі балаларда объектілерде тү рлі қ асиеттерді шығ ару ептіліктерін дамытуғ а кө мектеседі, оларды атауғ а, олардың жоқ тығ ын сө здермен белгілеуге, дерексіздендіру жә не объектінің екі немесе ү ш қ асиетін бір уақ ытта есте сақ тау, бір немесе бірнеше қ асиеттері бойынша қ арастырылып жатқ ан объектіні жалпылау.
4. Дьенеш блоктары балаларғ а информатика пә ні алгоритмдер, кодталғ ан ақ параттар, логикалық операциялар сияқ ты кү рделі тү сініктер туралы алғ ашқ ы кө ріністерін береді.
5. Дьенеш блоктары тілдерін дамытуғ а мү мкіншілік етеді: балалар «жә не», «немесе», «бө ліктерімен», жә не т. б. жалғ аулық тармен сө з тіркестерін қ ұ рады.
6. Дьенеш блоктары мектеп жасына дейінгі балалардың психологиялық процестерін дамытуғ а кө мектеседі: қ абылдауын, зейінін, есте сақ тауын, қ иялын жә не зияткерлігін.
7. Дьенеш блоктары шы, армашылық қ иялдарын дамытады жә не балаларды креативті ойлауғ а ү йретеді.
«Дьенеш логикалық блоктар» жиыны
Дьенеш логикалық блогының классикалық нұ сқ асы – ол 48 геометриялық пішіндерден тұ ратын жиын:
1. Тө рт нысанда (шең бер, ү шбұ рыш, шаршы, тікбқ рыш)
2. Ү ш тү сті (қ ызыл, кө к, сары)
3. Екі тү рлі кө лем (ү лкен жә не кішкентай, жуан жә не жің ішке)
Жиында бірдей нысанды болмайды. Ә р геометриялық пішіндер тө рт қ асиетте мінезделінеді – тү сімен, нысанымен, шамасымен жә не жуандығ ымен.
Дьенеш блоктарымен танысудағ ы мектеп жасына дейінгі балалар ү шін, мақ сатты тү рде жиынды 24 геометриялық пішіндерге жең ілдету, жуан нысанды нұ сқ аны алып тастау. Ойында тек жің ішке немесе жуан пішіндер қ алады. Осығ ан орай, барлық пішіндер ү ш белгі бойынша айырмашылық та болады: тү сі, нысаны жә не шамада.
Қ азіргі уақ ытта дү кендерде Дьенеш блоктарымен ойындарының тү рлі нұ сқ аларын сатып алуғ а болады. Мектеп жасына дейінгі балалармен ойын ү шін, пішіндермен (Дьенеш блоктарымен) бірге, қ асиеттік белгілері бар карточкалар (тү сі, нысаны, шамасы, жуандығ ы) жә не осы қ асиеттерді терістейтін карточкалары бар жиынды алғ ан жө н. Жиынғ а логикалық текшелер, қ ырында Дьенеш блоктарының қ асиеттік белгілері (жуандығ ы, шамасы, нысаны, тү сі) жә не осы қ асиеттерді терістейтін белгілері бейнеленген жиынтығ ы кіруі мү мкін. Логикалық текшелерді Дьенеш блоктарымен жә не белгілер – карточкаларымен бірге жиынтық та қ олданады. Логикалық текшелердің ерекшелігі – қ асиеттерді «кездейсоқ » таң дау мү мкіншілігі (текшені айналдыра лақ тыру), бұ л балаларғ а ө те ұ найды.
Мектеп жасына дейінгі кіші жастағ ы балалар ү шін Дьенеш блоктарымен ойын сабақ тарының алғ ашқ а жү йесі.
Қ ұ рметті ересек адамдар! Сіздер тү сінулерің із керек, яғ ни ә р берілген сабақ сіз ү шін оң ай жә не жең іл кө рінседе, бала ү шін, ү лкен ақ ыл – ой кү ш – жігерін талап етеді. Сондық тан, ә р сабақ қ а Дьенеш блоктарынан басқ а тү рлі денсаулық ты сақ тау технологияларының элементтері енгізілген: саусақ жаттығ улары, релаксациялық жаттығ улар, кө зге арналғ ан жаттығ улар, тілдік дем алуды дамытуғ а арналғ ан жаттығ улар, тү рлі сергіту сә ттері жә не т. б. Сондық тан, оларды сабақ тардан алып тастамауларың ызды сұ раймыз, олар балаларғ а қ ажет!
Ойын сабақ тарында қ олданылатындар:
|