|
|||
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6 и апо́стола на 8. Феофа́ново. Глас 4.Степе́ нна, 1-й антифо́ н 4-го гла́ са. Проки́ мен, глас 4: Во всю зе́ млю изы́ де веща́ ние их/ и в концы́ вселе́ нныя глаго́ лы их. Стих: Небеса́ пове́ дают сла́ ву Бо́ жию, / творе́ ние же руку́ Его́ возвеща́ ет твердь. Вся́ кое дыха́ ние: Ева́ нгелие от Иоа́ нна: зача́ ло 67. По 50-м псалме́ стихи́ ра, глас 6: Воспле́ щем в пе́ снех днесь, ве́ рнии, / в па́ мяти честна́ го апо́ стола и Евангели́ ста Матфе́ я, / той бо, пове́ рг и́ го и зла́ то мыта́ рства, после́ дова Христу́ / и пропове́ дник Ева́ нгелия Боже́ ственнаго бысть: / отню́ дуже изы́ де проро́ чески веща́ ние его́ во вселе́ нную/ и мо́ лит спасти́ ся душа́ м на́ шим. Кано́ н Богоро́ дицы со ирмосо́ м на 6 и апо́ стола на 8. Феофа́ ново. Глас 4. Песнь 1 Ирмо́ с: Отве́ рзу уста́ моя́, / и напо́ лнятся Духа, / и сло́ во отры́ гну Цари́ це Ма́ тери, / и явлю́ ся, све́ тло торжествуя́, / и воспою́, ра́ дуяся, Тоя́ чудеса́. Бога́ тно пода́ ждь ми все́ льшуюся в тя благода́ ть, Матфе́ е всесла́ вне и слуго́ Христо́ в, / да вопию́, све́ тло пропове́ дая, / и воспою́, ра́ дуяся, твоя́ чудеса́. Весьма́ оста́ вил еси́ земны́ х смуще́ ние, / Сло́ ва бо я́ ко услы́ шав вопло́ щшагося глас, / и благода́ ти яви́ лся еси́ строи́ тель/ и пропове́ датель Богоприя́ тен, Богоблаже́ нне. Самови́ дец быв и слуга́ возсия́ вшаго Сло́ ва, апо́ столе, Преве́ чнаго Отца́, / и проте́ кл еси́, Того́ прише́ ствие благовеству́ я всем язы́ ком. Богоро́ дичен: Сме́ рти потребле́ ние и тли разруше́ ние, / Жи́ зни же явле́ ние благовести́ л еси́, му́ дре, / Де́ ва бо во утро́ бе заче́ нши Непости́ жнаго и мир обнови́. Катава́ сия: Отве́ рзу уста́ моя́: Песнь 3 Ирмо́ с: Твоя́ песносло́ вцы, Богоро́ дице, / живы́ й и незави́ стный исто́ чниче, / лик себе́ совоку́ пльшия, духо́ вно утверди́, / в Боже́ ственней Твое́ й сла́ ве/ венце́ в сла́ вы сподо́ би . Твои́ апо́ столы, Сло́ ве Бо́ жий, свети́ льники показа́ л еси́ жи́ зни, / мрак отгоня́ ющия безбо́ жия, Влады́ ко, / и Боже́ ственною Твое́ ю сла́ вою мир весь просвеща́ ющия. Твои́ м вооружи́ в всеору́ жием Матфе́ я храбре́ йшаго, Спа́ се, / мучи́ телей крепча́ йша сего́ соде́ ял еси́, Влады́ ко, / и потреби́ теля показа́ л еси́ и́ дольския ле́ сти, Человеколю́ бче. Язы́ ка твоего́ о́ гненнаго веща́ ние/ де́ монская пожже́ ка́ пища, Матфе́ е Богодохнове́ нне, Паракли́ тов орга́ не, / чрез Его́ же Христо́ с пропове́ дается, всех Жизнь Ипоста́ сная. Богоро́ дичен: Труба́ Богосло́ вная, веща́ ющая кре́ пко, / просвети́ лю́ ди, Матфе́ я Богому́ драго, / Тро́ ицы сия́ ние, па́ че ума́ же воплоще́ ние Сло́ ва из Тебе́, Пречи́ стая. Седа́ лен, глас 8. Подо́ бен: Прему́ дрости: Во вся концы́ протече́ му́ дрых твои́ х глаго́ л я́ ко вои́ стинну веща́ ние, / всехва́ льне Госпо́ день апо́ столе, / Боговиде́ ние всем я́ сно пропове́ дал еси́ / и язы́ ков неразу́ мие в ра́ зум приве́ л еси́. / Те́ мже, и́ дольское омраче́ ние отгна́ в, / свет зна́ ния во тьме су́ щим возсия́ л еси́, / Матфе́ е всехва́ льне, / моли́ Христа́ Бо́ га грехо́ в оставле́ ние дарова́ ти/ чту́ щим любо́ вию святу́ ю па́ мять твою́. Сла́ ва, подо́ бен то́ йже: Я́ ко свети́ льника Све́ та и ученика́, / я́ ко самови́ дца Сло́ ва Боже́ ственнаго вси хва́ лим тя, Госпо́ день апо́ столе, / я́ бо, благода́ тныя твои́ мре́ жи простира́ я, / слове́ сныя ры́ бы уловля́ еши повеле́ нием. / Те́ мже и язы́ цы уловля́ хуся си́ лою Ду́ ха, / наставля́ еми ве́ рою, неботаи́ нниче всехва́ льне, / моли́ Христа́ Бо́ га грехо́ в оставле́ ние дарова́ ти/ чту́ щим любо́ вию святу́ ю па́ мять твою́. И ны́ не, Богоро́ дичен: Я́ ко Всенепоро́ чная Неве́ сто Творца́, / я́ ко Неискусому́ жная Ма́ ти Изба́ вителя, / прия́ телище я́ ко су́ щи Уте́ шителя, Препе́ тая, / беззако́ нию мя су́ ща скве́ рное оби́ телище/ и де́ моном игра́ лище в ра́ зуме бы́ вша, / потщи́ ся от тех злоде́ йства мя изба́ вити/ и све́ тлое жили́ ще доброде́ телей соверши́, Светоно́ сная, Нетле́ нная, / отжени́ о́ блак страсте́ й, и Вы́ шняго прича́ стия сподо́ би, / и све́ та невече́ рняго моли́ твами Твои́ ми.
|
|||
|