|
|||
Та́же славосло́вие вели́кое и отпу́ст.Песнь 4 Ирмо́ с: Неизсле́ дный Бо́ жий сове́ т, / е́ же от Де́ вы воплоще́ ния/ Тебе́, Вы́ шняго, / проро́ к Авваку́ м, усмотря́ я, зовя́ ше: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди . Ипоста́ сному Твоему́ Сло́ ву, Бо́ же, науче́ н, / мирску́ ю му́ дрость разруши́ Богови́ дец учени́ к, велегла́ сно зовя́ Тебе́: / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. Ублаже́ ному от Христа́, / ко́ е благохвале́ ние принесе́ м тебе́, Богоглаго́ ливе? / не мо́ жет бо челове́ к цветя́ щия на тебе́ благода́ ти сло́ вом изрещи́, досточу́ дне. Нескве́ рный твой и чи́ стый ум ви́ дев Высоча́ йший, / я́ коже свещу́ на све́ щник высо́ кий, / су́ щим во тьме светя́ щую, всем, Богоявле́ нне, предложи́. Богоро́ дичен: Умерщвле́ ное естество́ челове́ ческое, Благослове́ нная, возвы́ сила еси́, / я́ ко Высоча́ йшаго ро́ ждшая кре́ пость па́ че естества́, всепе́ тая Отрокови́ це, / я́ коже Матфе́ й научи́. Песнь 5 Ирмо́ с: Ужасо́ шася вся́ ческая/ о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й: / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га/ и родила́ еси́ безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя/ мир подава́ ющая. Благода́ ть прие́ м Всесвята́ го Ду́ ха, / Боже́ ственное оби́ телище показа́ лся еси́; / Боже́ ственно научи́ в Богозна́ ния све́ ту, / вве́ рен был догма́ ты Христо́ вы пи́ смены изложи́ ти, / я́ ко самови́ дец Богоизбра́ нный. Язы́ к твой трость Паракли́ та бысть, / ско́ рое избавле́ ние даю́ щаго позна́ вшим влады́ чество Его́ / и му́ дрых вды́ шущаго душа́ м ра́ зум Небе́ сный, / о Матфе́ е всече́ стне. Сия́ юща чудесы́ и исцеле́ ний благода́ тьми, / тя Христо́ с посла́ ми́ ру, де́ монскую попира́ юща кре́ пость/ и ду́ ши просвеща́ юща ве́ рных, всех пою́ щих тя, ми́ ра пропове́ дника. Богоро́ дичен: Де́ ва родила́ еси́ Сы́ на Прене́ чнаго, / в естество́ обле́ кшася челове́ ческое, / я́ коже науча́ я, Богоглаго́ ливый рече́, / и спа́ сшаго сие́ от тли коне́ чною благосты́ нею, / и Де́ ва пребыла́ еси́. Песнь 6 Ирмо́ с: Приидо́ х во глубины́ морски́ я, / и потопи́ ла мя есть бу́ ря мно́ гих грехо́ в, / но, я́ ко Бог, из глубины́ возведи́ живо́ т мой, / Многоми́ лостиве. Евангели́ ст от мыта́ рства я́ ко после́ дова Тебе́, / претвори́ ся Богоглаго́ ливый всеси́ льною Твое́ ю, Вседе́ телю, кре́ постию, / Матфе́ й всеизря́ днейший. Управля́ ется твоего́ благове́ стия душепита́ тельными словесы́ язы́ ков мно́ жество, / возвыша́ емо к доброде́ телей высо́ кому верху́, / о Матфе́ е всеблаже́ нне. Матфе́ я уловля́ ются Богоплете́ нными ученика́ мре́ жами/ собо́ ры ве́ рующих всегда́, / к Твоему́ позна́ нию, Благоде́ телю, наставля́ еми. Богоро́ дичен: Де́ ву ро́ ждшую воспису́ я, / благовеству́ ет Тя, вся́ ческая Сотво́ ршаго, / без се́ мене и тли, Всенепоро́ чная, Матфе́ й всеизя́ щнейший. Конда́ к, глас 4. Подо́ бен: Вознесы́ йся: Мыта́ рства и́ го отве́ рг, / пра́ вды и́ гу притя́ глся еси́ / и яви́ лся еси́ купе́ ц всеизря́ днейший, / бога́ тство прине́ с ю́ же с высоты́ прему́ дрость. / Отону́ дуже пропове́ дал еси́ и́ стины сло́ во/ и уны́ лых воздви́ гл еси́ ду́ ши, / написа́ в час су́ дный. И́ кос: Вра́ жие мучи́ тельство ну́ дит мя несы́ тно/ и души́ мое́ й все се́ мя восхища́ ет, / Матфе́ е, дру́ же Христо́ в. / Но