Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





СТИ­ХИ­РЫ НА ХВА­ЛИ­ТЕХ. БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ. Праздничные тропари.. Воскресный. Праздничный кондак.. Кондак Пасхи.. Чтение из Деяний святых Апостолов,. зачало, глава 16, стихи 16-34.. Чтение Евангелия от Иоанна,. зачало 34, глава 9, стихи 1-38.. СКАЗАНИ



СТИ­ХИ­РЫ НА ХВА­ЛИ­ТЕХ

Со­тво­ри1ти въ ни1хъ сyдъ на­пи1­санъ: слaва сіS бyдетъ всBмъ прпdбнымъ є3гw2. Со­вер­шат суд пред­на­зна­чен­ный. То­г­да бу­дут про­сла­в­ле­ны пра­вед­ни­ки Его!
ГDи, запечaтану гр0бу t без­за­к0нникwвъ, прошeлъ и3з8 гр0ба, ћкоже роди1лсz є3си2 t бцdы: не ўразумёша, кaкw воплоти1лсz є3си2, безпл0тніи твои2 ѓгGли. не чyвствоваша, когдA воскрeслъ є3си2, стрегyщіи тS в0ини: nбо‰ бо запечатлёшасz и3спы­тy­ю­щымъ, kви1шасz же чудесA по­кла­нsющымсz вёрою тaинству: є4же воспэвaющымъ воздaждь нaмъ рaдость и3 вeлію ми1лость. Гос­по­ди, хо­тя гроб Твой был опе­ча­тан без­за­кон­ни­ка­ми*, Ты вы­шел из гро­ба так же, как и ро­дил­ся от Бо­го­ро­ди­цы. Не осоз­на­ли Твои безплот­ные ан­ге­лы, как Ты об­рёл плоть. Не по­ня­ли сте­ре­гу­щие Те­бя во­и­ны, ко­г­да Ты вос­крес. И то и дру­гое (Во­пло­ще­ние и Вос­кре­се­ние) ос­та­лось за­пе­ча­тан­ным от лю­бо­пыт­ных, но тем, кто в ве­ре по­кло­ня­ет­ся та­ин­ст­вам, эти чу­де­са бы­ли яв­ле­ны. Нам, вос­пе­ва­ю­щим эти та­ин­ст­ва, воз­дай ра­дость и ве­ли­кую ми­лость!

*Мф.27:62-66

Хва­ли1те бGа во с™hхъ є3гw2, хва­ли1те є3го2 во ўтвержeніи си1­лы є3гw2. Вос­хва­ляй­те Бо­га во свя­ти­ли­ще Его! Вос­хва­ляй­те Его, взи­рая на твердь не­бес­ную, где яв­ле­ны си­лы Его!
ГDи, верєи2 вёчныz сокру­ши1­вый, и3 ќзы растерзaвый, t гр0­ба воскрeслъ є3си2, њстaвль тво‰ погреб†льнаz, во сви­дё­тель­ство и4стиннагw три­днeв­на­гw твоегw2 погребeніz: и3 пред­ва­ри1лъ є3си2 въ галілeи, въ пе­щeрэ стрег0мый: вели1каz твоS ми1­лость, непостижи1ме сп7се, по­ми1­луй, и3 спаси2 нaсъ. Гос­по­ди, раз­ру­шив ве­ч­ные за­по­ры и ра­зо­рвав узы, Ты вос­крес из гро­ба, ос­та­вив как до­ка­за­тель­ст­во Тво­е­го три­днев­но­го по­гре­бе­ния Свои по­гре­баль­ные по­лот­ни­ща и по­спе­шил в Га­ли­лею, хо­тя Те­бя и сте­рег­ли в пе­ще­ре. Ве­ли­ка Твоя ми­лость, не­по­сти­жи­мый Спа­си­тель! По­ми­луй и спа­си нас! (Ин 20:5-7; Мф 28:7)
Хва­ли1те є3го2 на си1лахъ є3гw2, хва­ли1­те є3го2 по мн0жеству ве­ли1­чес­твіz є3гw2. Вос­хва­ляй­те мо­гу­ще­ст­во Его! Вос­хва­ляй­те без­мер­ное ве­ли­чие Его!
ГDи, жєны2 тек0ша на гр0бъ ви1дэти тS хrтA, нaсъ рaди пострадaвшаго: и3 пришeдше њб­рэ­т0ша ѓгGла на кaмени сэ­дs­ща, стрaхомъ tвaльшемсz, и3 къ ни6мъ возопи2 глаг0лz: вос­крe­се гDь, рцhте ў§нкHмъ, ћкw воскрeсе t мeртвыхъ, спа­сa­zй дyшы нaшz. Гос­по­ди, жен­щи­ны при­бе­жа­ли к гроб­ни­це, что­бы уви­деть Те­бя, Хри­ста, по­стра­дав­ше­го за нас. Но ко­г­да при­шли, об­на­ру­жи­ли ан­ге­ла, си­дя­ще­го на кам­не, от­ва­лив­шем­ся та­ин­ст­вен­ным об­ра­зом. И к ним он воз­звал та­ки­ми сло­ва­ми: «Вос­крес Гос­подь, ска­жи­те уче­ни­кам, что вос­крес из мёр­т­вых Спа­са­ю­щий на­ши ду­ши». (Лк 24:39; Ин 20:19)
Хва­ли1те є3го2 во глaсэ трyб­нэмъ, хва­ли1те є3го2 во pал­ти1­ри и3 гyслехъ. Хва­ли­те Его зву­ка­ми тру­бы, хва­ли­те Его на псал­ти­ри* и гу­с­лях.

*Древ­ний му­зы­каль­ный ин­ст­ру­мент.

ГDи, ћкоже и3зшeлъ є3си2 t за­пе­чaтаннагw гр0ба, тaкw вшeлъ є3си2 и3 двeремъ заключє1ннымъ ко ўче­никHмъ твои1мъ, показyz и5мъ тэлє1снаz страд†ніz, ±же под8­sлъ є3си2 сп7се долготерпёвый: ћкw t сёмене дв7дова ћзвы пре­терпёлъ є3си2: ћкw сн7ъ же б9ій мjръ свободи1лъ є3си2: ве­ли1­каz твоS ми1лость, непос­ти­жи1­ме сп7се, поми1луй, и3 спаси2 нaсъ. Гос­по­ди, так же, как вы­шел Ты из опе­ча­тан­но­го Гро­ба, так Ты и во­шёл че­рез за­кры­тую дверь к Сво­им уче­ни­кам, по­ка­зы­вая им те­лес­ные стра­да­ния, ко­то­рые Ты ис­пы­тал, дол­го­тер­пе­ли­вый Спа­си­тель*. Как че­ло­век из ро­да Да­ви­да, Ты пе­ре­нёс ра­ны, а как Сын Бо­жий Ты ос­во­бо­дил мір. Ве­ли­ка твоя ми­лость, не­по­сти­жи­мый Спа­си­тель, по­ми­луй и спа­си нас!

*Ин.20:19-31.

