|
|||
Выразительные средства, используемые в статье.7. Выразительные средства, используемые в статье. To emphasize … the author uses… — Чтобы акцентировать внимание … автор использует To underline … the author uses… Чтобы подчеркнуть … автор использует To stress… — Усиливая Balancing… — Балансируя 8. Ваш вывод. Taking into consideration the fact that — Принимая во внимание тот факт, что The message of the article is that /The main idea of the article is — Основная идея статьи (послание автора) In addition… / Furthermore… — Кроме того On the one hand…, but on the other hand… — С одной стороны …, но с другой стороны … Back to our main topic… — Вернемся к нашей основной теме To come back to what I was saying… — Чтобы вернуться к тому, что я говорил In conclusion I’d like to… — В заключение я хотел бы … From my point of view… — С моей точки зрения … As far as I am able to judge… — Насколько я могу судить . My own attitude to this article is… — Мое личное отношение к I fully agree with / I don’t agree with — Я полностью согласен с/ Я не согласен с It is hard to predict the course of events in future, but there is some evidence of the improvement of this situation. — Трудно предсказать ход событий в будущем, но есть некоторые свидетельства улучшения. I have found the article dull / important / interesting /of great value — Я нахожу статью скучной / важной/ интересной/ имеющую большое значение (ценность)
При написании аннотации рекомендуется использовать широкий спектр слов, позволяющих передать мнение, утверждения и мысли автора первоисточника. Приведем примеры некоторых из них: provides an explanation / solid evidence / description carries out an exploration / research / experiment puts a lot of emphasis / gives emphasis to / underlines / highlights / stresses gives a description puts forward a theory / advance / propose goes into the causes sets out to prove that casts doubt on the previous research According to X, In X’s opinion, In X’s view, argues asserts believes claims concludes confirms hypothesizes insists maintains observes notes points out questions says states
|
|||
|