Хелпикс

Главная

Контакты

Случайная статья





ЦИТАТИ. ОСНОВНІ ПРАЦІ



ЦИТАТИ

Сьогодні поезія — це вища алгебра метафор.

Великі романи — це коралові острови, утворені міріадами дрібних істот, котрі, попри позірну нетривкість, витримують удари морських хвиль.

Єдині справжні думки — це думки людини, яка тоне. Все інше — риторика, поза, внутрішнє фіглярство.

Жити — означає відчувати себе помираючим, тільки признання цієї правди приводить до себе самого, допомагає здобути власну справжність, вибратися на твердий ґрунт.

Коли комусь не подобається витвір мистецтва тому, що він зрозумілий — ця людина відчуває свою “вищість” над ним і тоді немає роздратування. Але коли річ не подобається тому, що не все зрозуміло, людина відчуває себе приниженою, починає підозрювати свою неспроможність, неповноцінність, яку намагається компенсувати обуренням, самоствердженням перед обличчям твору.

Культ тіла — це завжди ознака юності, тому що тіло прекрасне тільки в молодості, тоді як культ духа свідчить про волю до старіння, тому що дух досягає вершини свого розвитку лише тоді, коли тіло вступає в період занепаду.

Масове мислення — це мислення тих, у кого на будь-яке питання заздалегідь готова відповідь, що не складає жодних труднощів і завжди влаштовує.

Масова людина — вірна своїй природі, не стане рахуватися ні з чим, окрім себе, поки потреба не змусить. І навпаки, людина непересічна, неповторна, внутрішньо потребує чогось більшого і вищого, ніж вона сама, постійно звіряється з ним і служить йому за власною волею.

Меншість — це сукупність осіб, виділених особливими якостями. Маса — не виділених нічим.

Під поверхнею всього сучасного життя приховується глибока і обурлива неправда — хибний постулат про реальну рівність людей.

Занепад старого, викликаний ростом нового і молодого — це ознака здоров’я.

Сучасне — це тільки наявність минулого і майбутнього — те єдине місце, де вони реально існують.

Демагогія — форма інтелектуального занепаду…

Тільки творчо безплідні люди переконані, що до науки, мистецтва і політики слід ставитися серйозно, а любовні історії вважати чимось ницим і порожнім.

Захищаючись, ми захищаємо наше завтра, а не наше вчора.

Людьске життя розцвітало лише тоді, коли його зростаючі можливості врівноважувалися тими труднощами, які воно відчувало.

Що довше існуєш, то більше переконуєшся, що більшості не доступне жодне зусилля, окрім вимушеної реакції на зовнішню необхідність.

Не варто сміх від лоскоту плутати зі справжнім весіллям.

Дон Жуан не той, в кому жінки будять пристрасть, а той, хто будить пристрасть у жінках.

В коханні ми забуваємо про душевний спокій, втрачаємо розум і всі свої помисли зосереджуємо на коханому. Постійність помислів — це і є кохання.

Тому, хто захотів би донести до нас певну істину, необхідно було б поставити нас в ситуацію, в якій ми самі змушені були б відкривати її.

ОСНОВНІ ПРАЦІ

“Тема нашого часу” (1921-1923)
“Дегуманізація мистецтва” (1929)
“Що таке філософія? ” (1929; опубліковано у 1957)
“Положення науки та історичний розум” (1934-1935)
“Роздум про техніку”(1939)
“Історія як система” (1941)
“Ідея начала у Лейбніца та еволюція дедуктивної теорії” (1947)
“Людина та люди” (1956).

ПОСИЛАННЯ

Хосе Ортега-і-Гассет. “Бунт мас” як інтелектуальне дзеркало сучасності
Твори Хосе Ортеги-і-Гассета в бібліотеці Lib.ru
Фонд Ортеги-і-Гассета
Біографія Ортеги-і-Гассета англійською

 



  

© helpiks.su При использовании или копировании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.