сам, се́ мя моли́ тв твои́ х дав, / уплоди́ к твоему́ служе́ нию/ и покажи́ мя песнопе́ вца твоего́ мале́ йшаго/ и сказа́ теля мно́ гих твои́ х и вели́ ких исправле́ ний; / и ко Христо́ ве любви́ ка́ ко, вся а́ бие оставив, / после́ довал еси́ те́ пле Зва́ вшему, / пе́ рвый быв благове́ стник в ми́ ре, / написа́ в час су́ дный. Песнь 7 Ирмо́ с: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии/ па́ че Созда́ вшего, / но о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́. Был еси́ пе́ рваго осия́ ния Боже́ ственное изображе́ ние, / я́ ко учени́ к Того́ светлостьми́ распаля́ емь, / Ему́ же, поя́, глаго́ лал еси́: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́. Я́ ко слуга́ Сло́ ва, всеблаже́ нне, / в Боже́ ственныя оби́ тели, иде́ же Христо́ с обита́ ет, ты всели́ лся еси́, / я́ коже тебе́ обеща́ Пребоже́ ственный отце́ в Госпо́ дь и Бог еди́ н всех. Неду́ зи, Матфе́ е, отго́ нятся, / и отбегае́ т мно́ жество де́ монов/ су́ щими в тебе́ дарова́ ньми Боже́ ственнаго Ду́ ха, / в ни́ хже пел еси́: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́. Богоро́ дичен: Всепе́ тую Де́ ву написа́ л еси́ Боже́ ственными твои́ ми словесы́, / Творца́ всех ро́ ждшую, апо́ столе, / Ему́ же вси пое́ м: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог, благослове́ н еси́. Песнь 8 Ирмо́ с: О́ троки благочести́ выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть, / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте дела́ / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки . Манове́ ньми, я́ же в Тебе́ неосла́ бными, Матфе́ й свяще́ ннейший обожа́ емь, / положе́ нием же быв, естество́ м е́ же был еси́, / вселе́ нную, Влады́ ко, привлече́ пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте дела́ и превозноси́ те во вся ве́ ки. Я́ коже мо́ лнию вселе́ нней, Сло́ во Богосло́ ва посла́, / мрак у́ бо отгоня́ юща, язы́ ки же просвеща́ юща Богосло́ вия догма́ ты. / Те́ мже и поя́ ше: / Го́ спода по́ йте дела́ и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки. Сло́ вом чи́ стым и умо́ м Бог с тобою́ бесе́ довал есть, / ти́ ну бо я́ ко изсе́ кл еси́, Тому́ прибли́ жился еси́ / и примеси́ лся еси́, сла́ вне. / Те́ мже и пое́ ши: / Го́ спода по́ йте дела́ и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки. Богоро́ дичен: На благодея́ ние челове́ ков Сло́ во воплоти́ тися изво́ ли: / дверь бо де́ вства про́ йде Госпо́ дь и Богоро́ дицу показа́. / Те́ мже зове́ м: / Го́ спода по́ йте дела́ и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки. Песнь 9 Ирмо́ с: Всяк земноро́ дный/ да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, всеблаже́ нная/ Богоро́ дице, чи́ стая Присноде́ во . Добро́ ты у́ мныя прия́ л еси́ диади́ му Боже́ ственную, апо́ столе, / и Ца́ рствия же благоле́ пнейшим венце́ м украси́ лся еси́ десни́ цею Вседержи́ телевою, / и све́ тишися, му́ дре, со Ангелы Престо́ лу предстоя́ Влады́ ки Христа́, всеблаже́ нне. Дре́ ва жи́ зни досто́ йно получи́ л еси́, пропове́ дник Жива́ го Бо́ га, / благовествова́ в жизнь ми́ ру Боже́ ственное посеще́ ние: / са́ дом бо зна́ ния не растли́ л еси́ ум, / пребы́ в незы́ блен и неколе́ блен Це́ ркве степе́ нь, всеблаже́ нне. Неве́ сту Христо́ ву Боже́ ственно украси́ л еси́ Ева́ нгелием твои́ м, / яко диади́ мою, Це́ рковь, Богоблаже́ нне, / и ны́ не Боже́ ственную твою́ па́ мять торжеству́ ет све́ тло, / ю́ же изба́ вити вся́ каго обстоя́ ния и бед лю́ тых моли́, Матфе́ е апо́ столе. Богоро́ дичен: Недр не отступи́ в Безнача́ льнаго Роди́ теля, Сло́ во Безнача́ льное, / я́ коже благовеству́ ет Матфе́ й, пиша́, / Бог воплоти́ ся из Тебе́, Чи́ стая, Всепе́ тая, / в челове́ чь о́ браз всеобра́ зно весь оде́ явся/ и того́ прие́ м сво́ йства. Свети́ лен. Подо́ бен: Посети́ л ны есть: Сказа́ нам Боже́ ственная чудодея́ ния, сла́ вный Христо́ ва Ева́ нгелия списа́ тель, / Матфе́ й Богоприя́ тный, / его́ же, любо́ вию чту́ ще, благосочета́ нно воспои́ м. Сла́ ва, ин: Мыта́ рства и́ го отве́ рг разу́ мно, / Христу́ после́ довал еси́, о Матфе́ е Богому́ дре! / Следо́ м же Того́ чу́ дно после́ дуя, / в прича́ стии был еси́ Того́ Ца́ рствия/ и сла́ вы о́ бщник, и таи́ нник неизрече́ нных. И ны́ не, Богоро́ дичен: Всесвяты́ я ру́ ки Твоя́, Богоро́ дице Де́ во, / и́ миже Зижди́ теля носи́ ла еси́, / поднеси́ в моли́ тву о нас к Нему́, / я́ ко да изба́ вит ны вся́ ких искуше́ ний диа́ вольских/ и получи́ ти бу́ дущих о́ ных благ сподо́ бит, Всепе́ тая. На хвали́ тех стихи́ ры на 4, глас 4. Подо́ бен: Дал еси́ знамение: Просия́ л еси́, апо́ столе, / светови́ ден, я́ коже со́ лнце, луча́ ми Ду́ ха, / и всю озари́ л еси́ вселе́ нную, блаже́ нне, Богозна́ нием, / и отгна́ л еси́ мглу многобо́ жия, Матфе́ е всему́ дре. / Те́ мже твое́ пресве́ тлое и досточу́ дное днесь соверша́ ем торжество́, / я́ ко исто́ чник свяще́ ния. На высоте́ седя́ Богозна́ ния, апо́ столе, / прия́ л еси́ Ду́ ха зарю́, / яви́ вшуюся тебе́ в ви́ де и язы́ це о́ гненнем, / всю попали́ л еси́ я́ ве нече́ стия вещь многобо́ жную. / Тем тя, я́ ко апо́ стола и Богоглаго́ льника, почита́ ем, / свято́ е твое́ днесь соверша́ юще торжество́. Возгреме́ л еси́, всему́ дре, вселе́ нней/ уче́ ния свяще́ нная и спаси́ тельная, / и всю тварь от идолонеи́ стовства очи́ стил еси́, Матфе́ е, / и просвети́ л еси́ лю́ ди Ева́ нгелия светлостьми́; / и́ дольская же ка́ пища разруши́ в благода́ тию, / Це́ ркви же в сла́ ву Бо́ жию созда́ л еси́. Глас 8: Воспле́ щем в пе́ снех дне́ сь, ве́ рнии, / в па́ мяти честна́ го апо́ стола и Евангели́ ста Матфе́ я, / той бо пове́ рг и́ го златомыта́ рства, и после́ дова Христу́, / и пропове́ дник Ева́ нгелию Боже́ ственный бысть, / те́ мже изы́ де проро́ чески веща́ ние его́ во вселе́ нную, / и мо́ лит спасти́ ся душа́ м на́ шим. Сла́ ва, глас 2. Византи́ ево: И́ го оста́ вив непра́ вды/ и зла́ то отве́ рг лихои́ мства, / и́ гу пра́ вды прите́ кл еси́ / и неистощи́ мое бога́ тство хища́ еши, / я́ ко умоиму́ щий купе́ ц, / возъизмени́ в привре́ менная на ве́ чная/ и погиба́ ющая на пребыва́ ющая, / Богосия́ нный бо и многоце́ нный би́ сер стяжа́ в, / ке́ сарева ке́ сарю, до́ лу влеку́ щая разу́ мно оста́ вил еси́; / и Всецарю́ удобопоко́ рне после́ довав Христу́, / всю тварь обогати́ л еси́ Ева́ нгельскими Богоглаго́ ланьми, му́ дре. / Но испроси́ и ны́ не, Матфе́ е преизря́ днейше, / тя чту́ щим спасе́ ние и ве́ лию ми́ лость. И ны́ не, Богоро́ дичен: Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́ дице Де́ во, / я́ ко вси по Бо́ зе к Тебе́ прибега́ ем, / я́ ко к неруши́ мей стене́ и предста́ тельству. Та́ же славосло́ вие вели́ кое и отпу́ ст.
|
|||
|