Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





СТИ­ХИ­РЫ ПА­С­ХИ



СТИ­ХИ­РЫ ПА­С­ХИ

Стjхъ: Да воскрeснетъ бGъ, и3 расточaтсz вра­зи2 є3гw2. Стих: Да вос­ста­нет Бог и да рас­се­ют­ся вра­ги Его, и да убе­гут от Не­го не­на­ви­дя­щие Его.
Пaсха сщ7eннаz нaмъ днeсь по­ка­зaсz: пaсха н0ва с™az: пaсха тa­инственнаz: пaсха всечестнaz: пaсха хrт0съ и3збaвитель: пaсха не­пор0чнаz: пaсха ве­ли1каz: пaс­ха вёр­ныхъ: пaсха двє1ри р†йс­кіz нaмъ tверзaющаz: пaсха всёхъ њсвzщaющаz вёр­ныхъ. Па­с­ха свя­щен­ная нам се­го­д­ня яв­ле­на – Па­с­ха но­вая, свя­тая, Па­с­ха та­ин­ст­вен­ная, Па­с­ха, до­с­той­ная вся­кой че­с­ти, Па­с­ха – Хри­стос Из­ба­ви­тель, Па­с­ха не­по­ро­ч­ная, Па­с­ха ве­ли­кая, Па­с­ха вер­ных,* Па­с­ха, от­вер­з­шая нам вра­та Рая, Па­с­ха, ос­вя­ща­ю­щая всех вер­ных.

* «Вер­ны­ми» на­зы­ва­ют­ся хри­сти­а­не.

Стjхъ: Ћкw и3счезaетъ дhмъ, да и3счeзнутъ. Стих:Как ис­че­за­ет дым – так да ис­чез­нут.
Пріиди1те t видёніz жєны2 бlго­вBстницы, и3 сіHну рцhте: прі­ими2 t нaсъ рaдости бlго­вё­ще­ніz, воскресeніz хrт0ва: кра­сyй­сz, ликyй, и3 рaдуйсz їеру­са­ли1­ме, цRS хrтA ўзрёвъ и3з8 гр0­ба, ћкw женихA про­ис­хо­дs­ща. При­ди­те, жё­ны бла­го­ве­ст­ни­цы, и ска­жи­те Си­о­ну о том, что вы уви­де­ли: «При­ми от нас весть о ра­до­сти Вос­кре­се­ния Хри­сто­ва; ве­се­лись, ли­куй и ра­дуй­ся, Ие­ру­са­лим, уви­дев, как же­ни­ха,* Ца­ря Хри­ста, вы­хо­дя­ще­го из гро­ба!»

* Ие­ру­са­лим – цер­ковь Хри­сто­ва, Его не­ве­с­та. Смо­т­ри­те так­же при­ме­ча­ние к 5-й пе­с­ни ка­но­на.

