Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





Свята́го апо́стола и Евангели́ста Матфе́я



Свята́ го апо́ стола и Евангели́ ста Матфе́ я

На Вече́ рни

Блаже́ н муж: 1-й антифо́ н.

На Го́ споди, воззва́ х: стихи́ ры на 8, глас 4. Подо́ бен: Зва́ нный свы́ ше:

Испыту́ яй сердца́ челове́ ков, / егда́ твой Боже́ ственный ра́ зум, апо́ столе, / Боже́ ственным прове́ дением узре́, / от непра́ вды и от ми́ ра тя изба́ ви; / тогда́ тя всеми́ рный Свет соде́ я, / вселе́ нныя концы́ просвеща́ ти и облиста́ ти повеле́ в, / Его́ же и Боже́ ственное Ева́ нгелие сподо́ бился еси́ я́ ве написа́ ти. / Того́ моли́ спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша.

И́ же от мыта́ рства при́ зван на учени́ чество, / егда́ тя Безнача́ льное Сло́ во возгласи́, / после́ довати повеле́ в и обще́ ние Ца́ рствия обеща́ в, / тогда́, всеблаже́ нне, вся оста́ вив/ и смуще́ ния мяте́ жнаго отше́ д, / Тому́ кре́ пко после́ довал еси́ / и ны́ не, Богови́ дче, насыща́ емь, / неизрече́ ннаго Его́ виде́ ния я́ сно. / Его́ же моли́ спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша.

Проро́ ческое не́ кое я́ ве острозре́ ние/ дре́ вле тя, свята́ го ка́ меня, узре́, / на земли́ валя́ ющася/ и преле́ стная сокруша́ юща ухищре́ ния. / Сло́ во же, всему́ дре, Ипоста́ сное, / свет тя ми́ ра и пропове́ дника пра́ вды и и́ стины соверши́, / уясне́ на луча́ ми Трисо́ лнечнаго Све́ та, всече́ стне, / Его́ же моли́ спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша.

Пребоже́ ственныя му́ дрости слуго́, / егда́ непристу́ пный Свет прии́ де пло́ тию, / я́ коже изво́ ли, / неве́ дения разоря́ я омраче́ ния, / тогда́, призыва́ емь, после́ довал еси́ жизноно́ сным повеле́ нием/ и храни́ тель Боже́ ственный быв па́ че смы́ сла, / церко́ вный быв свети́ льник, / Матфе́ е, Христо́ во оби́ телище. / Его́ же моли́ спасти́ и просвети́ ти ду́ ши на́ ша.

Язы́ ком о́ гненным пре́ лесть попаля́ я, / яви́ лся еси́, всехва́ льне, Матфе́ е прему́ дре, / Уте́ шителево прие́ мь прише́ ствие, / существо́ м тебе́ освеща́ юща, / отсю́ ду удиви́ л еси́ вся́ ко помышле́ ние слы́ шащих слове́ с твои́ х, / к лю́ дем глаго́ лав вели́ чествия Вседержи́ теля, / и ны́ не во всю зе́ млю изы́ де твое́ веща́ ние, Богодохнове́ нне. / Его́ же моли́ вся уще́ дрити пою́ щия тя.

Сла́ ва, глас 4. Самогла́ сен:

Зову́ щу Христу́ ко учени́ честву Небе́ сному/ усе́ рдно после́ довал еси́, Богоприя́ тне, / все упражне́ ние попече́ ния земна́ го еди́ нощи огри́ нув, / досто́ йный бо Го́ рняго Ца́ рствия/ ра́ зум благопоко́ рне восприи́ м, / долере́ вностнаго жи́ тельства и сла́ вы тщи́ я отступи́ л еси́, / благове́ стник от мытаря́ быв, / свет же во тьме су́ щим яви́ лся еси́ / и заблу́ ждшим путево́ ждь ко спасе́ нию; / ны́ не же моли́ твенник всего́ ми́ ра тепле́ йший/ и тебе́ чту́ щих, Матфе́ е, храни́ тель спаси́ тельный.