Хва­ли1те є3го2 въ тmмпaнэ и3 ли1­цэ, хва­ли1те є3го2 во стрyнахъ и3 nргaнэ. Хва­ли­те Его на тим­па­не и в хо­ро­во­де, хва­ли­те Его на стру­нах и ор­га­не.
ГDи, цRю2 вэкHвъ, и3 тв0рче всёхъ, нaсъ рaди распsтіе и3 по­гребeніе пл0тію пріeмый, да нaсъ t ѓда свободи1ши всёхъ. ты2 є3си2 бGъ нaшъ, рaзвэ тебE и3н0­гw не вёмы. Гос­по­ди, Царь ве­ков и Тво­рец всех, ра­ди нас пре­тер­пев­ший рас­пя­тие и по­гре­бе­ние, что­бы всех нас ос­во­бо­дить от ада. Ты – Бог наш, и кро­ме Те­бя ино­го не зна­ем.
Хвали1те є3го2 въ кmмвaлэхъ до­б­ро­глaс­ныхъ. хвали1те є3го2 въ кmмвaлэхъ вос­клицaніz. Всsкое дыхaніе да хвa­литъ гDа. Хва­ли­те Его на ким­ва­лах* слад­к­о­з­в­у­ч­ных, хва­ли­те Его на ким­ва­лах звон­ких. Всё, что ды­шит, да вос­хва­лит Гос­по­да!

*Древ­ний му­зы­каль­ный ин­ст­ру­мент на­по­до­бие со­в­ре­мен­ных мед­ных та­ре­лок, но го­ра­з­до бла­го­зву­ч­нее.

ГDи, пресі‰ющаz тво‰ чудесA кто2 и3сповёсть; и3ли2 кто2 воз­вэ­с­ти1тъ стр†шнаz тво‰ т†­ин­ства; вочеловёчивыйсz бо нaсъ рaди ћкw сaмъ восхотёлъ є3си2 держaву kви1лъ є3си2 си1лы тво­еS. кrт0мъ бо твои1мъ разб0йнику рaй tвeрзлъ є3си2, и3 погребeніемъ твои1мъ верєи2 ѓдовы сокруши1лъ є3си2: вос­кре­сe­ні­емъ же твои1мъ всsчєскаz њбо­гати1лъ є3си2, благоутр0бне гDи, слaва тебE. Гос­по­ди, кто мо­жет по­ве­дать Твои пре­слав­ные чу­де­са?! Или кто мо­жет воз­ве­с­тить о Тво­их див­ных та­ин­ст­вах?! Ибо Ты по Сво­ей во­ле стал Че­ло­ве­ком ра­ди нас и явил мо­гу­ще­ст­во Сво­ей си­лы. Кре­стом Сво­им Ты от­крыл рай раз­бой­ни­ку, по­гре­бе­ни­ем Сво­им раз­ру­шил двер­ные за­со­вы ада и Вос­кре­се­ни­ем Сво­им всех обо­га­тил. Ми­ло­серд­ный Гос­по­ди, сла­ва Те­бе!
Воскrни2 гDи б9е м0й, да во­з­несeтсz рукA твоS, не забyди ўб0гихъ твои1хъ до концA. Вос­стань, Гос­по­ди, Боже мой, да воз­не­сёт­ся в за­щи­ту ру­ка Твоя, не за­будь убо­гих Тво­их!
МmронHсицы жєны2 гр0ба твоегw2 дости1гше, ѕэлw2 рaнw и3скaху тебE мЂры помaзати, без­смeртнаго сл0ва и3 бGа, и3 ѓгGла глаг0лы њгласи1вшесz, воз­вращaхусz рaдостію, ґпcлwмъ возвэсти1ти ћвэ: ћкw воскрeслъ є3си2 животE всёхъ, и3 подaлъ є3си2 мjрови њчищeніе, и3 вeлію ми1лость. Же­ны-ми­ро­но­си­цы ран­ним ут­ром при­дя к Тво­е­му гро­бу, ис­ка­ли Те­бя, бес­смерт­но­го Сло­ва и Бо­га, что­бы по­ма­зать ми­ром. И ус­лы­шав про­воз­г­ла­шен­ные ан­ге­лом сло­ва, с ра­до­стью воз­вра­ща­лись, что­бы по­ве­дать апо­сто­лам о том, что Ты, Жизнь всех, вос­крес и по­дал міру про­ще­ние гре­хов и ве­ли­кую ми­лость. (Мф 28:8)
При1зри на мS, и3 поми1луй мS. Сни­зой­ди ко мне и по­ми­луй ме­ня.
За милосeрдіе ми1лости во­пло­ти1­выйсz хrтE б9е, свёта ли­шeн­наго t ўтр0бы, мило­сeр­ді­емъ неизречeнныхъ щедр0тъ, сі­s­ніz б9eственнагw спод0билъ є3си2, сегw2 зёницамъ пeрстію соз­дaтельными пeрсты твои1ми прикоснyвыйсz: сaмъ и3 нhнэ свэ­тодaтелю, и3 нaшz њзари2 ду­шє1внаz ч{вства, ћкw є3ди1нъ не­завистнодaтель. По ми­ло­серд­ной до­б­ро­те при­няв­ший плоть, Хри­сте Бо­же, Ты сле­по­го, ли­шен­но­го све­та от ро­ж­де­ния, ми­ло­сер­ди­ем Сво­его не­ска­зан­но­го со­стра­да­ния удо­сто­ил Бо­же­ст­вен­но­го си­я­ния, ко­с­нув­шись его глаз Сво­и­ми паль­ца­ми, со­зи­да­ю­щи­ми из пра­ха. Ны­не же оза­ри и на­ши ду­шев­ные чув­ст­ва, По­да­тель све­та, как Еди­ный По­да­ю­щий ще­д­рые бла­га!

Слaва:

Кто2 возглаг0летъ си6лы твоS хrтE; и3ли2 кто2 и3зочтeтъ чудeсъ твои1хъ мн0жєства; сугyбъ бо ћкw ви1дэнъ бhлъ є3си2 на земли2 за блaгость, суг{бы и3 цэльбы6 недyгующымъ подавaлъ є3си2: не т0чію бо тэлє1ныz џчи tвeрзлъ є3си2, и4же t ўтр0бы слэ­п0му, но и3 душє1вныz: тём­же бGа тS и3сповёдаше та­s­щагосz, и3 всBмъ подаю1ща вe­лію ми1лость. Кто сло­ва­ми опи­шет Твои си­лы, Хри­сте, или кто со­счи­та­ет мно­же­ст­во Тво­их чу­дес*? Ибо дво­я­ко про­яв­лял­ся Ты на зе­м­ле по Сво­ей бла­го­сти**, в двой­ной ме­ре и ис­це­ле­ния, ко­то­рые Ты по­да­вал боль­ным***. Ибо не толь­ко те­лес­ные очи от­крыл Ты сле­по­му от ро­ж­де­ния, но и ду­шев­ные. По­э­то­му он и вос­сла­вил Те­бя как Бо­га со­кро­вен­но­го***, и по­да­ю­ще­го всем ве­ли­кие ми­ло­сти.

*Пс. 39:6. «Мно­го со­де­лал Ты, Гос­по­ди, Бо­же мой: о чу­де­сах и по­мыш­ле­ни­ях Тво­их о нас — кто упо­до­бит­ся Те­бе! — хо­тел бы я про­по­ве­ды­вать и го­во­рить, но они пре­вы­ша­ют чи­с­ло». Смо­т­ри­те так­же Пс. 76:12; Пс. 105:7; Пс. 118:27.