Стjхъ: Тaкw да по­ги1бнутъ грё­ш­ницы t лицA б9іz, ґ прa­вєд­ницы да возвеселsтсz. Стих:Да не бу­дет же греш­ни­ков пред Бо­гом, а пра­вед­ни­ки да воз­ве­се­лят­ся.
МmронHсицы жєны2, ќтру глу­бокY, предстaвшz гр0бу жи­водaвца, њбрэт0ша ѓгGла на кa­мени сэдsща, и3 т0й про­вэ­щaвъ и5мъ си1це глаг0лаше: что2 и4ще­те живaгw съ мeртвыми; что2 плaчете нетлённагw во тли2; шeдше про­по­вё­ди­те ўче­ни­кHмъ є3гw2. Же­ны ми­ро­но­си­цы, при­дя ра­но ут­ром ко гро­бу Жиз­но­дав­ца, об­на­ру­жи­ли Ан­ге­ла, си­дя­ще­го на кам­не. И он, об­ра­тив­шись к ним ска­зал: «Что вы ище­те Жи­во­го сре­ди мёр­т­вых? За­чем оп­ла­ки­ва­е­те Не­тлен­но­го, как буд­то Он – в тле­нии? Пой­ди­те и воз­ве­с­ти­те о Вос­кре­се­нии уче­ни­кам Его!»
Стjхъ: Сeй дeнь, є3г0же со­тво­ри2 гDь, возрaдуемсz и3 воз­в­е­сели1мсz в0нь. Стих:Вот, день, ко­то­рый со­тво­рил Гос­подь, воз­ра­ду­ем­ся же и бу­дем ве­се­лить­ся в нём!
Пaсха крaснаz, пaсха, гDнz пaс­ха, пaсха всечестнaz нaмъ воз­сіS. пaсха, рaдостію дрyгъ дрy­га њб8и1мемъ. q пaсха! и3з­ба­в­лeніе ск0рби, и4бо и3з8 гр0ба днeсь ћкw t черт0га возсіsвъ хr­т0съ, жєны2 рaдости и3сп0лни глаг0лz: про­по­вё­ди­те ґпcлwмъ. Па­с­ха пре­кра­с­ная! Па­с­ха, Гос­под­ня Па­с­ха! Па­с­ха все­че­ст­ная нам во­си­я­ла! Па­с­ха — ра­до­ст­но друг дру­га об­ни­мем! О, Па­с­ха, из­ба­в­ле­ние от скор­би: ибо се­го­д­ня Хри­стос, как же­них из бра­ч­но­го чер­то­га, вос­си­яв из гро­ба, на­по­л­нил ра­до­стью жён ми­ро­но­сиц, го­во­ря: «Воз­ве­с­ти­те обо Мне Апо­сто­лам!»
Слaва и3 нhнэ: Сла­ва. И сей­час.
Воскrніz дeнь, и3 про­св­э­ти1м­сz тор­жеств0мъ, и3 дрyгъ дрyга њб8­и1мемъ. рцeмъ брaтіе, и3 не­н­а­ви1­дzщымъ нaсъ, про­сти1мъ вс‰ воскrніемъ, и3 тaкw возопіи1мъ: Хrт0съ воскрeсе и3з8 мeртвыхъ, смeртію смeрть попрaвъ, и3 сy­щымъ во гро­бёхъ жив0тъ да­ро­вaвъ. Вос­кре­се­ния день – за­си­я­ем тор­же­ст­вом и друг дру­га об­ни­мем! Ска­жем: «Бра­тья!» и тем, кто не­на­ви­дит нас; про­стим всё в этот день вос­кре­се­ния, и так вос­кли­к­нем: Хри­стос вос­крес из мёр­т­вых, по­прав Сво­ею смер­тью смерть и да­ро­вав умер­шим жизнь.

После стиховных стихир поётся песнь Симеона Богоприимца.

Нhнэ tпущaеши рабA тво­е­го2, вLко, по глаг0лу твоемY, съ ми1­ромъ: ћкw ви1дэста џчи мои2 сп7сeніе твоE, є4же є3си2 ўго­т0­валъ пред8 лицeмъ всёхъ лю­дeй, свётъ во tкровeніе kзh­кwвъ, и3 слaву людeй твои1хъ ї}лz. Вла­ды­ка, Ты се­го­д­ня по сло­ву Тво­е­му от­пу­с­ка­ешь Тво­е­го ра­ба с ми­ром, ибо ви­де­ли мои гла­за Твоё спа­се­ние, ко­то­рое Ты уго­то­вал пред ли­цом всех на­ро­дов: свет во от­кро­ве­ние язы­ч­ни­кам и сла­ву на­ро­да Тво­е­го, Из­ра­и­ля.

И читается Трисвятое.

Поются тропари. При этом открываются Царские врата.

Бцdе дв7о рaдуйсz, бlгодaтнаz мRjе, гDь съ тоб0ю: бlгословeна ты2 въ женaхъ, и3 бlгословeнъ пл0дъ чрeва твоегw2, ћкw сп7са родилA є3си2 дyшъ нaшихъ. Бо­го­ро­ди­ца Де­ва, ра­дуй­ся; бла­го­дат­ная Ма­рия, Гос­подь с То­бою! Бла­го­сло­вен­на ты ме­ж­ду же­на­ми и бла­го­сло­вен Плод чре­ва Тво­е­го, ибо Ты ро­ди­ла Спа­си­те­ля душ на­ших.

