|
|||
21.2 Тынычлыкка омтылу.Ә ни 21. 1 Минемчә , тексттаналынганюллардаанабелә н бала мө нә сә бә тепроблемасычагылдыра. Аларның бер-берсенә булганмә хә ббә тлә ресурә тлә нә.
21. 2 Тынычлыкка омтылу. Тынычлыкка омтылу ул- башка халыклар белә н дус һ эм тату яшә ү, тынычлык ө чен кө рә шү. “Тынычлак- бә хете ул дө нья халкының ... ” дип язган бер шагыйрь. Минемчә, бу юллар “тынычлыкка омтылу” сү злә рнең асылын җ ик тө гә л ачып бирә. Тынычлыкка омтылу, аны саклау турындагы фикерлә рне без М. Юнысның “Без- бер ана баласы” текстында да кү рә без. Кайда гына, дө ньяның кайсы гына почмагында яшә сә лә р дә, кешелә рнең бер- берсе белә н уртак яклары, эш- гамә ллә ре бик кү п икә нлеген кузә тә автор. Иң мө һ име: дө нья халыклары тынычлыкка омтылып яши. “ Яшел чирә идә уйнаучы балаларның, кер элеп йө рү че хатынның, койма буендагы карталрның кулларында мылтык юк, һ ә м алар миң а якын” якын дип шатлана автор. М. Юныс тектстын укыганда, мин Икенче бө тендө нья сугышын исемә тө шердем. Бу сугыш безнең кү ң еллә рдә, бер яткан, ватанпә рвә рлек хисе, икенче яктан, сагыш уята, чө нки анда ә тилә р, абыйлар, ирлә р һ ә лак булган. Менә шундый сугышлар башка булмасын, дө нья халыклары тынычлыкка омтылып яшә сеннә р иде. Шулай итеп, “тынычлыкка омтылу” турында фикер йө ртеп, мин шуны аң ладым: дө ньяның тө рле почмакларында яшә ү че кешелә рне тынычлыкка омтылу берлә штерә. Без, бер- беребезне аң лап, телә ктә ш булып яшә гә ндә генә, җ ир йө зендә тынычлык булачак.
|
|||
|