**Т.е. со­вер­шен­ным Бо­гом и со­вер­шен­ным Че­ло­ве­ком

***Хо­тя, «не ме­рою да­ёт Бог Ду­ха» (Ин 3:34). Но здесь об­раз­но го­во­рит­ся о ве­ли­ком мно­же­ст­ве бла­го­де­я­ний, да­е­мых Бо­гом лю­дям.

****Т.е. крот­ко жду­ще­го об­ра­ще­ния че­ло­ве­ка, его ис­по­ве­да­ния: «Се, стою у две­ри и сту­чу: ес­ли кто ус­лы­шит го­лос Мой и от­во­рит дверь, вой­ду к не­му, и бу­ду ве­че­рять с ним, и он со Мною». (Откр. 3:20), ведь не Сам Он ска­зал быв­ше­му сле­по­му, Кто Мес­сия, а Его ис­по­ве­да­ния ждал.

И# нhнэ:

Пребlгословeнна є3си2 бцdе дв7о, вопл0щшимъ бо сz и3з8 тебE ѓдъ плэ­ни1сz, ґдaмъ воззвaсz, клs­­т­ва по­тре­би1сz, є4vа сво­бо­ди1сz, смeрть ўмертви1сz, и3 мы2 њжи1хомъ. тёмъ воспэ­вa­юще во­піeмъ: бlгословeнъ хrт0съ бGъ бlговоли1вый тaкw, слaва те­бЁ. Пре­бла­го­сло­вен­на Ты, Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, ибо Во­пло­тив­шим­ся от Те­бя ад пле­нён, Адам из не­го воз­вра­щён, про­кля­тие ли­ши­лось си­лы, Ева ос­во­бо­ж­де­на, смерть умер­щв­ле­на и мы ис­по­л­ни­лись жиз­ни. По­то­му, вос­пе­вая, взы­ва­ем: «Бла­го­сло­вен Хри­стос Бог, так бла­го­во­лив­ший, сла­ва Те­бе!»

По пропетии стихиры на «Слава» отверзаются Царские врата и зажигается паникадило.

Произносится хвалебный воз­глас: Слaва те­бЁ показaвшему нaмъ свётъ.

Хор поёт Великое Славословие.

Слaва въ вhшнихъ бGу, и3 на земли2 ми1ръ, въ человёцэхъ бl­го­волeніе. Хвaлимъ тS, бlго­сло­ви1мъ тS, клaнzемъ ти сz, сла­восл0вимъ тS, бlгодари1мъ тS вели1кіz рaди слaвы твоеS. ГDи цRю2 нбcный, б9е џ§е все­дер­жи1­телю, гDи сн7е є3динор0дный ї}се хrтE, и3 с™hй дш7е. ГDи б9е, ѓгнче б9ій, сн7е n§ь, взeмлzй грёхъ мjра, поми1луй нaсъ: взe­м­лzй грэхи2 мjра, пріими2 мlт­ву нaшу: сэдsй њдеснyю nц7A, поми1луй нaсъ. Ћкw ты2 є3си2 є3ди1нъ с™ъ, ты2 є3си2 є3ди1нъ гDь, ї}съ хrт0съ, во слaву бGа nц7A, ґми1нь. Сла­ва в выш­них Бо­гу, и на зе­м­ле мир, сре­ди лю­дей – бла­го­во­ле­ние. Вос­хва­ля­ем Те­бя, бла­го­сло­в­ля­ем Те­бя, по­кло­ня­ем­ся Те­бе, сла­во­сло­вим Те­бя, бла­го­да­рим Те­бя ра­ди ве­ли­кой сла­вы Тво­ей. Гос­по­ди, Царь Не­бес­ный, Бо­же От­че Все­дер­жи­тель, Гос­по­ди, Сын Еди­но­род­ный Ии­су­се Хри­сте, и Дух Свя­той! Гос­по­ди Бо­же, Аг­нец Бо­жий, Сын От­чий, подъ­е­м­лю­щий грех мі­ра, по­ми­луй нас. Подъ­е­м­лю­щий гре­хи мі­ра, при­ми мо­лит­ву на­шу, Си­дя­щий спра­ва от От­ца, по­ми­луй нас. Ибо Ты – один Свят, Ты один – Гос­подь, Ии­сус Хри­стос, во сла­ву Бо­га От­ца. И это истинно так.
На всsкъ дeнь бlгословлю1 тz, и3 восхвалю2 и4мz твоE во вёки, и3 въ вёкъ вёка. На вся­кий день бла­го­сло­в­лю Те­бя и вос­хва­лю имя Твоё во­ве­ки и в век ве­ка.
Спод0би гDи въ дeнь сeй без8 грэхA сохрани1тисz нaмъ. Бlго­сло­вeнъ є3си2 гDи, б9е nтє1цъ нa­шихъ, и3 хвaльно и3 про­слaв­ле­но и4мz твоE во вёки, ґми1нь. Спо­до­би, Гос­по­ди, в день сей без гре­ха со­хра­нить­ся нам. Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди, Бо­же от­цов на­ших, и хваль­но и про­сла­в­ле­но имя Твоё во­ве­ки. И это истинно так.
Бyди гDи, млcть твоS на нaсъ, ћкоже ўповaхомъ на тS. Да бу­дет, Гос­по­ди, ми­лость Твоя на нас, как мы упо­ва­ем на Те­бя.
Бlгословeнъ є3си2 гDи, научи1 мz њправдaніємъ твои6мъ. Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди, на­у­чи ме­ня по­ве­ле­ни­ям Тво­им*.

*Этот стих поётся три раза.

ГDи, прибёжище бhлъ є3си2 нaмъ въ р0дъ и3 р0дъ. ѓзъ рёхъ: гDи, поми1луй мS, и3сцэли2 дyшу мою2, ћкw согрэши1хъ тебЁ. Гос­по­ди, Ты стал для нас при­бе­жи­щем от ро­да в род. Я ска­зал: Гос­по­ди, по­ми­луй ме­ня, ис­це­ли ду­шу мою, ибо я со­гре­шил пред То­бой.
ГDи, къ тебЁ прибэг0хъ, на­у­чи1 мz твори1ти в0лю твою2, ћкw ты2 є3си2 бGъ м0й: ћкw ў тебE и3ст0чникъ животA, во свё­тэ твоeмъ ќзримъ свётъ. Про­бaви млcть твою2 вёдущымъ тS. Гос­по­ди, к Те­бе я при­бег, на­у­чи ме­ня тво­рить во­лю Твою, ибо Ты – Бог мой. Ибо у Те­бя ис­то­ч­ник жиз­ни, во све­те Тво­ём мы уви­дим свет. Про­стри ми­лость Твою к зна­ю­щим Те­бя.
С™hй б9е, с™hй крёпкій, с™hй безсмeртный, поми1луй нaсъ. Свя­той Бо­же, Свя­той Креп­кий, Свя­той Без­смерт­ный, по­ми­луй нас*.

*Это песнопение поётся трижды.

Слaва, и3 нhнэ:

С™hй безсмeртный, поми1луй нaсъ. Свя­той Без­смерт­ный, по­ми­луй нас.
С™hй б9е, с™hй крёпкій, с™hй безсмeртный, поми1луй нaсъ. Свя­той Бо­же, Свя­той Креп­кий, Свя­той Без­смерт­ный, по­ми­луй нас.