Хор поёт: «Буди Имя Господне…».    Затем читается 33 псалом.

Бyди и4мz гDне бlгословeно t нhнэ и3 до вё­ка. Три1жды. Да бу­дет имя Гос­под­не бла­го­сло­вен­но от­ны­не и в ве­ч­но­сти. (по­ёт­ся 3 раза)
Бlгословлю2 гDа на всsкое врe­мz, вhну хвалA є3гw2 во ўс­тёхъ мои1хъ. Њ гDэ похвa­лит­сz душA моS, да ўслh­шатъ кр0тцыи, и3 возвеселsтсz. Воз­ве­ли1чите гDа со мн0ю, и3 воз­несeмъ и4мz є3гw2 вкyпэ. Взы­с­кaхъ гDа, и3 ўслhша мS, и3 t всёхъ скорбeй мои1хъ и3збaви мS. При­сту­пи1те къ немY, и3 про­свэ­ти1тесz, и3 ли1ца в†ша не постыдsтсz. Сeй ни1щій воззвA, и3 гDь ўслhша и5, и3 t всёхъ скор­бeй є3гw2 сп7сE и5. Њполчи1тсz ѓгGлъ гDнь џкрестъ боsщихсz є3гw2, и3 и3збaвитъ и5хъ. Вку­си1те и3 ви1дите, ћкw бlгъ гDь: бl­жeнъ мyжъ, и4же ўповaетъ нaнь. Б0йтесz гDа вси2 с™jи є3гw2, ћкw нёсть лишeніz боs­щым­сz є3гw2. Богaтіи њбни­щaша и3 взалкaша, взыскaющіи же гDа не лишaтсz всsкагw бlга. Бу­ду бла­го­сло­в­лять Гос­по­да во вся­кое вре­мя, хва­ла Ему – все­гда на ус­тах мо­их. Вос­хва­лит Гос­по­да ду­ша моя, – да ус­лы­шат ме­ня крот­кие и воз­ве­се­лят­ся. Ве­ли­чай­те Гос­по­да со мною и все вме­сте пре­воз­не­сём имя Его. Я взы­скал Гос­по­да*, и Он ус­лы­шал ме­ня, и от всех скор­бей мо­их из­ба­вил ме­ня. При­ди­те к Не­му и про­све­ти­тесь**, и вы не по­тер­пи­те сты­да. Вот ни­щий воз­звал, и Гос­подь ус­лы­шал его, и от всех скор­бей его из­ба­вил его. Ог­ра­дит Ан­гел Гос­по­день бо­я­щих­ся Его и из­ба­вит их. Вку­си­те***, и уви­ди­те, сколь благ Гос­подь, – бла­жен муж, упо­ва­ю­щий на Не­го. Бой­тесь**** Гос­по­да, все свя­тые Его, ибо не тер­пят ли­ше­ний бо­я­щи­е­ся Его. Бо­га­тые об­ни­ща­ли и ста­ли го­ло­дать, а ищу­щие Гос­по­да не бу­дут ли­ше­ны ни­ка­ко­го бла­га.

*При­бег­нул ко Гос­по­ду с упо­ва­ни­ем на Его по­мощь.

**Бу­де­те оза­ре­ны све­том, как Мо­и­сей, ли­цо ко­то­ро­го си­я­ло по­с­ле об­ще­ния с Бо­гом (Исх. 34:29-35); мо­ж­но при­ве­с­ти ещё но­во­за­вет­ную ана­ло­гию: как пре­по­доб­ный Се­ра­фим Са­ров­ский при бе­се­де с Мо­то­ви­ло­вым о стя­жа­нии Свя­то­го Ду­ха.

***При­ми­те в се­бя Бо­га. Этот стих по­ёт­ся в Цер­к­ви в ка­че­ст­ве при­ча­ст­но­го сти­ха на Ли­тур­гии Пре­ж­де­ос­вя­щен­ных Да­ров.

