Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





ДЕЛОВАЯ ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА. ДЕЛОВАЯ ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА



ДЕЛОВАЯ ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА

Краткий обзор: будучи преобладаемым ненадолго политическими деятелями и регуляторами, финансовый мир еще раз главный двигатель доходности и роста, управляемый инсайдерами.

5 TRANSACTIONAL ENVIRONMENT Financial regulation and governance: • There is a new, supranational financial regulator, the International Financial Stability Fund, with the majority of the world’s counties as members. Markets are criticized as being overly homogenized and highly vulnerable to contagion in the event of another major shock.

ДЕЛОВАЯ ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА

Финансовое регулирование и управление:

• есть новый, наднациональный финансовый регулятор, Международный Финансовый Фонд Стабильности, с большинством Всемирных стран как членов.  Рынки раскритикованы как чрезмерно омогенизированные и очень уязвимый к инфекции в случае другого главного удара.

6 The publication of Towards Bretton Woods III: A Roadmap for Reforming Institutions and Policies has caused a considerable stir in financial circles. Already, the finance ministers of five of the seven developing countries on the G4’s advisory panel have referred approvingly to the proposals, whose lead author is the new Nobel Laureate in Economics, Charlton Sanders. And yet it has been less than a decade since the Bretton Woods II (BW2) process reached agreements that were acclaimed as breakthroughs by world leaders from rich and poor countries alike. BW2 was supposed to have written the rules of international finance for the 21st century. So why are we already seeing calls for a BW3?

Публикация  К Бреттон Вудской системе III:

Карта чтобы Преобразовывать Учреждения и Политику вызвала значительное движение в финансовых кругах. Уже, министры финансов пяти лет этих семи развивающихся стран на консультативной группе G4’s обратились одобрительно к предложениям, автор которых - новый Нобелевский Лауреат в Экономике, Charlton Sanders. И все же это было меньше чем десятилетие начиная с Бреттон Вудской системы II (BW2) процесс достигнутые соглашения, которые были провозглашены как крупные достижения мировыми лидерами от богатых и бедных стран подобно. BW2 должен был написать правила международных финансов в течение 21-ого столетия. Итак, почему мы уже видим призывы на BW3?

7 The 2009 recession concentrates minds and spurs global leaders to ambitious solutions It is easy now to take for granted the international financial regulatory structures put in place by BW2, but it would be folly to underestimate the extraordinary challenges political leaders had to overcome. As the global recession hit emerging economies particularly hard in 2009, the series of G20 summits that began in Washington in 2008 thrashed out a response to the crisis that included coordinated monetary policy, generous fiscal stimulus and carefully choreographed financial guarantees.   These efforts succeeded in restoring confidence and liquidity to markets, which by 2011 were again stable. However, the second aim of the summiteers – to prevent future crises – proved more challenging. In the words of one adviser: “The G20 was just too large a committee to design a new system.” Arguing that effectiveness and efficiency trumped representation, the US invited China, Japan and the EU to collaborate on the details of a new system of global financial governance, known as the G4.

2009 концентраты спада возражают и поощряют глобальных лидеров к честолюбивым решениям

Это легко теперь считать международные финансовые регулятивные структуры само собой разумеющимся, установленные BW2, но это было бы безумие, чтобы недооценить необычайные проблемы, которые политические лидеры должны были преодолеть. Поскольку глобальный спад поражал развивающиеся экономические системы особенно в 2009, ряд встреч на высшем уровне G20, которые начались в Вашингтоне в 2008, прорабатывал ответ на кризис, который включал скоординированную валютную политику, щедрый финансовый стимул и тщательно поставил финансовые гарантии.

 

Эти усилия преуспели в том, что восстановили доверие и ликвидность к рынкам, которые к 2011 были снова устойчивы. Однако, вторая цель участников саммита – чтобы предотвратить будущие кризисы – оказалась более стимулирующей. В словах одного советника: “G20 был только слишком большим комитетом, чтобы проектировать новую систему.” Обсуждение, что эффективность превзошли представление, США, пригласило Китай, Японию и ЕС сотрудничать на деталях новой системы глобального финансового управления, известного как G4

8 Although the global leaders involved are now criticized for not having gone far enough, at the time their efforts to involve emerging markets in global financial mechanisms were hailed as relatively magnanimous and foresighted. What emerged from their discussions were the series of agreements known as BW2 – a catch-all phrase that refers not only to the agreement symbolically (if hastily) signed at Bretton Woods in 2010, which marginally reformed voting rights at the IMF and World Bank. This agreement also ratified the merger in 2014 of the Bank for International Settlements, the IMF and the Financial Stability Forum to create the International Financial Stability Fund (IFSF), an international regulatory enforcer, crisis management body and global lender of last resort, which now has 152 member states.

Хотя глобальные вовлеченные лидеры теперь раскритикованы за то, что не пошел достаточно далеко, в то время, когда их усилия вовлекать появляющиеся рынки в глобальные финансовые механизмы были провозглашены как относительно великодушные и прозорливые. То, что появилось от их обсуждений, был ряд соглашений, известных как BW2 – всеобъемлющая фраза, которая обращается не только к соглашению символически (если спешно) подписывался в Бреттон Вудсе в 2010, который незначительно преобразовал права голоса в Международном валютном фонде и Всемирном банке. Это соглашение также ратифицировало слияние компаний в 2014 Банка для международных расчетов, Международного валютного фонда и Финансового Форума Стабильности, чтобы создать Международный Финансовый Фонд Стабильности (IFSF), международный регулятивный двигатель, тело регулирования кризисов и глобальная последняя кредиторская инстанция, который теперь имеет 152 страны - участниц.

9 US and EU reinvent themselves as emerging economies struggle The fact that the BW2 process was primarily led by the US and EU seemed reasonable given that the advanced economies emerged more quickly from recession than their developing and transitional brethren. Financial institutions nationalized during the financial crisis were quickly re-privatized, while a weaker dollar favoured US exports. The EU applied itself with renewed vigour to the Lisbon Agenda of becoming the world’s most ‘dynamic and competitive knowledge-based economy’, while the US grew even faster as political leaders talked up the country’s ‘can do’ mentality. Both the US and EU poured investment and research into the drive for energy independence, with generous green incentives from the public sector spurring entrepreneurship and innovation. While emerging markets continued to expand more rapidly than the advanced economies, the growth differential between the two was far lower than it had been in previous decades. Sanders identifies many reasons; high on his list are volatile capital flows, inflation, infrastructure bottlenecks and water and resource shortages being high on his list. In addition, China struggled to cope with social unrest caused by the recession and its environmental problems, and was further held back by the appreciation of the renminbi, the full floating of which had been a condition of BW2 reform. The trade surpluses of Russia and the Middle Eastern countries declined along with China’s, as oil prices – initially subdued by the 2011 breakdown of OPEC – remained stable around US$ 70 a barrel, and the push for renewable in the US and Europe gradually dampened their demand for fossil fuels.


  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.