Сразу же вслед за Славословием поётся воскресний тропарь.

Днeсь сп7сeніе мjру бhсть, по­eмъ воскrшему и3з8 гр0ба, и3 на­чa­ль­нику жи1зни нaшеz: раз­ру­ши1въ бо смeртію смeрть, по­бё­ду дадE нaмъ, и3 вeлію млcть. В сей день со­вер­ши­лось спа­се­ние міра! Вос­по­ём Вос­крес­ше­го из гро­ба и На­чаль­ни­ка жиз­ни на­шей, ибо унич­то­жив смер­тию смерть, Он дал нам по­бе­ду и ве­ли­кую ми­лость.

Возглашается сугубая ектения.

И сразу же произносится ектения просительная.

После неё начинается чин отпуста.

Диакон: Премyдрость.

Хор (это возглашение зависит от того, кто будет творить отпуст): Бlгослови2.

Свя­щен­ник:

Сhй блгcвeнъ хrт0съ бGъ нaшъ, всегдA, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Су­щий бла­го­сло­вен – Хри­стос, Бог наш, по­сто­ян­но: и сей­час, и все­гда, и в ве­ч­но­сти.

Хор: Ґми1нь. Ўтверди2 б9е с™yю правослaвную вёру, правослaвныхъ хrтіaнъ во вёкъ вёка.

Священник: Прес™az бцdе, спаси2 нaсъ.

Хор:

ЧCтнёйшую хе­рув‡мъ, и3 слaв­нэй­шую без8 сравнeніz се­раф‡мъ, без8 и3стлёніz бGа сл0ва р0жд­шую, сyщую бцdу тS ве­личaемъ. Че­стью вы­с­шую Хе­ру­ви­мов и не­срав­нен­но слав­ней­шую Се­ра­фи­мов, дев­ст­вен­но Бо­га-Сло­во ро­див­шую, ис­тин­ную Бо­го­ро­ди­цу – Те­бя ве­ли­ча­ем.

Священник: Слaва тебЁ хrтE б9е, ўповaніе нaше, слaва тебЁ.

Хор: Слaва, и3 нhнэ: ГDи поми1луй (трижды). Бlгослови2.

Свя­щен­ник:

Воскресhй и3з8 мeртвыхъ хr­т0съ и4стинный бGъ нaшъ, мо­ли1т­вами пречcтыz своеS м™ре, с™hхъ слaвныхъ и3 всехвaльныхъ ґпcлwвъ, и3 всёхъ с™hхъ, по­ми1­лу­етъ и3 спасeтъ нaсъ, ћкw блaгъ и3 чlвэколю1бецъ. Вос­крес­ший из мёр­т­вых, Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, по мо­лит­вам Пре­чи­с­той Сво­ей Ма­те­ри, свя­тых слав­ных и все­хваль­ных Апо­сто­лов, и всех свя­тых, по­ми­лу­ет и спа­сёт нас, как Бла­гой и Че­ло­ве­ко­лю­бец.

Хор: Ґми1нь.

И поёт многолетия.

На этом Ут­ре­ня за­кан­чи­ва­ет­ся и чи­та­ет­ся 1 час.


 

Ли­тур­гия в са­мый день вос­кре­с­ный на­чи­на­ет­ся с Про­ско­ми­дии, ина­че «при­го­то­в­ле­ния, при­но­ше­ния» (со­вер­ша­ет­ся в ал­та­ре).

За­тем чи­та­ют­ся 3 и 6 ча­сы. На них со­вер­ша­ет­ся ка­ж­де­ние все­го хра­ма.

БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ

 

Ди­а­кон (вый­дя на ам­вон): Бlгослови2, вLко.

Свя­щен­ник (тво­ря Еван­ге­ли­ем крест над Пре­сто­лом): Бlгословeно цrтво, nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw, и3 во вё­ки вэкHвъ.

Хор: Ґми1нь.

По­с­ле че­го воз­гла­ша­ет­ся Ек­те­ния ве­ли­кая (или «мир­ная»). Она ни­чем не от­ли­ча­ет­ся от та­ких же ек­те­ний на ве­чер­не и ут­ре­ни.

Во вре­мя этой ек­те­нии Свя­щен­ник про се­бя чи­та­ет мо­лит­ву 1 Ан­ти­фо­на, ко­то­рой мо­ж­но мо­лить­ся и ос­таль­ным ве­ру­ю­щим, од­на­ко, по­сколь­ку во вре­мя ек­те­нии ну­ж­но мо­лить­ся вме­сте со все­ми все­объ­е­м­лю­щей мо­лит­вой «Гос­по­ди, по­ми­луй!», эту мо­лит­ву луч­ше все­го про­чи­тать или в кон­це 6 ча­са, или вме­сте с мо­лит­вой 2 Ан­ти­фо­на во вре­мя пе­ния Пред­на­чи­на­тель­но­го псал­ма.

+ Эту мо­лит­ву мо­ж­но чи­тать вме­сте со свя­щен­ни­ком, но толь­ко про се­бя и толь­ко в хра­ме.

Гос­по­ди Бо­же наш, Ко­то­ро­го дер­жа­ва не­изъ­я­с­ни­ма и сла­ва не­по­сти­жи­ма, Ко­то­ро­го ми­лость без­мер­на и чело­ве­ко­лю­бие не­из­ре­чен­но, Ты, Вла­ды­ка, по Тво­е­й бла­го­сти воз­зри на нас и на этот храм и ока­жи нам и мо­ля­щим­ся с на­ми Твои бо­га­тые ми­ло­сти и ще­д­ро­ты.

 

В конце священник возглашает:

Ћкw подобaетъ тебЁ всsкаz слaва, чeсть и3 поклонeніе, nц7Y, и3 сн7у, и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Те­бе по­до­ба­ет вся сла­ва, честь и по­кло­не­ние, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и сей­час, и все­гда, и в ве­ч­но­сти.

Хор: Ґми1нь.

И по­ёт Пред­на­чи­на­тель­ный 102 пса­лом. К со­жа­ле­нию, в на­ше вре­мя пса­лом уже не по­ёт­ся по­л­но­стью, тем бо­лее на два пе­ре­кли­ка­ю­щих­ся кли­ро­са (то есть ан­ти­фон­но), а ис­по­л­ня­ют­ся толь­ко не­к­ото­рые из­бран­ные сти­хи. Мы по­ме­ща­ем наи­бо­ле ча­с­то по­емые (хо­тя это за­ви­сит от ре­ген­та – со­чи­не­ние ка­ко­го ком­по­зи­то­ра он вы­бе­рет для ис­по­л­не­ния).