****Страх Бо­жий – од­на из глав­ных норм биб­лей­ской мо­ра­ли, за­по­ведь бо­жия, (Лев. 19:14; Втор. 6:13). В Прит­чах Со­ло­мо­но­вых чи­та­ем: «На­ча­ло му­­д­ро­сти – страх Гос­по­день» (Притч. 1: 7; смо­т­ри­те так­же Быт. 42:18; Исх. 18:21; Иов 28:28; Притч. 8:13; Сир. 15:19).

Свя­щен­ник:

Бlгословeніе гDне на вaсъ, то­гw2 бlгодaтію и3 человэко­лю1­бі­емъ, всегдA, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ. Бла­го­сло­ве­ние Гос­под­не (пусть бу­дет) на вас, по Его бла­го­да­ти и че­ло­ве­ко­лю­бию, по­сто­ян­но, и сей­час, и все­гда, и в ве­ч­но­сти.

Хор: Ґми1нь.

За­кры­ва­ют­ся Цар­ские вра­та. На этом ве­чер­ня за­кан­чи­ва­ет­ся.


 

Чте­ни­ем Ше­с­топ­сал­мия (псал­мы: 3, 37, 62, 87, 102 и 142) на­чи­на­ет­ся Ут­ре­ня.

По­с­ле Ше­с­топ­сал­мия про­из­но­сит­ся ек­те­ния ве­ли­кая.

По­с­ле ек­те­нии ди­а­кон на ам­во­не воз­гла­ша­ет сти­хи к пе­нию тро­па­рей.

БGъ гDь, и3 kви1сz нaмъ, бl­го­словeнъ грzдhй во и4мz гDне. И#сповёдайтесz гDеви. ћкw бlгъ, ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Бог — Гос­подь, и явил­ся Он нам. Бла­го­сло­вен гря­ду­щий во имя Гос­под­не! Славь­те Гос­по­да! Ведь Он добр, и ми­лость Его во­век.
Њбышeдше њбыд0ша мS, и3 и4менемъ гDнимъ противлsхсz и5мъ. Об­сту­пи­ли ме­ня, ок­ру­жи­ли, име­нем Гос­по­да я низ­верг их.
Не ўмрY, но жи1въ бyду, и3 по­вёмъ дэлA гDнz. Не ум­ру, но ос­та­нусь жив, и по­ве­даю, что сде­лал Гос­подь.
Кaмень, є3г0же не­брег0ша зи1­ж­ду­щіи, сeй бhсть во главY ќгла: t гDа бhсть сeй, и3 є4сть ди1­венъ во nчесёхъ нaшихъ. Ка­мень, ко­то­рый от­вер­г­ли стро­и­те­ли, стал крае­у­го­ль­ным («зам­ком», за­пи­ра­ю­щим све­р­ху свод ар­ки).

Хор к каждому стиху припевает:

БGъ гDь, и3 kви1сz нaмъ, бl­го­словeнъ грzдhй во и4мz гDне. Бог — Гос­подь, И явился Он нам. Бла­го­сло­вен гря­ду­щий во имя Гос­под­не!

И поётся тропарь*.

Собезначaльное сл0во nц7Y и3 д¦ови, t дв7ы р0ждшеесz на спасeніе нaше, воспои1мъ вёрніи и3 поклони1мсz, ћкw бlговоли2 пл0­тію взhти на кrтъ, и3 смeрть претерпёти, и3 воскре­си1­т­и ўмeршыz слaвнымъ воскре­сe­ніемъ свои1мъ.

Про­сла­вим, ве­ру­ю­щие, и по­кло­ним­ся Сло­ву, та­ко­му же без­на­чаль­но­му, как Отец и Дух, ро­див­ше­му­ся от Де­вы для на­ше­го спа­се­ния, ко­то­рый по­же­лал Сво­им те­лом взой­ти на Крест, пе­ре­не­сти смерть и вос­кре­сить умер­ших Сво­им сверхъ­ес­те­ст­вен­ным Вос­кре­се­ни­ем.

Слaва и3 нhнэ:

Рaдуйсz, двeре гDнz непрохо­ди1­маz: рaдуйсz, стэно2 и3 по­кр0­ве притекaющихъ къ тебЁ. Рa­дуй­сz, неwбуревaемое при­стa­ни­ще, и3 неискусобрaчнаz, р0жд­шаz пл0тію творцA твоего2 и3 бGа: молsщи не њскудэвaй њ вос­пэвaющихъ, и3 клaнzющихсz рож­дествY твоемY.

