![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
implementation. Рис. 1.1. Вікно працюючого додатка завдання 1type TForm1 = class(TForm) procedure FormMouseDown(Sender: TObject; Button:TMouseButton; Shift: TShiftState; x,y:integer); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form1: TForm1; implementation
{$R *.dfm}
procedure StarLine(x0,y0,r: integer; Canvas: TCanvas); // x0,y0 - координати центра зірки // r - радіус зірки var p: array[1..11] of TPoint; // координати променів і западин a: integer; // кут між ОХ і радіусом i: integer; begin a := 18; // будуємо від правого горизонтального променя for i:=1 to 10 do begin if (i mod 2 = 0) then begin // западина зірки p[i].x := x0+Round(r/2*cos(a*2*pi/360)); p[i].y:=y0-Round(r/2*sin(a*2*pi/360)); end else begin // промінь зірки p[i].x:=x0+Round(r*cos(a*2*pi/360)); p[i].y:=y0-Round(r*sin(a*2*pi/360)); end; a := a+36; end; p[11].X := p[1].X; // щоб замкнути контур зірки p[11].Y := p[1].Y; Canvas.Polyline(p); // накреслити зірку end; // натискання кнопки миші procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button:TMouseButton; Shift: TShiftState; x,y:integer); begin with Form1 do begin if Button = mbLeft // натиснута ліва кнопка? then begin Canvas.Pen.Color := clBlack; StarLine(x, y, 30,Canvas); Canvas.Brush.Style:=bsDiagCross; Canvas.Brush.Color:=clRed; Canvas.FloodFill(x,y,Canvas.Pen.Color, fsBorder); end else begin Canvas.Pen.Color := clRed; StarLine(x, y, 30,Canvas); Canvas.Brush.Style:=bsCross; Canvas.Brush.Color:=clBlue; Canvas.FloodFill(x,y,Canvas.Pen.Color, fsBorder); end; end; end;
end.
На Рис. представлено вид вікна додатка завдання 1 при виконанні. Рис. 1.1. Вікно працюючого додатка завдання 1 Завдання 2 Створити проект в якому у формі, кольори можуть змінюватися, відображається компонент Shape1 (фігура), для якого можна міняти тип, кольори й розміри. Форми фігур: stCircle, stEllipse, stsquare. Виконання 1. Запустити Delphi. 2. Створити в ній новий додаток. 3. Привласнити властивості Caption компонента Form1 значення Prg_1_3. 4. Зберегти модуль під ім'ям Prg_1_3_3, а проект під ім'ям Prg_1_3. 5. Установити на формі компонента: § кнопки Button1 і Button2, комбінований список ComboBox1, лінійки прокручування ScrollBar1 і ScrollBar2, панель Panel1 (зі сторінки Standard). § фігура Shape1 (зі сторінки Additional). § діалог кольорів ColorDialog1 (зі сторінки Dialogs). 6. Задати властивості Shape компонента Shape1 значення stEllipse (Еліпс). Використовуючи властивість Brush, установити довільні кольори об'єкта Shape1. 7. Установити значення властивостей компонентів лінійок прокручування ScrollBar1 і ScrollBar2:
8. Компоненти Button1, Button2, ComboBox1 установити на передній план об'єкта Panel1 і вирівняти їх по вертикалі. 9. Установити значення властивостей компонентів Button1, Button2:
10. Установити наступні значення рядків списку ComboBox1:
Увага: імена фігур треба заносити в зазначеному порядку, тому що вони далі аналізуються по номері в списку. 11. Задати властивості BorderWidth компонента Panel1 значення 5. Після перерахованих вище установок інтерфейс проекту прийме вид, показаний на Рис. 1..
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|