Благослови2, душE моS, гDа. Блгcвeнъ є3си2, гDи. Бла­го­сло­ви, ду­ша моя, Гос­по­да! Бла­го­сло­вен ты, Гос­по­ди!
Благослови2, душE моS, гDа, и3 вс‰ внyтрєннzz мо‰, и4мz с™0е є3гw2. Бла­го­сло­ви, ду­ша моя, Гос­по­да! Бла­го­сло­ви, моё серд­це1), имя свя­тое Его!
Благослови2, душE моS, гDа, и3 не забывaй всёхъ воздаsній є3гw2. Бла­го­сло­ви, ду­ша моя, Гос­по­да, и не за­бы­вай2) всех бла­го­де­я­ний Его!
Њчищaющаго вс‰ беззакHніz тво‰, и3зцэлsющаго вс‰ недyги тво‰. Про­ща­ет Он все гре­хи твои, ис­це­ля­ет все не­ду­ги твои3).
И#збавлsющаго t и3стлёніz жив0тъ тв0й, вэнчaющаго тS млcтію и3 щедр0тами. Спа­сёт от ги­бе­ли жизнь твою, ми­ло­стью и ще­д­ро­та­ми ок­ру­жа­ет те­бя!
И#сполнsющаго во бlги1хъ же­лa­ніе твоE: њбнови1тсz ћкw џр­лz ю4ность твоS. На­сы­ща­ет те­бя да­ра­ми Сво­и­ми – и, как орёл, ты вновь мо­ло­да4) (вы­но­с­ли­ва и пол­на сил)!
Щeдръ и3 млcтивъ гDь, долго­тер­пэли1въ и3 многомлcтивъ. Щедр и ми­ло­стив Гос­подь, дол­го­тер­пе­лив, ми­ло­серд5).

Слaва, и3 нhнэ:

Благослови2, душE моS, гDа. Блгcвeнъ є3си2, гDи. Бла­го­сло­ви, ду­ша моя, Гос­по­да! Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди!

1)Букв. «то, что вну­т­ри ме­ня». Псал­мо­пе­вец опи­са­тель­но гов­рит о сво­ей ли­ч­но­сти, сло­ва­ми ду­ша и серд­це он да­ёт по­нять, что весь че­ло­век как од­но це­лое бла­го­сло­в­ля­ет Бо­га (та­кой же спо­соб вы­ра­же­ния в за­по­ве­ди: «Лю­би Гос­по­да, Бо­га тво­е­го, всем серд­цем тво­им, и всею ду­шею тво­ею и все­ми си­ла­ми тво­и­ми» Втор. 5:5).

2)Это пре­ду­п­ре­ж­де­ние не­од­но­крат­но по­в­то­ря­ет­ся в За­ко­не Мо­и­се­е­вом («Смо­т­ри, что­бы не над­ми­лось серд­це твоё и не за­был ты Гос­по­да, Бо­га тво­е­го, Ко­то­рый вы­вел те­бя из зе­м­ли Еги­пет­ской, из до­ма раб­ст­ва» Втор. 8:14; 4:9, 23; 6:12; 8:11).

3)Бо­лезнь есть след­ст­вие гре­ха, по­э­то­му за про­ще­ни­ем гре­ха сле­ду­ет ис­це­ле­ние от бо­лез­ни.

4)По­хо­жий об­раз см.: Ис. 40:31.

5)Ср. Пс. 85:15; 144:8; Исх. 34:6; Не­ем. 9:17; Ио­ил. 2:13;. Ио­на 4:2.

Во время пения антифона священник про себя молится:

+ Эту мо­лит­ву мо­ж­но чи­тать вме­сте со свя­щен­ни­ком, но толь­ко про се­бя и толь­ко в хра­ме.
Гос­по­ди Бо­же наш, спа­си лю­дей Тво­их и бла­го­сло­ви насле­дие Твоё, со­хра­ни по­л­но­ту Тво­ей Цер­к­ви, ос­вя­ти лю­бя­щих бла­го­ле­пие Тво­е­го до­ма; Ты про­сла­ви их Тво­ею бо­же­ст­вен­ною си­лой и не ос­тавь нас, на­де­ю­щих­ся на Те­бя.

 

Ма­лая ек­те­ния:

Ди­а­кон: Пaки и3 пaки (опять и опять) ми1ромъ гDу пом0лимсz.

Хор: ГDи поми1луй.

Ди­а­кон: Заступи2, спаси2, поми1луй и3 сохрани2 нaсъ б9е, твоeю бlгодaтію.

Прес™yю, пречcтую, пребlгословeнную, слaвную вLчцу нaшу бцdу и3 приснодв7у мRjю со всёми с™hми помzнyвше, сaми себE, и3 другъдрyга, и3 вeсь жив0тъ нaшъ хrтY бGу предади1мъ.

Хор: ТебЁ гDи.

Свя­щен­ник:

Ћкw твоS держaва, и3 твоE є4сть цrтво и3 си1ла и3 слaва, nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Ибо Твоя власть, и Твои – Цар­ст­во, и си­ла, и сла­ва, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, и сей­час, и все­гда, и в ве­ч­но­сти.

Хор: Ґми1нь.

Поётся второй антифон (псалом 145).

Хвали2, душE моS, гDа, вос­хва­лю2 гDа въ животЁ моeмъ. Пою2 бGу моемY, д0ндеже є4смь. Не надёйтесz на кнsзи, на сh­ны человёчєскіz, въ ни1хже нёсть спасeніz. И#зhдетъ дyхъ є3гw2, и3 возврати1тсz въ зeмлю свою2, въ т0й дeнь поги1бнутъ вс‰ помышлє1ніz є3гw2. Блажeнъ, є3мyже бGъ їaкwвль пом0щникъ є3гw2, ўповaніе є3гw2 на гDа бGа своего2, сотв0ршаго нб7о и3 зeм­лю, м0ре и3 вс‰, ±же въ ни1хъ, хра­нsщаго и4стину въ вёкъ, Тво­рsщаго сyдъ њби6димымъ, да­ю1щаго пи1щу ѓлчущымъ. ГDь рэ­ши1тъ њков†нныz, гDь ўму­д­рs­етъ слэпцы2, гDь воз­в0дитъ низвeржєнныz, гDь лю1битъ првd­ники, гDь храни1тъ при­шeль­цы, си1ра и3 вдовY пріи1метъ, и3 пyть грёшныхъ погуби1тъ. Во­цRи1­тсz гDь во вёкъ, бGъ тв0й, сі­Hне, въ р0дъ и3 р0дъ. Хва­ли, ду­ша моя, Гос­по­да. Я бу­ду петь хва­лу Гос­по­ду, по­ка я жив; по­ка су­ще­ст­вую, бу­ду петь Бо­гу мо­е­му. Не на­дей­тесь на бо­га­тых и силь­ных, на че­ло­ве­ка — не при­не­сёт он спа­се­нья. Дух по­ки­нет его, и вер­нёт­ся он в зе­м­лю свою, и в тот день раз­ру­шат­ся все его за­мы­с­лы. Бла­жен, ко­му по­мо­га­ет Бог Иа­ко­ва, кто упо­ва­ет на Гос­по­да, Бо­га сво­его, со­тво­рив­ше­го не­бо и зе­м­лю, и мо­ре, и всё, что их на­по­л­ня­ет; хра­ня­ще­го вер­ность во­век; тво­ря­ще­го пра­во­су­дие оби­жен­ным; по­да­ю­ще­го хлеб го­лод­ным. Гос­подь ос­во­бо­ж­да­ет уз­ни­ков, Гос­подь да­ёт зре­ние сле­пым, Гос­подь под­ни­ма­ет со­гбен­ных до зе­м­ли, Гос­подь лю­бит пра­вед­ни­ков. Гос­подь хра­нит пришельцев из чужих краёв*, вдо­ве и си­ро­те по­мо­га­ет, а не­че­с­ти­вых за­ста­в­ля­ет блу­ж­дать. Цар­ст­во­вать бу­дет Гос­подь во ве­ки, Бог твой, Си­он, — из по­ко­ле­ния в по­ко­ле­ние.