Ра­дуй­ся, не­про­хо­ди­мая дверь Гос­по­да! Ра­дуй­ся, сте­на и кро­в­ля тех, кто спе­шит к Те­бе. Ра­дуй­ся, при­стань, не под­вла­ст­ная бу­рям и Де­ва, не по­з­нав­шая му­жа, ро­див­шая во пло­ти Твор­ца тво­е­го и Бо­га. Не пе­ре­ста­вай мо­лить­ся о тех, кто вос­пе­ва­ет и по­кло­ня­ет­ся Ро­ж­дён­но­му То­бою.
     

После тропарей читается 2 кафизма (псалмы 9-16).

По окончании кафизмы произносится

Ектениямалая: «Паки и паки» (снова и снова).

И читаются воскресные седальны.

Кrтъ гDнь похвaлимъ, погре­бe­ніе с™0е пёсньми почти1мъ, и3 воскресeніе є3гw2 препрослaвимъ: ћкw совозстaви мє1ртвыz t грHбъ ћкw бGъ, плэни1въ смeр­ти держaву, и3 крёпость діaво­лю, и3 сyщымъ во ѓдэ свётъ воз­сіS. Крест Гос­по­день вос­хва­лим, свя­тое по­гре­бе­ние поч­тим пе­с­ня­ми и про­сла­вим Его Вос­кре­се­ние. Ибо бу­ду­чи Бо­гом, под­нял с Со­бою мёр­т­вых из гроб­ниц, Он от­нял до­бы­чу у гос­под­ства смер­ти и вла­сти дья­во­ла, вос­си­яв све­том всем, кто был в аду.
Воскrни2 гDи б9е м0й, да воз­несeтсz рукA твоS, не за­бy­ди ўб0гихъ твои1хъ до концA. Вос­стань, Гос­по­ди Бо­же мой, да воз­вы­сит­ся ру­ка Твоя, не за­будь бед­ных Тво­их до кон­ца!
ГDи, мeртвъ нарeклсz є3си2 ўмертви1вый смeрть, во гр0бэ положи1лсz є3си2, и3стощи1вый гр0­бы: горЁ в0ини гр0бъ стрежaху, д0лэ t вёка мє1ртвыz вос­кре­си1лъ є3си2, всеси1льне и3 непости­жи1­ме гDи слaва тебЁ. Гос­по­ди, Ты до­б­ро­воль­но за­пи­сал­ся сре­ди мёр­т­вых, и умер­т­вил смерть. Ты был по­ло­жен в гроб, и умо­рил гроб­ни­цы*. На­вер­ху, на зе­м­ле, во­и­ны гроб сте­рег­ли, а вни­зу, в пре­ис­под­ней, Ты вос­кре­сил тех, кто мно­гие ве­ка был мёр­т­вым**. Все­силь­ный и не­по­сти­жи­мый Гос­по­ди, сла­ва Те­бе!

*«Вы­жал все со­ки» из них. Здесь яр­ко вид­но, как ви­зан­тий­ские пе­с­но­пис­цы из­га­ля­лись «кто кру­че на­пи­шет о про­стых ве­щах».

**«По­э­то­му Пи­са­ние и го­во­рит: =Взой­дя на вер­ши­ну, Он про­вёл ве­ре­ни­цу пле­нён­ных; Он лю­дям дал да­ры=. (Пс. 67:19) Но что еще зна­чит «взо­шёл»? Не то ли, что пре­ж­де Он и ни­с­хо­дил в са­мые не­дра зе­м­ли? Тот, кто ни­с­хо­дил, не есть ли Тот са­мый, кто взо­шёл вы­ше всех не­бес, что­бы на­по­л­нить со­бой всю все­лен­ную?» Еф. 4:8-10.