И ны́ не, Богоро́ дичен: И́ же Тебе́ ра́ ди богооте́ ц проро́ к Дави́ д / пе́ сненно о Тебе́ провозгласи́, / вели́ чия Тебе́ Сотво́ ршему: / предста́ Цари́ ца одесну́ ю Тебе́. / Тя бо Ма́ терь, Хода́ таицу Живота́ показа́, / без отца́ из Тебе́ вочелове́ читися Благоволи́ вый Бог, / да Свой па́ ки обнови́ т о́ браз, истле́ вший страстьми́, / и заблу́ ждшее горохи́ щное обре́ т овча́, / на ра́ мо восприи́ м, к Отцу́ принесе́ т, / и Своему́ хоте́ нию, с Небе́ сными совокупи́ т Си́ лами, / и спасе́ т, Богоро́ дице, мiр, / Христо́ с име́ яй ве́ лию и бога́ тую ми́ лость.

Вход. Проки́ мен дне и чте́ ния 3.

Собо́ рнаго посла́ ния Петро́ ва чте́ ние (зача́ ло 58):

Петр, апо́ стол Иису́ с Христо́ в, / избра́ нным прише́ льцем разсе́ яния, / По́ нта, Галати́ и, Каппадоки́ и, Аси́ и и Вифи́ нии, / по прозре́ нию Бо́ га Отца́ во святы́ ню Ду́ ха, / в послуша́ ние и кропле́ ние Кро́ ве Иису́ с Христо́ вы, / благода́ ть вам и мир да умно́ жится. / Благослове́ н Бог и Оте́ ц Го́ спода на́ шего Иису́ с Христа́, / И́ же по мно́ зей Свое́ й ми́ лости порожде́ й нас во упова́ ние жи́ во/ воскресе́ нием Иису́ с Христо́ вым от ме́ ртвых, / в насле́ дие нетле́ нно, и нескве́ рно, и неувяда́ емо, / соблюде́ но на Небесе́ х вас ра́ ди, / и́ же си́ лою Бо́ жиею соблюде́ ни ве́ рою/ во спасе́ ние гото́ вое яви́ тися во вре́ мя после́ днее. / О не́ мже ра́ дуйтеся, / ма́ ло ны́ не, а́ ще ле́ по есть, приско́ рбни бы́ вше в разли́ чных напа́ стех, / да искуше́ ние ва́ шея ве́ ры многочестне́ йше зла́ та ги́ бнуща, / огне́ м же искуше́ на, / обря́ щется в похвалу́, и честь, и сла́ ву во открове́ ние Иису́ с Христо́ ве. / Его́ же не ви́ девше, лю́ бите, / и на Него́ же ны́ не не зря́ ще, ве́ рующе же, / ра́ дуетеся ра́ достию неизглаго́ ланною и просла́ вленною, / прие́ млюще кончи́ ну ве́ ре ва́ шей спасе́ ние душа́ м. / О Не́ мже спасе́ нии взыска́ ша и испыта́ ша проро́ цы, / и́ же о ва́ шей благода́ ти прореко́ ша, / испыта́ юще, в каково́ или в ко́ е вре́ мя явля́ ше в них Дух Христо́ в, / пре́ жде свиде́ тельствуя о Христо́ вех страсте́ х и я́ же по сих сла́ вах, / и́ мже откры́ ся, я́ ко не им саме́ м, / но нам служа́ ху сия́, я́ же ны́ не возвести́ шася вам, / благовествова́ вшими вам Ду́ хом Святы́ м, по́ сланным с Небесе́, / в ня́ же жела́ ют А́ нгели прини́ кнути. / Те́ мже, возлю́ бленнии, / препоя́ савше чре́ сла помышле́ ния ва́ шего, трезвя́ щеся, / соверше́ нне упова́ йте на приноси́ мую вам благода́ ть открове́ нием Иису́ с Христо́ вым. / Я́ ко ча́ да послуша́ ния, не преобразу́ ющеся пе́ рвыми неве́ дения ва́ шего похоте́ нии, / но по зва́ вшему вы Свято́ му и са́ ми свя́ ти во всем житии́ бу́ дите. / Зане́ пи́ сано есть: / свя́ ти бу́ дите, я́ ко Аз Свят есмь. / И а́ ще Отца́ называ́ ете, нелицеме́ рно судя́ ща кому́ ждо по де́ лу, / со стра́ хом жития́ ва́ шего вре́ мя жи́ тельствуйте, / ве́ дяще, я́ ко не истле́ нным сребро́ м или́ зла́ том/ изба́ вистеся от су́ етнаго ва́ шего жития́, отцы́ пре́ даннаго, / но честно́ ю Кро́ вию я́ ко А́ гнца Непоро́ чна и Пречи́ ста Христа́, / предуве́ дена у́ бо пре́ жде сложе́ ния ми́ ра, / я́ вльшася же в после́ дняя ле́ та вас ра́ ди. / И́ же Его́ ра́ ди ве́ руете в Бо́ га, / воздви́ гшаго Его́ из ме́ ртвых и сла́ ву Ему́ да́ вша, / я́ ко да ве́ ра ва́ ша и упова́ ние бу́ дет на Бо́ га. / Ду́ ши ва́ ша очи́ стивше в послуша́ ние и́ стины ду́ хом, / в братолю́ бие нелицеме́ рно, от чи́ ста се́ рдца друг дру́ га люби́ те приле́ жно, / порожде́ ни не от се́ мене истле́ нна, но неистле́ нна, / сло́ вом Жива́ го Бо́ га и пребыва́ юща во ве́ ки. / Зане́ вся́ ка плоть, я́ ко трава́, / и вся́ ка сла́ ва челове́ ча, я́ ко цвет травны́ й. / Изсше́ трава́, и цвет ея́ отпаде́, / глаго́ л же Госпо́ день пребыва́ ет во ве́ ки, / се же есть глаго́ л благовествова́ нный в вас. / Отло́ жше у́ бо вся́ ку зло́ бу, и вся́ ку лесть, / и лицеме́ рие, и за́ висть, и вся клеветы́, / я́ ко новорожде́ ни младе́ нцы, слове́ сное и неле́ стное млеко́ возлюби́ те, / я́ ко да о нем возрасте́ те во спасе́ ние. / Понеже́ вкуси́ сте, я́ ко благ Госпо́ дь. / К Нему́ же приходя́ ще, Ка́ меню Жи́ ву, / от челове́ к у́ бо уничиже́ ну, от Бо́ га же избра́ нну, че́ стну, / и са́ ми, я́ ко ка́ мение жи́ во, / зижди́ теся в храм духо́ вен, святи́ тельство свя́ то/ возноси́ ти же́ ртвы духо́ вны, благоприя́ тны Бо́ гови Иису́ с Христо́ м. / Зане́ пи́ сано есть в Писа́ нии: / се полага́ ю в Сио́ не Ка́ мень Краеуго́ лен, избра́ н, че́ стен, / и ве́ руяй в Онь не постыди́ тся.

Собо́ рнаго посла́ ния Петро́ ва чте́ ние (зача́ ло 59):