*Бе­ре­ж­ное от­но­ше­ние к пе­ре­се­лен­цам бы­ло тре­бо­ва­ни­ем Мо­и­се­е­ва За­ко­на (Исх. 23:9).

И вслед за ним сразу поётся главный богослужебный тропарь Богу-Сыну.

Слaва, и3 нhнэ: Е#ди­нор0дный сн7е, и3 сл0ве б9ій, безсмeртенъ сhй, и3 и3зв0­ли­вый сп7сeніz нa­ше­гw рaди во­п­л­о­ти1тисz t с™hz бцdы, и3 при­снодв7ы мRjи, не­пре­л0ж­нw во­чlвё­чивыйсz: рас­п­нhй­сz же хrтE б9е, смeртію смeрть по­прa­вый, є3ди1нъ сhй с™hz трbцы, спро­славлsемый nц7Y и3 с™0му д¦у, сп7си2 нaсъ. Сла­ва, и сейчас:Еди­но­род­ный Сын и Сло­во Бо­жие! Бес­смерт­ный и бла­го­во­лив­ший спа­се­ния на­ше­го ра­ди во­пло­тить­ся от Свя­той Бо­го­ро­ди­цы и При­сно­де­вы Ма­рии, не­из­мен­но во­че­ло­ве­чив­ший­ся и рас­пя­тый, Хри­сте Бо­же, смер­тью смерть по­прав­ший, Один из Свя­той Тро­и­цы, про­сла­в­ля­е­мый со От­цом и Свя­тым Ду­хом, спа­си нас!

В это время священник читает молитву:

+ Эту мо­лит­ву мо­ж­но чи­тать вме­сте со свя­щен­ни­ком, но толь­ко про се­бя и толь­ко в хра­ме.
Ты, да­ро­вав­ший нам эти об­щие и со­г­ла­с­ные мо­лит­вы, и двум или трем, со­г­ла­с­но про­ся­щим во имя Твое, про­си­мое по­да­вать обе­щав­ший, Сам и ны­не про­ше­ния ра­бов Тво­их к по­лез­но­му ис­по­л­ни, по­да­вая нам в ны­неш­нем ве­ке по­з­на­ние Тво­ей ис­ти­ны, и в бу­ду­щем жизнь ве­ч­ную да­руя.

Ектения малая: «Паки и паки» (снова и снова)

Свя­щен­ник:

Ћкw бlгъ и3 человэколю1бецъ бGъ є3си2, и3 тебЁ слaву возсы­лa­емъ, nц7Y, и3 сн7у, и3 с™0му д¦у, нh­нэ и3 при1снw, и3 во вёки вэ­кHвъ. Ибо Ты – бла­гой и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и сей­час, и все­гда, и в ве­ч­но­сти.

Хор: Ґми1нь.

Сле­ду­ет пе­ние и чте­ние 3 ан­ти­фо­на. Он со­ста­в­лен из За­по­ве­дей Бла­женств. По­пе­ре­мен­но с ним чи­та­ют­ся тро­па­ри бла­женн.

Во цrтвіи твоeмъ помzни2 нaсъ гDи. Во Цар­ст­вии Тво­ём по­мя­ни нас, Гос­по­ди*.

*Эти сло­ва пе­ре­кли­ка­ют­ся со сло­ва­ми раз­бой­ни­ка, ко­то­рый был рас­пят по пра­вую ру­ку от Спа­си­те­ля. (Лк 23:39-43). По пре­да­нию, раз­бой­ни­ка зва­ли Рах, он уже встре­чал Ии­су­са, ко­г­да с то­ва­ри­ща­ми на­пал на Свя­тое Се­мей­ст­во, убе­га­ю­щее в Еги­пет, с це­лью ог­ра­бить. Кра­со­та Бо­го­мла­ден­ца так по­ра­зи­ла его, что он по­ме­шал то­ва­ри­щам обо­б­рать бег­ле­цов. Кро­ме то­го, счи­та­ет­ся, что ни­ж­няя ко­сая пе­ре­кла­ди­на Кре­ста Хри­сто­ва то­же сви­де­тель­ст­ву­ет об ис­по­л­не­нии слов Гос­по­да: рас­пя­тый спра­ва раз­бой­ник от­пра­вил­ся «вверх», в Рай, рас­пя­тый сле­ва (ру­га­ю­щий Хри­ста) — «вниз», в ад. Так и рас­по­ло­жи­лись кон­цы пе­ре­кла­ди­ны Кре­ста по­с­ле смер­ти Спа­си­те­ля. Так они и изо­б­ра­жа­ют­ся до на­ших дней.

Бlжeни ни1щіи д¦омъ, ћкw тёхъ є4сть цrтво нбcное. Как сча­ст­ли­вы те, что бед­ны* ра­ди Гос­по­да! Цар­ст­во Не­бес — для них.

*Как сча­ст­ли­вы (евр. ашр) — это не по­же­ла­ние че­го-то еще не су­ще­ст­ву­ю­ще­го. В гла­зах Бо­га сча­ст­ли­вы не бо­га­чи, а бед­ня­ки — те, кто все­це­ло по­ла­га­ет­ся на Не­го. Бед­ны — в биб­лей­ской тра­ди­ции бед­ня­ки вос­при­ни­ма­лись как лю­ди уг­не­тен­ные, обез­до­лен­ные, стра­да­ю­щие, ко­то­рые по­ла­га­ют­ся толь­ко на Бо­га, так что сло­во бед­ный со вре­ме­нем при­об­ре­ло до­по­л­ни­тель­ный смысл: «бла­го­че­с­ти­вый, сми­рен­ный, крот­кий, пре­дан­ный Бо­гу». Под бед­ны­ми про­ро­ки на­чи­на­ют по­ни­мать «свя­той ос­та­ток» Из­ра­и­ля, с ко­то­рым Бог за­клю­чил Свой До­го­вор. Это сло­во ста­ло са­мо­на­зва­ни­ем бла­го­че­с­ти­вых ев­ре­ев ме­ж­ду­за­вет­но­го пе­ри­о­да и ие­ру­са­лим­ской цер­к­ви. Что бед­ны ра­ди Гос­по­да бу­к­валь­но: «что бед­ны ду­хом, или в Ду­хе, или ра­ди, по при­чи­не Ду­ха». По­ни­ма­ние этих слов за­ви­сит от то­го, ка­кой дух име­ет­ся в ви­ду: дух че­ло­ве­че­с­кий или Дух Бо­жий. Ес­ли это че­ло­ве­че­с­кий дух, то речь идет о крот­ких, скром­ных, сми­рен­ных лю­дях, со­з­на­ю­щих свою гре­хов­ность и без­по­мо­щ­ность, свою не­зна­чи­тель­ность и ну­ж­ду в по­мо­щи Бо­га. Ес­ли это Дух Бо­жий, то воз­мо­ж­но зна­че­ние: «бед­ные, ко­то­рых та­ки­ми сде­лал Бо­жий Дух» или «до­б­ро­воль­но от­ка­зав­ши­е­ся от иму­ще­ст­ва ра­ди Ду­ха, ра­ди Бо­га». Ведь Ии­сус об­ра­ща­ет­ся здесь пре­ж­де все­го к Сво­им уче­ни­кам, ко­то­рые ра­ди Не­го всё ос­та­ви­ли и ста­ли бед­ня­ка­ми. Ср. Лк.6:20.: «Как сча­ст­ли­вы бед­ные». Воз­мо­ж­но, текст Лу­ки пер­во­на­ча­лен, а Мат­фей до­ба­в­ля­ет сло­во «Дух», что­бы под­черк­нуть ре­ли­ги­оз­ное зна­че­ние этих слов и ука­зать не толь­ко на внеш­ние ус­ло­вия жиз­ни че­ло­ве­ка, но и на его вну­т­рен­ний на­строй. Этим не ис­к­лю­ча­ет­ся ма­те­ри­аль­ная бед­ность, но уто­ч­ня­ет­ся смысл слов и из эко­но­ми­че­с­кой пе­ре­во­дит­ся в ре­ли­ги­оз­ную сфе­ру.