Слaва, и3 нhнэ:

Рaдуйсz с™az горо2 и3 бGопро­х0д­наz, рaдуйсz њдушевлeннаz купино2 и3 неwпали1маz, рaдуйсz є3ди1­на къ бGу мjрови м0сте, пре­водsй смє1ртныz къ вёч­но­му животY. рaдуйсz нетлённаz nтрокови1це, неискусомyжнw р0жд­шаz спасeніе дyшъ нaшихъ. Ра­дуй­ся, Свя­тая Го­ра, толь­ко Бо­гу от­кры­тая для про­хо­да*. Ра­дуй­ся, оду­ше­в­лён­ная и не­сго­ра­е­мая Ку­пи­на**. Ра­дуй­ся, для міра един­ст­вен­ный мост к Бо­гу, пе­ре­во­дя­щий мёр­т­вых к ве­ч­ной жиз­ни. Ра­дуй­ся, не­по­ро­ч­ная От­ро­ко­ви­ца, не по­з­нав му­жа ро­див­шая Спа­си­те­ля на­ших душ.

*Авв. гл. 3.

**Исх. 3:2-3.

Читается 3 кафизма (псалмы 17-23). По окончании кафизмы:

Ек­те­нияма­лая.

И поётся воскресный седален:

Слaва, и3 нhнэ:

ГDи, мeртвъ нарeклсz є3си2 ўмерт­ви1вый смeрть, во гр0бэ по­ложи1лсz є3си2, и3стощи1вый гр0­бы: горЁ в0ини гр0бъ стрежaху, д0лэ t вёка мє1ртвыz вос­кре­си1лъ є3си2, всеси1льне и3 непости­жи1­ме гDи слaва тебЁ. Гос­по­ди, Ты до­б­ро­воль­но за­пи­сал­ся сре­ди мёр­т­вых, и умер­т­вил смерть. Ты был по­ло­жен в гроб, и умо­рил гроб­ни­цы. На­вер­ху, на зе­м­ле, во­и­ны гроб сте­рег­ли, а вни­зу, в пре­ис­под­ней, Ты вос­кре­сил тех, кто мно­гие ве­ка был мёр­т­вым. Все­силь­ный и не­по­сти­жи­мый Гос­по­ди, сла­ва Те­бе!

Сра­зу по­с­ле се­даль­на от­вер­за­ют­ся Цар­ские вра­та и по­ют­ся из­бран­ные сти­хи по­ли­елей­ных (134 и 135) псал­мов. Ду­хо­вен­ст­во вы­хо­дит на се­ре­ди­ну хра­ма.

Хвали1те и4мz гDне, хвали1те, раби2 гDа. Ґллилyіа, ґл­лилyіа, ґл­ли­лyіа. Вос­хва­ляй­те имя Гос­под­не, вос­хва­ляй­те, ра­бы, Гос­по­да! Хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га!
Блгcвeнъ гDь t сіHна, живhй во їеrли1мэ. Ґллилyіа, ґл­лилyіа, ґл­ли­лy­іа. Бла­го­сло­вен Гос­подь Си­о­на, оби­та­ю­щий во Ие­ру­с­а­ли­ме! Хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га!
И#сповёдайтесz гDеви, ћкw бlгъ: ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґл­лилyіа, ґл­лилyіа, ґллилyіа. Славь­те Гос­по­да! Ведь Он добр, ми­лость Его на­век. Хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га!
И#сповёдайтесz бGу нбcному: ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґл­ли­лy­іа, ґл­лилyіа, ґллилyіа. Славь­те Бо­га Не­бес­но­го, ми­лость Его на­век! Хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га, хва­ли­те Бо­га!

Сле­дом хором по­ют­ся тро­па­ри по Не­по­ро­ч­нах. Со­вер­ша­ет­ся ка­ж­де­ние все­го хра­ма.

Бlгословeнъ є3си2 гDи, на­у­чи1 мz њправдaніємъ твои6мъ. Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди, на­у­чи ме­ня по­ве­ле­ни­ям Тво­им*.

*Этот при­пев по­ёт­ся ко всем тро­па­рям.

