Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Кемгә кирәк, кемгә кирәкми 21.1



Кемгә кирә к, кемгә кирә кми 21. 1

Текст “Табигатьтә барысы да кирә кле” дигә н сү злә р белә н тә мамлана. Дө рестә н дә , табигатьтә барлык ә йберлә р дә: яң гыры да, кары да, җ иле дә, кояшы да- һ ә ммә сенең дә ү з урыны, ү з вакыты. Без моның шулай икә нлеген 14 нче, 22 нче, 29 нчы җ ө млә лә рдә кү рә без. Автор бу текстта табигатькә карата тү земле булу проблемасын кү тә рә.

Чыннан да, кайбер кешелә р табигать кү ренешлә ренә карата тү земле, сабыр тү гел. Я аларга берничә кө н буе тоташ яуган яң гыр ошамый, яисә җ ә йге кояш артык кыздыра, кемгә дер салкын, кемгә дер эссе була. Шушы сү злә ребезне текстның 12 нче, 18 нче, 25 нче җ ө млә лә ре раслый.

Шулай итеп, без табигатькә каршы бара алмыйбыз. Без бары тик табигатьнең тө рле кү ренешлә ренә җ айлаша гына алабыз.

 

Җ игрә к тә мле бә рә ң ге 21. 1

Текст “Аша улым, аша, эшлә п ашагач, суынса да тә мле була ул шулай” дигә н сү злә р белә н тә мамлана.

Чыннан да, эшлә п ашагач, суынган бә рә ң ге дә тә мле була. Бу сү злә ребезне раслау ө чен текстның 6 нчы, 18 нче җ ө млә лә ренә игътибар итә без. Бу җ ө млә лә рдә нә къ менә шул турыда сү з бара. Текстта автор балаларны эш белә н тә рбиялә ү проблемасын кү тә рә.

Шулай итеп, ана кеше ү зенең балаларын эш белә н тә рбияли. Эшлә п тапкан ризыкның тә млерә к, кадерлерә к булуын аң лата. Моны раслау ө чен текстның 21нче җ ө млә сенә игътибар итә без.

Димә к, тир тү геп эшлә сә ң, телә сә нинди ризык тә мле була һ ә м кадерле була икә н, балалар да тә рбияле була.

 

Чын дус 21. 1

Автордан бирелгә н ө зек: “ Рә симә апалары: Рә хмә т, Гаяз, син чын кеше икә нсең! - генә дия алды... ” җ ө млә се белә н тә мамланган. Бу ө зектә автор чын дуслык проблемасын кутә рә. Моны раслау ө чен текстның 11 нче җ ө млә сенә игътибар итик. Ә йе, бу җ ө млә дә Камилнең чын дус булмавын кү рсә телә. Чынлап та, Кә рим аң ардан таяныч кө тә ндер, ул аны чын дус дип уйлагандыр.

Чын дус- ул шатлыкта да, кайгыда да гел янә шә ң дә булырга, авыр чакларда ярдә м итә ргә, ярдә м кулы сузарга тиеш. Лә кин, Камил авыр чакта ярдә м итә ргә телә мә де, ул аның янына бармас ө чен хә йлә уйлап тапты. Ә йтелгә ннә рне раслау ө чен, текстның 14 нче ң ө млә сенә карап китә без. Ә Гаяз аның белә н ике- ө ч кө н генә таныш булса да, бернә рсә гә дә карамыйча Кә римгә ярдә м итеогә, авыр чакта аның янында булырга телә гә нен белдерә. Моны раслау ө чен 18 нче- 22нче җ ө млә лә ргә игътибар итик.

Шулай итеп, текстның авторы чын дуслыкның кайсы вакытта кирә клеген, нинди урында сынаячыклыгын курсә тә.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.