Возлю́ бленнии, / Христо́ с пострада́ по нас, / нам оста́ вль о́ браз, да после́ дуем стопа́ м Его́. / И́ же греха́ не сотвори́, / ни обре́ теся лесть во усте́ х Его́, / И́ же укаря́ емь, проти́ ву не укаря́ ше, / стражда́, не преща́ ше, / предая́ ше же судя́ щему пра́ ведно. / И́ же грехи́ на́ ша сам вознесе́ на те́ ле Свое́ м на Дре́ во, / да, от грех избы́ вше, пра́ вдою поживе́ м, / Его́ же я́ звою исцеле́ сте. / Бе́ сте бо, я́ ко о́ вцы заблу́ ждшия, не иму́ ще па́ стыря, / но возврати́ стеся ны́ не к Па́ стырю и Посети́ телю душ ва́ ших. / Та́ кожде же и жены́, повину́ ющеся свои́ м муже́ м, / да и а́ ще не́ цыи не повину́ ются сло́ ву, / же́ нским житие́ м без сло́ ва плене́ ни бу́ дут? / ви́ девше е́ же со стра́ хом чи́ сто житие́ ва́ ше. / И́ мже да есть не вне́ шняя плете́ ния влас, / и обложе́ ния зла́ та, или́ одея́ ния риз ле́ пота, / но потае́ ный се́ рдца челове́ к/ в неистле́ нии кро́ ткаго и молчали́ ваго ду́ ха, / е́ же есть пред Бо́ гом многоце́ нно. / Та́ ко бо иногда́ и святы́ я жены́, упова́ ющия на Бо́ га, / украша́ ху себе́, повину́ ющеся свои́ м муже́ м: / я́ коже Са́ рра послу́ шаше Авраа́ ма, господи́ на того́ зову́ щи, / ея́ же бы́ сте ча́ да, благотворя́ ще и не боя́ щеся ни еди́ наго стра́ ха. / Му́ жие, та́ кожде вку́ пе живу́ ще с свои́ ми жена́ ми по ра́ зуму, / я́ ко немощне́ йшу сосу́ ду, же́ нскому воздаю́ ще честь, / я́ ко и снасле́ дницы благода́ тныя жи́ зни, / во е́ же не прекраща́ тися моли́ твам ва́ шим. / Коне́ ц же – вси единому́ дрени бу́ дите, / ми́ лостиви, братолю́ бцы, милосе́ рдни, / благоутро́ бни, мудролю́ бцы, смиреному́ дри, / не воздаю́ ще зла за зло или́ досажде́ ния за досажде́ ние, / супроти́ вное же благословя́ ще, / ве́ дяще, я́ ко на се зва́ ни бы́ сте, / да благослове́ ние насле́ дите.

Собо́ рнаго посла́ ния Петро́ ва чте́ ние (зача́ ло 61):

Возлю́ бленнии, / Христу́ пострада́ вшу за ны пло́ тию, / и вы в ту же мысль вооружи́ теся, / зане́ пострада́ вый пло́ тию преста́ от греха́. / Во е́ же не ктому́ в челове́ ческия по́ хоти, / но в во́ лю Бо́ жию про́ чее во пло́ ти жи́ ти вре́ мя. / Довле́ ет бо вам мимоше́ дшее вре́ мя жития́, / во́ лю язы́ ческую твори́ вшим, / хо́ ждшим в нечистота́ х, в по́ хотех, в скотоло́ жстве, / в по́ мыслех, в пия́ нстве, в козлогласова́ ниих, / в лихоима́ нии и богоме́ рзских идолослуже́ ниих. / О не́ мже дивя́ тся, / не сходя́ щимся вам в то же блуда́ разлия́ ние, ху́ ляще, / и́ же воздадя́ т сло́ во гото́ ву Су́ щему суди́ ти живы́ м и ме́ ртвым. / На се бо и ме́ ртвым благовести́ ся, / да Суд у́ бо прии́ мут по челове́ ку пло́ тию, / поживу́ т же по Бо́ зе Ду́ хом. / Всем же кончи́ на прибли́ жися, / уцелому́ дритеся у́ бо и трезви́ теся в моли́ твах. / Пре́ жде же всех друг ко дру́ гу любо́ вь приле́ жну име́ йте, / зане́ любо́ вь покрыва́ ет мно́ жество грехо́ в. / Страннолю́ бцы друг ко дру́ гу без ропта́ ний. / Ки́ йждо, я́ коже прия́ т дарова́ ние, / ме́ жду себе́ сим служа́ ще, / я́ ко до́ брии строи́ телие разли́ чныя благода́ ти Бо́ жия. / А́ ще кто глаго́ лет я́ ко словеса́ Бо́ жия, / а́ ще кто слу́ жит я́ ко от кре́ пости, ю́ же подае́ т Бог, / да о всем сла́ вится Бог Иису́ с Христо́ м, / Ему́ же есть сла́ ва и держа́ ва во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.