ЃгGльскій соб0ръ ўдиви1сz, зрS тебE въ мeртвыхъ вмэ­ни1вшасz, смeртную же, сп7се, крё­пость ра­зо­ри1вша, и3 съ соб0ю ґдaма во­з­д­ви1гша, и3 t ѓда вс‰ сво­б0­ж­д­ша. Ан­гель­ский сонм изу­мил­ся, ви­дя Те­бя, Спа­си­тель, к мер­т­вым при­чтен­но­го, но си­лу смер­ти со­кру­шив­ше­го, и Ада­ма с Со­бою воз­двиг­ше­го, и от ада всех ос­во­бо­див­ше­го.
По­что2 м›ра съ ми1лостив­ны­ми слезaми, q ў§нцы, раство­рs­ете; блистazйсz во гр0бэ ѓг­Gлъ мmрон0сицамъ вэщaше: ви­1­дите вы2 гр0бъ и3 ўра­зу­мёй­те, сп7съ бо воскRсе t гр0ба. «Что вы мv­ро сле­за­ми со­стра­да­ния, о уче­ни­цы, раз­ба­в­ля­е­те?» – Ан­гел, бли­ста­ю­щий в гроб­ни­це, к мvро­но­си­цам взы­вал, – «ос­мо­т­ри­те вы гроб­ни­цу и по­з­най­те, что вос­крес Спа­си­тель из гро­ба!»
Ѕэлw2 рaнw мmронHсицы те­чa­ху ко гр0бу твоемY ры­дa­ю­щz, но предстA къ ни6мъ ѓгGлъ и3 ре­чE: рыдaніz врeмz престA, не плa­чите, воскrніе же ґпcлwмъ рцh­те. Ра­но ут­ром по­спе­ши­ли мvро­но­си­цы ко гро­бу Тво­е­му с ры­да­ни­я­ми. Но пред­стал пред ни­ми Ан­гел и воз­гла­сил: «Кон­чи­лось вре­мя ры­да­ния, не плачь­те но о вос­кре­се­нии Апо­сто­лам воз­ве­с­ти­те».
МmронHсицы жєны2, съ мЂры пришeдшz ко гр0бу твоемY, сп7­се, рыдaху, ѓгGлъ же къ ни6мъ ре­чE глаг0лz: что2 съ мeртвыми жи­вaго помышлsете; ћкw бGъ бо воскRсе t гр0ба. Же­ны-мv­ро­но­си­цы, с мv­ром при­шед­шие ко гро­бу Тво­е­му, Спа­си­тель, ры­да­ли, то­г­да как Ан­гел им воз­гла­шал: «Что вы к мер­т­вым Жи­во­го при­чи­с­ля­е­те? Ведь как Бог вос­крес Он из гро­ба».

Слaва:

По­кло­ни1мсz nц7Y и3 є3гw2 сн7­ови, и3 с™0му д¦у, с™ёй трb­цэ во є3ди1номъ су­ще­ст­вЁ, съ се­ра­фj­мы зовyще: с™ъ, с™ъ, с™ъ, є3си2 гDи. По­кло­ним­ся От­цу, и Его Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, свя­той Тро­и­це во еди­ном су­ще­ст­ве, с Се­ра­фи­ма­ми взы­вая: «Свят, Свят, Свят Ты, Гос­по­ди».

И# нhнэ:

Жизнодaвца р0ждши, грэхA, дв7о, ґдaма и3збaвила є3си2, рa­дость же є4vэ въ печaли мё­с­то подалA є3си2: пaдшыz же t жи1з­ни къ сeй напрaви, и3з8 тебE во­пл­о­ти1выйсz бGъ и3 чlвёкъ. Жиз­ни По­да­те­ля ро­див, Ты, Де­ва, от гре­ха Ада­ма из­ба­ви­ла, Еве же ра­дость вме­сто скор­би по­да­ла; от жиз­ни от­пав­ше­го к ней же на­пра­вил из Те­бя во­пло­тив­ший­ся Бог и Че­ло­век.

Ґллилyіа, ґллилyіа, ґллилyіа, слaва те­бЁ б9е. Трижды.

Ек­те­нияма­лая: «Па­ки и па­ки» (сно­ва и сно­ва)

И чи­тает­сявоскресный ипакои´.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.