Бlжeни плaчущіи ћкw тjи ўтё­шатсz. Как сча­ст­ли­вы те, что скор­бят*! Бог их уте­шит.

*Те, что скор­бят — это еще од­но опи­са­ние бед­ня­ков, ко­то­рых за­ста­в­ля­ют стра­дать уг­не­та­те­ли. Ср. Ис. 61:1-3

Бlжeни кр0тцыи, ћкw тjи на­слёдzтъ зeмлю. Как сча­ст­ли­вы крот­кие*: Бог им от­даст во вла­де­ние зе­м­лю.

*Крот­кие — в ев­рей­ском язы­ке од­но и то же сло­во зна­чит и «бед­ный», и «крот­кий»; оно под­ра­зу­ме­ва­ло та­кие чер­ты бед­ня­ков, как без­за­щит­ность, без­ро­пот­ность, тер­пе­ли­вое пе­ре­не­се­ние стра­да­ний. Ср. Пс.36:11.: «Крот­кие на­сле­ду­ют зе­м­лю». Под зе­м­лей по­ни­ма­ет­ся уже не обе­то­ван­ная зе­м­ля, но весь мiр.

Бlжeни ѓлчущіи и3 жaждущіи прaвды, ћкw тjи насhтzтсz. Как сча­ст­ли­вы те, что жа­ж­дут ис­по­л­не­ния во­ли Гос­под­ней*! Жа­ж­ду их Бог уто­лит.

а­ж­дут ис­по­л­не­ния во­ли Гос­под­ней — до­слов­но: «кто ис­пы­ты­ва­ет го­лод и жа­ж­ду по от­но­ше­нию к пра­вед­но­сти»; воз­мо­ж­но по­ни­ма­ние: «жа­ж­дут ис­по­л­не­ния во­ли Гос­под­ней боль­ше, чем еды и пи­тья».

Бlжeни млcтивіи, ћкw тjи по­ми1ловани бyдутъ. Как сча­ст­ли­вы ми­ло­серд­ные! И к ним бу­дет Бог ми­ло­серд.
Разб0йникъ на крестЁ бGа тS бhти вёровавъ, хrтE, и3сповёда тS чи1стэ t сeрдца: помzни1 мz гDи, вопіS, во цrтвіи тво­eмъ. Раз­бой­ник на кре­сте, уве­ро­вав в Те­бя, Хри­сте, как Бо­га, от чи­с­то­го серд­ца от­кры­то при­знал Те­бя, вос­кли­цая: «По­мя­ни ме­ня, Гос­по­ди, во Цар­ст­вии Тво­ём!» (Лк 23:42)
Бlжeни чи1стіи сeрдцемъ, ћкw тjи бGа ќзрzтъ. Как сча­ст­ли­вы те, у ко­го чи­с­тое серд­це! Они Бо­га уви­дят.
И$же на дрeвэ кrтнэмъ жи1знь процвётшаго р0ду нaшему, и3 и3зсуши1вша ю4же t дрeва клsт­ву, ћкw сп7са и3 содётелz со­глaс­нw воспои1мъ. То­го, Кто на Кре­ст­ном Дре­ве про­из­ра­стил жизнь ро­ду на­ше­му и ис­су­шил про­кля­тие, про­ис­шед­шее от дру­го­го де­ре­ва, дру­ж­но бу­дем вос­пе­вать как на­ше­го Спа­си­те­ля и Твор­ца!
Бlжeни ми­ротв0рцы, ћкw тjи сhнове б9іи нарекyтсz. Как сча­ст­ли­вы те, что до­би­ва­ют­ся ми­ра! Бог на­зо­вет их Сво­и­ми сы­на­ми.
Распeншемусz тебЁ хrтE, по­сре­дЁ двою2 њсуждє1нною раз­б0й­ни­ку, є3ди1нъ ќбw хyлz тS, њсуж­дeнъ бhсть прaведнэ: дру­гjй же и3сповёдаz тS, въ рaй все­ли1сz. Ко­г­да Ты, Хри­сте, был рас­пят ме­ж­ду двух осу­ж­дён­ных раз­бой­ни­ков, один из них, зло­сло­вив­ший Те­бя, был спра­ве­д­ли­во осу­ж­дён, а дру­гой, от­кры­то при­знав­ший Те­бя, во­шёл в рай.
Бlжeни и3згнaни прaвды рaди, ћкw тёхъ є4сть цrтво нбcное. Как сча­ст­ли­вы те, ко­го го­нят за ис­по­л­не­ние во­ли Гос­под­ней! Цар­ст­во Не­бес — для них.
Ко ґп0столwвъ ли1ку пришeд­шыz жены2 честнhz возопи1ша: хr­т0съ воскрeсе, ћкw вLцэ и3 со­дётелю томY поклони1мсz. При­дя к апо­сто­лам, бла­го­че­с­ти­вые жен­щи­ны воз­зва­ли: «Хри­стос вос­крес, по­кло­ним­ся Ему как Вла­ды­ке и Со­з­да­те­лю!»
Бlжeни є3стE, є3гдA пон0сzтъ вaмъ, и3 и3жденyтъ, и3 рекyтъ всsкъ ѕ0лъ глаг0лъ, на вы2 лжy­ще менE рaди. Будь­те же сча­ст­ли­вы, ко­г­да вас ос­корб­ля­ют, пре­сле­ду­ют и кле­ве­щут на вас, об­ли­вая вас гря­зью из-за Ме­ня!
По востaніи хrтE, другHмъ гла­­г0лалъ є3си2: сэди1те ќбw во їерусали1мэ, д0ндеже њблечeтесz си1лою свhше непобэди1мою, и3 и3з­­вёстною п0мощію. По­с­ле вос­кре­се­ния, Хри­сте, Ты го­во­рил друзь­ям Сво­им: «Си­ди­те ны­не во Ие­ру­са­ли­ме, до­ко­ле не об­ле­чё­тесь свы­ше си­лою не­по­бе­ди­мою и на­дё­ж­ною по­мо­щью!»
Рaдуйтесz и3 ве­се­ли1тесz, ћкw мздA вaша мн0га на нб7сёхъ. Ра­дуй­тесь и ли­куй­те! Ве­ли­ка ва­ша на­гра­да на не­бе­сах*.

а не­бе­сах — в Цар­ст­ве Не­бесном.

Брeніе сотв0рь, џчи слэпaгw t рождeніz помaзалъ є3си2, и3 да­­ровaлъ є3си2 є3мY прозрёти, пою1щу твою2 сл0ве неизречeнную си1­лу, є4юже спaслъ є3си2 мjръ. Смесь сде­лав из зе­м­ли, очи сле­по­го от ро­ж­де­ния Ты ей по­ма­зал и да­ро­вал ему про­зреть, что­бы вос­пе­вал он не­из­ре­чён­ную Твою си­лу, Сло­во, ко­то­рой Ты спас мір.

Слaва:

Тріmпостaснаz є3ди1нице, џ§е нерождeнне, сн7е рождeнне, и3 дш7е и3сх0дне, трис™hй гDи, є3ди1но су­щество2 и3 си1ла, спасaй вс‰ лю1­ди твоS. Един­ст­во в трёх Ипо­ста­сях: От­че не­ро­ж­дён­ный, Сын ро­ж­дён­ный и Дух ис­хо­дя­щий, трис­вя­той Гос­по­ди, еди­ное Су­ще­ст­во и Си­ла, спа­сай всех лю­дей Тво­их!

И# нhнэ:

Вели6чіz твоS, чи1стаz, кто2 и3с­повёсть; бGа бо пл0тію ро­ди­лA є3си2 преестeственнw, мjръ то­­­б0ю и3збавлsющаго, дв7о все­не­­пор0чнаz, t всsкагw грэхA. Ве­ли­чие Твоё, Чи­с­тая, кто воз­ве­с­тит? Ибо Ты Бо­га во пло­ти ро­ди­ла сверхъ­ес­те­ст­вен­но, мір че­рез Те­бя, Де­ва все­не­по­ро­ч­ная, из­ба­в­ля­ю­ще­го от вся­ко­го гре­ха.

Во вре­мя пе­ния 3 ан­ти­фо­на ду­хо­вен­ст­во со­вер­ша­ет Ма­лый вход (с Еван­ге­ли­ем).

Во время входа священник тайно творит молитву входа.

Поётся «входное»:

Пріиди1те, поклони1мсz и3 при­па­дeмъ ко хrтY. Сп7си1 ны сн7е б9ій, воскRсhй и3з8 мeртвыхъ по­ю1щыz ти2: ґллилyіа. При­ди­те, по­кло­ним­ся и при­па­дём ко Хри­сту. Спа­си, Сын Бо­жий, воскресший из мёртвых, нас, по­ющих Те­бе: Ал­ли­лу­иа.

Ес­ли служ­бу со­вер­ша­ет ар­хи­е­рей, он со­вер­ша­ет ка­ж­де­ние ал­та­ря и мо­ля­щих­ся при пе­нии «Ис пол­ла эти дэ­с­по­та» («на мно­гая ле­та, гос­по­дин»). И поются тропарь и кондак праздника.

Если же нет, тропарь и кондак поются сразу после входного.

В эту Неделю поются:

Праздничные тропари.

Воскресный

Собезначaльное сл0во nц7Y и3 д¦ови, t дв7ы р0ждшеесz на спасeніе нaше, воспои1мъ вёрніи и3 поклони1мсz, ћкw бlговоли2 пл0­тію взhти на кrтъ, и3 смeрть претерпёти, и3 воскре­си1­т­и ўмeршыz слaвнымъ воскре­сe­ніемъ свои1мъ. Про­сла­вим, ве­ру­ю­щие, и по­кло­ним­ся Сло­ву, та­ко­му же без­на­чаль­но­му, как Отец и Дух, ро­див­ше­му­ся от Де­вы для на­ше­го спа­се­ния, ко­то­рый по­же­лал Сво­им те­лом взой­ти на Крест, пе­ре­не­сти смерть и вос­кре­сить умер­ших Сво­им сверх­ъ­­ес­те­ст­вен­ным Вос­кре­се­ни­ем.

Слaва:

Праздничный кондак.

Душeвныма nчи1ма њслэп­лeнъ, къ тебЁ хrтE прихождY, ћко­же слэпhй t рождeніz, по­ка­sніемъ зовy ти: ты2 сyщихъ во тмЁ свётъ пресвётлый. С по­вре­ж­дён­ны­ми оча­ми ду­ши я к Те­бе, Хри­сте, при­хо­жу как сле­пой от ро­ж­де­ния в по­ка­я­нии взы­вая Те­бе: «Ты – пре­бы­ва­ю­щим во тьме свет пре­свет­лый!»

И# нhнэ:

Кондак Пасхи.

Ѓще и3 во гр0бъ снизшeлъ є3си2 без­­смeртне, но ѓдову раз­ру­ши1лъ є3си2 си1лу, и3 воскрeслъ є3си2 ћкw по­­бэ­ди1тель хrтE б9е, женaмъ мmрон0сицамъ вэщaвый: рa­дуй­те­сz, и3 твои1мъ ґпcлwмъ ми1ръ дa­­руzй, пaдшымъ подаsй вос­кресeніе. Хо­тя Ты и до гро­ба сми­рил­ся, Без­смерт­ный, но и в нём Ты низ­верг си­лу Ада, и, как по­бе­ди­тель, вос­крес, Хри­сте Бо­же, – ве­щая же­нам ми­ро­но­си­цам: «Ра­дуй­тесь!» и мир Твой апо­сто­лам да­руя, – По­да­ю­щий пад­шим вос­кре­се­ние.

Диакон: ГDу пом0лимсz.

Хор: ГDи поми1луй.

Свя­щен­ник:

Ћкw с™ъ є3си2 б9е нaшъ, и3 те­бЁ слaву возсылaемъ, nц7Y, и3 сн7у, и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 при1­с­нw. Ибо свят Ты, Бо­же наш, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, и сей­час, и все­гда.

Ди­а­кон об­ра­ща­ет­ся к Бо­гу: Гос­по­ди, спа­си бла­го­че­с­ти­выя и по­ми­луй ны.

Хор по­в­то­ря­ет.

Ди­а­кон, по­ка­зы­вая ора­рём на всех мо­ля­щих­ся: и3 во вё­ки вэкHвъ.

Хор: Ґми1нь. И поёт Трисвятое.

Если службу совершает архиерей, во вре­мя пе­ния Трис­вя­то­го он мо­лит­ся за всю Цер­ковь Хри­сто­ву, про­из­но­ся сло­ва кня­зя Вла­ди­міра, ска­зан­ные им при Кре­ще­нии Ру­си: «По­смо­т­ри с Не­бес, Бо­же, и увидь, и по­се­ти этот ду­хов­ный сад, и ук­ре­пи его, по­сколь­ку его на­са­ди­ла Твоя пра­вая ру­ка!»

После Трисвятого призносится Прокимен.

Прокjменъ, глaсъ }: Помо­ли1­те­сz и3 воздади1те гDви бGу нa­ше­му. По­мо­ли­тесь и воз­дай­те дол­ж­ное Гос­по­ду Бо­гу на


  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.